november 04, 2025, 23:49:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dansken's 55'er  (Lest 135238 ganger)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #240 på: I dag kl. 13:22:55 »

Det kan helt klart være interessant! jeg har de røde dobbeltvirkende dempere fra Bugpack på bilen nå.

Nydelig med planer.

Jeg har justerbare GAZ dempere på Ghian, så hvis du ønsker å teste det neste sommer uten å investere i et sett selv, kan du bruke mine, og se om de gjør jobben. HVIS ghian blir klar i vinter skal jeg "klare meg" med et sett "vanlige" dempere tenker jeg Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Vis profil
« Svar #241 på: I dag kl. 13:46:55 »

Spennende! Vurderer selv å bytte dempere foran til 10/90 dempere for å få opp nesa litt på stsrtplata. Bak er det vel litt om å gjøre å få den til å sette seg og bli der? Vet ikke hva slags dempere det bør være, 90/10?

Får dere ordnet med juniorlisens før SCC? Hadde vært kult!

Her har du mer kunnskap om dempere enn det jeg har Blunker og har du lyst å dele en forklaring på 10/90 og 90/10 begrepet er jeg lutter øre.

Angående junior lisens håper jeg på kurs på vårparten, og jeg har begynt å sende epost for å få dato og så presisert alt dette rundt junior lisensen og gate registrert bil.
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Kjell Tormod Brekka
Supermedlem

Vis profil
« Svar #242 på: I dag kl. 15:59:54 »

Vel, info jeg har er kun der jeg har lest så absolutt ingen ekspert på noe måte. Men teorien er vektforfkytning fra front til bakhjul og da vil man ha front opp. 10/90 dempere er lette å dra ut m men en skal virke normalt inn igjen. Bak bør dempere holde bilen nede hele tiden.

Men her bør det melde seg noen som kan dette og informere oss Glad
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
Sider: 1 ... 7 8 [9]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!