Tenkte det kanskje var på tide med en liten status oppdatering her. Jeg har hatt kontakt med noen kloke folk angående juniorlisens til Theodor, og det er jo fortsatt ikke bare bare det der

Selve juniorlisens opplegget virker til å bli Spring Nats helgen 8-10 mai hvis vi skal rekke det før SCC. Men, her ser det ikke ut til at det blir planlagt street legal klasser, og derfor kan vi ikke bruke ovalen med godkjent teknisk kontroll, men den må da ha full vognlisens. For å omgå dette har jeg spurt om det da vil være mulig å bruke juniorlisens tatt i utlåns junior dragster til å kjøre street legal med. Så da er det bare å vente tålmodig på svar.
Når det kommer til bilen ble jo den gamle 1200 satt i og montert med et sett Empi 34mm EPC gassere og en gammel kina 009 fordeler. Dette har hostet og harket og jeg har ikke klart å få justert hverken gassere, tenneing eller gassere og tenning, til å kunne bruke bilen på en hyggelig og fornuftig kjøre måte. Ikke har den gått noe særlig i det hele tatt, og tanken på at den kanskje var brukt opp begynte å vise seg i realiteten.
Men så etter å uvitende ha kjørt forbi Roy i tunnellen på vei til jobb sendte han en hyggelig kommentar og en bekymringsmelding angående litt voldsom og bensin lukt og sviende smerte i øynene etter å ha kjørt bak bilen. (det med øynene la jeg til akkurat nå) Og da ble jeg enig med meg selv om å prøve at parkere bilen med motoren innover i garasjen og bytte fordeler. Enkelt sagt, og så var det jo praksis da. For det endte med at jeg byttet forgassere også tilbake til det mest passende for en 1202 kubikk motor nemlig de to 44 IDF

Sammen med den gode gamle skurtresker Bosch 010 fordeleren er det plutselig en HELT annen bil å kjøre, pluss at den faktisk gir et lite optimistisk dytt i ryggen igjen når man gir på alt den har.
Så da blir neste å finjustere klutsjen og gå over ventil justeringen for å se hva jeg har holdt på med der når jeg satte motoren sammen sist.