mars 28, 2024, 17:00:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min 1971 1302.  (Lest 12703 ganger)
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 19, 2008, 23:23:03 pm »

Nå har jeg endelig fått bobla tilbake etter senking og det ble bra   Gliser Legger ut noen bilder etter senkingen,den vil vel gjerne senke seg litt til etter som den blir brukt,samtidig så gikk rumpa litt opp bak men det er jo vanlig. Har foresten satt bilen til salgs her på forumet,etter at min sønn kjøpte seg en 66 modell og jeg selv har tidligere hatt en 63 mod så er lysten stor på å skaffe seg en slik igjen  Gliser


* bilder2007 239 (686 x 509).jpg (121.57 KB, 686x509 - vist 304 ganger.)

* bilder2007 241 (686 x 509).jpg (118.11 KB, 686x509 - vist 266 ganger.)

* bilder2007 247 (686 x 509).jpg (156.66 KB, 686x509 - vist 294 ganger.)

* bilder2007 269 (686 x 509).jpg (77.61 KB, 686x509 - vist 265 ganger.)

* bilder2007 245 (686 x 509).jpg (138.06 KB, 686x509 - vist 303 ganger.)
« Siste redigering: oktober 22, 2008, 23:46:27 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #31 på: oktober 20, 2008, 13:10:47 pm »

Så stilig, den ble dritfin, skikkelig LEKKER.....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 22, 2008, 23:45:46 pm »

Hei,takk for det,ja den ble faktisk ganske fin synes jeg og i tilegg ligger den bedre på veien og er bedre å kjøre  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #33 på: oktober 23, 2008, 15:34:27 pm »

syns du at fjæringen har blitt verre? blir den veldig stiv?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 23, 2008, 21:29:42 pm »

syns du at fjæringen har blitt verre? blir den veldig stiv?

velg riktig dempere hehe.. jeg bytta ut mine med KYB dempere..i stiveste laget..
ligger en tråd her et sted om dempere, skulle ønske jeg så den før jeg kjøpte mine hehe... jaja
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #35 på: oktober 23, 2008, 21:54:03 pm »

Hei rulator,du kan som sagt få kjøpt mine Cofap dempere av typen Amortecedor Super,dobbel action. Kjøpte de som sagt av Jøran og jeg selger de for 395,- stk. Men siden det er deg og du er en fattig student,hehe så kan du få de begge for kr 600,-  Løp og kjøp sier jeg bare,hehe  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #36 på: oktober 23, 2008, 22:12:33 pm »

Hei rulator,du kan som sagt få kjøpt mine Cofap dempere av typen Amortecedor Super,dobbel action. Kjøpte de som sagt av Jøran og jeg selger de for 395,- stk. Men siden det er deg og du er en fattig student,hehe så kan du få de begge for kr 600,-  Løp og kjøp sier jeg bare,hehe  Gliser

hehehe, tusen takk for tilbudet, men jeg har ikke penger til de desverre. holder på å skaffe meg en jobb hehe, men frem til jeg har fått det kan jeg ikke kjøpe de, så du får sikkert solgt de til noen andre Blunker
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #37 på: oktober 23, 2008, 22:18:34 pm »

Du nevnte at etter senking så ble bilen veldig stiv og ubehagelig i fartsdumper osv. Min har orginaldempere og oppfører seg veldig bra synes jeg,den er jo litt stivere ,men uten at det går ut over komforten,samtidig ligger den bedre på veien  Glad
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #38 på: oktober 23, 2008, 22:22:32 pm »

Jeg har og nye originaldempere og senkefjærer. Samme komfort, men føles mer kontant og sitter bedre på veien. Kan være fordi de gamle demperne var totalt utslitt.
Loggført

rulator
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Lutvann, Oslo


Fartsblind så langt det går


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 23, 2008, 22:24:17 pm »

det kan det nok være og ja espen.. den ene var helt kaputt og all olja hadde lekki ut hehehe... men jeg er på en måte blitt vant med litt gokart følelse =P hehe.. hadde jeg hatt penger til overs kunne jeg nok bytta, men det får bli med tiden =P
Loggført

Old Volkswagens don't drip oil,                    1302 for the win!         
they just mark their spot!                                Käfer-Cup
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 23, 2008, 22:29:01 pm »

Ja,nye dempere har mye å si,du får jo bilen lavere med senkefjærer men har du utslitte dempere så tar fjærene hele jobben. De gamle demperene som satt på min kunne du blåse på så gikk de sammen,nå har jeg bra dempere og senkefjærer,rene julaften når jeg er ute å kjører  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 23, 2008, 22:40:36 pm »

Flott bil, Indy! Liker stilen, passe lav foran i forhold til bak (omtrent samme avstand fra dekk til skjerm foran og bak).

Jeg trodde at det måtte brukes kortere dempere, men det jeg leser ut fra deres erfaringer (Indy, Rulator og Espen) er at med 5 cm senkefjører foran, så er originaldempere passelig? Det gir komfort og litt mer kontant og sportslig karakter?
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #42 på: oktober 23, 2008, 22:54:28 pm »

 Hei,takk for det. Det ble overaskende bra synes jeg. Ingen kan vel med hånden på hjertet si at en boble som er høy framme ser pen ut og er god å kjøre (stikker haka ut litt her). Nå får du mere følelse med veien (kan se over panseret i tilegg) og den ser bedre ut. Fjærene er helt orginale og det funker fint for meg,har aldrig prøvd en boble med ekstrem senking så jeg kan ikke si hvordan de er å kjøre,noen er jo råtøffe da synes jeg,spesielt noen rat -lookere. Men med alle fartsdumpere og de dårlige veiene vi har her i landet så kan det nok by på problemer(trur jeg).
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #43 på: oktober 23, 2008, 23:25:08 pm »

Du skriver at fjærene er originale og funker fint, men du mente vel demperne?

Jeg liker originale bobler veldig godt, legger ikke skjul på det. Men jeg må innrømme at noe senk ser fint ut. Min egen 1302 synes jeg er veldig høy, mulig det er reproskjermene mine.....? Det er vel grunnen til at jeg snuser litt rundt på senking og det passet veldig bra at her er noen som driver å sysler med det nå. Jeg har pusset opp bobla, men fått kjøre veldig lite i år grunnet forgasserproblemer og mangel på tid. Satser på neste år (som i fjor....)
Forresten: jeg synes det er litt av sjarmen med boble å kjøre "snutebil". Nok av kileformede panser på veien!  Kult
Har ikke noe godt bilde av høyden, men litt inntrykk her:


* monteres1.jpg (99.6 KB, 1024x768 - vist 287 ganger.)
« Siste redigering: oktober 23, 2008, 23:26:46 pm av fatzy » Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 24, 2008, 10:00:33 am »

Hei,selvsagt mente jeg dempere,hehe,det går litt i surr innimellom. Bilen din ser veldig fin ut  Gliser Men som du sier selv så viser bildene at den er høy (normal) framme,en liten senking og den forandrer utseende med en gang. Får besøk av noen langveisfarende som muligens kjøper bobla mi i dag,har satt den for salg med blandet følelse. Jeg har nemlig ingen plass til den i vinter en utendørs,satt over en stor presenning på den i går som jeg tjoret fast,i dag tidlig lå den utenfor bilen siden det blåste og regnet fælt her i natt. Uten garasje synes jeg ikke det er like morro så neste gang jeg kjøper meg en boble(veteran) skal garasjen være på plass først (trur jeg).
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #45 på: oktober 24, 2008, 11:16:04 am »

Skjønner godt at du ikke liker å ha bobla ute i vinter, men det er jo egentlig ikke noe problem...!? Iallefall ikke så lenge det ikke er snakk om "mint condition". De sto vel ute før om åra når garasje ikke var så vanlig, og noen bruker jo sine gjennom vinteren enda. Presenning er for meg fy-fy. Tror faktisk det sliter mer på lakken enn om den sto i friluft (på min kant av landet blåser det MYE og ofte). Men litt forfall må man kanskje regne med, uansett?

Skjønner ikke helt at du vil selge den flotte bobla, men den er vel ferdig i dine øyne, nå da?

På bildet er bobla mi under oppussing og har vært jekket opp og satt ned, trillet litt rundt osv. Den har vel satt seg litt mer nå, men det rare er at den er høy bak også, sammenlignet med f.eks di (og andre 1302 jeg har sett). Først mål er å få den "tunet inn" for cruising neste år, så får jeg se....
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #46 på: oktober 24, 2008, 12:01:50 pm »

Nei du kan jo lure på hvorfor jeg selger den,mulig for at den er ferdig som du sier. Jeg kan gi deg ett eksempel,jeg kjøpte en Kadett b Coupe i påsken som jeg solgte i sommer,da jeg fikk den var den helt standard,men så fikset jeg den opp utv og inv og i motor så den ble strøken og solgte den.  Mange lurte da,men da hadde jeg gjort den ferdig som du sa. Bildene taler vel for seg  Gliser


* P9020015 (1077 x 807).jpg (175.35 KB, 1077x807 - vist 277 ganger.)

* bilder2007 053 (686 x 509).jpg (123.61 KB, 686x509 - vist 269 ganger.)
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #47 på: oktober 24, 2008, 12:04:06 pm »

Jeg er glad i lysegult som du ser  Gliser
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #48 på: oktober 24, 2008, 13:28:20 pm »

Hmmm, jeg liker sølvgrått  Gliser

Og de Kadettene er jo kule da, selv om jeg ikke har noe personlig forhold til de.
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 24, 2008, 19:24:17 pm »

Jaja,nå var den solgt. Den gikk til en hyggelig kar fra Lier,så jeg får håpe den får ett bra hjem.
Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Martin J
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: særp, østfold



Vis profil
« Svar #50 på: oktober 24, 2008, 19:48:44 pm »

Sviker... Rekker tunge neida, håper du og kjøper blir fornøyde.
« Siste redigering: oktober 24, 2008, 19:54:53 pm av ratrider » Loggført

Yoda om SCC: "Do or do not, there is no try."
Indy
Supermedlem
*****
Innlegg: 611
Bosted: Sarpsborg.


61 mod


Vis profil
« Svar #51 på: oktober 24, 2008, 23:50:29 pm »

Ja jeg får håpe at han ble fornøyd.han sjekket den ihvertfall nøye før han kjøpte den så det så ut som han hadde greie på biler. Jeg har jo ikke hatt den så lenge som du vet så jeg har liksom ikke fått ett nært forhold til den ennå selv om det var litt vemodig å se den kjøre avgårde (hulk,snufs,hehe). Neida,jeg har allerede lagt planer for neste bil,men ikke før neste år,jeg får vel låne din så lenge,hehe. ( 13/10-2010 ,det gikk 2 år og nå har jeg en fin 61 mod som jeg har en egen tråd til her på forumet)
« Siste redigering: oktober 13, 2010, 23:26:09 pm av Indy » Loggført

Gammel kjærlighet ruster ikke :-)
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!