april 29, 2024, 22:02:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt mod 1974 1303 s GL  (Lest 56239 ganger)
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #90 på: november 16, 2016, 16:21:16 pm »

Hei. Forstår ikke helt hva du mener. Skiver som fungerer som spindler?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #91 på: november 16, 2016, 18:06:59 pm »

Skivene er dreid av, slik at de blir nav. Ordla meg litt feil... men det var kanskje spindler for å montere Porsche fjørbein du var på jakt etter?

Om nav er av interesse så kan jeg få tatt noen bilder.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #92 på: november 16, 2016, 18:21:17 pm »

Er ute etter spindler så jeg kan montere Porsche bremser.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #93 på: november 16, 2016, 19:11:19 pm »

Noe lignende disse?

 

* IMG_8626.jpg (24.33 KB. 600x500 - vist 178 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #94 på: november 16, 2016, 19:48:38 pm »

Dette er hva jeg ser etter.

* 001b.jpg (99.04 KB. 800x600 - vist 285 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #95 på: november 17, 2016, 13:52:15 pm »

Da har jeg snakket med gutta på vw, å de anbefalte disse produktene for å få et knallbra resultat når det kommer til behandling  av sveiser å mellom plater før de blir punktet sammen. Godt jeg snakket meg til å prøve det. Wurth er dyrt!!. De skulle ha 220,- for 250 ml med aceton. På biltema koster 1L 69 kroner.

* DSC_1095.jpg (23.65 KB. 800x450 - vist 246 ganger.)

« Siste redigering: november 17, 2016, 18:06:34 pm av 1303 anders » Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #96 på: november 17, 2016, 22:03:16 pm »

Prisene hos Würth er helt på vidda hvis man ikke ordner med rabatter for hvert kjøp, eller handler via en firmakonto med gode rabatter. Utsalgsprisene er satt kunstig høyt for å kunne gi opptil 80% rabatt og fortsatt tjene spenn..
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #97 på: november 19, 2016, 09:15:14 am »

Fikk kappet ut alt rusten å den dårlige jobben på undersiden av kanalen i går.  Måtte kappe ut den bakerste sveisemuttet til karosseriet så den må sveises fast i den nye platen på undersiden av kanalen.  Får lakkering blir undersiden av kanalene sprøytet med strukturmasse.
Pusset ned å grunnet med zink grunning.
Skal prøve å få gjort litt i dag lørdag.


* DSC_1116.jpg (47.91 KB. 800x450 - vist 240 ganger.)

« Siste redigering: november 19, 2016, 14:14:10 pm av 1303 anders » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #98 på: november 20, 2016, 22:57:28 pm »

Fikk klokket mange timer på bolbla i dag. Alle hullene på nederste delen av panelet bla sveist igjen bortsett ifra de som kom på forsterkningen til jekkfester osv. Skal ikke ha jekkfester. Alle sider som blir borte under/ mellom punktsveising ble pusset til bart stål.  Vasket med aceton å så behandlet med ruststopp quattro.
Bilder forteller hva som ble gjort.

* DSC_1123.jpg (46.53 KB. 800x450 - vist 229 ganger.)


* DSC_1122.jpg (53.13 KB. 800x450 - vist 235 ganger.)

« Siste redigering: november 20, 2016, 23:19:33 pm av 1303 anders » Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #99 på: november 20, 2016, 22:59:11 pm »


* DSC_1124.jpg (51.05 KB. 800x450 - vist 203 ganger.)


* DSC_1125.jpg (44.21 KB. 800x450 - vist 209 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #100 på: november 20, 2016, 23:00:20 pm »


* DSC_1129.jpg (48.6 KB. 800x450 - vist 244 ganger.)


* DSC_1128.jpg (37.8 KB. 800x450 - vist 242 ganger.)

Loggført
Ziggy66bug
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: krokstadelva



Vis profil
« Svar #101 på: november 21, 2016, 00:19:58 am »

Dette blir bra! Tid og tålmodighet er det som funker!  Gliser
Loggført

66-Boble 1300 (1641 Glad ) - drømmebil prosjekt
88-Audi 90 2,3 Quattro - bruksbil
69-Type 3 Variant - trofast tur kompis
76-Mercedes Bens w123 - solgt
64-Boble Cal Looker - solgt
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #102 på: november 21, 2016, 07:26:23 am »

Takker. Ja det tar tid med kapping. tilpassninger. Sliping. Behandling av stålet og sveising når alt skal gjøres skikkelig.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #103 på: november 21, 2016, 20:56:15 pm »

Siden frontplanten skal byttes tenker jeg på om jeg skal ha med eller uten lufteriller. 
Hva tenker folket å noen for å i mot argumenter.? 

Klemlisten til gummilisten mot panseret skal bort på frontplanten først som sist
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #104 på: november 22, 2016, 10:19:46 am »

sett på frontplate med lufteriller du Glad


* 20150608_154338.jpg (52.4 KB, 450x600 - vist 260 ganger.)
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #105 på: november 22, 2016, 20:05:08 pm »

Ser bra ut på en racer Boble. Sett på plate med riller tenker jeg  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #106 på: november 22, 2016, 22:20:57 pm »

Æ e enig sett på med riller
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #107 på: november 23, 2016, 12:35:39 pm »

Siden frontplanten skal byttes tenker jeg på om jeg skal ha med eller uten lufteriller. 
Hva tenker folket å noen for å i mot argumenter.? 

Klemlisten til gummilisten mot panseret skal bort på frontplanten først som sist

Så lenge du ikke har planer om å sette en oljekjøler bak lufterillene så kommer det ikke noe positivt utav å ha rillene.
Rillene vil bare bidra til å slippe mer luft under bilen som reduserer marktrykket.
Loggført

Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #108 på: november 23, 2016, 19:38:34 pm »

Skal jeg ha oljekjøler setter jeg den over girkassen. Der er det  masse nok luftgjennomstrømning.
Tenker også å ha en Kamei spoiler så da syntes de heller ikke.  Da er det kansje samme om det er med eller uten riller. Da setter jeg på en med riller.
« Siste redigering: november 23, 2016, 19:57:47 pm av 1303 anders » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #109 på: november 24, 2016, 11:51:01 am »

Skal jeg ha oljekjøler setter jeg den over girkassen. Der er det  masse nok luftgjennomstrømning.
Tenker også å ha en Kamei spoiler så da syntes de heller ikke.  Da er det kansje samme om det er med eller uten riller. Da setter jeg på en med riller.

Hvis du først skal begynne med unødvendige luftinntak så... http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Luftinntak-Scoop-dekal-2000034038/
 Gliser Gliser Gliser
Loggført

Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #110 på: november 24, 2016, 14:19:26 pm »

Det var ikke dumt Rekker tunge
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #111 på: november 24, 2016, 14:22:48 pm »

Gjort litt i dag også. Sveist ferdig hjørnet bak. Skal også tinnsparkle overgangen. Fikk også sveist på mutteren til varme røret. Samt lagd siste platen til hjørnet. Den under setet.

* DSC_1134.jpg (46.04 KB. 800x450 - vist 212 ganger.)


* DSC_1133.jpg (48.47 KB. 800x450 - vist 213 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #112 på: november 24, 2016, 14:42:34 pm »


* DSC_1131.jpg (32.73 KB. 800x450 - vist 183 ganger.)


* DSC_1132.jpg (38.83 KB. 800x450 - vist 179 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #113 på: november 25, 2016, 15:54:18 pm »

Gjort litt i dag også.
Startet på venstre hjørnet foran bakdekket. Sorgens kapittel nok en gang . Gråter

Det hjørnet var ikke bedre enn andre siden så da blir det samme jobben her.
Var bare å brette opp armene å starte med å kappe ut det som var dårlig å litt ekstra. Delene blir handlet til uken.

* DSC_1144.jpg (71.6 KB. 800x450 - vist 210 ganger.)


* DSC_1142.jpg (52.6 KB. 800x450 - vist 194 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #114 på: november 25, 2016, 15:55:30 pm »


* DSC_1139.jpg (53.88 KB. 800x450 - vist 178 ganger.)


* DSC_1138.jpg (55.64 KB. 800x450 - vist 188 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #115 på: november 25, 2016, 15:57:27 pm »


* DSC_1145.jpg (49.3 KB. 800x450 - vist 188 ganger.)


* DSC_1147.jpg (48.59 KB. 800x450 - vist 201 ganger.)

Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #116 på: november 25, 2016, 15:58:08 pm »

Blir mye drit av å kappe å slipe bort gammel jallamekk

* DSC_1152.jpg (70.51 KB. 800x450 - vist 215 ganger.)

« Siste redigering: november 25, 2016, 16:10:35 pm av 1303 anders » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #117 på: november 27, 2016, 09:15:15 am »

Blir mye drit av å kappe å slipe bort gammel jallamekk

Men så blir du også kvitt driten for alltid! Stå på, sesongen er like rundt hjørnet.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #118 på: november 27, 2016, 13:19:36 pm »

Ja det er sant. Står på men går mye tid til å repppe når det er gjort så dårlig å jalla. Har en del stål som også må byttes i fremre den av karosseriet.
Godt at flyndra er så bra som den er. Må bare fikse litt der jekkfester har vært sveist fast
Får se når sesongen for bilen starter. He he.
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 1658
Bosted: Knapatad



Vis profil
« Svar #119 på: november 27, 2016, 13:27:12 pm »

Folket må huske å komme med synspunkter å kritikk om noe gjøres feil da jeg bare er en vanlig dødelig mann.
Flere øyne ser bedre enn 2.
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!