Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1020 på: september 15, 2015, 10:33:33 am » |
|
Stilig, Erlend. Må nok ned en tur å myse litt ila vinteren! Lykke til med montering og tuning!
 Bare å ta turen innom!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1021 på: september 15, 2015, 10:34:31 am » |
|
Dette blir spennede ! Gjør du noen store forandringer på oppsettet ?
Nei. Ikke med det første. Må få litt oversikt først, men senere blir det nok en runde med forbedring av i trykkrørene samt en større turbo.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #1022 på: september 15, 2015, 14:15:37 pm » |
|
 større turbo!! 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1023 på: desember 01, 2015, 23:02:40 pm » |
|
Glemmer seff å ta bilder, men longblokk er sammen igjen. 1 ny sylinder, alle nye lager.
Slipt ventiler på 1/2 DA DE LAKK 10-12%. Nå er de nede i 3-4%. 3ern og 4ern er på 2% på bare ringer.
Må ha tak i noen ordentlige 3/8" flensmuttere i 10.9 kvalitet til vippene, så kan jeg ta kassa som neste delprosjekt.
Skal sveise i nytt bur, men må kunne flytte litt på bilen for å få startet på buret. Vil uansett ha kassa inn, da jeg skal lage avstivere opp til buret.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1024 på: mars 10, 2016, 01:37:32 am » |
|
Ja her har det jo skjedd litt kan man si. Dalland klagde sånn tidligere idag på at prosjekttråden var død, så får skrive noen ord.. Bilen ble ribbet helt ned innvendig, ut med taktrekk, teppesett etc. Så ble 6 punkts bur sveiset inn. Buret er bygget slik at det kan tagges til 10.00, men med relativt enkle grep så kan det tagges til 8.50. Noe fortere enn det kommer det ikke til å gå uansett  Motor er ferdig satt sammen igjen, uten noen større oppgraderinger på longblokken. Motor og gir har gått veldig bra før, så tar oppgraderinger senere. Det kommer til å innebære endel endringer på trykkrør for å optimalisere for bedre flow og gasshastighet, samt en ny turbo, injectorer etc. Må vel satse på 500 på hjula  Noen endringer på trykkrør måtte uansett gjøres, da man ikke kan kjøre med intercooler i kupeen lenger om man ønsker å kjøre i Sverige. Så da ble det intercooler i motorrom istedet. Injectorer er renset og flowet av TMBryhn, og leverte 900cc på 3 bar. Kommer nok til å ha noe høyere grunntrykk enn det, rett og slett fordi det var slik det var kjørt, samt at injectorene nok er litt for små. Utenom det så er det utrolig mye småmikk som tar tid. Forlenge ledningsnettet til EFI, route det om litt anderledes, legge opp vannrør, flere filtere på fuelsiden etc etc. Satser på oppstart innen en måneds tid, om alt går etter planen. Og det er mye som må gjøres som jeg enda ikke har begynt på..  -Hydraulisk clutch -> flytte line lock da den står i veien -Kjøpe og lage til sluresystem på hydraulikken. -Bygge / modifisere en vanntank, de har en 50liters alu tank på Torshov Bilrekvisitva som mest sannsynlig kommer til å bli brukt. -Lage enda en åndeboks. 1liter og 40mm inn/40mm ut -Bytte oljepumpe, da jeg så jeg hadde en ny 30mm liggende. -Olje på motor og kasse -Montere alt av glass -Legge opp strøm til fuel og vannpumpe, med brytere for å kunne ha tenning på men ikke pumper (strøm fra relé som trigges av tenningen) Merker jeg ikke kommer til å ha like mange punkter på to-do listen hver vinter 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1025 på: mars 10, 2016, 09:25:44 am » |
|
Det begynte i det små..
 DSC_0048 (Custom).jpg (70.89 KB. 800x450 - vist 353 ganger.) Og litt etter litt kom det nye før på plass.
 DSC_0049 (Custom).jpg (67.44 KB. 800x450 - vist 346 ganger.) For å slippe å løfte av karosseri, eller kappe hull i taket, senkes buret ned igjennom gulvet for helsveis.
 DSC_0069 (Custom).jpg (69.62 KB. 800x450 - vist 365 ganger.) Tette gulvet igjen
 DSC_0072 (Custom).jpg (65.71 KB. 800x450 - vist 368 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1026 på: mars 10, 2016, 09:28:02 am » |
|
Plater knukket over profilen, samme på undersiden (hovedbøyle)
 DSC_0095 (Custom).jpg (61.23 KB. 800x450 - vist 381 ganger.) Ledningsnett workshop hjemme på stuebordet 
 DSC_0105 (Custom).jpg (64.65 KB. 800x450 - vist 336 ganger.) Motor og gir står nå stumt, og flytter seg ikke med jekking i girkassefestet.
 DSC_0136 (Custom).jpg (83.3 KB. 800x450 - vist 2621 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1027 på: mars 10, 2016, 09:29:19 am » |
|
Hadde CSP deksler, men orginale er bedre..
 DSC_0138 (Custom).jpg (74.75 KB. 800x450 - vist 366 ganger.) Begynner jo faktisk å ligne på noe!
 DSC_0171 (Custom).jpg (73.5 KB. 800x450 - vist 405 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1028 på: mars 10, 2016, 09:36:45 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1029 på: mars 10, 2016, 09:39:31 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1030 på: mars 10, 2016, 09:41:07 am » |
|
Begynner jo faktisk å ligne på noe!
Hva er de ujevnhetene på brannveggen bak motoren? Eller er det bare bildekvaliteten? -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1031 på: mars 10, 2016, 09:41:55 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem  Tommel opp!  Lurer på om de har begynt å lage hovedbøylen smalere til boble, min er også Pedersen, men står klint til b-stolpene og ikke sjans å senke ned ved sveising slik som hos deg, min måtte åpnes i taket..
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1032 på: mars 10, 2016, 09:43:08 am » |
|
Begynner jo faktisk å ligne på noe!
Hva er de ujevnhetene på brannveggen bak motoren? Eller er det bare bildekvaliteten? -BB- Det må være noe med øynene dine tror jeg 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1033 på: mars 10, 2016, 09:45:07 am » |
|
Det må være noe med øynene dine tror jeg  Det må det nok være  Digger rat-look ventildekslene!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1034 på: mars 10, 2016, 09:50:09 am » |
|
Det må være noe med øynene dine tror jeg  Det må det nok være  Digger rat-look ventildekslene! Du får poste om du har noe positivt å komme med 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1036 på: mars 10, 2016, 09:59:16 am » |
|
Du får poste om du har noe positivt å komme med  Trenger du klapp på skulderen? Jeg liker det jeg ser og har sett. Dette blir bra til slutt så keep on with the good work. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1037 på: mars 10, 2016, 10:00:35 am » |
|
Du får poste om du har noe positivt å komme med  Trenger du klapp på skulderen? Jeg liker det jeg ser og har sett. Dette blir bra til slutt så keep on with the good work. -BB- Nix. Klapper meg selv nok som det er etter endt garasjekveld  Jeg skal klarlakke ventildekslene til din ære. True story 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1038 på: mars 10, 2016, 10:03:44 am » |
|
Jeg skal klarlakke ventildekslene til din ære. True story  Jeg er beæret! Slik patina må bevares.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #1039 på: mars 10, 2016, 10:06:38 am » |
|
Begynner å lukte 11'sekunder av dette her Erlend 
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1040 på: mars 10, 2016, 10:09:27 am » |
|
Begynner å lukte 11'sekunder av dette her Erlend  Haha. Jepp. Du tar deg av looks, og jeg bygger bil som iallefall har potensialet til å gå relativt fort 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1041 på: mars 10, 2016, 10:31:20 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem  Tommel opp!  Lurer på om de har begynt å lage hovedbøylen smalere til boble, min er også Pedersen, men står klint til b-stolpene og ikke sjans å senke ned ved sveising slik som hos deg, min måtte åpnes i taket.. Pedersen lager ikke selv, men kjøper fra finess i sverige. Jeg vil anta det blir litt variasjoner på bøyingen for jeg ser det er forskjell på mitt gamle bur (fra finess) og andres pedersen bur og.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1042 på: mars 10, 2016, 10:35:09 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem  Tommel opp!  Lurer på om de har begynt å lage hovedbøylen smalere til boble, min er også Pedersen, men står klint til b-stolpene og ikke sjans å senke ned ved sveising slik som hos deg, min måtte åpnes i taket.. Pedersen lager ikke selv, men kjøper fra finess i sverige. Jeg vil anta det blir litt variasjoner på bøyingen for jeg ser det er forskjell på mitt gamle bur (fra finess) og andres pedersen bur og. Ja, det har du nok rett i. Her ser man hvor tight mitt bur er:
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1043 på: mars 10, 2016, 10:37:58 am » |
|
Mitt og var så tight. Måtte fjerne glasset til cupélyset :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1044 på: mars 10, 2016, 10:38:11 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem  Tommel opp!  Lurer på om de har begynt å lage hovedbøylen smalere til boble, min er også Pedersen, men står klint til b-stolpene og ikke sjans å senke ned ved sveising slik som hos deg, min måtte åpnes i taket.. Pedersen lager ikke selv, men kjøper fra finess i sverige. Jeg vil anta det blir litt variasjoner på bøyingen for jeg ser det er forskjell på mitt gamle bur (fra finess) og andres pedersen bur og. Ja, det har du nok rett i. Her ser man hvor tight mitt bur er: Kunne jo fint ha dratt det gjennom gulvet.. Må bare jekkestroppe det sammen uten belteinnfestning og tunnelstag. Bare ha hovedbøyle, bakover / fremoverstrevere og takbøyle og senke ned. Deretter belteinnfestning, dørstrevere og tunnel.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1045 på: mars 10, 2016, 10:41:42 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem  Tommel opp!  Lurer på om de har begynt å lage hovedbøylen smalere til boble, min er også Pedersen, men står klint til b-stolpene og ikke sjans å senke ned ved sveising slik som hos deg, min måtte åpnes i taket.. Pedersen lager ikke selv, men kjøper fra finess i sverige. Jeg vil anta det blir litt variasjoner på bøyingen for jeg ser det er forskjell på mitt gamle bur (fra finess) og andres pedersen bur og. Ja, det har du nok rett i. Her ser man hvor tight mitt bur er: Kunne jo fint ha dratt det gjennom gulvet.. Må bare jekkestroppe det sammen uten belteinnfestning og tunnelstag. Bare ha hovedbøyle, bakover / fremoverstrevere og takbøyle og senke ned. Deretter belteinnfestning, dørstrevere og tunnel. det kan hende det hadde gått, jeg gjorde jo ikke dette selv, men Tørjesen fikk det i alle fall ikke til.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1046 på: mars 10, 2016, 10:47:31 am » |
|
Ser bra ut! Sveiser du bur selv? Er dette Pedersen bur?
Sveiset det selv ja. Jepp. Hentet det hos Pedersen. hovedbøylen gikk hårfint inn i bilen på vei hjem  Tommel opp!  Lurer på om de har begynt å lage hovedbøylen smalere til boble, min er også Pedersen, men står klint til b-stolpene og ikke sjans å senke ned ved sveising slik som hos deg, min måtte åpnes i taket.. Pedersen lager ikke selv, men kjøper fra finess i sverige. Jeg vil anta det blir litt variasjoner på bøyingen for jeg ser det er forskjell på mitt gamle bur (fra finess) og andres pedersen bur og. Ja, det har du nok rett i. Her ser man hvor tight mitt bur er: Kunne jo fint ha dratt det gjennom gulvet.. Må bare jekkestroppe det sammen uten belteinnfestning og tunnelstag. Bare ha hovedbøyle, bakover / fremoverstrevere og takbøyle og senke ned. Deretter belteinnfestning, dørstrevere og tunnel. det kan hende det hadde gått, jeg gjorde jo ikke dette selv, men Tørjesen fikk det i alle fall ikke til. Ok. Men ja, det er endel variasjoner ute å går. Og plutselig var jo dørstreverene rette (de gamle jeg hadde fra Pedersen/Finesse var ikke det). Så Carsten / Savannah67 to the rescue  Ble mindre deformasjon på rørene med en Biltema rørbøyer enn fra Finesse 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1048 på: mars 10, 2016, 13:11:36 pm » |
|
Så kjekt å se oppdatering fra deg Erlend!!  Blir god knall dette, gleder meg til å se deg kjøre inn solide 12 sekundere dagen lang på scc....  Det blir isåfall i ring rundt deg 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1049 på: mars 10, 2016, 13:14:54 pm » |
|
Hehe Trashtalking såpass tidlig lover godt  Jeg forsto ikke hva som var så vanskelig med å få inn hovedbøylen som dere snakket om? Men så kom jeg på: Dere har jo tak! 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|