Etter endel kjøring, glede og frustrasjon, begynner endelig ting å falle på plass.
Som tidligere nevnt har kjøreegenskapene vært mildt sagt skumle. Etter flere tapre forsøk på hjulstilling hos rasmussen Dekksenter måtte jeg gi de opp. Jeg ringte derfor hjulmakeren i sentrum og fikk den pensjonerte guruen til å ta jobben. Med friskt i minnet hvor god jobb han gjorde med bobla, var forventingene høye.
I kjent stil var ikke bilen kommet mer enn inn døra før han pekte på bakhjula og sa, der er feilen!
Med en jekkestropp og muttertrekker fikk han fjernet 7 grader camber og spisset den perfekte på 15 minutter. Samme bakstilling hadde de forrige gitt opp etter 4 timer.
Etter å ha satt på måleutstyr og finjustere framme (bak var allerede perfekt på øyemål) var det bare til å kjøre hjem med smil fra øre til øre. Endelig er den god å kjøre!
Ellers har jeg endelig fått motoren helt til, jeg sleit tidligere med at ekspansjonstanken flommet over når jeg dro ut gira, men etter å ha flytte en slange som sto rett etter pumpa til rett før så forsvant problemet.
I tillegg har jeg slitt med at motoren dauer på vei inn i lyskryss. Etter mange forskjellige forsøk med justering av sensorer osv. kom jeg til slutt fram til at subaru har en nøytral posisjon sensor ledning som måtte jordes. Når denne er jordet tror motoren at den er i gir og bruker hastighet sensoren til å velge forskjellige tomgangs turtall, 750 rpm stillestående, 1100 under fart.
Endelig virker ting helt som det skal!
I forberedelse til SCC ble det montert hengerfeste da jeg arvet en combicamp. Så til helga blir det tur til Tistlo tunet for "nød treff".
Prosjektet er kanskje ikke helt ferdig, men eneste som gjenstår nå er stivere dempere foran eller bump stopper, montere stab stag bak og lage nytt trekk over lasteplanet.

IMG_20210527_174821_053.jpg (62.58 KB. 800x540 - vist 131 ganger.)

IMG_20210330_094015_871.jpg (30.55 KB. 480x600 - vist 124 ganger.)