Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1680 på: januar 02, 2013, 21:40:22 pm » |
|
vedr. LS motor, finner det litt vittig at den kalles smallblock all den tid det er 6.2 liter Håper å se ubalansen i action på SCC i år igjen - er noe eget med den. Har lyst å liste meg ut på stripa med cheap'o turbo 1600 motor etter oppskrift fra turbotråden på Samba, std alt bortsett fra vippestell og ventilfjærer samt turbo og forgasser. Du har vel noe lignende men med innsprøytning ?
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1681 på: januar 09, 2013, 00:54:48 am » |
|
ja cheap'O er gøy! blir det for min del denne sesongen også ser det ut som, får se hva penga rekker til en ting er sikkert. motorbygging koster. merker det spesielt når man må kjøpe "alle" delene bare på noen mnd! ellers er det visst en motor som brukes i Camaro'er og NTCC en såkalt LS55R med tørrusmp etc som kan være aktuell 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1682 på: januar 09, 2013, 00:57:34 am » |
|
begynnt montering av slukkesystem. etter høstens erfaring trur jeg det er lurt! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1683 på: januar 09, 2013, 00:59:24 am » |
|
Cheap'O er like godt eller bedre. Er ofte de værste motorene som er satt sammen av deler fra flest mulige donorer som holder lengst. Like overraskende hver gang... Motorbygging er ikke gratis. Selv har jeg solgt sr20 motoren og M3 girkassa som skulle i corollaen til fordel for å få bobla på veien, igjen... Brannslukking er lurt å ha, men det må jo være noe inni som kan ta fyr først... Bussen din er jo bare full av hull
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1684 på: januar 09, 2013, 01:08:09 am » |
|
og kjøpt inn noen deler bl.a kam, løftere,foringer støtstenger, nye ventiler og ventilseter til den toppen som gikk føyka. så siden alt er "oppe" benytter jeg muligheten til å øke volum ny veiv med lenger slag og T4 senter er på vei fra USA.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1685 på: januar 09, 2013, 01:15:10 am » |
|
Vakkert Hva mener du med T4 senter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1686 på: januar 09, 2013, 01:16:56 am » |
|
t4 diameter på midtre bærelager større diameter som skal gi stivere veiv
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1687 på: januar 15, 2013, 23:49:41 pm » |
|
veiv blir forsinket da de hadde slipt for kort slag !! ellers prøver jeg å squise på noen rallypigg hjul og kommet meg til Sigdal!. fortsatt ett par mnd igjen av sesongen der oppe pokker de hjula er guffne å håndtere !! hansker er ett must men 16" blir altfor høyt foran prøver med noen 15" og håper de går klar av bremsene.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #1688 på: januar 16, 2013, 00:10:57 am » |
|
veiv blir forsinket da de hadde slipt for kort slag !! ellers prøver jeg å squise på noen rallypigg hjul og kommet meg til Sigdal!. fortsatt ett par mnd igjen av sesongen der oppe pokker de hjula er guffne å håndtere !! hansker er ett must men 16" blir altfor høyt foran prøver med noen 15" og håper de går klar av bremsene.
Saft suse 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1690 på: januar 16, 2013, 01:17:11 am » |
|
Hvilket slag var det blitt på den veiva?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1691 på: januar 16, 2013, 01:24:48 am » |
|
morro å kjøre bil Dette greiene ligger ikke så langt unna og planen er å besøke anlegget ett par ganger før isen går. http://hebbesracing.com/
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1692 på: februar 09, 2013, 01:39:52 am » |
|
endelig fått adapter-spacerene ,fra 5x130(porsche) til 5x120(bmw) utvalget i felger til normal pris er en del større til BMW måtte modifiseres litt da lite er bolt on på denna bussen  må ned på profilen foran og smale inn spacere foran mest mulig for å unngå for store inngrep i karossen. disse piggene river fort bort stålet i hjulbua på ett blunk ser det ut som
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1693 på: februar 09, 2013, 01:42:42 am » |
|
Kan jo løfte den litt om det er mulig og kalle den RallyBuss 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1694 på: februar 09, 2013, 01:44:52 am » |
|
haha  kikket litt på det men da må jeg flytte hele forstillinga ned , og da blir det mye mekk med styre og stab stag + fester til litt andre ting under der. Red9 forstillinga har jo mange festehull for å grov justere høyden
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1695 på: februar 11, 2013, 18:23:15 pm » |
|
da har jeg bestilt time(r) på dynapack for litt bremsing av den midlertidige motoren. neste lørdag  tid for en ny gjettekonkurranse. får finne frem en liten premie til en av vinnerene  Motor: 2,1 WBX MV lavkomp helt original , satt sammen av brukte deler. TD04L turbo ( oppgitt til 200hk++ på benzin) E-85 Vaknnkjølt intercooler megasquirt. Dette er en motor som er oppgitt til 95hk ved 4800 O/min på benzin uten turbo og E85 Planen er å kjøre 1.2-1.4 bar hvis turboen orker.
|
|
« Siste redigering: februar 11, 2013, 18:38:14 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #1696 på: februar 11, 2013, 19:35:21 pm » |
|
285
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #1697 på: februar 11, 2013, 19:43:40 pm » |
|
266
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #1698 på: februar 11, 2013, 22:24:22 pm » |
|
271
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1699 på: februar 11, 2013, 22:37:35 pm » |
|
300!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1700 på: februar 11, 2013, 22:38:48 pm » |
|
282ca 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #1701 på: februar 11, 2013, 23:18:59 pm » |
|
247hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1702 på: februar 12, 2013, 00:46:40 am » |
|
237,5 HK @ 5750 RPM  Hjulhester, ikke omregna motor hk Mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1703 på: februar 12, 2013, 00:58:59 am » |
|
gode forhåpninger her ! det liker vi!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1704 på: februar 17, 2013, 00:41:13 am » |
|
kommet noen deler i posten . skal over på individuelle spjeldhus på "ny motor" og har gått for "cheap'o style" kjøpt noen brukte Honda cbr1000RR spjeldhus billig. de gamle innsuga passer jo ikke noe annet en speedshop sine spjeldhus og de er for dyre. så da blir det modifisering. C-C avstanden er ganske forskjellig så blei ett par runder i fresebenk laget en holder for innsuga og freser de ned.sveiser på noe rør
|
|
« Siste redigering: februar 17, 2013, 01:04:15 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #1705 på: februar 17, 2013, 09:58:28 am » |
|
259,7 
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1706 på: februar 23, 2013, 19:54:19 pm » |
|
ferdig etter en dag i bremsebenken til http://www.rrmotor.no/begynte med åpen wastegate sånn att den ikke ladet i det hele tatt dette for se utgangspunktet  103hjulhk@4688 og 169Nm@2895 så begynnte vi å lade litt. kom bare opp i 0.45 bar MED boost ventil på max. så trykk klokka til wastegate må byttes. kom opp i : 135hjulhk225nm @ 0,35 bar så da brukte vi wisegrip tang på slangen til wastegate  og havnet på: ca 192hjulhk/ca 330nm @ 0.9bar til slutt blokkerte jeg slangen helt og havnet på 235hjulhk/419nm @1.3bar (270 motor hk ved 15% tap) da var dysene på 90% dutycycleog turboen går på max  på lavere ladetrykk så havnet effekten rundt 5500 O/min men falt da turboen ikke klarer å levere mere luft det morsomme (og teoretisk ganske riktige) er jo att effekten øker likt med ladetrykk sånn det skal gjøre  blå kurve = motor uten turbotrykk lilla kurve = 1.3 bar
|
|
« Siste redigering: februar 23, 2013, 20:01:10 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1707 på: februar 23, 2013, 21:22:26 pm » |
|
120 hk økning fra 2000 til 3000 rpm...  Men er jo gode tall da, stusselig for deg men holder jo til is rally! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1708 på: februar 23, 2013, 22:16:53 pm » |
|
Gratulerer med bra tall Jørn. Da bomma jeg med hele 2,059hk og 743rpm på effektgjettinga  mvh Arild 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1709 på: februar 24, 2013, 00:16:30 am » |
|
turbo er vegen å gå ser eg  meir enn dobbel effekt med litt trykkluft i systemet med tanke på utgangspunktet, ein 2.1wbx med brukte deler so må eg sei eg e imponert!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|