Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #150 på: oktober 02, 2024, 17:03:29 pm » |
|
Men et spørsmål til den røde (og nok også den hvite) bruker du midtre girkasse feste også? Altså den type som er skrudd ved nesekonet og støtter mot rammegaflene.
Den røde er solgt, men var ikke noe ekstra gir feste på den. Kommer nok ikke til å ha det på den hvite heller. "gene berg" stag i bakkant og orginale girfester holder i masse vis for meg. Den røde hadde typ triangelstag mellom dempertårn og rammegaflene, noe jeg vurderer på den hvite også.
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7605
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #151 på: oktober 03, 2024, 11:52:59 am » |
|
Med dagens priser på lakkering så er det ikke vanskelig å forstå at man prøver selv. Dette blir bra nok. Min bil er ingen pokalsanker, og blir det nok aldri heller, og burde strengt tatt fått seg ny lakk. Når den tid kommer tar jeg det selv jeg ogå.
Nok en fin tråd her på forumet, og det er gledelig å se at det er flere som skaper litt liv her inne igjen🙂👍.
Vi kjørte garasjelakk på Atle sin '68, og når Ghian skal få seg en runde nå i vinter, blir det nok en mellomting hvor jeg gjør alt grunnarbeid, og får hjelp til siste finish. Jeg er heldig som har kontakter i bransjen, ellers er det som du sier for kostbart å sette bort. Jeg forstår at det koster så mye, når man vet hvor lang tid ting tar og et proft verksted skal ha dekning for kostnadene, men for biler i den prisklassen vi snakker om her, er det vanskelig å forsvare.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4157
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #152 på: oktober 04, 2024, 11:33:46 am » |
|
Lurer på triangelstag på min også, men jeg vet at jeg skal lage meg et "berg"-stag før neste sesong er i gang  Men et spørsmål til den røde (og nok også den hvite) bruker du midtre girkasse feste også? Altså den type som er skrudd ved nesekonet og støtter mot rammegaflene.
Den røde er solgt, men var ikke noe ekstra gir feste på den. Kommer nok ikke til å ha det på den hvite heller. "gene berg" stag i bakkant og orginale girfester holder i masse vis for meg. Den røde hadde typ triangelstag mellom dempertårn og rammegaflene, noe jeg vurderer på den hvite også.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« Svar #153 på: oktober 04, 2024, 21:45:34 pm » |
|
næmmen jaggu jisses! Velkommen tilbake, dette gleder jeg meg til å følge med på igjen! Og godt jobba, dette trur jeg som du sier blir bra nok! 
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #154 på: oktober 21, 2024, 21:13:44 pm » |
|
Lurer på triangelstag på min også, men jeg vet at jeg skal lage meg et "berg"-stag før neste sesong er i gang  Men et spørsmål til den røde (og nok også den hvite) bruker du midtre girkasse feste også? Altså den type som er skrudd ved nesekonet og støtter mot rammegaflene.
Den røde er solgt, men var ikke noe ekstra gir feste på den. Kommer nok ikke til å ha det på den hvite heller. "gene berg" stag i bakkant og orginale girfester holder i masse vis for meg. Den røde hadde typ triangelstag mellom dempertårn og rammegaflene, noe jeg vurderer på den hvite også. Vet ikke hvor nødvendig triangel stag egentlig er, men tanken på å stive opp "gafflene" virker jo ikke så dum uansett. Berg stag er jo svært enkelt å lage selv, så det er jo ikke noe å lure på en gang! Funker det så funker det, om ikke så er det jo ikke store tapet i ett firkant rør og noen stenger
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #155 på: oktober 21, 2024, 21:16:08 pm » |
|
næmmen jaggu jisses! Velkommen tilbake, dette gleder jeg meg til å følge med på igjen! Og godt jobba, dette trur jeg som du sier blir bra nok!  Hehe! Jo takk!  Hyggelig å høre! Jau, blir hvertfall bil igjen, som kan brukes og trolig fin nok til att jeg ikke trenger å skamme meg 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #156 på: oktober 21, 2024, 21:18:11 pm » |
|
Triangel stag i oppgradert utfave med to som går til fremkant av trillebårhåndtakene hjelper som faen. Det hjelper og en god del med bare de tre bakre. Jeg selv har gene berg midtre girkasse feste, gene berg HD fremre og bakre fester og triangelstag. Nå har jeg ganske bra trimmet motor og dette er ikke nok til å hindre motor fra å vri seg ved kraftig pådrag. En kompis har det samme + gene berg traction bar og der er alt helt stumt! Så jeg skal selv få modifisert og påmontert traction bar til neste sesong. Da vil alt sitte helt fast. Det mange glemmer av i kampen mot wheel hop er foringene til torsjonsfjærene bak. Er disse slitte vil det hoppe og vugge uansett hva man gjør. Jeg skal og skifte disse til våren
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #157 på: oktober 21, 2024, 21:22:47 pm » |
|
Skjer ikke så mye her, men noe blir det jo... Blitt mye skruing på "kone bilen" for å få den på veien etter 25 år lagret innendørs. Ting står seg i hjel da å... MEN nå er den på veien så da blir det mer tid til bobla  Eneste som er gjort er en "dele hente tur" hos fattern der mye av interiøret og div andre ting til bobla fortsatt ligger. Har plukket med meg alt av deler til dørene + ruter og dørpaneler. Satser på å kunne dulle litt med dette ila vinteren slik at det er fine deler som monteres. Har brukt år og dager på å skaffe komplett brunt interiør til denne bilen. Mye er bra, men det meste trenger stell før montering  Får ta noen bilder etterhvert da en prosjekt tråd lever mye bedre med noe annet en bare tekst å se på 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #158 på: oktober 21, 2024, 21:30:35 pm » |
|
Triangel stag i oppgradert utfave med to som går til fremkant av trillebårhåndtakene hjelper som faen. Det hjelper og en god del med bare de tre bakre. Jeg selv har gene berg midtre girkasse feste, gene berg HD fremre og bakre fester og triangelstag. Nå har jeg ganske bra trimmet motor og dette er ikke nok til å hindre motor fra å vri seg ved kraftig pådrag. En kompis har det samme + gene berg traction bar og der er alt helt stumt! Så jeg skal selv få modifisert og påmontert traction bar til neste sesong. Da vil alt sitte helt fast. Det mange glemmer av i kampen mot wheel hop er foringene til torsjonsfjærene bak. Er disse slitte vil det hoppe og vugge uansett hva man gjør. Jeg skal og skifte disse til våren
Takk for info! Ja er jo naturlig att jo mer pulver i hekken jo mer vrir ting seg når utgangspunktet er beregnet for 50hk maks  Satser på att trinangel stag og berg "traktion bar" holder for meg (hvertfall en stund) ... Det fungerte hvertfall godt med samme motor i den røde bobla jeg hadde. Hvilke dekk, hvor godt grep og bruk av clutch påvirker jo også en del på hvor mye som er nødvendig. For min del så er jeg somregel slemmere mot clutch, enn andre komponenter ( i alle fall ved iverig igang setting/riv start) Tenker som så att jeg heller bruker opp en clutch formye enn å bryte i filler drivaksler og annen morro 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #159 på: oktober 21, 2024, 21:38:04 pm » |
|
Triangel stag i oppgradert utfave med to som går til fremkant av trillebårhåndtakene hjelper som faen. Det hjelper og en god del med bare de tre bakre. Jeg selv har gene berg midtre girkasse feste, gene berg HD fremre og bakre fester og triangelstag. Nå har jeg ganske bra trimmet motor og dette er ikke nok til å hindre motor fra å vri seg ved kraftig pådrag. En kompis har det samme + gene berg traction bar og der er alt helt stumt! Så jeg skal selv få modifisert og påmontert traction bar til neste sesong. Da vil alt sitte helt fast. Det mange glemmer av i kampen mot wheel hop er foringene til torsjonsfjærene bak. Er disse slitte vil det hoppe og vugge uansett hva man gjør. Jeg skal og skifte disse til våren
Takk for info! Ja er jo naturlig att jo mer pulver i hekken jo mer vrir ting seg når utgangspunktet er beregnet for 50hk maks  Satser på att trinangel stag og berg "traktion bar" holder for meg (hvertfall en stund) ... Det fungerte hvertfall godt med samme motor i den røde bobla jeg hadde. Hvilke dekk, hvor godt grep og bruk av clutch påvirker jo også en del på hvor mye som er nødvendig. For min del så er jeg somregel slemmere mot clutch, enn andre komponenter ( i alle fall ved iverig igang setting/riv start) Tenker som så att jeg heller bruker opp en clutch formye enn å bryte i filler drivaksler og annen morro  Altså da uten berg midtre kasse feste? Tror det skal funke temmelig bra også uten den om fremre og de bakre er i frisk tilstand. Hvor mange gamp ish snakker vi om? Ja man kan spare mye dyre deler ved å bruke litt clutch. Derfor jeg skal ha jpms anti chocker. En liten sylinder som demper slaget til clutchen ved brått pedalslipp så kassa blir spart
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #160 på: oktober 21, 2024, 21:51:30 pm » |
|
Triangel stag i oppgradert utfave med to som går til fremkant av trillebårhåndtakene hjelper som faen. Det hjelper og en god del med bare de tre bakre. Jeg selv har gene berg midtre girkasse feste, gene berg HD fremre og bakre fester og triangelstag. Nå har jeg ganske bra trimmet motor og dette er ikke nok til å hindre motor fra å vri seg ved kraftig pådrag. En kompis har det samme + gene berg traction bar og der er alt helt stumt! Så jeg skal selv få modifisert og påmontert traction bar til neste sesong. Da vil alt sitte helt fast. Det mange glemmer av i kampen mot wheel hop er foringene til torsjonsfjærene bak. Er disse slitte vil det hoppe og vugge uansett hva man gjør. Jeg skal og skifte disse til våren
Takk for info! Ja er jo naturlig att jo mer pulver i hekken jo mer vrir ting seg når utgangspunktet er beregnet for 50hk maks  Satser på att trinangel stag og berg "traktion bar" holder for meg (hvertfall en stund) ... Det fungerte hvertfall godt med samme motor i den røde bobla jeg hadde. Hvilke dekk, hvor godt grep og bruk av clutch påvirker jo også en del på hvor mye som er nødvendig. For min del så er jeg somregel slemmere mot clutch, enn andre komponenter ( i alle fall ved iverig igang setting/riv start) Tenker som så att jeg heller bruker opp en clutch formye enn å bryte i filler drivaksler og annen morro  Altså da uten berg midtre kasse feste? Tror det skal funke temmelig bra også uten den om fremre og de bakre er i frisk tilstand. Hvor mange gamp ish snakker vi om? Ja man kan spare mye dyre deler ved å bruke litt clutch. Derfor jeg skal ha jpms anti chocker. En liten sylinder som demper slaget til clutchen ved brått pedalslipp så kassa blir spart Standard kasse fester, ikke noe midtre. 116hk 1600 SP. Er vel litt omdiskutert det midtre festet egentlig. Uten att jeg husker så godt hva jeg leste for x antall år siden, men var vel noe med att man egentlig lager ett nytt brytnings punkt mer enn noe annet. Mulig dette er bare pølsevev Anti chocker høres ikke dumt ut! Hvertfall ved mye stripe kjøring eller lyskryss race  Får lese litt på det !
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
    
Innlegg: 597
Bosted: Kragerø
|
 |
« Svar #161 på: oktober 22, 2024, 12:31:17 pm » |
|
Har du link til spec på SP motoren? Har lett litt men fant ikke…
|
|
|
Loggført
|
Tlf 993 67 911 Seaside VW- Club ‘67 T1 1500 ‘67 912 Coupe +Div andre ‘67 prosjekt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #162 på: oktober 22, 2024, 20:29:30 pm » |
|
Har du link til spec på SP motoren? Har lett litt men fant ikke…
Du finner noe i denne tråden her, dog en tidligere versjon av motoren, men mange av de samme delene. Topper, cam, blokk og oljesystemet stammer vel direkte fra denne. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65.180.html Her har du den nå værende versjonen. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,58549.0.html
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #163 på: oktober 24, 2024, 22:42:07 pm » |
|
hmmm Minne seg på å turne motoren og demontere vippe stellet før vinteren.... 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #164 på: mai 15, 2025, 23:23:14 pm » |
|
Oppdatering... Etterhvert kom våren, endelig!  Har gjort mye med bobla helt siden det begynte å bli ålreit å holde på ute igjen! Startet med å slipe lakk. Startet ganske grovt og gikk gradevis finere og finere. Må si det hjalp utrolig mye og det blir godt nok i masse vis  [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #165 på: mai 15, 2025, 23:42:09 pm » |
|
Ble rotert litt feil det bildet gitt.. Men pytt pytt. Etter å ha slipt hele bilen "godt nokk" til senere å polere, så gikk jeg videre. Begynte å montere sammen dører med alt av pakninger, ruter, vindus heis, lås og alt som hører med. Etter 10år så var det ikke så lett å huske rekkefølgen på ting og hvordan det skal sammen, men joggu gikk det greit tilslutt  Fortsatt med en jobb jeg var meget usikker på, nemlig taktrekk... Dette var vanskelig, men ble helt OK. Står igjen litt Finnish på dette fortsatt. Samtidig med taktrekk så ble det jobbet med ledningsnett og alt som har med dashbord å gjøre. Av to gamle nett så ble det valgt ut deler fra hvert for å få ett komplett i god nokk stand. Disse jobbene koste jeg meg med og det var skikkelig fint å se att bilen ble gradvis mer som en bil igjen. Meget fornøyd med hvor ryddig, men fortsatt Orginalt det ble bak dashen Deretter ble alle de resterende rutene montert. Bakruta gikk greit inn med hjelp fra kjerringa. Frontruta var knotete, men med hjelp av en kompis i tillegg så smatt den på plass. Begge de bakre siderutene monterte jeg aleine uten større problemer.  Så nå med alle ruter, listværk og diverse her og der så ligner det jammen en bil igjen altså!
 20250506_215152.jpg (85.07 KB. 800x600 - vist 25 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #166 på: mai 15, 2025, 23:53:40 pm » |
|
Etter alt dette så ble omsider karosseriet løftet av igjen og satt ut... Nå som ruter er i og diverse pakninger så står det greit ute selv om det skulle komme en skur. Bilen må jo tåle vann.... Bundplata blir rengjort for gammelt skit, pusset og malt sort. Blir gjort grovt, men sikkert greit nokk. Resterende kroker og kriker på karoseriet blir malt hvitt, men ikke riktig hvit. Dette er steder som ikke syntes så da er det viktigste for meg att det er lakk der og lett å holde rent. Kommer ikke til å legge speil under bilen på treff, for å vise frem hvor mye ekstra fritid jeg har  Forøverlig så har varianten fått 4 nye bærekuler, alle styreledd, styredemper, nye dekk, ny lakk og polering av felger og en firehjulskontroll. Ble omsider god å kjøre igjen 
 20250412_195418.jpg (98.63 KB. 800x600 - vist 24 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Martin Sørlie
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Lørenskog
The driver
|
 |
« Svar #167 på: mai 17, 2025, 01:23:33 am » |
|
Denne begynner jo virkelig å bli bil
|
|
|
Loggført
|
Martin Sørlie, 1985.
1967 VW 1500 type 1 - Savannah Beige
|
|
|
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
    
Innlegg: 597
Bosted: Kragerø
|
 |
« Svar #168 på: mai 19, 2025, 12:08:30 pm » |
|
Flott bil og tøffe hjul!
|
|
|
Loggført
|
Tlf 993 67 911 Seaside VW- Club ‘67 T1 1500 ‘67 912 Coupe +Div andre ‘67 prosjekt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #169 på: mai 20, 2025, 23:55:47 pm » |
|
Fortsettelse. Malt og lakka litt som tenkt. Ble OK. Montert pakning mellom bunnplate og karosseri. Gått over pedalsettet, frigjort, smurt og gjort rent. Montert og justert. Laget nye bremserør. Først det lange gjennom bilen da dette var fjernet ved utskifting av gulv. Så begge de fremre pga linelock montering. Dermed også ett kort rør fra pumpe til linelock. Bundplata nærmer seg klar for å motta karosseriet igjen. Bare noen små jobber som er enklest nå som står igjen. Deriblant montere bensinpumpe under tank. Montere kabler til-fra batteri og eventuelle ting som dukker opp.
 20250520_223452.jpg (108.77 KB. 800x600 - vist 30 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #171 på: mai 21, 2025, 17:58:31 pm » |
|
Denne begynner jo virkelig å bli bil Ja Hvem skulle ha trudd! 
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #172 på: mai 21, 2025, 18:01:25 pm » |
|
Flott bil og tøffe hjul!
Takker! Pedrini felger på varianten fra 914  Originale fra 72-73. BRM kopier av den mest vanlige sorten på bobla da. Bak-dekka har vært hos mange forskjellige oppigjennom.
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #173 på: mai 21, 2025, 18:03:03 pm » |
|
Dette ser jo veldig bra ut  Takk for det. Ble fornøyd med hvordan bremserøra blei. Ikke lagt så mye tid i det, men ble ryddig nokk
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1015
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #174 på: mai 22, 2025, 11:22:58 am » |
|
Blir bar dette  . Er motor klar? og rekker du SCC?
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4157
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #175 på: mai 22, 2025, 12:20:59 pm » |
|
Takk for det. Ble fornøyd med hvordan bremserøra blei. Ikke lagt så mye tid i det, men ble ryddig nokk Absolutt innafor! 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #176 på: mai 22, 2025, 17:04:17 pm » |
|
Blir bar dette  . Er motor klar? og rekker du SCC? Motor er på en måte klar, litt service med justeringer og generelt gå over. Vet det er noe små plukk som jeg må se på, blant annet en støtstang som subber litt i røret sitt. Burde rekke SCC med god margin
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #177 på: mai 22, 2025, 17:13:42 pm » |
|
Takk for det. Ble fornøyd med hvordan bremserøra blei. Ikke lagt så mye tid i det, men ble ryddig nokk Absolutt innafor!  Godt å høre!
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1015
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #178 på: mai 23, 2025, 14:50:45 pm » |
|
Blir bar dette  . Er motor klar? og rekker du SCC? Motor er på en måte klar, litt service med justeringer og generelt gå over. Vet det er noe små plukk som jeg må se på, blant annet en støtstang som subber litt i røret sitt. Burde rekke SCC med god margin Høres bra ut. Ganske god kontroll. Ser frem til å se den på SCC. Kanskje før 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Ziggy66bug
Supermedlem
    
Innlegg: 592
Bosted: krokstadelva
|
 |
« Svar #179 på: mai 23, 2025, 23:44:20 pm » |
|
Stadig noen jobber som gjøres. Festet bensinpumpe og kappet til noen slanger. Festet linelock og plugget det nå ledige hullet i masterpumpe. Skåret hull i pakning på bunnplate, montert starter og hoved pluss. Tatt frem motoren (fra under alt mulig skrot) og skiftet trykkplate. (Har gamle typen utløserlager på bilen og gadd ikke bygge om dette nå, da jeg har en KEP stage 1 liggende ment for det gamle. Hadde holdt fint med den trykkplate som var på motoren, men har man ting liggende, så kan man jo bruke det man har.) Fikk grov rengjort motoren og sett over litt. Heiv motoren inn på girkassa med hjelp av ett skateboard og en trekloss. Koblet raskt opp noen startkabler til ett batteri. + til coil, bensin i gassere og lyd-demper. Etter en runde med plugg rengjøring og litt frem og tilbake så startet den Gikk ett par minutter og jeg sier meg fornøyd med det. Var skikkelig godt å høre denne motoren igjen  Veldig greit å teste litt nå før alt er satt sammen. Da blir det nok en enkel oppstart når alt er på plass. Noen kjenner nok igjen denne
 20250523_205126.jpg (145.46 KB. 800x600 - vist 25 ganger.) Her i "bilen" etter den har gått litt.
 20250523_225343.jpg (111.55 KB. 800x600 - vist 27 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
66-Boble 1300 (1641  ) - drømmebil prosjekt 88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil 69-Type 3 Variant - trofast tur kompis 76-Mercedes Bens w123 - solgt 64-Boble Cal Looker - solgt
|
|
|
|