Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #90 på: september 10, 2010, 09:06:30 am » |
|
Kan det være disse med gjennsveiset senter?
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #91 på: september 10, 2010, 09:17:40 am » |
|
  Se på hvor flatt det er inne i "vika" mellom eikene... og hvor stor flatene er oppå senteret. Se også hvor brede eikene er mot banen...
|
|
« Siste redigering: september 10, 2010, 09:20:21 am av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #92 på: september 10, 2010, 09:18:14 am » |
|
Kan det være disse med gjennsveiset senter?
nei 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #93 på: september 10, 2010, 11:04:02 am » |
|
Er dem "one-off"? Tipper det blir lite slædding da..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #94 på: september 11, 2010, 22:22:57 pm » |
|
Fått gjort litt i dag. Demontert 2 av felgene, og finner stadig sprekker i aluminumen. De satt godt fast men måtte gje seg te slutt. Blir en lette jobb å polere de nå. Genialt med skrudde hjul..   2 hjul igjen å demontere så e me klar for en ettermiddag i glassblåså...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #95 på: september 14, 2010, 07:57:31 am » |
|
Er det glassblåsing og polering med autosol som skal til? Beskytter du dem med noe etterpå?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #96 på: september 14, 2010, 08:19:23 am » |
|
Er det glassblåsing og polering med autosol som skal til? Beskytter du dem med noe etterpå?
Det er liten vits å gjøre overflaten ruere ved å blåse dem først hvis målet er en blank overflate. Det ser ut som om disse skal være nokså enkle å polere opp med litt skikkelige produkter/verktøy. Bravo for at kjøpte disse til bilen! Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #97 på: september 14, 2010, 08:31:37 am » |
|
Alusenter skal pusses/poleres med dertil riktige produkter. Har sjøl vore godt fornøyd med resultatet på fuchsfelger eg har gjort dette på. Holder meg langt unna autosol da det er et ganske grovt slipepasta. Vannslipes først til korning 4000, deretter over med paintrenovator og en topcoat fra meguires. Til slutt en premiumcoat fra english custom polishing som gir en fin dybde i det. Her er et bilde av de som eg har på varianten. Har bare vasket de med såpe og vann etterpå og stått ute hele sesongen. De e like fine enda.  Stålbanen og bremsene skal glassblåses for å få av gammel lakk osv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #98 på: november 04, 2010, 00:04:46 am » |
|
Da er bremser og felger klar for lakkering. Alusenter er i danmark til sveising. Lurer på en ting. Hjulmuttere vil eg ha nye, og det er noen lange beist av muttere. Måler 38mm innvendig. Skal få tatt et bilde av de. Tips om hvor noe sånt kan finnes.....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #99 på: november 04, 2010, 01:38:43 am » |
|
Om du ikke finner, går det å lage.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #101 på: desember 05, 2010, 23:05:11 pm » |
|
Meget pent!! Tommel opp!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #102 på: desember 05, 2010, 23:12:50 pm » |
|
Strøkent !
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Sti
Seniormedlem
   
Innlegg: 360
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #103 på: desember 05, 2010, 23:19:48 pm » |
|
aiaiai! det så bra ut! mange timer har det blitt brukt ca? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #104 på: desember 05, 2010, 23:44:40 pm » |
|
Det ligger noen timer bak ja. Men dette e hobby så teller ikkje timer her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
    
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #105 på: desember 06, 2010, 01:05:44 am » |
|
Meget pent!! Trommel opp!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #106 på: desember 13, 2010, 20:30:57 pm » |
|
Har da så smått begynt å finne frem delene til bremsene, og det er en ting eg lurer litt på. Det er ikke noe hull i den bakre plata for justering av bremsebånda. Hvordan løste porsche dette??? Noen som vet? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #107 på: desember 13, 2010, 20:35:18 pm » |
|
Dette blir rått!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
ZAR
Supermedlem
    
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
 |
« Svar #108 på: desember 13, 2010, 21:02:01 pm » |
|
Har da så smått begynt å finne frem delene til bremsene, og det er en ting eg lurer litt på. Det er ikke noe hull i den bakre plata for justering av bremsebånda. Hvordan løste porsche dette??? Noen som vet?
Gjennom hull på forsiden av trommelen slik som på eldre folkevogn? Dette blir bra! Fint å se en gammel klassiker og favorittbil kommer på veien igjen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #109 på: desember 13, 2010, 22:28:26 pm » |
|
Du ser justeringshullene tydelig i post #94. Lykke til med prosjektet!
|
|
« Siste redigering: desember 14, 2010, 23:16:21 pm av JS »
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #110 på: desember 13, 2010, 22:35:24 pm » |
|
Deilig å se denne bilen bli seg selv igjen 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #111 på: desember 13, 2010, 22:47:41 pm » |
|
Ah, selvfølgelig.......Tenkte på det rett etter eg hadde postet spørsmålet......Det va jo lett... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #112 på: desember 15, 2010, 18:37:16 pm » |
|
En ting til eg lurer på. Montering av sylindre på forhjula. Litt usikker på om sylinder skal peke mot eller med kjøreretning. Hadde egentlig funnet ut at den beste bremseeffekten måtte være hvis sylinder peker mot kjøreretning, men dette bilde taler vel motsatt. Noen som kan bekrefte? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #113 på: desember 15, 2010, 20:21:44 pm » |
|
Du har to sylindre - de skal peke forskjellig vei. Dermed oppnår du at begge blir ledende, dvs draes med av trommelens rotasjon.
Det på tegningen er nok riktig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #114 på: desember 15, 2010, 23:58:38 pm » |
|
Ja tror og at tegningen er riktig. Og da skal stempelet peke samme vei som rotasjonen......Har også studert bobla sin. den og peker samme vei som rotasjonen. Så da skulle det være god fisk...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #115 på: desember 16, 2010, 00:04:08 am » |
|
Bobla har vel bare en dobbel hjulsylinder, hvilket gir en ledende og en slepende bremsesko
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #116 på: januar 01, 2011, 12:25:59 pm » |
|
Det går seint men det går hvertfall framover... 
|
|
« Siste redigering: januar 15, 2011, 00:52:24 am av Endre S »
|
Loggført
|
|
|
|
Hans-Arne
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss
04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay
|
 |
« Svar #117 på: januar 01, 2011, 16:57:11 pm » |
|
Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga)
Mvh Hans-Arne
|
|
|
Loggført
|
-04 Beetle cab -56 Oval -70 Early Bay Doubledoor
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #118 på: januar 01, 2011, 17:18:21 pm » |
|
antakelig fordi det var det som ble penest  Men Martin eller Karl Fredrik vet nok mer om det enn meg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bug tech
Juniormedlem
 
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #119 på: januar 04, 2011, 13:26:00 pm » |
|
Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga)
Mvh Hans-Arne
Grunnen til at den ble kun smalent 20 mm var at det var ikke mer klaring mot karosseriet, uten og gjøre noe med demper tårna+ at det holdt for og få klaring til hjula (trillebår looken var heller ikke så populær på slutten av 80 tallet). Mvh Martin
|
|
|
Loggført
|
57 1200 T1 (Solgt) 69 2332 doka
|
|
|
|