mars 29, 2024, 07:48:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fresing av topper  (Lest 1753 ganger)
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« på: april 16, 2015, 15:39:08 pm »

Noen her som har frest opp topper?
Jeg trenger å vite hvor mye som må kjimses opp i bakkant sv toppen så vinkelen blir riktig, i og med at toppene ikke har flater som er parallelle på ytrer og innerkant.

Noen?
Loggført
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #1 på: april 16, 2015, 17:29:50 pm »

Det er snakk om T1 1600 topper
Loggført
Sveins Autohaus
Juniormedlem
**
Innlegg: 58
Bosted: Bergen

Canpro AS


Vis profil

« Svar #2 på: april 16, 2015, 17:57:26 pm »

Hvis det er snakk om å frese flaten mot sylindrene, så er det bare til å spenne på pakningsflaten til ventildekselet?
Loggført

'64 Dobbelkabiner
'73 1303S
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2015, 19:21:05 pm »

Jeg skal gå fra 1600 til 1800. Pakningene endrer vel ikke vinkelen?
Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #4 på: april 16, 2015, 23:22:04 pm »

https://www.unneberg-bil.no/product/194040
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Toolmann
Medlem
***
Innlegg: 152
Bosted:


Type-3 Garasjen


Vis profil
« Svar #5 på: april 18, 2015, 13:23:22 pm »

Ved fresing/bearbeiding av topper, enten for å sette inn større sylindre eller justere cc i forbrenningskammrene så legger du toppen med anleggsflaten for toppdekselpakningene ned på fresebordet. Den anleggsflaten er "lik" anleggsflaten til sylindrene i toppen. Eneste gangen du trenger å vinkle toppen er ved utborring/innpressing/brotsjiing av ventilstyringer.
Loggført

1965 1600 TL, Fastback
1970 Boble 1300, Cal-look
1966 Boble 1300, Drag-race
1969 Boble 1300, Bruksbil
1974 1303S BIG, Bruksbil
1974 Boble 1303, German-Look (Prosjekt)
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #6 på: april 18, 2015, 14:47:27 pm »

Er vel ikke en vanlig "gjør det selv"-jobb. Skal ikke mye skjevheter til før kompresjonen er borte....

ghia69
Loggført

Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #7 på: april 18, 2015, 17:39:33 pm »

selve jobben er enkel, man må bare ha verktøyet til å gjøre det...
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
ted67
Seniormedlem
****
Innlegg: 475
Bosted: kolsås


Kicking ass and taking names since 1999.


Vis profil
« Svar #8 på: april 19, 2015, 22:13:56 pm »

Aha! Det var en som skal gjøre jobben for meg, og når han tittet på det var han sikker på at de annleggsflatene ikke var i parallelle. Det er på et mekanisk verksted, ikke garasje prosjekt..
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #9 på: april 20, 2015, 01:39:00 am »

Normalt er planet i begge toppene like. Men man må evt justere sylinderne. Høres ut som noen har vært der før, og gjort motsatt.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!