KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1950 på: september 10, 2014, 13:43:18 pm » |
|
motoren blir vel satt sammen i helga i allefall 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1951 på: september 10, 2014, 14:47:27 pm » |
|
motoren blir vel satt sammen i helga i allefall  Ikke verst bare det du! 
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1952 på: september 29, 2014, 10:57:48 am » |
|
funket bra gjorde den også !! fortsatt litt høy på inntrykkene fra helga (og redbull) etter en lang men helt topp helg på Kjula. begynnte med ett prøverun på 14.19 eller noe så ned på 12.77 - så opp til 13.6 dagen etterpå så justerte jeg opp litt launch turtall etter peptalk i depot med bl.a Trond rett ned på 12.19 så blei det ny pers på 11.92@187,89km/t!! litt kry hvis det stemmer att det er første som ser 11 sek med buss i Europa  feig som ikke kjørte noen flere run etter det , fortsatt litt til å hente på start og unngå tutallsperre før giring men var veldig sugen på att bilen skulle være kjørbar etter helga. er så tung å dytte inn og ut av møkkakjeller'n  varver 7500 glatt på 1,45 i ladetrykk og har vært innom 7890 o/min.... ikke værst for en motor som er basert på std WBX deler! og girkassa og giring som nå funker helt topp. takk for hjelpa og selskap til TomR og Pål AF! + de andre på VW campen
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1953 på: september 29, 2014, 11:17:47 am » |
|
dagen etterpå så justerte jeg opp litt launch turtall etter peptalk i depot med bl.a Trond Haha, den skal jeg leve lenge på! Utrolig kult å se den bussen knalle inn på 11 sekunder. Var så heldig å stå langs banen når du gjorde det, rått!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1954 på: september 29, 2014, 12:08:10 pm » |
|
Kjekt med tips fra Launchmaster Trond D!
|
|
« Siste redigering: september 29, 2014, 13:42:50 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1956 på: september 29, 2014, 13:39:48 pm » |
|
Dette er gøy lesing! Filmer fra runnet? Hvordan blir dette hvis planen er dobling av effekten?... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1957 på: september 29, 2014, 13:44:06 pm » |
|
Takker  . Dukker muligens en lite iphøne snutt i kveld. Mulig kormi filmet noe?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #1959 på: september 29, 2014, 15:14:26 pm » |
|
morro med flere spræke busser. Tipper min drar seg litt mere mot Drag kjøring nå som jeg er i gang med en annen asfaltæser. 11 Sek skal inn 2014.
Grattis! Rakk det med god margin 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1960 på: september 29, 2014, 15:20:04 pm » |
|
jaggu. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #1962 på: september 29, 2014, 20:17:09 pm » |
|
Gratulerer! Vel fortjent!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1963 på: september 29, 2014, 20:29:24 pm » |
|
very nice !! 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1964 på: september 29, 2014, 21:03:13 pm » |
|
takker igjen!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #1965 på: september 29, 2014, 21:05:15 pm » |
|
Alltid show å se deg Jørn ,,  mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Solan
Supermedlem
    
Innlegg: 1237
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
 |
« Svar #1966 på: september 30, 2014, 23:00:27 pm » |
|
11-sekunders med splittbuss er helt sykt, håper det fins på film et sted! Grattis, Jørn! 
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #1967 på: september 30, 2014, 23:06:32 pm » |
|
Helt sjef Jørn, gratulerer  Unner deg fremgangen som bare fy
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1968 på: september 30, 2014, 23:41:15 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1969 på: september 30, 2014, 23:49:15 pm » |
|
i'm now superstitious. fikk disse to i gave fra en engelsmann etter ett bilsalg i dag ,som ikke hadde noe aning om hva jeg hadde drevet med på Pistonhead Open..
|
|
« Siste redigering: september 30, 2014, 23:53:13 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1970 på: oktober 02, 2014, 12:24:16 pm » |
|
Helt sjef! Grattis med flott tid på stripa! Riiimelig grymt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1971 på: august 20, 2015, 22:24:27 pm » |
|
påp tide med en liten update. etter kjula i fjor blei bussen parkert å tatt frem til scc 2015 så før lasting på henger til SCC , så byttet jeg olje , kjørte gjennon med bensin og gikk over ventiler etter oljeskift og oppstart blåste jeg pakningen på oljefilteret jeg har på retur systemet. dette har skjedd ett par ganger før og var nå litt lei av å vaske bort flere liter olje i laste rommet (fordelen er att nå er takrennene satt in med olje og vil vel ikke ruste på en stund....  ) antok att det var for "dårlig" oljefilter jeg hadde brukt første gangen , og gikk over til HP1 men same shit monterte ett manometer og fikk litt svære øyer når jeg så trykket. Kald olje og tomgang :
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1972 på: august 20, 2015, 22:26:00 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1973 på: august 20, 2015, 22:31:24 pm » |
|
monterte ett billet filter uten innmat da jeg trudde filteret skapte restriksjoner , men veldig liten forskjell det var grei flow inn i tanken selv med høyt trykk , men en restriksjon var det
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1974 på: august 20, 2015, 22:35:17 pm » |
|
så da gjenstod det den extra oljekjøleren som står på returen demonterte den så var det helt annet trykk. trudde ikke det var så stor restriksjon i en kjøler... kjøleren(Derale) har ett hakk mindre koblinger med ikke så gunstige koplinger restriksjoner.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1975 på: august 20, 2015, 22:38:49 pm » |
|
så bar det av sted til SCC og fikk vel 4 run beste tid 12.05@185km/t
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1976 på: august 20, 2015, 22:40:07 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1977 på: august 20, 2015, 22:42:00 pm » |
|
det blei ny rekord i hull i blokka
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1978 på: august 20, 2015, 22:50:39 pm » |
|
spekulasjonene har vært mange.. trudde først det var antilag/launch som tok knekken Har sjekket log og RPM ved launch er ganske stabilt rundt 5600 O/min men etter å ha splittet blokka er jeg nesten 100% sikker på feilen Bananråder Råder som bøyer seg pga Nm/fyllingsgrad. alle 4 rådene er bøyd i mer eller mindre grad... så der gikk mine tanker om att org råder er veldig sterke de er nok bare sterke  seigt smidd stål , men ikke stive nok for slike krefter sjekket også de jeg hadde fra forrige ras og de var ikke rette de heller... i følge log'en på dysene har jeg samme Lambda og duty cycle som da jeg bremsa stor motor da ga de 450 hk på hjula. skal vel være 550+nm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1979 på: august 20, 2015, 22:52:53 pm » |
|
de stemplene som overlevde så veldig bra ut med hensyn til temperatur / bank/detonasjon ingen antydning så teorien er att rådene har blitt skakke og gitt stemplene umulige arbeidsoppgaver med de følgene det medfører
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|