Gromgutn
Seniormedlem
   
Innlegg: 476
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #780 på: november 09, 2011, 21:19:49 pm » |
|
Mvwh Alf  Noe sånt ja. Nå vet ikke jeg om det er riktig Alf men skal vel ikke se bort fra det...
|
|
|
Loggført
|
72 1302 roadster
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #781 på: november 10, 2011, 16:22:08 pm » |
|
Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?
Den blå 356 som Alf hadde var vel godkjent med 2,6 T4. Og den var importert for ikke mange år siden til Rogaland, om jeg ikke husker feil. Hør med Alf. Jeg kjenner han som tok inn bilen og som solgte den til Alf. Jeg vet også hvem som godkjente bilen på Tilsynet. Har også reg nummeret om du trenger dette.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #782 på: november 10, 2011, 17:12:50 pm » |
|
Flere tips til kitkar godkjent med 160hk? Med reg.nr?
Den blå 356 som Alf hadde var vel godkjent med 2,6 T4. Og den var importert for ikke mange år siden til Rogaland, om jeg ikke husker feil. Hør med Alf. Jeg kjenner han som tok inn bilen og som solgte den til Alf. Jeg vet også hvem som godkjente bilen på Tilsynet. Har også reg nummeret om du trenger dette. http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=36994.0;attach=136402;image
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #783 på: november 10, 2011, 20:25:03 pm » |
|
Lånte denne bilen 1. Mai og kjørte rundt i solsteika med elstejenta. Konge bil.
Uansett, den er utstyrt med 160 HK Kärsher bremsesett med TUV. Godkjent på biltilsynet med 160 HK motor men tror han også måtte ha skiver bak.
Personen som hadde bilen til godkjenning har selv bygget en 356 speedster og kjenner mer enn gjennomsnittet til disse bilene.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #784 på: november 10, 2011, 21:52:14 pm » |
|
Lånte denne bilen 1. Mai og kjørte rundt i solsteika med elstejenta. Konge bil.
Uansett, den er utstyrt med 160 HK Kärsher bremsesett med TUV. Godkjent på biltilsynet med 160 HK motor men tror han også måtte ha skiver bak.
Personen som hadde bilen til godkjenning har selv bygget en 356 speedster og kjenner mer enn gjennomsnittet til disse bilene.
Det er ikke TÜV til 160 hk uten å ha skiver bak. Kun med skiver foran og bak + ny hovedpumpe. Er det så mye å kjenne til disse bilene? Det er en båt skrudd fast i ei bunnplate 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #785 på: november 10, 2011, 23:27:54 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: november 10, 2011, 23:29:52 pm av Kjetil L »
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #786 på: november 11, 2011, 00:52:11 am » |
|
Jeg har seff kerscher bremser over alt, skiver hullborret og slisset med tuv papirer. Alt sendt med søknaden. Argument fra BT er at bilen er "kraftig ombygd og taket er fjernet"... Men i autosys er bilen registrert som godkjent cabriolet med 2000cc motor (uten spec på hk)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #787 på: november 11, 2011, 00:58:28 am » |
|
Hvis bilen allerede er godkjent roadster med 2L. Hvorfor da søke om 160hk?
Ingen kunne tatt deg på 1915..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #788 på: november 11, 2011, 01:04:13 am » |
|
står det ikk hk i vognkortet er det jo bare å tute å kjøre!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #789 på: november 11, 2011, 01:06:05 am » |
|
Ehh bilen min er lite anonym, og er egnet til å spre mistanke om for høy effekt..
Nå har jeg fått låne en 30hk turnkey av Jalokey i klubben, så jeg henter den i helgen, samt et 1302 panser hos vegar04, sså får jeg skilt på bilen mens jeg venter på grommotor.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #790 på: november 11, 2011, 01:14:23 am » |
|
So what. Blir du stoppet, vis vognkortet og alt skal være fryd og gammen. Blir du kalt inn så slenger du inn en 1600 (eller viser med 1915 og står på ditt)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #791 på: november 11, 2011, 01:31:14 am » |
|
hvis det ikke står effekt i vognkortet så kan de ikke si noe. hva skal de ta deg på da? bare å øke volumet til 2000 cc så er du helt sikker.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #792 på: november 11, 2011, 01:32:08 am » |
|
er vel sånn den 1700hk Granadaen er "godkjent" siden ikke står effekt i vognkort.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #793 på: november 11, 2011, 08:14:46 am » |
|
Kan BT fjerne en tidligere godkjennelse, selv om jeg ikke har gjort vesentlige endringer på kjøretøyet?(bortsett fra satt på bedre bremser og fjernet rust) Pr.tlf mente de også at 2000cc betydde 78hk.. 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #794 på: november 11, 2011, 09:48:55 am » |
|
Får holde deg til teorien om at de 2 liters motorene er så sterke at det virker som de har langt mer enn de 78 hk.
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #795 på: november 11, 2011, 09:58:04 am » |
|
2000=78hk tilsvarer en 1584=61hk
:p
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #796 på: november 11, 2011, 10:11:35 am » |
|
er vel sånn den 1700hk Granadaen er "godkjent" siden ikke står effekt i vognkort.
Den har verken volum på motor eller hk. Står bare merknad godkjent med ford v8. Står de ikke hk hadde eg og drete i godkjenning. Du ska kje straffes for at dei ikke gjorde jobben sin ved godkjenning av 2 liter. Med de vognkorte du har nå så kan du ha i din motor uten problemer langs veien. Bare pass på di ikke skrive dette inn i vognkort nå.  Snakkes i helga.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tomaso
Medlem
  
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal
61 L380 T1
|
 |
« Svar #797 på: november 11, 2011, 14:02:58 pm » |
|
Kan BT fjerne en tidligere godkjennelse, selv om jeg ikke har gjort vesentlige endringer på kjøretøyet?(bortsett fra satt på bedre bremser og fjernet rust) Pr.tlf mente de også at 2000cc betydde 78hk..  I utgangspunktet NEI !!! Mener BT at de har en grunn til å gjøre dette så må BT gjøre det i et skriftlig VEDTAK. Vedtakes må begrunnes og det må vises til lovparagrafer. Et vedtak kan påklages innen 3 uker etter forvaltningsloven. De gutta er ikke alltid klar over at de må følge forvaltningsloven og skrive vedtak, eller at det kan påklages. Prøver de seg på dette må du klage til Vegdirektoratet. Sørg iallefall for å få bremsene innskevet i vognkortet i tillegg til 2000cc som står der fra før, så får du kjempe for motoren etterpå. Thomas K
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #798 på: november 11, 2011, 15:17:46 pm » |
|
Nå er det ikke vognkort jeg har, har bare utskrift fra autosys. Men det er vel det samme? eller? Kan noen med tilgang til autosys kopiere og lime inn her i tråden? SN33422 -plutselig fikk jeg ikke opp bilen min i registeret hos Mekonomen.. 
|
|
« Siste redigering: november 11, 2011, 15:25:49 pm av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Tomaso
Medlem
  
Innlegg: 124
Bosted: Harstad/Fjelldal
61 L380 T1
|
 |
« Svar #799 på: november 11, 2011, 16:20:52 pm » |
|
Vognkortet er vel bare din del av det som er registrert i autosys?
Det er derfor det er viktig å få endringer registrert og ikke bare påskrevet for hånd og stemplet i vognkortet slik dem gjorde avogtil før. Da "forsvinner" jo eventuell seknesett osv. nå du får nytt vognkort.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #800 på: november 11, 2011, 16:28:20 pm » |
|
Nå er det ikke vognkort jeg har, har bare utskrift fra autosys. Men det er vel det samme? eller? Kan noen med tilgang til autosys kopiere og lime inn her i tråden? SN33422 -plutselig fikk jeg ikke opp bilen min i registeret hos Mekonomen..  Bildelkatalogen sier; Ingen knytning søk mauellt
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #801 på: november 11, 2011, 17:31:06 pm » |
|
SN33422
1971
kabriole rød
Dekk forran: 195/60/15
bak: 235/60/15
2 liter benins uten hk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #802 på: november 11, 2011, 18:05:29 pm » |
|
2 liter bensin uten HK:) da sliter du litt 
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
HenrikF
Medlem
  
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #803 på: november 11, 2011, 18:34:02 pm » |
|
2 liter bensin uten HK:) da sliter du litt  http://instantrimshot.com/
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #804 på: november 11, 2011, 19:06:54 pm » |
|
SN33422
1971
kabriole rød
Dekk forran: 195/60/15
bak: 235/60/15
2 liter benins uten hk.
Den var det ja. Hvor fant du den?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #805 på: november 11, 2011, 19:07:55 pm » |
|
SN33422
1971
kabriole rød
Dekk forran: 195/60/15
bak: 235/60/15
2 liter benins uten hk.
Den var det ja. Hvor fant du den?
På jobb... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #806 på: november 11, 2011, 19:42:08 pm » |
|
He he.. Fant litt mere: egNr: SN33422
KJØRETØYDATA
Kjøretøy: VOLKSWAGEN CABRIOLET - Understellsnummer: 1122198203 Typegodkjenningsnummer: Årsmodell: 1971 Førstegangsreg.: 0 Førstegangsreg. i Norge: 19711213 Avregistreringsdato: 20000331 Importert: N Fra Understellsnummer: Karosseritype: Kjøretøygruppe: PB Farge: RØD Siste PKK: 0 Neste PKK: 20110228
MOTORDATA
Drivstoff: Bensin Motorkode: Slagvolum: 2000 Effekt: 0 Enhet: Saknas CO2 utslipp: 0 dB: 1/min:
KRAFTOVERFØRING
Fremdrift: Antall aksler: 2 Antall aksler med drift: 1 Girkasse:
MÅL OG VEKTER
Egenvekt: 840 Totalvekt: 1270 Maks aksellast foran: 530 Maks aksellast bak: 760 Lengde: 409 Bredde: 167 Sporvide foran: 0 Sporvide bak: 0
DEKKDIMENSJONER
Dekk foran: 195/60 HR 15 Hastighetsindeks foran: Lastindeks foran: 26H Dekk bak: 235/60 HR 15 Hastighetsindeks bak: Lastindeks bak: 26H
FELGDIMENSJONER
Felg foran: 7JH2 Felg bak: 7JH2 Innpress foran: 0 Innpress bak: 0
TILHENGER- OG TAKLAST
Tilhengervekt m/ brems: 650 Tilhengervekt u/ brems: 400 Vogntogvekt: 0 Lengde til kule: 0 Maks støttelast: 0 Maks taklast: 0
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #807 på: november 11, 2011, 23:31:04 pm » |
|
Eg ville fått senk og brems i vognkort. Og bare hatt 2liter på volum. Ingen kan si noge då langs veien. Om du blir stoppa. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #808 på: november 12, 2011, 09:36:12 am » |
|
Nei, med på det, men vil kjøre dette gjennom skikkelig. Kanskje en løsning er å senke trykket å få godkjent et lavere antall hk. Hva med å snu på flisa, spør BT hva de anbefaler som maksytelse på mitt oppsett? De fleste av oss pleier å være mer medgjørlige om vi blir spurt til råds enn om vi får et krav mot oss..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #809 på: november 12, 2011, 14:54:48 pm » |
|
Tenkte å kanskje prøvekjøre monsteret på sperret industriområde i helga, men kom på at jeg fremdeles ikke har fått tak i hjulmutre. Så jeg tilpasset noen andre  :
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|