april 29, 2024, 23:18:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 1965 JLH-Looker.  (Lest 56734 ganger)
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #60 på: desember 19, 2008, 20:30:31 pm »

Dette må jo bli bra!  Gliser
Åssen motor sitter det i?
Motoren som sitter i er en org 1200, men bilen er nå ståenden pga en aksdyse som har falt hele vegen ned i motoren. Tvilende
Skal fikses i løpet av vinteren Rekker tunge
Motoren skal også ''trimes/friskes'' opp ved hjelp av fatter og How to hot rod your vw boka. (litt porting av topper osv.) Osteaktig
Som sagt tidligere i tråde, så er det dette som skal gjøres, pluss litt fiksing på det visuelle. Gliser
« Siste redigering: november 08, 2009, 12:59:19 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #61 på: desember 19, 2008, 20:53:26 pm »

okai! Vert bra det!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #62 på: desember 19, 2008, 22:53:53 pm »

Jeg bare sier det, for akkurat det du skal gjøre, skulle jeg gjøre med min motor og, å jeg fikk det jo forsovet til, men viftehuset mitt slo seg vrang i kampens hete, noe som tydeligvis endte med at medeieren min fjernet fjæra til luftespjeldet, og det viste ikke jeg så når monteringen startet, og vi monterte motoren hadde han glemt at fjæren var borte, og vips, nå  sitter jeg med en sprengt motor Rekker tunge

Pass på og vær nøye med å følge med på alle deler....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #63 på: desember 19, 2008, 23:23:06 pm »

Leit å høre. Kjekt at termostaten og alle spjellene virker som dem skal.
Blir varmt hvis dem ikke funker vettu. Regner med at det er her fjæra kommer inn Hæ
« Siste redigering: november 08, 2009, 12:59:56 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #64 på: desember 19, 2008, 23:26:05 pm »

Ja, de blir ikke holdt åpne sånn som de skal og ta blir det tett i blokka Flau så det er ikke bra
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #65 på: januar 01, 2009, 14:20:07 pm »

Godt nyttår  Gliser
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:00:23 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #66 på: januar 02, 2009, 18:48:13 pm »

Rotet litt i verkstedet da jeg fant disse.....45 Dellorto.




* DSC00544.JPG (54.04 KB, 640x480 - vist 250 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:00:55 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #67 på: januar 03, 2009, 19:50:22 pm »

Sånne skulle eg ønskt eg hadde liggande i garasjen 'og Øyerulling

Men bilen din Trenger desse!! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #68 på: januar 03, 2009, 21:12:59 pm »

Desverre skal ikke disse på min bil. Rekker tunge
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:01:51 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #69 på: januar 03, 2009, 21:40:43 pm »

Skal du ha 48 IDA då eller Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #70 på: januar 03, 2009, 21:44:08 pm »

Nei, skal ikke bytte motor i det hele tatt.
Skal bare fikse den orginale slik at den går igjen. Gliser
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #71 på: januar 03, 2009, 21:46:29 pm »

Tek da på sikt, skal du sei Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #72 på: januar 03, 2009, 21:49:16 pm »

Desverre skal ikke disse på min bil. Rekker tunge

Klart du må ha skikkelig motor. Fadern sponser bensin! Blunker
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #73 på: januar 18, 2009, 18:26:19 pm »

Nå er jeg med som ''Lærling'' på et 1915 prosjekt.
Legger derfor ut noen bilder fra prosessen, og flere vil komme.
Veldig lærerikt og morsomt.


* DSC00137.JPG (32.16 KB, 448x336 - vist 229 ganger.)

* DSC00141.JPG (42.62 KB, 448x336 - vist 238 ganger.)

* DSC00576.JPG (39.98 KB, 448x336 - vist 216 ganger.)

* DSC00583.JPG (42.18 KB, 448x336 - vist 228 ganger.)

* DSC00584.JPG (36.28 KB, 448x336 - vist 253 ganger.)

* DSC00586.JPG (40.3 KB, 448x336 - vist 220 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:02:28 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #74 på: januar 25, 2009, 20:23:07 pm »

skuff den bak i bobla di så har du motor som svarer til utsene Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
MLH
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #75 på: februar 23, 2009, 10:17:45 am »

Hørt rykter om at motoren er ute og demontert........Fant du noen spennende deler inne i sylinderene som ikke skulle være der?
Loggført

1200 Jeans 1974,kræsjet...
1200 T 1 1955 "Dragon Wagon" gitt bort til kjerringa
1600 Variant 1971, grønn.
1600 Variant 1970 "panel" Rusten!!!
1500 T 1 1969 Muggen
1600 TL  1971 (solgt)
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #76 på: februar 26, 2009, 20:20:35 pm »

Ok har endelig fått ut motoren til tross for alt snøværet.
Jeg heiset opp bilen å satte den på bukker for å så kjøre en jekk oppunder motoren. Da fjernet jeg det bakre dekselet i motoromet før jeg så fjernet de 4 motorboltene. Husk å fjærne gassvaieren, og hvis du har varmepotter husk å fjerne vaierene. Etter litt vrikking og heising opp og ned, var endelig motoren ut.
Når jeg til slutt hadde fått demontert hele motoren og tatt av toppene fant jeg synderen...... Rekker tunge
Nemlig en aks dyse fra forgasseren......


* DSC00617.JPG (17.89 KB, 448x336 - vist 243 ganger.)

* DSC00619.JPG (32.6 KB, 448x336 - vist 240 ganger.)

* DSC00622.JPG (34.41 KB, 448x336 - vist 255 ganger.)

* DSC00623.JPG (29.75 KB, 448x336 - vist 209 ganger.)

* DSC00621.JPG (28.85 KB, 448x336 - vist 182 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:03:51 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #77 på: februar 26, 2009, 22:15:15 pm »

Kordan i all verden har den komt inn det?? Sjokkert
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #78 på: februar 27, 2009, 14:42:38 pm »

Den har løsnet inni forgaseren og falt ned til toppen gjennom innsuget,
før den så har kommet seg gjennom ventilen og inn mellom toppen og stempelet.
Noe kan også tyde på at dysen har blitt litt knust FØR den kom
seg inn til stempelet gjennom ventilen fordi det lå biter i begge sylindere!! Sjokkert
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:04:39 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #79 på: april 12, 2009, 18:50:55 pm »

Lenge siden siste oppdatering, men har ikke hatt tid til internett pga skruing.
Demontering av motoren gikk veldig fint, og motoren var generelt slitt. Fant ut at det ikke var nødvengig med noe store påkjostinger, men pakninger og slikt småteri var en selvfølge. Sylindrene tok vi å honet for å få bort den glaserte overflaten. Dette hjelper oljefilmen til å feste seg bedere i sylinderen. Vi skjekket også toppene for lekasjer og større skader.


* DSC00632.JPG (40.88 KB, 448x336 - vist 224 ganger.)

* DSC00644.JPG (42.08 KB, 448x336 - vist 188 ganger.)

* DSC00649.JPG (31.59 KB, 448x336 - vist 195 ganger.)

* DSC00630.JPG (28.71 KB, 448x336 - vist 183 ganger.)

* DSC00611.JPG (44.53 KB, 448x336 - vist 179 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:05:31 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #80 på: mai 11, 2009, 13:00:50 pm »

Lenge siden dette er gjort men...
Bestemte meg for å få bort apricot fargen i motorommet, så da ble det lakkering.
Lakke da svart, med en liten detalj på viftehuset. Valgte da å legge flammer
på viftehuset, mye fordi jeg liker flammer. Vet at dette er gjort før.
Coil ble flyttet fra fremsiden til baksiden av viftehuset for å ikke gjømme flammene.  Gliser


* DSC00077.JPG (50.57 KB, 448x336 - vist 220 ganger.)

* DSC00096.JPG (66.67 KB, 448x336 - vist 202 ganger.)

* DSC00100.JPG (66.43 KB, 448x336 - vist 204 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:06:16 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #81 på: mai 11, 2009, 13:03:34 pm »

Flammer:


* DSC00103.JPG (45.52 KB, 448x336 - vist 181 ganger.)

* DSC00106.JPG (49.99 KB, 448x336 - vist 189 ganger.)

* DSC00107.JPG (64.55 KB, 448x336 - vist 183 ganger.)

* DSC00108.JPG (68.6 KB, 448x336 - vist 156 ganger.)

* DSC00109.JPG (53.48 KB, 448x336 - vist 195 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:07:05 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #82 på: mai 11, 2009, 13:05:39 pm »

jævli bra Gliser blir drit rått Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #83 på: mai 11, 2009, 16:58:25 pm »

Utrulig kult!! Men no må du jo ha motorvask oftare 'og! Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #84 på: juni 03, 2009, 17:12:34 pm »

Montering av motor gikk veldig fint, og etter litt kjøring så er motoren forsatt tett.
under montering brukte jeg blant annet en orginal stempelfjør-klemme. Veldig morsomt og lærerikt, lærte blant annet litt om momenter på topper og slikt. Sluttresultatet er da en veldig friskt og fin 1200 ccm som kommer til å fungere en god stund til.  Gliser


* DSC00111.JPG (61.12 KB, 448x336 - vist 207 ganger.)

* DSC00112.JPG (47.29 KB, 448x336 - vist 180 ganger.)

* DSC00011.JPG (57.75 KB, 448x336 - vist 184 ganger.)

* DSC00646.JPG (38.74 KB, 448x336 - vist 173 ganger.)

* DSC00651.JPG (40.39 KB, 448x336 - vist 176 ganger.)

* DSC00657.JPG (43.96 KB, 448x336 - vist 179 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:07:59 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #85 på: juni 03, 2009, 17:16:54 pm »

Før og etter bilde av motorom  Gliser :


* 100_3465.JPG (59.41 KB, 448x336 - vist 260 ganger.)

* DSC00120.JPG (65.51 KB, 448x336 - vist 296 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:09:01 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #86 på: juni 03, 2009, 17:33:40 pm »

Har også kjøpt meg ny eksos/lyddemper da stingeren ga oss litt for mye oppmerksomhet.......
Kjøpte meg da en Phat boy. Men så lenge ''ormboet'' var modifisert til en
1200 fra før, så måtte vi da også modifisere Phat boy'en litt. Den er nå ikke
helt 100%, men jeg skal modifisere den litt til før jeg er førnøyd.
Bilder:


* DSC00203.JPG (35.93 KB, 448x336 - vist 189 ganger.)

* DSC00212.JPG (60.79 KB, 448x336 - vist 187 ganger.)

* DSC00214 (2).JPG (62.33 KB, 448x336 - vist 192 ganger.)

* Torget 2 web.jpg (60.3 KB, 336x448 - vist 232 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:10:21 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #87 på: juni 03, 2009, 17:55:08 pm »

Har også laget meg en skilt holder i forbindelse med at jeg skulle ha T-bars på bilen.
Denne ble laget i 0,9 mm aluminium med en profil i for å stive den opp.


* DSC00207 (2).JPG (47.56 KB, 448x336 - vist 189 ganger.)

* DSC00208.JPG (52.87 KB, 448x336 - vist 189 ganger.)

* skiltfeste 2.jpg (108.15 KB, 1024x768 - vist 186 ganger.)

* Torget 1 web.jpg (52.06 KB, 336x448 - vist 257 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:11:09 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #88 på: juni 03, 2009, 18:05:49 pm »

Har også byttet ut de orginale lyktene mine med ''Usa lamper''.
Disse er satt inn med to 6 volt 5 wat parklys pærer og to sealed beam 7 tom 6 volt.
Blir ganske så mye bedre lys med disse i forhold til de orginale.  Glad


* DSC00211.JPG (65.73 KB, 448x336 - vist 171 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2009, 13:11:54 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #89 på: juni 03, 2009, 22:15:22 pm »

 Sjokkert

No begynner det virkelig å svinga her! Motorrommet kom seg med litt over 100%!! Kult

Men du har komt langt! I følge statestikken min så er det veldig få som har fått konfirmasjonsbilen så langt på vegen alt!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!