Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #120 på: november 24, 2010, 12:25:04 pm » |
|
Stemmer nok at han testet flere. Jeg fulgte med litt på den tråden mener det var for noen år siden.. Det morsomste var vel at han påstod at Tyskerene hadde startet med modifiserte Posrche hus-med bedre luft distribusjon ETTER at han hadde "bevist" at det ikke funket. Mens Tyskerene hadde laget de nye husene i en årrekke før hans tester. (Klaus- Remmele m flere.)
MEN: jeg vet jo ikke om mine modifiseringer fungerer. Så jeg er veldig åpen for innspill.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #121 på: november 24, 2010, 18:57:49 pm » |
|
oi faen... Dette med ducting har gått meg hus forbi. Har dere noen linker til dette problemet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #122 på: november 24, 2010, 20:02:53 pm » |
|
Mulig dette er bare om hans eget viftehus men dere kan kanskje begynne der så finner dere muligens de andre viftehusene også. http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #124 på: november 26, 2010, 11:48:06 am » |
|
Har sett Don sin løsning. Men det jeg ikke helt er enig med, er at den er symetrisk for 1-2 siden og 3-4 siden.
Vifta leder luften mot 1-2 siden, se på bildet av viften bakfra, der ser man de 4 vingene og rettningen som er i Porsche-vifteringen. Min tanke er da at man må hjelpe litt ekstra mot side 3-4, siden 1-2 er allerede forfordelt av rotasjonen i luften samt disse vingene.
De 2 ledeblekkene mine på 3-4 siden henter luften helt inni ringen. så i praksis (teori) henter de 1/2 parten av all luften viften leverer, og fordeler denne mot side 3-4.
Ledeblekket på side 1-2 står i et områden med mye luftstrøm, så dette blekket endrer bare retningen på luften slik at det går mer mot sylinder 2 og ikke bare rett mot sylinder 1.
Dette er bare mine tanker rundt løsningen, jeg sier ikke at dette er riktig. Testing vil vel strengt tatt vise om det er det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #126 på: november 29, 2010, 10:32:58 am » |
|
Dessverre er DTM viftehuset til mr Raby, unnskyld meg, GRISESTYGT! Og de enkle alublekka inne i porschekjølinga må da jaggu gjøre susen noe annet skjønner ikke jeg.
Takk for bildene, håper du ikke har noe imot at jeg lagret dem for å ha noe å se på selv senere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #127 på: november 29, 2010, 11:54:02 am » |
|
Porsche vifte er jo egentlig nesten vakker. spesielt i forhold til DTM... Jeg tror alle endriger inne i huset hjelper. Bare lagrebildene, Er ikke patent på løsningen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #128 på: desember 14, 2010, 00:15:52 am » |
|
Har endelig startet testmontering av alt utenpå motoren. En del av delene er laget litt i luften uten test på motoren, så det er alltid interresant å skru tingene på for første gang. Det heimelagde kulelagrede gass-staget, med deler både fra Ikea og kopimaskin gikk ikke helt klar viftehuset, så på det måtte jeg snu armene til oversiden. Men nå virker det fint, veldig presist og tight og.
Eksosen passer fint, og går klar der det må. Det er til og med plass til bensinpumpen. :-) Litt An-fittings så er resten av olje og bensinsystemet klart. ligger noen meter ferdig i bilen også..
Intercoolerene er testkjørt med vannsystemet i bilen og det pusher bra med vann.
Så det går fremover... Litt deilig å skru ting på, uten å måtte skru de av igjen!
Fikk noen feil deler til tiggen, så den er ikke i drift, så sveising blir det først til helgen, da skal Wastegate og eksos-demper monteres.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #129 på: desember 14, 2010, 00:23:38 am » |
|
nice!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #130 på: desember 14, 2010, 00:28:14 am » |
|
Ser hardcore heftig ut :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #131 på: desember 14, 2010, 00:30:25 am » |
|
ooooh-yeah
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #132 på: desember 14, 2010, 00:41:32 am » |
|
Den kan jo rammast inn og hengast over kjøkkenbordet!
Grommm
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #133 på: desember 14, 2010, 20:14:58 pm » |
|
takk for hyggelige tilbakemeldinger!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #134 på: desember 14, 2010, 20:34:47 pm » |
|
Det der er jo direkte motor-porno  VELDIG fint arbejde!  Skal glede mig til at se og høre denne i aktion.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Herbie
Supermedlem
    
Innlegg: 976
Bosted: Lyngdal
::DKL::
|
 |
« Svar #135 på: desember 14, 2010, 21:32:36 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #136 på: desember 20, 2010, 20:05:41 pm » |
|
Innmari kult med reimdreven bensinpumpe. Pussig at ikke flere går en slik ordning. Hvor mange hester duger den til og hvor mange hester drar den? Pris? Og hvordan gjør du det med reima?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #137 på: desember 21, 2010, 11:23:37 am » |
|
Hei. Ja er egentlig rart at ikke flere bruker remdrevet pumpe, en fordel er at den leverer lite bensin på tomgang-lavturtall og mer og mer ved høyere turtall.
Denne pumpen leverer en del bensin og krever en SVÆR regulator: Supports up to 3600 HP gas, 1800 HP methanol.
Har ikke sjekket hvor mange hk den eventuelt drar, men den drar ikke 20-45 ampere som tilsvarende elektriske pumper. Noe som burde være fordel nok.
Reimen blir tannreim, med lite tannhjul utenpå det vanlige reimhjulet på veiven. tenkte å bytte ut reimhjulene til milimeter rem, og da har vi utstyr på jobben som kan lage remmer i ønsket lengde. Innfestingen til pumpa gjør at jeg strammer remmen på samme måte som en dynamo.
Pris havner vel rundt 10 med alt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #138 på: desember 21, 2010, 11:46:14 am » |
|
Her er bilde av hvordan det blir i bilen.
dårlig mobil bilde....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #139 på: desember 27, 2010, 00:50:36 am » |
|
Fikk lurt meg ned i kjelleren etter en runde med ribbe hos familien. Eksosanlegget -demper hadde jeg laget for lenge siden. Men det var tilpasset vanlig 4 bolt flens, og nye turboen har V-bånd, så dette måtte bygges om. Wastegaten hadde heller ikke noe plass, så den måtte få litt rør og plassering. Etter noen kjappe mål i garasjen og litt bøyd sveisepinner for plassering, var det bare å borre og kutte... Ble ganske tight og fint. Får håpe det passer i bilen.... Lager resten av eksosen når motoren er i bilen.
Bildene er etter punkting. Punkter med Mig, og sveiste det med tig etterpå. Synest det er det enkleste.
God Romjul!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #140 på: mars 01, 2014, 14:51:43 pm » |
|
Ikke lenge til det er vår i luften Carsten - satt her og leste gjennom tråden din i formiddag. Hadde vært morsomt om denne kom på veien til sesongen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #141 på: mars 02, 2014, 00:06:57 am » |
|
Tipper Carsten blir en av de friske pustene som kommer på SCC i år!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #142 på: mars 04, 2014, 15:17:08 pm » |
|
Børstet støvet av bobla i helgen som var. Hadde vært morro å kjørt litt i år ser jeg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #143 på: mars 05, 2014, 13:51:30 pm » |
|
Stå på! Finn frem arbeidslyst til dette prosjektet!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #144 på: juni 24, 2014, 21:53:26 pm » |
|
Jeg fant jeg fant.... Etter en lang vinterdvale fant jeg en boble i garasjen! Driver litt med ledninger....
|
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #146 på: juli 10, 2015, 11:44:17 am » |
|
Endelig en oppdatering! Takk Carsten. Enda en versting på gang som igjen betyr at vi har noe å glede oss til i sesongen som kommer.
Keep on with the good work!
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #147 på: juli 10, 2015, 12:22:46 pm » |
|
Endelig en oppdatering! Takk Carsten. Enda en versting på gang som igjen betyr at vi har noe å glede oss til i sesongen som kommer.
Keep on with the good work!
Mvh BB
Beklager BB, det var jeg som trakk denne frem igjen, oppdateringen hans er fra 2014..  Så den burde jo være klar til SCC mener nå jeg...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Savanna67
Supermedlem
    
Innlegg: 503
Bosted: Oslo-Skedsmo
|
 |
« Svar #149 på: juli 10, 2015, 20:04:09 pm » |
|
Klar for montering..
|
|
|
|
|