|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #151 på: mai 09, 2011, 07:46:29 am » |
|
Er en fin fin fornemmelse den når tingene vil fungere igen  får gratulere
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #152 på: mai 09, 2011, 07:57:52 am » |
|
Men jeg er da spent på å få høre hva som var galt jeg, ikke bare at nå virker ting. Selv om det selvsagt er supert. Tenning og dysing. Litt halvkjip nå når den var kald, men litt oljetemp så trekker den bra! Neste er lambdasonde :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #153 på: mai 09, 2011, 08:00:29 am » |
|
Seff oljelekkasje ved tromlene :-P godt jeg kjøpte pakningssett på Ekeberg! Av med bremser etter skolen :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #154 på: mai 09, 2011, 21:12:25 pm » |
|
da var det ingen oljelekkasje mer dra drivaksler, men har kommet en liten en ved støtstangrørene.. godt jeg har ett sett med delbare 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #155 på: mai 09, 2011, 21:22:24 pm » |
|
Prøv å vri/flytt litt på de du har.. Kan være nok til at de tetter igjen. Funker ofte ved nye pakninger. De delbare blir som regel aldri tette 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #156 på: mai 09, 2011, 22:38:09 pm » |
|
Godt tips! Skal testes :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #157 på: mai 10, 2011, 14:16:51 pm » |
|
eneste nå er at den ikke vil gå på tomgang..
har 55 dyser og 3 runder ut på blandingsskruene. prøve mer fler runder eller 57 dyser?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #158 på: mai 10, 2011, 14:19:03 pm » |
|
Hvor lavt har du satt tomgangen? (rpm)
Svein
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #159 på: mai 10, 2011, 14:23:20 pm » |
|
den vil ikke gå på tomgang skruene kan skrus LANGT inn uten at den vil
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #160 på: mai 10, 2011, 14:41:33 pm » |
|
sjekk om den går på alle fire på tomgang. det er vanlig at tomgangsdysene tetter seg og da går den bare på tre. dra av en og en tennpluggkabel fra fordeleren og se om det er noen forskjell. hvis dert ikke er forskjell går den ikke på den sylinderen. jeg er sikker på at det skal være mulig å få den til å gå på tomgang med de dysene du har. jeg har kjørt med 47 dyser på min 2165. du må kanskje justere opp spjellåpningen også hvis du ikke har prøvd det. husk å ta like mye på hver side.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #161 på: mai 10, 2011, 14:46:18 pm » |
|
hadde vært en godt idé det, men den vil ikke gå på tomgang i det hele tatt.. hverken på 1,2,3 eller 4 sylindere!
1100rpm går fint, ikke noe under, og det er med foten på pedalen og ikke "av seg selv"
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #162 på: mai 10, 2011, 16:16:04 pm » |
|
Hvis tenninga er ca 8 fortenning på tomgang og tomgangs skruene er ca 1 omdreining inn så skal den går på tomgang med blandeskruen 1 runde ut. Hvis ikke, kontroller gasserne. skru dem i biter, blås skikkelig rent hele tomgang systemet osv. Du kan også prøve å justere tomgangen opp til der den sviver sånn ok alene også ruse en forgasser litt omgangen. Tomgangs kretsen virker til i ca 1/3 gass... Stor sjans for at du ha to tette tomgangs kretser. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #163 på: mai 10, 2011, 16:51:45 pm » |
|
Hvis tenninga er ca 8 fortenning på tomgang og tomgangs skruene er ca 1 omdreining inn så skal den går på tomgang med blandeskruen 1 runde ut. Hvis ikke, kontroller gasserne. skru dem i biter, blås skikkelig rent hele tomgang systemet osv. Du kan også prøve å justere tomgangen opp til der den sviver sånn ok alene også ruse en forgasser litt omgangen. Tomgangs kretsen virker til i ca 1/3 gass... Stor sjans for at du ha to tette tomgangs kretser.  dette var vel litt lite? jeg har lest 1,5runder på blandeskruene, men to uavhengige folk som kan sakene sine sier 3-4 runder ut.. blir sikkert å plukke de i deler allikevel 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #164 på: mai 10, 2011, 17:37:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #165 på: mai 10, 2011, 17:40:41 pm » |
|
4 runder = idioti  1-2 runder er alt som skal trenges. 50-55 tomgangsdyse pleier nesten alltid å holde/din motor er normal nok til at det skal gjelde her og. Har ikke sett så nøye på oppsettet ditt i det siste men litt sånn generell fornuft tilsier at du har en "feil" ikke bare justering. pass på bensintrykk, flotør høyde, at alle kanaler er åpne og at blandeskruen ikke er ødelagt osv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #166 på: mai 10, 2011, 17:43:00 pm » |
|
Flott bil!
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #167 på: mai 10, 2011, 17:44:07 pm » |
|
4 runder = idioti jaja.. de KAN motor iallefall1-2 runder er alt som skal trenges. 50-55 tomgangsdyse pleier nesten alltid å holde/din motor er normal nok til at det skal gjelde her og. Har ikke sett så nøye på oppsettet ditt i det siste men litt sånn generell fornuft tilsier at du har en "feil" ikke bare justering. pass på bensintrykk ny pumpe men ikke sjekket trykk, flotør høyde sjekket 3 ganger og er 10 og 32mm hver gang, at alle kanaler er åpne og at blandeskruen ikke er ødelagt osv neste på listen.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #168 på: mai 10, 2011, 17:45:47 pm » |
|
Flott bil!
takk for det  kommer seg nå.. tror det blir litt mer gummi foran neste gang!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #169 på: mai 10, 2011, 17:47:03 pm » |
|
Begynte akkurat å se på 1915 prosjekt tråden din og ser du kokte dem i sitron syre. Bare som et lite tips så kan det lett legge seg hvitt pulver/oksid belegg i kanalene som kan være litt vanskelig å få ut. Kommer av erfaring etter eg kokte noen kadron gassere og slet med justering etterpå.. Helst ikke si hvem er irritere på meg, bedre å leve i uviten. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #170 på: mai 10, 2011, 17:48:24 pm » |
|
de ble smelt i oppvaskmaskin etter, og dratt igjennom med pussestenger, så tror ikke det er det, men kan være drit fra noe annet uten vaskepulver, så det er ikke det heller 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #171 på: mai 10, 2011, 17:52:18 pm » |
|
de ble smelt i oppvaskmaskin etter, og dratt igjennom med pussestenger, så tror ikke det er det, men kan være drit fra noe annet uten vaskepulver, så det er ikke det heller  Hvis du får pussestenger gjennom tomgangs kanalene osv er jeg imponert. Fin bil og fine bilder! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #172 på: mai 10, 2011, 17:54:21 pm » |
|
der ble det blåst!  takk
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #173 på: mai 10, 2011, 18:42:17 pm » |
|
da er gasserene ute og vi skrur på balkongen!
 CIMG3866.jpg (115.35 KB. 640x480 - vist 412 ganger.) her er blandingsskruene ute
 CIMG3870.jpg (71.71 KB. 640x480 - vist 361 ganger.)
 CIMG3871.jpg (74.01 KB. 640x480 - vist 348 ganger.) og inni gasserene der blandingssruene står: ikke noe s¨ærlig ræl inni der og hullet i enden er fint og rundt.. tomgangsdysene er skrudd ut Dalland: hva mer hadde du gjort?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #174 på: mai 10, 2011, 19:17:27 pm » |
|
du må ta fra hverandre tomgangsdysene (selve dysa og dyseholderen og sjekke at ikke selve dysa er tett. dysa er kjempeliten og det skal ikke mye til før det tetter seg. lykke til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #175 på: mai 10, 2011, 23:33:28 pm » |
|
Ble litt usikker på om du har fått med hele blandeskrue "foten" eller om blandeskruen bare ser forskjellig ut på forskjellig varianter av idf... Her er bilde av hvordan dem ser ut på hpmx kopien:  Mine tips fremover er å gjøre som speed-demon sier, ta ut tomgangs dysen, og blås gjennom. Men også sett inn blandeskruen noen få runder og ha tomgangs skruen inne, sett så trykkluft på "tute" blandeskruen komme ut i. Den øverst i midten av bildet:  Du kan til slutt ta ut blandeskruen og tomgangs dysen og blåse ned i "puste hullet" på toppen av gasseren. Det lille hullet i messing innsatsen oppe til venstre på bildet:  50-55 tomgangs dyse, blandeskruen 1.5 runde ut, tomgangs skruen 1 runde inn etter berøring, tenning på 8 grader. Da "skal" den gå på tomgang. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #176 på: mai 10, 2011, 23:40:29 pm » |
|
vi har tydeligvis ikke like idf'ere!
jeg har:
ikke blandeskruer jeg kan skru med hånden ikke så lange koninger på blandeskruene ikke aksdyser (kjøkkenkraner) som er skrudd ned, men presset ned
jeg har:
2 tomgangsdyser som er skrudd i fra toppen aksdyser som er presset ned, med en kule og en firkantet stang under dette
merkelig dette her
så dine gassere er ikke like som mine.. kjørte på 1,5runder ut før, har nå 3 og motoren går bedre!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #177 på: mai 10, 2011, 23:48:58 pm » |
|
Kan du ta litt bilder rundt om gasserne og dysene? Han cato på forumet har sikker bedre peiling på de forskjellige variantene. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #178 på: mai 11, 2011, 00:05:26 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #179 på: mai 11, 2011, 00:11:33 am » |
|
Ho hei, disse var av en litt eldre garde.  Men du kan følge samme fremgangsmåte som forklart, "luftehullet" ser du på toppen av gasseren, men bare skru den i filler. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|