august 18, 2019, 17:24:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gullbobla Teodor  (Lest 11102 ganger)
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #90 på: mai 06, 2019, 12:17:47 pm »

Er det forresten noen som har en god metode å få ut klippsene fra løfterne når blokka er nesten sammen? Det var sabla knotete.  Glad
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #91 på: mai 19, 2019, 01:41:32 am »

Midt under MGP kom motoren på plass der den skal være igjen! Litt knølete med jekk og bare to armer, men det gikk.  Gliser

* IMG_20190518_224703.jpg (91.1 KB. 800x600 - vist 54 ganger.)


* IMG_20190518_234945.jpg (88.69 KB. 800x600 - vist 56 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #92 på: juni 09, 2019, 10:03:30 am »

Endelig var den igang igjen! Deilig følelse når den starter uten ulyder av noe slag sett bort fra slakk viftereim. 😄
Drar godt med c35 kammen hele turtallet til det er på tide å gi seg. Fremdeles litt nøling ved overgang 2500-3000 omdreininger, men skal gjøre noen målinger med bredbåndslambdan og se om den må dyses om. Neste blir EU kontroll om et par uker. 😊
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #93 på: juni 09, 2019, 10:05:01 am »


* IMG_20190608_202422.jpg (92.61 KB. 800x600 - vist 68 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #94 på: juni 09, 2019, 10:07:51 am »

Med slakk viftereim..
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #95 på: juni 09, 2019, 10:26:06 am »

Gratulerer  Glad
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #96 på: juni 09, 2019, 16:19:36 pm »

Takker! Her er en snutt uten skrik fra reima. 😄

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #97 på: juni 09, 2019, 23:34:24 pm »

Fin respons.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5343
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #98 på: juni 11, 2019, 12:48:20 pm »

Hvem sin ide er det å montere bensinfilter/regulater på motoren? Jeg ser stadig vekk motorer med denne idiotiske plasseringen.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #99 på: juni 12, 2019, 14:16:27 pm »

Ser den. Det er ikke optimalt. Vurderte å plassere det adre steder, men fant ikke et godt alternativ. Lite plass igjen på sidene og har ikke lyst til å trekke bensinslanger fra pumpa til der det måtte være plass. Har byttet alle bensinslanger og vært nøye med at alt er tett. Noen som har funnet et bedre sted for plassering?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5971
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #100 på: juni 12, 2019, 15:38:12 pm »

Min står på "veggen" mellom motorrom og girkassa, men på girkasse-siden. Kan også sette den på "torpedoen" foran, under tanken, men der har jeg filter og pumpe, så det ble litt trangt Glad
Loggført
Anders-Co
Supermedlem
*****
Innlegg: 834
Bosted: Knapstad



Vis profil
« Svar #101 på: juni 12, 2019, 16:04:40 pm »

Jeg har samme filter / regulator som deg å jeg plasserte den på rammekaffelen. skrudde braketter i  gjordingpunktet til girkassen å så filteret i braketter
Passer fint der da bensinrører ifra flyndra kommer ut ca der.
« Siste redigering: juni 12, 2019, 19:15:18 pm av Anders-Co » Loggført
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #102 på: juni 16, 2019, 11:16:22 am »

Veteran treff i Tønsberg i går. Fint når alt fungerer og været er knall. 😎

* IMG_20190615_131533.jpg (144.25 KB. 800x600 - vist 62 ganger.)


Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #103 på: juni 18, 2019, 13:01:37 pm »

I dag er bobla på EU kontroll. Venter i spenning på resultatet.. Teknisk sett så fungerer alt. Til og med vindusspyleren fikk jeg til å virke.  Gliser  Det spennende blir å se om uorginalt ratt, røde blinklys, og ikke helt original motor gir noe utslag.  Rekker tunge
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #104 på: juni 18, 2019, 14:06:48 pm »

Krysser fingra  Blunker
Jeg har måttet krangle endel med røde blinkers, men gått gjennom hver gang.
Bygde tilslutt om baklampene, så nå er det tidligere røde blinklyset blitt extra bremselys, og der hvor reverslyset var er det nå gul blinklyspære. Fikk tommel opp fra SVV.
Tombestone baklamper vel og merke.
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #105 på: juni 18, 2019, 14:43:41 pm »

 Gliser Så nå mangler du bare ryggelyset?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #106 på: juni 18, 2019, 15:44:49 pm »

..og fasit ble.. Feil farge på ryggelyset!   Gliser
Ellers ingen andre feil, så det får jeg si meg fornøyd med.
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #107 på: juni 18, 2019, 16:16:32 pm »

Gliser Så nå mangler du bare ryggelyset?
Satt ikke innmat montert i ryggelyset. Xtrautstyr  Glad
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #108 på: juni 18, 2019, 16:16:57 pm »

..og fasit ble.. Feil farge på ryggelyset!   Gliser
Ellers ingen andre feil, så det får jeg si meg fornøyd med.
Grættis
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #109 på: juni 25, 2019, 12:10:39 pm »

Da var ettergodkjenninga i orden og bobla får lov til å ferdes på veien i to nye år. Glad
Det betyr jo ikke at den er feilfri og det finnes hele tiden forbedringspotensiale.  Gliser
Venter på nytt throttle linkage kit som forhåpentligvis gir litt bedre geometri enn det nåværende. Spjell vil ikke åpne maksimalt og mistenker at det ikke er helt symmetrisk. Skal også få målt med bredbåndslamdan og kanskje finne ut hvorfor den nøler så voldsomt på 3000 omdr.  Glad
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5971
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #110 på: juni 25, 2019, 12:33:35 pm »

Gratulerer Glad
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3850
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #111 på: juni 25, 2019, 18:30:38 pm »

Si fra hvis du vil selge det gamle gasserstag  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #112 på: juni 25, 2019, 19:03:05 pm »

Det kan jeg så fort jeg får på nytt. 👍Har du festeplata under filteret på dine forgassere?

* IMG_20190625_190101.jpg (40.61 KB. 408x600 - vist 46 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3850
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #113 på: juni 26, 2019, 08:58:37 am »

Nej pokker, det kit der er jo komplett med filtre for at få det til at fungere..  Tvilende
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #114 på: juni 26, 2019, 10:38:32 am »

Tror ikke du har lyst på forgasserne mine i tillegg. De er ikke helt greie å ha med å gjøre.  Gliser Gliser
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #115 på: juli 08, 2019, 23:35:26 pm »

Fikk på litt praktisk pynt på bakluka. Noen som har tips for å få til pent hjørne på gummilista?

* IMG_20190708_221916.jpg (66.21 KB. 800x600 - vist 46 ganger.)

Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #116 på: juli 14, 2019, 23:40:13 pm »

Noen som har en fungerende Innovate LM-1 kompatibel /Bosch 3737 bredbåndslambda å selge, eller vet om en norsk leverandør?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
JknVW
Medlem
***
Innlegg: 133
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #117 på: august 07, 2019, 23:15:18 pm »

Fikk orden på gasserne og hadde to fantastiske dager med en motor som dro hele veien uten problemer.  Gliser
Men i dag valgte ventilfjæra på sylinder 3 eksos å takke for seg og da var det ikke så gøy lenger.  Gråter Det gjenstår å se om det har blitt skader på ventil eller stempel, men støtstanga er ihvertfall fremdeles rett.
Hva slags fjærer bruker folket med mild trimkam (Scat c35) og originalt vippestell?
Tips til verktøy til å bytte fjærene uten å ta ut motoren tas i mot med glede.  Glad
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3850
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #118 på: august 08, 2019, 08:18:56 am »

Standard går fint at bruge, men et sett som disse kan du bruge med 1,25 vipper også Blunker
https://www.vwheritage.com/ac1094014-valve-spring-set-heavy-duty-outer-vw-spare
eller https://www.vwheritage.com/ac109570-valve-spring-set-heavy-duty-outer-vw-spare

Hvis du bare vil bytte den ene har jeg ekstra fjær liggende Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 5971
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #119 på: august 08, 2019, 09:41:35 am »

Fikk orden på gasserne og hadde to fantastiske dager med en motor som dro hele veien uten problemer.  Gliser
Men i dag valgte ventilfjæra på sylinder 3 eksos å takke for seg og da var det ikke så gøy lenger.  Gråter Det gjenstår å se om det har blitt skader på ventil eller stempel, men støtstanga er ihvertfall fremdeles rett.
Hva slags fjærer bruker folket med mild trimkam (Scat c35) og originalt vippestell?
Tips til verktøy til å bytte fjærene uten å ta ut motoren tas i mot med glede.  Glad


Surt.

Jeg har en sånn luftnippel til å skru i plugghullet for å holde ventilen innat i alle fall, men jeg har dessverre ikke verktøyet for å ta av ventilfjæra
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!