Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #450 på: januar 04, 2012, 14:36:37 pm » |
|
ja. ser også at noen putter inn stålull der for å skille ut enda mer olje.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #451 på: januar 09, 2012, 00:18:06 am » |
|
Noen som vet hva slags tennplugger som blir bra her? 12mm og 3/4 lengde..
Regner med det er MC-sjapper som har slikt i Norge?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #452 på: januar 09, 2012, 00:22:10 am » |
|
Lagervare på lokale mekonomen regner eg med. Husker ikke helt hva dem heter, står på cb sine sider.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #454 på: januar 09, 2012, 00:35:10 am » |
|
Eivind: 1 helg for sent :-P fant pokker meg ikke den når jeg lette etter deler på fredag  Dalland: verdt å sjekke ut, og nå har jeg noen navn på plugger og :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #455 på: januar 09, 2012, 00:40:12 am » |
|
Slik er det  Men de selger Denso og NGK plugger i 12mm 3/4" til en relativ billig penge hos BilXtra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #456 på: januar 09, 2012, 00:41:32 am » |
|
Bilxtra må sjekkes ut i tillegg :-) takker for info
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Torbjørn Ravndal
|
 |
« Svar #457 på: januar 09, 2012, 22:47:55 pm » |
|
NGK - D7EA - kr. 44.- NGK - D8EA - kr. 47.- NGK - D9EA - Kr. 45.- Pr. stk Hos Mekk flekkefjord@mekk.no eller finn din butikk på mekk.no
|
|
|
Loggført
|
1973 - 1200 "spareboble"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #458 på: januar 09, 2012, 23:12:00 pm » |
|
Eller 2,48$ på vwparts :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #459 på: januar 09, 2012, 23:14:06 pm » |
|
Crap!
Skulle ta av pinneboltene idag, men 4 pinner tok med seg case-saverne! What to do? Skrudde de ut og satt de inn igjen med locktite. Vil dette funke (time will show) eller er alternativet å sette inn nye?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #460 på: januar 10, 2012, 21:46:20 pm » |
|
Nei.. Dette funket altså ikke. Da blir det nye casesavere, noe som er litt kjipt, da man med 94borring dreier ned noe av casesaveren. Får ta dette for hånd når de er på plass  Ellers kjøpte jeg meg en blokk til idag som skal bli backup motor, men nok om det 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #461 på: januar 11, 2012, 11:05:20 am » |
|
Ang. pluggene, kan anbefale deg også å prøve plugg med powertip, da vil du få gnisten litt lengre inn i forbrenningsrommet. De heter da f.eks. DP7EA (P for powertip) istedenfor D7EA. Eneste du må ta hensyn til, er om du har klaring mellom plugg og stempel (det merker du fort...).
Har hatt god erfaring med powertip på gamle Kawa'n min (1030ccm/100 hk). Blei raskere/bedre gassrespons, og mindre soting. Ser også at BBT og enkelte andre VW-firmaer anbefaler powertip.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #462 på: januar 13, 2012, 21:36:19 pm » |
|
Da var motoren (short) sammen  Endeslakk uten shims: 0,41mm.. Her må det tynne shims til.. eller må jeg pusse ned siden av lageret for å øke endeslakken?
|
|
« Siste redigering: januar 13, 2012, 21:47:01 pm av bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #463 på: januar 18, 2012, 09:13:57 am » |
|
Satt å leste litt hva andre har opplevd med 86c kammen og må si jeg blir mer og mer positiv. Før jeg bestemte meg for kam mener jeg å ha lest (uten å kunne gi noen link) at den lå imellom FK8 og FK10. Skal sies at jeg ikke så mye mer på Engle kammene, men har i ettertid funnet ut at den er "tøffere" enn en FK10... Noen her inne med en FK10 som var fornøyd med den? FK 10 : http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=10956.0;attach=3658586c: http://cal-look.no/lounge/index.php?action=dlattach;topic=10956.0;attach=36846Eneste jeg ikke har ett klart bilde av er om stemplene og ventilene er enige om hvem som har forkjørsrett og hvem som må vike. Om stemplene må vike blir det litt notching. Tror uansett det blir trangt nedi der! 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #464 på: januar 18, 2012, 22:41:59 pm » |
|
Skulle ikke dette være en turtalt maskin? Fk89 er vel veien å gå.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #465 på: januar 18, 2012, 22:46:51 pm » |
|
Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #466 på: januar 18, 2012, 23:10:06 pm » |
|
Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!
Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #467 på: januar 18, 2012, 23:19:01 pm » |
|
Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!
Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor. Han har jo kjøpt seg procomp nå så da henter han vel inn ca 15 hk vel?  Bugg66: synes ikke du skal feige ut nå!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #468 på: januar 18, 2012, 23:25:28 pm » |
|
Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!
Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor. Han har jo kjøpt seg procomp nå så da henter han vel inn ca 15 hk vel?  Bugg66: synes ikke du skal feige ut nå! Procompen er ikke til meg. Foreløpig iallefall. Seff er 9hk mye, men med 1100rpm mer ble det over det som er "godtatt" av meg. Snakk om utfeiging dalland som ikke vil bremse motoren før det blir oppgradering 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #469 på: januar 19, 2012, 00:08:47 am » |
|
Blir flusst av turtall med 86c! Fk89 ville gitt 9hk men høyere enn det jeg vil gå i registeret!
Noen ville gitt en tommel og en nyre for 9hk ekstra i en NA motor. Han har jo kjøpt seg procomp nå så da henter han vel inn ca 15 hk vel?  Bugg66: synes ikke du skal feige ut nå! Procompen er ikke til meg. Foreløpig iallefall. Seff er 9hk mye, men med 1100rpm mer ble det over det som er "godtatt" av meg. Snakk om utfeiging dalland som ikke vil bremse motoren før det blir oppgradering  "Jeg har en venn som..."  Er det noe gale med å oppgradere litt? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #470 på: januar 19, 2012, 00:14:34 am » |
|
Absolutt ikke noe galt i å oppgradere.
Jeg blir førstemann til å legge plan for hva jeg må gjøre med motoren om jeg ikke blir fornøyd! Men da må jeg nesten VITE hva den gir av effekt. Ellers blir jo alt ta ut av luften via rumpedyno og man har plutselig USA-hk..
Jeg har en plan B for å si det sånn..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #471 på: januar 20, 2012, 12:22:53 pm » |
|
Oppdatering fra mannen på Jessheim  [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
|
|
« Siste redigering: januar 20, 2012, 12:24:52 pm av bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #472 på: januar 20, 2012, 13:10:04 pm » |
|
Gikk du for ca 12cm korte innsug  Ellers ser dette veldigt bra ut......... Blir en spennende sesong start på oss, ser det ut til  . Prates. Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #473 på: januar 20, 2012, 13:11:02 pm » |
|
Var vel litt mer: kapp de det du klarer  lengden kan man evt. korrigere med andre trakter  Dette blir meget spennende ja 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #474 på: januar 20, 2012, 14:16:28 pm » |
|
Det var lekre innsug, men jeg forstår ikke hvorfor det legges jobb i disse. Hvorfor ikke kjøpe ferdige korte Race-Trim eller Deano innsug som samtidig har innfestning til gasserne 180 grader i forhold til disse. Mye enklere å justere blandings hvis det er nødvendig senere. Bensinslangen kommer også ut mot veggene i motorrommet og ikke mot viftehuset.
I tillegg lukter det vesentlig mye mer nostalgi av de gamle innsugene. Du er vel ute etter litt stil også??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #475 på: januar 20, 2012, 14:21:33 pm » |
|
Det var lekre innsug, men jeg forstår ikke hvorfor det legges jobb i disse. Hvorfor ikke kjøpe ferdige korte Race-Trim eller Deano innsug som samtidig har innfestning til gasserne 180 grader i forhold til disse. Mye enklere å justere blandings hvis det er nødvendig senere. Bensinslangen kommer også ut mot veggene i motorrommet og ikke mot viftehuset.
I tillegg lukter det vesentlig mye mer nostalgi av de gamle innsugene. Du er vel ute etter litt stil også??
For det første så fant jeg ikke noen når jeg lette. For det andre så er korte feite og sveisede innsug sykt rå! For det tredje så er matchportingen 110% med toppene. kapp og sveis og kule innsug er resultatet. Nå må jeg titte litt på Race-Trim og DDS innsug kjenner jeg 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #476 på: januar 20, 2012, 14:45:27 pm » |
|
Det er ganske romslige kanaler på disse, men mulig at wedge kryper litt for langt opp og utenfor basen. Kanskje det måtte sveises litt i de gamle også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #477 på: januar 20, 2012, 16:40:36 pm » |
|
Tror flaten med porter er litt større en basen på innsugene. Men tror dette blir kult allikevel 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #478 på: januar 20, 2012, 20:00:34 pm » |
|
Da ble eksosen tatt:
 IMG_0337.jpg (35.16 KB. 448x600 - vist 322 ganger.)
 IMG_0338.jpg (57.26 KB. 800x598 - vist 282 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #479 på: januar 26, 2012, 23:54:58 pm » |
|
Jadda! JEE holder ord som vanlig! Fikk en sms om at toppene og innsugene er ferdig! :-)
Gleder meg sykt til å se de! :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|