mars 28, 2024, 16:37:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dansken's 55'er  (Lest 48899 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #120 på: august 23, 2018, 19:16:35 pm »

Næste år gør jeg akkurat det samme  Osteaktig men forhåbentlig med lidt mere punch i ryggen  Blunker
Men den ser nu rigtig ud med stinger også.


* DSC_0023.jpg (71.36 KB. 800x531 - vist 383 ganger.)

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #121 på: august 24, 2018, 08:28:45 am »

Ser veldig riktig ut både med og uten stinger Glad
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #122 på: august 24, 2018, 08:42:55 am »

Det blir heads up race neste år Jens Ole  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #123 på: august 24, 2018, 09:05:48 am »

Burde foreslå egen klasse for "non-trailer-queens" Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #124 på: august 25, 2018, 07:37:24 am »

Oh yes! helt klart Osteaktig

Det blir heads up race neste år Jens Ole  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #125 på: august 25, 2018, 07:39:20 am »

Det der er sgu ikke nogen dum ide.. Men vi må nok lave vores egen premie for at få det til. Jeg har allerede et par idéer men vi trenger nok en 3d-print mester for at få det lavet Blunker

Burde foreslå egen klasse for "non-trailer-queens" Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #126 på: august 27, 2018, 10:21:08 am »

Det der er sgu ikke nogen dum ide.. Men vi må nok lave vores egen premie for at få det til. Jeg har allerede et par idéer men vi trenger nok en 3d-print mester for at få det lavet Blunker

Burde foreslå egen klasse for "non-trailer-queens" Glad

Akkurat DET lar seg enkelt ordne Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #127 på: august 27, 2018, 10:52:29 am »

Da var det tilladelse fra Jon-Hroar næste  Rekker tunge Osteaktig
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #128 på: august 27, 2018, 10:55:31 am »

Da var det tilladelse fra Jon-Hroar næste  Rekker tunge Osteaktig

Da laster jeg av borte på McDonalds og kjører boble inn på treffet Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #129 på: august 27, 2018, 11:38:57 am »

"På ære og samvittighet" het det når man signerte selvangivelsen i gamle dager Blunker
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #130 på: august 27, 2018, 17:55:31 pm »

Noen he litt lengre vei å kjøre enn andre så hva med det som har blitt foreslått før. Ta seg en avtalt kjøretur på et stykke? Det er vel fair og fin måte å bestemme det på?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #131 på: august 27, 2018, 18:38:14 pm »

Noen he litt lengre vei å kjøre enn andre så hva med det som har blitt foreslått før. Ta seg en avtalt kjøretur på et stykke? Det er vel fair og fin måte å bestemme det på?

Høres bra ut men kanskje vi skulle startet en egen tråd på dette? Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #132 på: august 27, 2018, 19:02:40 pm »

Jeg er med  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #133 på: september 18, 2018, 13:26:05 pm »

Da er jeg endelig landet ordentlig efter SCC, og ja jeg ved det er lidt længe siden allerede nu men for en optur det var og stadig er  Gliser

Planerne for fremtidig motor er voldsomt i gang oppe i hovedet og handlelisten bliver raskt dyrere og dyrere  Osteaktig men så kan man jo på en måde retfærdiggøre al overarbejdet.

Som de fleste nok har fået med sig er planen at bygge en turbo motor og selve grund idéen med motoren er på plads, men da var det resten af det nye område der må handles ind til. Jeg har hele tiden haft plan om at ovalen skal køre med 1776 motor og det bliver det stadig, men med turbo planer må jeg opgradere lidt. Jeg bruger stadig konceptet med at man "tager det man har" men veiv og råder er jeg blevet anbefalet ikke at bruge originalt til det her længere. En Scat C35 kam ligger i garagen og den har jeg tænkt at kaste i motoren selvom jeg vel egentlig har mere lyst på en Claysmith kam  Osteaktig  Et par originale hjemme portede topper der har nye styringer og ventiler har jeg også liggende, enda med ALT for små forbrændingskamre da de skulle køres på en NA motor  Øyerulling Så der skal der gøres en del ekstra arbejde for at få det til at hænge sammen.

Så handlelisten så langt er smidd motvektsveiv og I eller H beam råder i standard længde. Enkelt midmonteret spjældhus og dyser. Dertil kommer wastegate og en T3 turbo, men her trænger jeg tips fra eksperterne. Jeg har spurgt mig frem hos mister Google og lurer lidt på en sådan størrelse som T3 50 trim .42 - .48 kan fungere?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #134 på: september 18, 2018, 20:00:23 pm »

Dette høres temmelig gromt ut. Har drømt lenge og vel om turbo selv, og når jeg ser oppi lommeboka skjønner jeg at det blir en laaang drøm   Rekker tunge
Gleder meg til å følge med på Dansken bygger turbo tråd i nær framtid da  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #135 på: september 18, 2018, 21:13:28 pm »

Spennende.

Jeg har en turbo liggende som jeg kjøpte av Jørn, Mener han sa det er maken som han har i varianten sin, Den er ubrukt. Jørn vet nok specs på den; jeg har ikke detaljene her. Jeg har innsett at det ikke blir turbo på meg helt ennå så den kan kanskje gjøre mer nytte for seg i ovalen din Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #136 på: desember 28, 2018, 19:12:33 pm »

Da jeg tidligere på måneden gik på en smell og købte mig en ganske bra men billig vinterbil og i dag fik solgt den igen, var der pludselig lommepenge til ovalen igen  Sjokkert  Rekker tunge
Så da var det tilbage til turbo størrelse og sted at handle den. Har noen her brugt KSR.AS ?

Og hvem kan jeg få til at alu-svejse plugger til dyser i DP innsug?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #137 på: desember 29, 2018, 00:13:19 am »

 Osteaktig
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #138 på: januar 21, 2019, 21:03:34 pm »

Stadig er der ikke stort med voldsomt fremgang at spore her i garagen, men lidt pusles der vel rundt. "race" motoren  Osteaktig Osteaktig er nu ude og står pænt på gulvet med sine voldsomme 1192 kubik. Jeg tappede olien før den gik ud, og mit forsøg med semisyntet olie skal ikke gentages.
Den var absolut ikke pæn efter 6 måneder i motoren og ikke mange kilometer. Men så har man prøvet det. Bliver vel nødt til at prøve mig på en fuldsyntetisk på et tidspunkt også men i første omgang står der mineral klar til at starte op min junkyard-1776 motor.
Første opgave der skal løses før den kommer i er at pladsere oliefilterholderen, og her kommer kveldens første spørgsmål..
Hvorfor monterer vi den altid samme sted ved monteringen til venstre T-bar?  Hæ
Jeg har tænkt at skrue min fast der igen men må først få lavet en brakett til montering.

Ellers har det gået varmt med research før bestilling af deler fra AA Performance. Interessant at have holdt på med denne hobby så længe og så er det første USA bestilling  Rekker tunge Men det var nu hyggeligere når man "kunne plukke i hyllen" i stedet.. Uanset så er bestillingen sendt og næste skridt bliver at vaske/rense blokken og måle om linieboringen er ok.
Planen om turbo motor er næsten helt på plads men her kommer jeg så til dagens spørgsmål nummer to, bensinrør og slange størrelser til indsprøjtningssystemet. Det jeg har i dag er ud af tanken et 10mm rør der er svejset på gjengene til original udløbet, og et 6mm rør jeg har lagt op gennem tunnelen. Som retur var planen at trække et 8mm rør og sætte nippel ind på siden af tanken nederst ved et hjørne...
Men er dette en bra nok løsning? Jeg kommer til at køre med en 044 type pumpe og målet er at ramme mellem 150 og 200 heste. Eller skal jeg hellere gå for AN6 slanger begge veje og større ud af tanken til filter og pumpe?

Så kør debat, og jeg finder gerne popcorn frem hvis det hjælper.. Hvilken størrelse tur/retur og rør eller AN slanger hele vejen?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #139 på: januar 21, 2019, 21:19:41 pm »

Har du oljefilter på 1192n?
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #140 på: januar 21, 2019, 21:22:00 pm »

Niks, bare silen.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #141 på: januar 21, 2019, 21:38:31 pm »

svar no1
Å montere filter og braket i hjulhus er praktisk ved filterskift, mye sirkulasjon av luft rundt filter, og faller naturlig å bruke fester som allerede finnes på karosseri.
Og endel lokk med reduksjon skal peke mot venstre.

svar no2
Jeg har selv brukt AN6 kupplinger og stålomspunnen slange fra tank til forgassere, og fikk dette godkjent hos SVV.
Brukte slange av praktiske årsaker, men skulle jeg gjort det igjen ville jeg brukt faste rør og AN kupplinger.
Mye penere og føles tryggere.
Dimensjon ifm sprut skal jeg ikke uttale meg om
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #142 på: januar 21, 2019, 22:14:55 pm »

Niks, bare silen.

Delsyntetiske oljen har mye vaskemiddler i seg og blir nok dermed veldig raskt svart som all moderne olje. De bør egt ha filter, men selv med filter blir det svart rimelig fort
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #143 på: januar 22, 2019, 01:02:09 am »

Legg opp fuel etter nå + fremtidig effekt. Jeg har AN8 begge veier. Marginalt dyrere, men uten noen andre downsides..

AN6 rør med få fitting med bøy er en god #2
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #144 på: januar 22, 2019, 01:17:56 am »

jeg har an -6 med rør på de lange strekka. originalrøret var fullt av pinholes...
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #145 på: januar 22, 2019, 10:17:51 am »

Hvis bare den var svart så ser jeg ikke problemer, men nejda, rar konsistens og brun grå i farven.

Niks, bare silen.

Delsyntetiske oljen har mye vaskemiddler i seg og blir nok dermed veldig raskt svart som all moderne olje. De bør egt ha filter, men selv med filter blir det svart rimelig fort
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #146 på: januar 22, 2019, 10:19:55 am »

Svein Ove foreslog også AN6 begge veje og AN8 ud af tanken. Godt at der allerede står to "billig" motorer færdig for den her bliver nok langt fra billig når det hele står klart  Øyerulling Rekker tunge

Legg opp fuel etter nå + fremtidig effekt. Jeg har AN8 begge veier. Marginalt dyrere, men uten noen andre downsides..

AN6 rør med få fitting med bøy er en god #2
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #147 på: januar 22, 2019, 10:21:04 am »

Svein Ove foreslog også AN6 begge veje og AN8 ud af tanken. Godt at der allerede står to "billig" motorer færdig for den her bliver nok langt fra billig når det hele står klart  Øyerulling Rekker tunge

Legg opp fuel etter nå + fremtidig effekt. Jeg har AN8 begge veier. Marginalt dyrere, men uten noen andre downsides..

AN6 rør med få fitting med bøy er en god #2

AN6 holder jo en stund...

Jeg har 2xAN10 fra tank til pumpe og AN8 langs bunnplaten.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #148 på: januar 22, 2019, 10:39:34 am »

Svein Ove foreslog også AN6 begge veje og AN8 ud af tanken. Godt at der allerede står to "billig" motorer færdig for den her bliver nok langt fra billig når det hele står klart  Øyerulling Rekker tunge

Legg opp fuel etter nå + fremtidig effekt. Jeg har AN8 begge veier. Marginalt dyrere, men uten noen andre downsides..

AN6 rør med få fitting med bøy er en god #2
Alt kommer an på hva power du skal ha. Det er ingen problem med å dekke 400-600 hk på AN6 (avhengig om du bruker E85 eller ikke). De aller fleste overdimensjonerer i frykt. skal du aldri ha mer enn 200-300 hk vil AN8 være unødvendig.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #149 på: januar 23, 2019, 09:29:00 am »

Men hvis vi setter grænsen på 200 heste, vil det da være nok med de rør jeg har pr. i dag? eller vil det holde med 8mm rør begge veje og 10 mm rør ud af tanken?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!