mars 28, 2024, 14:18:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dobble forgassere  (Lest 4059 ganger)
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« på: mars 31, 2022, 18:52:16 pm »

Finnes det noen som kan justere dobble forgassere i Vestfold?? Har hørt litt rundt på forskjellige verksteder og får til svar ( De gutta er enten dau eller bruker vel høreapparat) Skjønner at dette er en utdøende kunst. Men noen kunstnere som sitter på kunnskapen må vel finnes??? Sett en del på you tube men virker litt skremmende og begynne og fikle med..
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: april 23, 2022, 07:09:08 am »

Hva er det du skal ha justert?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #2 på: april 23, 2022, 15:27:44 pm »

Nybygd motor med nye forgassere så jeg må justere bensin/luft og synkronisere dem...
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: april 25, 2022, 07:59:35 am »

Er det IDF forgassere?  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #4 på: april 28, 2022, 20:26:33 pm »

Da fikk jeg Kilen motor til og justere opp hele motoren og forgassere....Gøy og se proffe fagfolk i arbeid Gliser Gliser
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: april 29, 2022, 12:33:56 pm »

Så bra  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #6 på: mai 11, 2022, 08:07:23 am »

Så lenge var Adam i paradis, Da var det på,n igjen med puffing og nøkking på lavt turtall. Soting av plugger skjønner ikke en drit av dette.Er det noen som kan få denne til og gå reint og holde seg sånn betaler jeg bra.. Vurderer snart EL bil Gliser Gliser
Loggført
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #7 på: mai 11, 2022, 12:38:51 pm »

Er stagsystemet "strammet opp" så det ikke er slark i ledd, stag, braketter og overføringer?
Loggført
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #8 på: mai 11, 2022, 15:39:35 pm »

alt er tip topp er forgassere som tuller..
Loggført
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #9 på: mai 11, 2022, 18:06:24 pm »

Da har jeg undersøkt litt i dag og fått vite følgende..Motoren må på rullende landevei for og få riktig justering. Er vist umulig og justere disse motorene uten og gjøre dette. Eneste man kan justere selv er synkronisering av gassere. Ifølge de jeg snakket med må dyser tenning osv justeres på rullende landevei. Da må man ha med dyse sett selv høres ut som dette kan koste skjorta.. Noen som har noen innspill til dette.
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #10 på: mai 11, 2022, 22:14:52 pm »

du må på rullende landevei eller sette motoren i benk, for å få dysa riktig.
Eller montere A/F meter og teste ut på veien selv.
Det koster deg et par lapper og absolutt verd spenna, så får du en motor som fungerer, såfremt resten av motoren er på stell.
Hvis pluggene soter er det nok litt fet blanding, i en eller alle kretsene.
El bil suger
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mai 12, 2022, 08:10:01 am »

Så lenge var Adam i paradis, Da var det på,n igjen med puffing og nøkking på lavt turtall. Soting av plugger skjønner ikke en drit av dette.Er det noen som kan få denne til og gå reint og holde seg sånn betaler jeg bra.. Vurderer snart EL bil Gliser Gliser
Du får ta den tilbake til Kilen om du alt har vært kunde der for å få den justert opp. Han tar mye stolthet i at alt skal være «helt 100» og det høres det IKKE ut som
motoren er nå Blunker
Loggført
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #12 på: mai 12, 2022, 18:50:58 pm »

Rensing av tomgangs dyser på syl 3 og 4 hjalp mye.  Kilen motor stilte opp han. Er nok der man bør handle motor for det er ihvertfall topp service fra den mannen Gliser
Loggført
Jørgen - Gullbobla
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: mai 12, 2022, 20:13:59 pm »

Så bra det løste seg! Er det mye rusk i tanken din?
Loggført

VW 1303S 1973 - Gullbobla
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #14 på: mai 12, 2022, 21:20:51 pm »

Finnes ikke pluss 2 bensinfilter. Ett rett etter tanken pluss ett i motor rom (biltema filter) har bestilt bensinfilter til 112 hk Wasserboxer til og ha i notor rom. Metallfilter da jeg ikke liker tanken på plastfilter baki der. Kjenner ikke til kvalitet på disse Biltema filterne men er vel sikkert ikke allverdens?Hæ
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1952
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #15 på: mai 13, 2022, 16:52:02 pm »

Har også vært ute for ny bensinslange som har et lite belegg innvendig fra produksjonen, som slipper fra seg små flak som setter seg i tomgangsdyser. Hjelper lite med filter viss man har slik en slange mellom filter og gasser  Glad
Det ga seg etter noen gangers rens av tomgangsdysene.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #16 på: mai 13, 2022, 19:39:42 pm »

Du gjør lurt i å droppe filter etter bensinpumpa, og heller bruke et kvalitetsfilter mellom tank og pumpe.
I bensinpumpa er det ofte en sil/filter, og minst mulig skjøter og dilldall på trykksiden av pumpa er alltids en fordel med tanke på motorbrann.
Bensinslanger av god kvalitet er og meget viktig, og en av de få som selger det i Norge heter Tistlo og er på dette forumet,
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #17 på: mai 13, 2022, 20:01:17 pm »

Bensinslanger er fra Tess og kostet skjorta. Når det gjelder motorbrann så er nok største synderen at man ikke sjekker koblinger og slange klemmer i motor en gang innimellom. Og bensin slanger Gliser Gliser
Loggført
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: mai 13, 2022, 20:39:44 pm »

Bensinslanger er fra Tess og kostet skjorta. Når det gjelder motorbrann så er nok største synderen at man ikke sjekker koblinger og slange klemmer i motor en gang innimellom. Og bensin slanger Gliser Gliser
Tess selger så vidt jeg vet sae30r9 slanger? Hvis det er det du har fått tåler de ikke dagens bensin i god grad
Loggført
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #19 på: mai 13, 2022, 21:29:55 pm »

Mener du at Tess selger bensin slanger som ikke tåler dagens bensin?? Tror ikke gutta på Tess blir glad for og høre det. Hva med de som Hot Shop selger pluss titalls andre firmaer selger??
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #20 på: mai 14, 2022, 08:10:56 am »

Jeg kjøpte dyr flettet bensinslange på Tess til T3 min, og etter 1 ,5 år så var det sprekker i hele slangen, og bensinen rant ut over alt.
Så kjøp heller av Tistlo
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #21 på: mai 14, 2022, 08:25:31 am »

Veldig ofte når vi snakker med seriøse folk er det lurt å høre på forbruker og ikke selger  Gliser
Bensinen spiser opp slangene, og det virker som om det er en større belastning på våre biler som står hele vinteren. Har ingen god forklaring på det, men har delt samme erfaring med amerikanske sommerbiler. Alt bra når den blir parkert, og slanger lekker ved oppstart om våren, eller etter litt kjøring. Jeg tester ut litt nå med noen tilsetninger, så håper jeg å trekke noen konklusjoner etter en stund.

Har også hatt slanger  liggende i bensin for å se hvordan de takler det, og uten å nevne leverandør, er det litt skremmende å se
resultatet. Og hvor mye penger snakker vi om? Kjøp slanger som virker.

Loggført

Stolt medlem av highroofers.
Odin2021
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Nøtterøy


Sommerbilen


Vis profil
« Svar #22 på: mai 14, 2022, 09:41:00 am »

Har hat veteran biler i 25 30 år men ikke boble før nå. Min erfaring er at ved oppstart om våren hvis bilen ikke hadde vært starte opp og varm kjørt noen ganger i løpet av vinteren så var det lekkasjer både fra pakninger og slanger. Bremser som henger osv så nå starter jeg opp en gang i mellom og tråkker på bremser Det har spart meg for mye hode bry hver vår. Gliser
Loggført
P-stop
Supermedlem
*****
Innlegg: 907
Bosted: Vinterbro


Ulf


Vis profil
« Svar #23 på: mai 14, 2022, 10:45:13 am »

Helt enig at en oppstart i ny og ned er lurt. Men ikke alle som har den muligheten, noen må bare lagre og tar med batteriet for å
lade det i ny og ne. Samtidig er det vel viktig å få gjennomvarm motor og ikke bare trykke på bremsen, men kjøre litt frem og tilbake for å få fjærnet lit rust etc. Men dette er noe annet enn dårlige bensinslanger i forhold til bensin. For lenge siden var dette ett ukjent tema.
Med restriksjoner fra EU og påbud fra stat, samt helt sikkert en økonomisk gevinst for noen, har det de siste årene blitt blandet mer og mer sprit inn i bensinen. ( går vel noen rykter om at % satsen skal økes igjen). Det er problemet. Og det virker som om det tærer mer på våre gamle biler, har ingen erfaring med at dette er
ett boble problem, men rett å slett ett problem. Så jeg anbefaler alle skikkelige bensinslanger, som brukere har erfaring med att virker.
Så er det opp til hver enkelt om de synes det er verdt noe få kr mer eller ikke.
Loggført

Stolt medlem av highroofers.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #24 på: mai 15, 2022, 08:04:34 am »

Slangene fra Tistlo fikk jeg billigere, enn fra Tess.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #25 på: mai 15, 2022, 11:51:22 am »

Mener du at Tess selger bensin slanger som ikke tåler dagens bensin?? Tror ikke gutta på Tess blir glad for og høre det. Hva med de som Hot Shop selger pluss titalls andre firmaer selger??
Ja det mener jeg.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!