mars 29, 2024, 06:20:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 1965 JLH-Looker.  (Lest 56231 ganger)
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #180 på: september 08, 2010, 19:22:31 pm »

Da tror jeg det holder for denne gang, så skal jeg prøve å bli flinkere til å oppdatere. Kunne skrevet mye til bildene, men mye av det er lenge siden , så jeg lar det være for denne gang. Men fra nå av skal jeg prøve å være flinkere  Glad

Som man ser, så er det mye deler som har blitt innkjøpt, og noe av de mange nyinnkjøpte gromdelene er bla. 1:1,25 vipper, Filterking trykkregulator, Facet bensinpump, en morsom 12V Brandpumpe dynamo + mye mye mer.

Så Kort oppsumert så begynner ting å falle på plass, men nå som jeg bor på Hybel og går på skole, så blir det lite motorskruing osv. Foreløpig så får man bare skrudd i Helger og Ferier, Men målet er å ha både bil og motor ferdig til våren. Det er ikke bare motoren som skal bli ferdig, listen over ting man vil gjøre på bilen begynner å fylle seg den også, så nå gleder man seg til å få skrudd litt til Helga  Gliser

Se bilder side 6
« Siste redigering: september 08, 2010, 21:02:36 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #181 på: oktober 04, 2010, 10:29:38 am »

Driver å forsker litt på hvordan man skal kappe Cromoly støtstenger, og hvordan vet man når man har riktig lenge på støtstang, da jeg har laget meg en justarbar støtstang som verktøy. Når vet jeg at støstangen er riktig lengde i forbindelse med geometri osv. Hva skal jeg se etter? Ellers så er målet å kjøre inn motor før snøen kommer, og det er mye som skal gjøres i vinter. Jeg blant annet nevne ord som girkasse, forstilling, lakering, el anlegg +++
 Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #182 på: oktober 05, 2010, 14:51:29 pm »

Ingen som kan være behjelpelige med støtstang problematikk? Hæ
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #183 på: oktober 06, 2010, 10:37:14 am »

Du skal justere slik at når ventilen er halvveis åpen er flaten på vippearmen jevn med toppen på ventilen.
Da blir det like mye utslag på vippearmen begge veier fra halvt åpen ventil.

Skjønte?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #184 på: oktober 06, 2010, 21:11:00 pm »

Jeg skjønte det hehe.
Men med kapping, så er jeg fortsatt litt usikker, er ikke alle som har tilgang på dreiebenk heller da, men jeg har litt troa på en rørkutter, eller er det bare dumt. Hæ
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #185 på: oktober 07, 2010, 06:33:21 am »

Rørkutter går ikke da blir ikke enden rett, den blir litt konisk.
Ikke noe heft det der Jokke, vi tar det på sykehuset en dag.
Driver og skrur som f du nå for det er vel høstferie?
Jeg kan ta det klokka 3 i ettermiddag om du skulle ha gjort det veldig fort.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #186 på: oktober 07, 2010, 09:40:54 am »

Rørkutter går ikke da blir ikke enden rett, den blir litt konisk.
Ikke noe heft det der Jokke, vi tar det på sykehuset en dag.
Driver og skrur som f du nå for det er vel høstferie?
Jeg kan ta det klokka 3 i ettermiddag om du skulle ha gjort det veldig fort.
Er ikke høstferie før til uka, så det er ikke noe hast. Men skal begynne med støtstengene osv i høstferien, så hadde det vært mulighet da så hadde hvert supert. Har ikke funnet ut hvor lange de skal være enda heller, så er litt vanskelig å kappe osv nå. Men jeg er veldig takknemlig vis det er muligheter for lån/hjelp med skikkelig utstyr Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #187 på: desember 12, 2010, 12:44:12 pm »

På tide med noe nytt JH!!
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #188 på: desember 13, 2010, 08:25:13 am »

Mye skjer i garasjen, og jeg skal få oppdatert tråden snart.  Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #189 på: desember 13, 2010, 18:46:44 pm »

Nå har jeg vært sløv med oppdatering, men nå skal jeg ta en liten oppsummering på hva som er gjordt på motr og bil den siste tiden, og hva som foreløpig er den fremtidige planen.
Rett etter forige oppdatering så motoren slik ut:


* Foto045.jpg (74.05 KB, 448x336 - vist 300 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #190 på: desember 13, 2010, 19:14:36 pm »

Det jeg så gjordet i tilegg til små ting som veivhuslufting ol, var å gå løs på vippearmene og vippearmsgeometrien.
Har også fått kappet C-moly støtstengene, og ved god hjelp og råd fra Tekken og lån av hans dreiebenk, så ble disse supre.
Oppsettet var: Scat vippearmsakslings kit, stock style 1:1,25 vipper, Scat swivel feet og C-moly støtstenger.
Da det kom til vippearmer og vippearmsgeometri så skulle dette vise seg å bli noe vrient og en oppgave som vred hjernen litt da jeg ikke har gjort dette før. Det som gjorde det vrient var Swivel feet, da disse bygger ut, og jeg bygge ut akslingen maks av det jeg kunne men dette var ikke nok til at det såkalte geometrien med 90grader på 50% løft skulle bli riktig. dette er jo i hovedsak for at vippen og støtstangen skal ha like mye bevegelse i form av grader helling ut i fra 90grader (rett opp) på 50%løft. Vis man setter motor som har riktig geometri i 50% løft, så kan man se at støtstang ståt vinklerett inn i vipperarm, og derfor får støtstang og vippearm like mye bevegelse begge veier ut i fra 50% løft(90grader). Noe komplisert, men har desverre ikke beskrivende bilder. Etter mye om og menn, så kom jeg frem til at jeg bare måtte shimse maks, slik at det ble best mulig. Dette gikk da fint, fordi støtstengene mine hadde en kule i hver ende, som gjørde at støtstangen ikke ''tok tak'' i vippearmen på 0% løft, og støtstangen hadde fri bevegelse, selv om den ikke var vinkelrett i vippearmen på 50% løft. Men alt ordnet seg til slut, og toppene er nå ferdig satt sammen.  Glad


* Foto049.jpg (53.16 KB, 448x336 - vist 188 ganger.)

* Foto048.jpg (49.56 KB, 448x336 - vist 183 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #191 på: desember 13, 2010, 19:27:18 pm »

Etter dette, så var de store tekniske og mekaniske utfordringene borte, og jeg gikk nå løs på kjøleblekkene som trengte noen modifikasjoner. En av modifikasjonene var å gjøre plass til 90 graderen til fullflowen. (Vet at reimhjulet sitter feil vei på bildene, men dette var kun for å se om jeg hadde klaring nok  Glad


* Foto044.jpg (45.31 KB, 448x336 - vist 219 ganger.)

* Foto043.jpg (51.87 KB, 448x336 - vist 262 ganger.)

* Foto042.jpg (51.71 KB, 448x336 - vist 266 ganger.)
« Siste redigering: desember 13, 2010, 19:29:42 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #192 på: desember 13, 2010, 19:40:28 pm »

Etter litt kjøleblekk og annet småtteri, gikk jeg løs på gasserene. Dissetrengte noen nye pinnebolter, montering av flotørkammer, og en gennerell overgang av gasser pluss montering. Jeg har også dyset op gasserene etter weber håndboken. I tilleg så fikk jeg god hjelp av min far til å match porte innsug med topper. Har også sett litt på csp stag. Gliser


* Foto057.jpg (58.89 KB, 448x336 - vist 276 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #193 på: desember 13, 2010, 19:52:29 pm »

Helt til slutt nå så har jeg da begynt å sette sammen motor for å se at alt passer sammen, noe som skulle vise seg å være viktig, da alt ikke passe sammen. Har også fått montert en TIG sveiset og ballansert vifte.  Gliser


* Foto060.jpg (79.94 KB, 448x336 - vist 333 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #194 på: desember 13, 2010, 20:04:56 pm »

Jeg har også fått inn litt annet snacks som: CSP girspak, CSP 12 - 6V Vindusviskermotor motstand med trinnløs regulering, CSP toppdeksler og mer.
Noen av tankene og planene videre nå er: Få ferdig motor med lakk, innkjøring, justering osv, få bilen opp i luften slik at jeg får hatt på gearkasse avstiver som hindrer vridninger i motor og gearkasse, girkasse foringer (Gul uretan), få overhalt forstilling med støvtettinger osv, få bygget om bilen fra 6 til 12 volt, få lakket opp igjen motorrom og laget avtagbar bakplate og noe mer som giroverføring, glider til giratag i tunell, girstang, turteller +++.
Noen videre ønsker er å få tak i 5/205 T3 bremser, 2 krets bremsesystem/pumpe og skivebremser foran. Så man får se hva litt hardt arbeid og tiden bringer.  Gliser


* Foto055.jpg (47.9 KB, 448x336 - vist 200 ganger.)

* Foto053.jpg (54.09 KB, 448x336 - vist 185 ganger.)

* Foto013_001.jpg (72.19 KB, 448x336 - vist 229 ganger.)
« Siste redigering: desember 14, 2010, 07:58:29 am av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #195 på: januar 29, 2011, 04:18:34 am »

JIPPI Gliser
Motoren startet og kammen er nå kjørt inn. Nå skal man få justert den skikkelig, og få lakkert alle deksler. Kult
Når dette er gjort, så gjenstår alt som skal gjøre med bilen, og dette er MYE!  Gliser

Kommer Film. (Vis jeg forstår hvordan jeg gjør det)
Her er et bilde rett før oppstart.


* SAM_0408 - Kopi.JPG (90.81 KB, 448x336 - vist 306 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #196 på: januar 29, 2011, 08:55:19 am »

Gratulerer unge mann!
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #197 på: januar 29, 2011, 12:48:33 pm »

Morro Jokke.... Hvordan gikk den? Pent og rolig? Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #198 på: januar 29, 2011, 19:06:20 pm »

Gratulerer!!
Må være en herlig følelse når den startet  Blunker
Får si ifra hvis du vil være med å jobbe med litt motor en kveld hvis du kjeder deg på hybelen da Øyerulling Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #199 på: januar 31, 2011, 09:50:15 am »

Gratulerer Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #200 på: februar 01, 2011, 00:21:02 am »

Hvis du fortsatt er på jakt etter luke: http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=14060.0
Loggført
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #201 på: februar 01, 2011, 07:58:28 am »

Nå er dette feil luke til min bil, så det går dårlig. hehe. Har ikke stutt tupp jeg vettu. 65 modell med spiss tupp Glad
Men har funnet donor for å lage min egen, men for tiden er ikke dette prioritert.
« Siste redigering: februar 01, 2011, 08:13:02 am av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #202 på: februar 19, 2011, 12:02:43 pm »

Her er filmen av første oppstart..... Kult
« Siste redigering: februar 28, 2011, 22:33:21 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #203 på: februar 19, 2011, 18:05:00 pm »

Gratulerer! Også hvit duk på bordet da, mann! Ingen rom for oljelekkasjer her?
Loggført
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #204 på: februar 19, 2011, 18:32:46 pm »

Ingen oljelekasjer her nei. hehe. Var så vidt det kom en liten dråpe på en oljekobling, så den fikk en liten etterstramming, så var alt tipp topp. Glad
Nå har jeg hvert borte en stund, men neste på listen nå er å få justert inn motoren, før man får tatt siste finish ned lakk osv. Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #205 på: februar 19, 2011, 19:43:28 pm »

Grattulerar ja, motoren din er kjempebra!
og oppstarts utstyret var veldig sofistikert  Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #206 på: mars 10, 2011, 12:25:18 pm »

Dukket opp tomgangsdyser i postkassa mi idag Joakim. Regner med du kommer hjem i helga for å skru litt da?  Blunker
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #207 på: mars 10, 2011, 15:55:26 pm »

Ser bra ut! Glad
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #208 på: mars 10, 2011, 18:33:45 pm »

 Sjokkert
Dyser. Da får man sjå da vettu......
Når det kommer til oppstartsbenken, så valgte jeg å gjøre det på en slik måte å lage en boks hvor alt man trenger er. Blir veldig oversiktlig, også er boksen veldig enkel å koble av, og ta med seg videre til feks andre benker. Nå skal det jo sies at delene på denne boksen skal inn i bilen etterhvert, men det var en super løsning for å sjekke at alle inngående deler fungerte, og at jeg fikk justert bensintrykk og lignende. Var fint med innstrumenter også, slik at man alltid kunne holde ett lite øye med olje trykk, temp og turtall. Har også montert en sikringsholder, slik at komponenter som krevde sikring fikk dette.
Fikk også begynt å justere tenning og gassere forrige helg, og fant da ut at jeg trengte større dyser for å få det mer optimalt. En ting som er veldig morsomt er det at motoren virker veldig potent, og veldig responsiv på gassen.
Så det som står for tur nå, er å få grunnjustert motoren ferdig, demontere kjøleblekk osv, gå over motor utvendig, sjekke moment, ventilklaring osv, for å så få gjort grunnarbeid på belkk for å få på noe blank svart lakk. Prøver å få en enkel og simpel look på motorrommet.
Kan også slenge med at straight cut BRÅKER og er musikk i ørene hehe Kult
Kommer mer info og update etterhvert.  Gliser

Weeheee............ Kult
« Siste redigering: mars 10, 2011, 18:37:30 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #209 på: mars 10, 2011, 18:58:25 pm »

En beta ta kaka Øyerulling


* SAM_0380.JPG (80.27 KB, 448x336 - vist 199 ganger.)
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!