Jee
|
 |
« Svar #480 på: januar 27, 2012, 03:09:57 am » |
|
Jeg hadde med kamera her om dagen. Så knipset litt under prossesen..
 bug 66 punktet.jpg (137.28 KB. 600x399 - vist 2752 ganger.) Måtte sett på bunnen offset i forhold til tidligere for å kunne porte nok der mutterne skal sitte
 bug 66 offset.jpg (116.67 KB. 540x359 - vist 333 ganger.) Alle anlegg må tas opp etter sveising (før også for den saks skyld. Da CB sliper bunn på innsuget mot smergel = supernøyaktig  )
 bug 66 anleggII.jpg (117.98 KB. 540x359 - vist 344 ganger.)
 bug 66 anlegg.jpg (118.8 KB. 540x359 - vist 357 ganger.) Hvor mye som ble tatt bort..
 (112.13 KB. 540x359 - vist 2786 ganger.) Ser ikke slik ut på bilde. Men innsuget har nå minste diameter nærmest bilde
 bug 66 Finito.jpg (119.77 KB. 540x359 - vist 346 ganger.) Så var det toppene sin tur. For å få 40cc i kammeret måtte det 5,8mm høvling til. Noe som førte til at hele den øverste ribben måtte fjernes for å få på sylinder
 (116.61 KB. 540x359 - vist 398 ganger.)
 bug 66 Fjerne ribbe.jpg (111.85 KB. 540x359 - vist 346 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #481 på: januar 27, 2012, 03:12:02 am » |
|
 bug 66 ferdig frest.jpg (127.4 KB. 540x359 - vist 344 ganger.) Flere bilder tok jeg ikke da kameraet måtte hjem igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #482 på: januar 27, 2012, 08:26:22 am » |
|
Hei. Dette ser jo veldigt bra ut Blir spennende og se hva som kommer ut av denne motoren. Du kommer vel muligens til å sette ny pers på Scc i år  Får vel se å få levert mitt opp til Erik også  Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #483 på: januar 27, 2012, 09:04:14 am » |
|
Hei. Dette ser jo veldigt bra ut Blir spennende og se hva som kommer ut av denne motoren. Du kommer vel muligens til å sette ny pers på Scc i år  Får vel se å få levert mitt opp til Erik også  Svein. Ny pers blir det nok uansett.. :p men enda viktigere blir det å få en motor som synger fint, høyt og kraftig!  Hadde nå Erik bare innsett at folk jobber på kontor, og blitt igjen på garasjen litt idag fredag og ikke igår torsdag  så hadde det blitt masse skruing i helgen!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #484 på: januar 27, 2012, 12:18:50 pm » |
|
Blir en tur opp i dag også.. Etter 20.00...Jeg fikk lov hjemme 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #485 på: januar 27, 2012, 12:20:39 pm » |
|
Nice! I'm there at 20.00 sharp! 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #486 på: januar 28, 2012, 02:55:05 am » |
|
Dæven idag var det mye knot hos erik! Utgangspunkt: 0,38mm endeslakk uten shims. Maskinerte svinghjul 0,5mm Resultat: 0,38mm slakk!!!  Etter noen timer: aha! Veivskinka drar i blokka! Litt mer madkinering og vips, 0,09mm slakk MED(!) 3 shims. Og toppene? Innsugene? Fabelaktig.. Rett og slett! Bilder i morgen.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #487 på: januar 28, 2012, 10:07:28 am » |
|
Ble så seint på dere ja. Ja litt knoting blir det inne mellom  . Men må jo si det så veldigt bra ut. Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #488 på: januar 28, 2012, 10:11:54 am » |
|
Ser utrolig bra ut! Håper Erik er like nøye med mine topper og innsug 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #489 på: januar 28, 2012, 15:43:26 pm » |
|
Seint ja.. Dro vel i 1 tiden :p Nå må jeg bare finne ut hvor mye jeg må notche stemplene 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #490 på: januar 28, 2012, 16:02:57 pm » |
|
Hvem er det som skal notche stemplene dine Bug? Må nok det jeg også. Skal ha 11.5 i komp.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #491 på: januar 28, 2012, 17:19:36 pm » |
|
Hvem er det som skal notche stemplene dine Bug? Må nok det jeg også. Skal ha 11.5 i komp.
Erik såklart :-) Husk at jeg bare har 69slag og må ha mye mindre forbrenningskamre. Hvor mye løft skal du ha?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #492 på: januar 28, 2012, 17:22:47 pm » |
|
Skal bruke vippere med 1.4 God stempler, sylinder, blokk og topper er hos Erik. Blir bra dette.
|
|
« Siste redigering: januar 28, 2012, 17:25:40 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #493 på: januar 28, 2012, 17:26:11 pm » |
|
Skal bruke vippere med 1.4
Jojo, men hvor mye løft på kammen? Ikke sikkert du må notche, selv om du skal ha 11,5. Kommer ann på hvor store (og dype) kamre det blir, samt samlet løft.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #494 på: januar 28, 2012, 17:30:57 pm » |
|
Tror det er 10,5 mm løft. Kammen heter JPM 00206
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #495 på: januar 28, 2012, 18:45:58 pm » |
|
Pent arbeid, Erik  Kult å se at du stadig kommer videre, Erlend. Gleder meg til litt bilder av toppene.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #496 på: januar 28, 2012, 20:30:18 pm » |
|
Hvorfor lager dem ikke drag baner for 3 biler om gangen. Min, din og putte sin burde absolutt stått side om side ved start streken. Og eg vet godt hvem som taper! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #497 på: januar 28, 2012, 20:31:48 pm » |
|
Hvorfor lager dem ikke drag baner for 3 biler om gangen. Min, din og putte sin burde absolutt stått side om side ved start streken. Og eg vet godt hvem som taper!  Hva med best tid?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #498 på: januar 28, 2012, 21:26:18 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #499 på: januar 28, 2012, 21:28:32 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #500 på: januar 28, 2012, 21:33:49 pm » |
|
Neste på listen:
Finne ut hvor mye vi må notche i stemplene..
Planen:
- Sette opp vippearmsgeometri på halvt løft. - Skru 1 sylinder sammen med støtstenger i riktig lengde. - Dra motoren rundt for hånd.
Funker det må jeg måle hvor mye klaring jeg har mellom stempel og ventil. (f.eks med plastelina)
Funker ikke, med andre ord at det treffer:
- Stoppe der hvor det treffer - måle hvor mye løft jeg har der. - ta av vippestell - deretter hva? jeg har en plan i hodet men vil høre hva dere gjør?
Jeg vet jeg kan slippe ventilene ned 7,8mm ved tdc
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #501 på: januar 28, 2012, 22:14:52 pm » |
|
OM du klarer å rotere den. Bruk plastelina. Gir en god pekepinn. Men jeg har mine tvil til at den vil rotere en hel runde... Men jeg er jo evig pessimist 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #502 på: januar 29, 2012, 18:51:02 pm » |
|
Satt sammen med de korteste støtstengene jeg hadde: coil bind!
De justerbare stengene skal kortes imorgen :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #503 på: januar 29, 2012, 20:14:11 pm » |
|
Måling ang notching kan du gjøre myyye enklere. Sett den i TDC, ta så med fingrene å skyv inn ventilen like mye som den skal løfte, se om det går.  Men ellers, nice porting og lykke til med å skru av og på innsug med motoren i bilen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #504 på: januar 29, 2012, 20:30:31 pm » |
|
Ingen av stemplene er i fullt løft ved TDC..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #505 på: januar 29, 2012, 20:31:52 pm » |
|
Ingen av ventilene er i fullt løft ved TDC..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #507 på: januar 29, 2012, 20:39:31 pm » |
|
Fortell
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #508 på: januar 29, 2012, 21:18:17 pm » |
|
Det stemmer det, trangeste punktet er ikke ved TDC.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #509 på: januar 29, 2012, 21:24:49 pm » |
|
Nettopp. Derfor er det mer måling som skal til. Hadde det vært så enkelt så måtte jeg ha notchet 9mm!!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|