Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #330 på: september 20, 2011, 08:39:49 am » |
|
Hvis du har lyst herr Bryhn så tar jeg gjerne imot en liten handleliste over hva jeg trenger til tenningsoppsettet. Trenger egentlig ett helt basisoppsett som kun styrer tenningen. Ikke coil on plugg, ekstern 4 ports coil etc etc..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #331 på: september 27, 2011, 15:59:12 pm » |
|
Kalle: Hvordan ser du på å kappe ut en firkantet åndeutslippningsslisse i CB åndetårnet mitt? Tenkte som så at man kan fylle toppen med ett eller annet som tar opp oljedampen, men allikevel ha ett relativt stort areal ut?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #332 på: september 27, 2011, 16:16:15 pm » |
|
Kalle: Hvordan ser du på å kappe ut en firkantet åndeutslippningsslisse i CB åndetårnet mitt? Tenkte som så at man kan fylle toppen med ett eller annet som tar opp oljedampen, men allikevel ha ett relativt stort areal ut?
Slik har jeg på min åndeboks. Slipper filter og har nok av åpning. Har en skum filter innvendig i boksen som kan trekkes ut og rengjøres.
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #333 på: september 27, 2011, 17:02:12 pm » |
|
Var deg jeg stjal tanken av hr. Dahl :-) Men det er kalle som er åndefrik 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #334 på: september 27, 2011, 17:09:47 pm » |
|
Jasså... Så det er takken  Jeg som sier som jeg har sagt før i denne tråden: kast CB boksen langt pokker i vold eller gi den til Lid slik at han kan hoppe på den til neste BWBW. Erstatt den gjerne med den originale med ekstra rør på undersiden eller hvis du skal være i henhold til diverse drag regler, lag en åndeboks selv med minimum 1 liter volum. Men siden du allikevel har dynamo og foten står det så mener jeg at du skal benytte den for det den er verdt. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #335 på: september 28, 2011, 09:54:10 am » |
|
Noen som har noe vettugt å si om aggressive lober?
Mild: større forskjell mellom 0,05" durasjon og "angitt durasjon" Rampete: mindre forskjell..
f.eks
Web86c vs FK10 vs w110
web86c FK10 w110 Advertised duration 310' 310' 284' Duration at 0,05" 272' 266' 256'
Forskjell 38' 44' 28'
1 side av loben(/2) 19' 22' 14'
Dette tilsvarer at kammen bruker hhv 19, 22 og 14 grader for å nå 0,05" løft.. Her vil da w110 bruke minst grader og være den mest aggressive rampen!
Eller er jeg helt på jordet?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #336 på: september 28, 2011, 12:49:28 pm » |
|
0,050 durasjon sier mer om kammens egenskaper enn "advertised duration". JPM oppgir ikke "advertised duration". Min JPM 00406 kam har 0,050 durasjon på 282 grader. Jo krappere ramper jo mere fylling fra lavt løft. Bakdelen med krappe ramper er slitasje på løftergalleriet og at du må kjøre mye fjærtrykk. Derfor har JPM konstruert moderne kammer med en profil på lobene som er så snille som mulig. Da kan du kjøre lavere fjærtrykk (og spare effekttap) og få mindre slitasje på løftergalleriet. Og likevel flowe mye. Sånn er teorien i alle fall. Så får vi se om det holder i praksis.
|
|
« Siste redigering: oktober 02, 2011, 09:38:20 am av Speed-Demon »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #337 på: oktober 01, 2011, 22:06:02 pm » |
|
282 graders kam ja! ser f.eks at web 86c har 272 gr.. ett stykke opp til 282 ja.. hva slags løft kjører du på?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #338 på: oktober 02, 2011, 19:15:08 pm » |
|
Noen som har førstehåndserfaring med EMPI gassere? 48 IDA? Blir seff tatt opp og renset. Men kan bare ikke se bort ifra prisforskjellen Listen idag: 69 x 94, med Mahle og DPR veiv 5,4" H-beam CB råder (arp2000 bolter) web 86c (108 lober) enten web eller lube a lobe løftere (heller mot web løftere da de er tilpasset kammen) 044 wedgeport, 44/37 (vil bli gjennomgått og perfeksjonert) 10,5 eller 11-1 i komp satt opp med 1,2mm vendehøyde og 40-42cc 48 IDA og forhåpentligvis crank trigger
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #339 på: oktober 02, 2011, 19:26:43 pm » |
|
behold original veiv. bruk penga på JE stempler i stedet.
HVIS du allikevel skal ha ny veiv, hvorfor ikke gå på en 82 slag med en gang? prisforskjeller er liten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #340 på: oktober 02, 2011, 19:29:27 pm » |
|
Finner ikke ett sted hvor JE selger forskjellige stempler.. Kan kjøre Wiseco B stempler men da med 5,6råder... Har mest lyst til å ha en 1915.. ikke spør meg hvorfor, får jeg har ikke noe bedre svar  fått igang motoren?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #341 på: oktober 03, 2011, 15:55:27 pm » |
|
hmm... 2276?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #342 på: oktober 03, 2011, 19:23:32 pm » |
|
motoren maler som en katt. JE stempler bestiller du etter egne specs. Så du får det du vil ha. Finner ikke ett sted hvor JE selger forskjellige stempler.. Kan kjøre Wiseco B stempler men da med 5,6råder... Har mest lyst til å ha en 1915.. ikke spør meg hvorfor, får jeg har ikke noe bedre svar  fått igang motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #343 på: oktober 04, 2011, 14:45:17 pm » |
|
Nei... Blir 1915cc... IDA-motor med noget høyere turtall enn org  om det blir web86c eller JPM kam med 86c-ish grind får tiden vise! heller mot web... de har asymetriske lober for å "spare" lober og løftere DPR veiv 69mm mahle 94mm CB superrace 5.4" råder 044 wedgeport 44/37,5 11-1 i komp skal se på muligheten for å f bronseforinger i løfterbukkene 48 IDA eller Empi-shit kortere innsug 1,4-1 vipper stor eksos  1 liter oljesump
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #344 på: oktober 04, 2011, 14:54:29 pm » |
|
Nå snakker vi!
1) Gå for JPM kam og løftere. De er matchet og du får mange år med erfaring på kjøpet. Komp etter anbefaling og ingen behov for bronseforinger 2) Alu støtstenger fra JPM eller Skinne 3) Ekstern oljekjøler og CSP full flow adapter 4) Matchet innsug 5) JPM mod på IDA ref JS 6) JPM setejobb 7) En god eksos 7.5) Superlett svinghjul 9) Oteva ventilfjører fra JPM
Tut og kjør!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #345 på: oktober 04, 2011, 15:30:46 pm » |
|
Nå snakker vi!
1) Gå for JPM kam og løftere. De er matchet og du får mange år med erfaring på kjøpet. Komp etter anbefaling og ingen behov for bronseforinger 2) Alu støtstenger fra JPM eller Skinne 3) Ekstern oljekjøler og CSP full flow adapter 4) Matchet innsug 5) JPM mod på IDA ref JS 6) JPM setejobb 7) En god eksos 7.5) Superlett svinghjul 9) Oteva ventilfjører fra JPM
Tut og kjør!
Blir ikke mye tut å kjør når han ikke får råd til bensin. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #346 på: oktober 04, 2011, 16:12:57 pm » |
|
Nå snakker vi!
1) Gå for JPM kam og løftere. De er matchet og du får mange år med erfaring på kjøpet. Komp etter anbefaling og ingen behov for bronseforinger 2) Alu støtstenger fra JPM eller Skinne 3) Ekstern oljekjøler og CSP full flow adapter 4) Matchet innsug 5) JPM mod på IDA ref JS 6) JPM setejobb 7) En god eksos 7.5) Superlett svinghjul 9) Oteva ventilfjører fra JPM
Tut og kjør!
Blir ikke mye tut å kjør når han ikke får råd til bensin.  ? Ikke student lenger 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #348 på: oktober 11, 2011, 15:05:40 pm » |
|
Weber eller EMPI 48 IDA?
Skal kjøpe de "løst" altså 2 stk gassere uten innsug etc etc..
EMPI 399$ pr stk WEBER 479$ pr stk (spania)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #349 på: oktober 11, 2011, 16:53:26 pm » |
|
480kr i forskjell er jo ikkje so mykje vist du ikkje lenger er student 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #350 på: oktober 11, 2011, 17:11:54 pm » |
|
vet at det ikke er en enorm forskjell i pris.. men det er en del som er skikkelig fornøyd med empi og en del som er misfornøyd med de fra spania ( og visa verca) noen som har brukt de forskjellige? Herbie har vel empi etter hva jeg husker / så på SCC? men finner ikke noe tekst om det 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #351 på: oktober 17, 2011, 02:20:09 am » |
|
Hmm.. Her har det skjedd lite.. Mye jobb er vel egentlig svaret. Fikk kjøpt meg en liten pakke fra statene idag, så man kan smacke sammen longblocken iallefall.. SveinT tar vel seg av avbalansering etc. JEE får plundre litt med noen topper etterhvert. Er i tillegg oppi en liten budrunde på leilighet (fullt oppussninsobjekt) så hvis den faller på våre skuldre blir det nok litt tid der og  (men er garasje da) hehe gleder meg til våren kjenner jeg
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #352 på: oktober 26, 2011, 16:41:25 pm » |
|
Hva slags vipper i 1,4 er bra? Bugpack og CB er jo langt unna hverandre på pris, men er det en kvalitetsforskjell?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #353 på: oktober 27, 2011, 09:44:37 am » |
|
Ingen som har noen formening om vippetøy?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #354 på: oktober 27, 2011, 09:48:43 am » |
|
Vi bruker pauter vipper og er fornøyd med de.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #355 på: oktober 27, 2011, 09:51:29 am » |
|
Samme her, men det koster jo litt mer da... Utover det tror jeg ikke det er no særlig kvalitetsforskjell i stryke på de du nevner + scat. Men ifølge div. tråder på nett så har det vist seg ved et par anledninger at Scat sine har gitt mer enn 1.4. Dette er jo uansett noe du må sette opp og måle når du skal få geometrien korrekt så det ville du jo evt. ha fanget opp.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #356 på: oktober 27, 2011, 09:57:39 am » |
|
mine gamle scat (eller var det berg, husker ikke) målte til 1,46 utveksling
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #357 på: november 22, 2011, 22:57:01 pm » |
|
Her har det skjedd litt men ikke allverdens.. Fått 1. pakke fra statene med DPR veiv, CB superrace 5,4" råder og kam + div.. Bestilte web 86C og fikk seff 86B,, (til salgs) Råder og veiv er lagt i blokka, og spinner fint rundt! Idag fikk jeg meg eksos hos Jens Kristian, som er roughly 42mm (1 5/8 ??) vil flowe så fint atte  SveinT tar seg nok av balanseringen, ikke at jeg har spurt han enda men han er en likandes kar så regner med at det ordner seg i rom(h)jula  Neste bestilling blir topper og gassere (som sagt 44/37 wedgeport og 48 IDA) regner med det blir EMPI gassere, men men.. Mer komp og dermed : Smackibonk! 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #359 på: november 22, 2011, 23:16:46 pm » |
|
vil ha assymetriske lober..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|