Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #750 på: november 04, 2011, 19:39:29 pm » |
|
Fy flate så fint motoren sviver når jeg fikk justert ventiler og stilt litt tenning..  (Må stramme viftereima)
|
|
« Siste redigering: november 04, 2011, 19:41:41 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Håkon
Seniormedlem
   
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #751 på: november 04, 2011, 19:51:24 pm » |
|
Gratiss, den høres potent ut. Fin reaksjon ved 0:49 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #752 på: november 04, 2011, 20:07:36 pm » |
|
Gratiss, den høres potent ut. Fin reaksjon ved 0:49  Ja "-eg vart skræmt no"  ¨ Her vises 1600AD motoren som jeg bygde turbo-oppsettet på, og som jeg trolig setter i bilen så jeg kan ta PKK å få ut skiltene. Så skilter jeg av bilen når den skal forevises med stor motor, setter over 1915, sleper den til BT og forhåpentligvis får jeg skiltene på igjen.. Og hvis Rune lurer på hvordan Lydia fikk en liten oljeflekk i passasjersetet, kan du se på 0:17 
|
|
« Siste redigering: november 04, 2011, 20:20:56 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #753 på: november 04, 2011, 20:15:29 pm » |
|
Deg oppi en liten roadster med denne klumpen oppi bak, gleder meg til å se.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #754 på: november 04, 2011, 20:18:11 pm » |
|
Deg oppi en liten roadster med denne klumpen oppi bak, gleder meg til å se.
Ja, det kan bli artig. Bør kunne holde følge med trafikken opp Rennfast nå, selv med combicampen 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #755 på: november 04, 2011, 20:39:55 pm » |
|
Grattulere så mye med fres i fønå  Mulig lyden lyge litt, men var der ikkje rom for ein ventil justering ? ROM er rette ordet ja  Utrolig som det hjalp å gå fra 1.2mm klaring til 0 på lyden  (på èn vippe)
|
|
« Siste redigering: november 04, 2011, 20:41:28 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #756 på: november 04, 2011, 20:47:31 pm » |
|
hørtes litt bedre ut nå ja  grattis igjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #757 på: november 04, 2011, 20:49:16 pm » |
|
Høres feeet ut på videoen ja.  Valgte å ikke nevne ulyden da eg ikke er av types som liker å pirke...  Gleder meg til å få sitta på en runde på reve med deg, så kan du få sitte på en runde i min lille røde. Planlegger å sette 145 dekka bak hvis eg ikke har fått noe bedre så kan vi leke japansk drifting. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #758 på: november 04, 2011, 21:15:35 pm » |
|
Høres feeet ut på videoen ja.  Valgte å ikke nevne ulyden da eg ikke er av types som liker å pirke...  Gleder meg til å få sitta på en runde på reve med deg, så kan du få sitte på en runde i min lille røde. Planlegger å sette 145 dekka bak hvis eg ikke har fått noe bedre så kan vi leke japansk drifting.  Nei, du er ikke noen pirkegutt du Dalland  tenkte jeg og skulle ta av 295 dekka og sette på noen smale 235 så jeg kunne drifte litt ja  i passasjerstolen er det massasje, oppblåsbar korsryggstøtte og armlen, men tror ikke du tenker mye over det om du tør sitte på  . Jeg må få sitte på med deg og, så jeg får kjenne om det er stor forskjell på opphenget når du herjer rundt banen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
vegaro4
Seniormedlem
   
Innlegg: 491
Bosted: sandnes
|
 |
« Svar #759 på: november 04, 2011, 21:35:29 pm » |
|
det er bra , nå har eg forklaring på den fleken vis någen spør . fine lyd i motoren nå .eg og junor har set den siste filmen med med innkjøring av motor ,han vil og ha sånn motor når han blir stor sier han. Gratiss, den høres potent ut. Fin reaksjon ved 0:49  Ja "-eg vart skræmt no"  ¨ Her vises 1600AD motoren som jeg bygde turbo-oppsettet på, og som jeg trolig setter i bilen så jeg kan ta PKK å få ut skiltene. Så skilter jeg av bilen når den skal forevises med stor motor, setter over 1915, sleper den til BT og forhåpentligvis får jeg skiltene på igjen.. Og hvis Rune lurer på hvordan Lydia fikk en liten oljeflekk i passasjersetet, kan du se på 0:17 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #760 på: november 05, 2011, 19:14:34 pm » |
|
Høres feeet ut på videoen ja.  Valgte å ikke nevne ulyden da eg ikke er av types som liker å pirke...  Gleder meg til å få sitta på en runde på reve med deg, så kan du få sitte på en runde i min lille røde. Planlegger å sette 145 dekka bak hvis eg ikke har fått noe bedre så kan vi leke japansk drifting.  Nei, du er ikke noen pirkegutt du Dalland  tenkte jeg og skulle ta av 295 dekka og sette på noen smale 235 så jeg kunne drifte litt ja  i passasjerstolen er det massasje, oppblåsbar korsryggstøtte og armlen, men tror ikke du tenker mye over det om du tør sitte på  . Jeg må få sitte på med deg og, så jeg får kjenne om det er stor forskjell på opphenget når du herjer rundt banen. Att Dalland herja rondt banen va vel litt å ta i
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #761 på: november 05, 2011, 19:17:52 pm » |
|
Att Dalland herja rondt banen va vel litt å ta i Ikke lett å herje når det understyrer som en overlessa båt.  Hvordan går det med motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #762 på: november 06, 2011, 11:08:44 am » |
|
Meget bra. Starter som en drøm og høres veldig fin ut. Vil prøve å finne ut 2 av ting før jeg setter den i bilen. 1 med over 5kg oljetrykk sliter Biltema sin adapterring mot hp1 for å holde tett. Når motoren er varm ligger trykket på rundt 4kg, bruker 30mm pumpe.
2 det jeg mangler kontroll på er tenning, og jeg er bekymret for tenningsbank som kan komme ved trykk. det er mange løsninger, men har ikke landet på noen enda. Den seneste er å tilsette oktanbooster i vanninsprøytninga, sammen med 98oktan, for å forsinke Eksplosjons "timingen"
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #763 på: november 06, 2011, 11:23:29 am » |
|
Meget bra. Starter som en drøm og høres veldig fin ut. Vil prøve å finne ut 2 av ting før jeg setter den i bilen. 1 med over 5kg oljetrykk sliter Biltema sin adapterring mot hp1 for å holde tett. Når motoren er varm ligger trykket på rundt 4kg, bruker 30mm pumpe.
2 det jeg mangler kontroll på er tenning, og jeg er bekymret for tenningsbank som kan komme ved trykk. det er mange løsninger, men har ikke landet på noen enda. Den seneste er å tilsette oktanbooster i vanninsprøytninga, sammen med 98oktan, for å forsinke Eksplosjons "timingen"
For tiden på motorprosjektet på skolen bruker vi en spesiel trykkfølende tennplugg, skaff deg en sånn så kan du grafisk se trykkbølgen og oppdage tenningsbank med engang, veldig artig verktøy å ha men kanskje 15 tusen for en plugg er litt dyrt...  Ang trykket så er det i meste laget og i fare for å bypasse oljekjøleren, men dette oppdager du når du får belastet motoren og kan kontrollere temp og trykk underveis.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #764 på: november 06, 2011, 11:34:49 am » |
|
Meget bra. Starter som en drøm og høres veldig fin ut. Vil prøve å finne ut 2 av ting før jeg setter den i bilen. 1 med over 5kg oljetrykk sliter Biltema sin adapterring mot hp1 for å holde tett. Når motoren er varm ligger trykket på rundt 4kg, bruker 30mm pumpe.
2 det jeg mangler kontroll på er tenning, og jeg er bekymret for tenningsbank som kan komme ved trykk. det er mange løsninger, men har ikke landet på noen enda. Den seneste er å tilsette oktanbooster i vanninsprøytninga, sammen med 98oktan, for å forsinke Eksplosjons "timingen"
Bare du ikke får for møje fuel om du ska sprøyta inn mer en de gasser suge inn. Bruk wbx fordeleren og bare den eine sida. Og bor opp og sett inn en skrue motsatt så du får begrense ned trekk. Kjøre da fast tenning fram til du får trykk og vakum klokke senker tenning ved trykk. Funka fint på dei turbo motorer eg har hatt. Opp te 1 bar ca.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #765 på: november 06, 2011, 20:35:24 pm » |
|
Mente at jeg alltid fyller 98 oktan, men sprøyter inn octanbooster og vann under makstrykk. Har funnet et bra (lest tester) knock detection kit til ca. 3000.- som jeg vurderer å montere permanent..
Hvordan monterer jeg stillskruen på fordeleren? Har ikke satt meg nok inn i det, men tar vakumklokka og trekker tenningen opp ved høyere turtall, og når trykket kommer skyver den ned igjen? Og er da poenget at skruen skal hindre tenninga å gå for mye ned?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #766 på: november 07, 2011, 16:13:29 pm » |
|
Hadde en lite oppløftende samtale i dag med BT... Spesialistgruppa stilte seg tvilende til den høye effekten i en bil som det var kappet taket av.. ?? Purret på skriftlig tilbakemelding..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #767 på: november 07, 2011, 17:10:30 pm » |
|
Ja og på ein bil som atpåtil har sjølvberande ramma  (og forsterka karosseri)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #768 på: november 07, 2011, 17:27:48 pm » |
|
Hadde en lite oppløftende samtale i dag med BT... Spesialistgruppa stilte seg tvilende til den høye effekten i en bil som det var kappet taket av.. ?? Purret på skriftlig tilbakemelding..
Denne er jo godkjent med 160 HK, mangler tak den også. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,36994.0.html
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #769 på: november 07, 2011, 18:39:49 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #770 på: november 07, 2011, 18:54:26 pm » |
|
Marius har med seg bensintrykks regulator på møte i dag . Eg får ikke til i dag:(
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #771 på: november 07, 2011, 19:25:58 pm » |
|
Mente at jeg alltid fyller 98 oktan, men sprøyter inn octanbooster og vann under makstrykk. Har funnet et bra (lest tester) knock detection kit til ca. 3000.- som jeg vurderer å montere permanent..
Hvordan monterer jeg stillskruen på fordeleren? Har ikke satt meg nok inn i det, men tar vakumklokka og trekker tenningen opp ved høyere turtall, og når trykket kommer skyver den ned igjen? Og er da poenget at skruen skal hindre tenninga å gå for mye ned?
Om du gidder bruke 3000 på knok sensor.... Så bør du i alle fall først vurdere å kjøpe noe programerbar tenning. Slik kan du gjøre det enkelt.. og billig. Demonter WBX fordeleren, hiv av vektene, og lås fordeleren i en stilling (Bor to nye hull i nedre del av fordeleren, slik at du kan sette øvre del nedi.. og de står fast. Du forstår hva jeg mener når du åpner. Fjern så vakum klokka og lås de to platene (som vakum justerer) med et hull gjennom begge og en popnagle gjennom Klipp den grønne kabelen som går til tenniningsmodulen, kjør den inn til Megasquirt hjerne, kjør tenning signalet tibake til grøn ledning som nå går til tenninsmodulen. Megasquirt ECU'en koster vel en tusing eller halv annen :-) Jeg kjører med en slik, John Arne har kjørt/kjører med en slik og Endre S...
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #772 på: november 07, 2011, 19:41:53 pm » |
|
Jepp.. funke som fjell de. Og de er enkelt for deg og hive forgasser og kjøre sprut. På sikt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #773 på: november 07, 2011, 19:49:41 pm » |
|
Marius har med seg bensintrykks regulator på møte i dag . Eg får ikke til i dag:(
det er Gudd. Står her nå, kom litt tidlig. Bestiller ms men ville helst hatt motor godkjent først.. Det hjelper med referanseliste på liknende bygg når jeg klager på avslaget. Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #774 på: november 09, 2011, 12:32:27 pm » |
|
Har funnet en betryggende vei videre etter medlemsmøtet på mandag  Litt trist at vi eventuelt må slutte å spørre BT pent, men mårru så mårru.. Ellers for nerdene der ute, bankefrekvensen for tenningsbank på en 1915cc med 69x94 er 6,1khz.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #776 på: november 09, 2011, 12:51:03 pm » |
|
Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?
Den blå 356 som Alf hadde var vel godkjent med 2,6 T4. Og den var importert for ikke mange år siden til Rogaland, om jeg ikke husker feil. Hør med Alf.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #777 på: november 09, 2011, 21:09:08 pm » |
|
Er Alf brukernavnet?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Gromgutn
Seniormedlem
   
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #778 på: november 09, 2011, 21:15:39 pm » |
|
Tipper det er "1959 Ragtop" som er Alf, han signerer i hvertfall innleggene sine med det...
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #779 på: november 09, 2011, 21:17:46 pm » |
|
Mvwh Alf 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|