Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #1200 på: juni 22, 2012, 23:17:23 pm » |
|
Takk for folie!! 12mm var ikke mye å skryte av, men det er ikke størrelsen det kommer an på, men meter pr.sekund ! 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #1201 på: juni 26, 2012, 22:01:29 pm » |
|
Joda Håkon, du har rett i det. Allikevel trenger den mer bensin ved trykk enn uten. Så siden nåla sikkert ikke holder tett noe særlig over 4psi, gir jeg ekstra ved turbotrykk. Har tenkt på flottørnåla, men tror ikke jeg tømmer kammeret så fort nå. Men verdt å prøve allikevel. Godt tips. Liten vits med 12mm ID hele veien og så skal alt gå gjennom et bittebittelite hull i enden :-) Ellers har jeg vært litt opptatt med noe helt annet, prioriteres for tiden høyere enn noe annet  oppleves ikke som noe offer heller  Låvefunn ? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1202 på: juli 03, 2012, 10:57:13 am » |
|
Djizes! Dere er faktisk morsomme  Har bestilt forgasserdeler hos www.misab.seTil min 40DCOE 151 har jeg nå bestilt 32mm halsringer(står i 36mm nå), flottørnål på 2,5mm, F2 emulsionsrør(står i F16 nå) og et par pakningssett. Fant noen gode tabeller for å finne verdiene på delene. Det beste hadde vært datasprut, det 2.beste jadde vært ombygging til progressiv, men nå prøver jeg dette. I teorien skal den økte gasshastigheten gi økt dreiemoment, men viktigst, økt vakum over dysene så jeg får mer bensin på WOT over 4000 rpm. Endringen fra F16 til F2 skal sørge for at hovedkretsen starter på lavere turtall. Tror flottørnåla som står i er 1,75mm, økning til 2,5mm bør fylle kammeret fort nok. Tabellene jeg fant tar utgangspunkt i slagvolum og maksturtall på sugemotorer. Jeg har brukt 1915cc og 6.000rpm.
|
|
« Siste redigering: juli 03, 2012, 11:44:07 am av Formula Vee 8ball »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1203 på: juli 03, 2012, 18:36:51 pm » |
|
Husk nå å bytte en ting om gangen og ta en test tur mellom hver ting. Eg satser på nåleventilen, enkleste å fikse. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
perpioneer
Supermedlem
    
Innlegg: 895
Bosted: Arendal
|
 |
« Svar #1204 på: september 12, 2012, 22:44:19 pm » |
|
Hvordan går det her da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #1205 på: september 13, 2012, 09:15:16 am » |
|
Har vært stille lenge nå, savner uttalelsene og påfunnene. Er vel madammen som tar all tid nå?
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1207 på: november 21, 2012, 17:07:35 pm » |
|
Takk for sist kjære frender!  Joda, bilen står i garasjen, starter den og kjører den varm + får litt bevegelse på hjula inne i garasjen hver 2.mnd.. Holmsen har nok rett i at jeg har fordypet meg i andre ting  Men har fått byttet halsringer, nåler og dyser. Starter greit, men har ikke fått testet med belastning enda. Har en eksoslekkasje rett før turbo, burde fått laget ett nytt i syrefast mens det er helt og har formen. Noen som vet hvor det går å sende dette som mal og få et nytt i retur? Jeg kan tegne og få laget flensene selv, og sende det med.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #1208 på: november 21, 2012, 22:54:36 pm » |
|
Du bør kanskje uansett vurdere å gå vekk fra pulverapparat. Det vil sikkert ødelegge mer enn brannen om du skulle ha behov for å bruke det...  Henger meg på denne.. Siden du "living on the edge" Kjøp skum apparat!
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #1209 på: november 22, 2012, 09:13:30 am » |
|
Nå som musember er på gang så forventer vi noe mer updates fra blodstupmoen :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #1210 på: november 26, 2012, 23:30:43 pm » |
|
Kjekt å ha deg tilbake! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1211 på: desember 01, 2012, 10:15:42 am » |
|
Heisan, takk for det Kan dere pliiis finne turboroadster på face og trykke liker på siden? Jeg trenger 25 likes for å lage eget navn/adresse 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #1213 på: desember 01, 2012, 10:46:25 am » |
|
Likt ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1214 på: desember 01, 2012, 11:09:54 am » |
|
Flott! Øket fra 3 til 12 på få minutter!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
cato®
Supermedlem
    
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
 |
« Svar #1215 på: desember 01, 2012, 11:10:54 am » |
|
Flott! Øket fra 3 til 12 på få minutter!
Er jo bare nødt til å like 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
PER M
Medlem
  
Innlegg: 140
Bosted: Melhus, sør-trøndelag
|
 |
« Svar #1216 på: desember 01, 2012, 12:45:44 pm » |
|
Liker 
|
|
|
Loggført
|
1303 S - 73  solgt 1200 - 58  solgt 1303 cab - 78  1500 - 68  Mini Cooper mayfair - 10  XC 60 R-design - 10 
|
|
|
Lassen
Supermedlem
    
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland
Praise the Lowered
|
 |
« Svar #1217 på: desember 01, 2012, 18:39:49 pm » |
|
Oh yes...detta ska likes 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1218 på: desember 01, 2012, 19:00:41 pm » |
|
I like!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #1219 på: desember 01, 2012, 21:07:16 pm » |
|
Liker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1220 på: desember 02, 2012, 18:10:33 pm » |
|
Check!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1221 på: desember 04, 2012, 04:33:44 am » |
|
Dette var moro! Nå er adressen blitt Facebook.com/turboroadster takk for hjelpen :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1222 på: april 15, 2013, 12:06:16 pm » |
|
Samlet mot til første prøvetur i år. se knøttliten filmsnutt under.. Siden sist har jeg øket gasshastighet i gasseren ved å sette i mindre halsringer, og derved klare å suge mer suppe ut av de større dysene. Har og byttet emulsjonsrør og flottørventil til anbefalt spec jeg fant på et amerikansk vw turbo forum. Problemet før dette var høy eksos og olje temp og mager blanding ved WOT. Egentlig kunne jeg førnøyd med det, men BT forventer nok at bilen skal være kjørbar også uten å ha gassen i bunn... I praksis løste jeg det med å ruse motoren i køen (Når AF bare lyser RICH) så jeg får ut alt bensinen som hoper seg opp i sylinderene. Har også sveist eksosanlegget, så når gasseren renner over begynner det sjeldnere å brenne nå. Har og byttet fra pulver til skumapparat. Neste utfordring nå blir å få ned blandingen ved liten belastning uten at det går ut over WOT blanding.
|
|
« Siste redigering: april 15, 2013, 12:38:27 pm av Formula Vee 8ball »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1223 på: april 16, 2013, 18:55:12 pm » |
|
kjekt å se at du putler med bilen enda .
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1224 på: april 26, 2013, 06:56:41 am » |
|
Et av kravene fra Biltilsynet var at det ikke måtte være fare for utilsiktet åpning av dørene i fart. Så siden dørene åpnes med trådløs fjernkontroll, måtte jeg legge inn sikring mot dette. Løsningen var forholdsvis enkel. Jeg satte på et NC rele som bryter styrestrømmen til dør-releet når tenninga er på. Så når jeg kommer til den parkerte bilen, trykker jeg på alarm-av knappen, da kvitterer bilen med et chirp fra sirene, to blink med alle lyktene, og døra åpner seg 10cm opp. Jeg har og programmert "stealth-mode" så jeg kan trykke på en annen knapp for å vekke minst mulig oppmerksomhet.  Når jeg setter meg inn i bilen og vrir rundt tenninga, virker ikke lengre døråpneren på fjernkontrollen. Så nå tror jeg ikke det er mer jeg trenger å gjøre med bilen annet enn å levere den til PKK, foreta firehjulskontroll, og deretter bli enig med BT hvor vi skal bremse bilen. planen er å justere opp trykket til jeg får 147hk på bakhjulene, blir ikke det ca 160hk på motoren?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1225 på: april 26, 2013, 08:48:21 am » |
|
Et av kravene fra Biltilsynet var at det ikke måtte være fare for utilsiktet åpning av dørene i fart. Så siden dørene åpnes med trådløs fjernkontroll, måtte jeg legge inn sikring mot dette. Løsningen var forholdsvis enkel. Jeg satte på et NC rele som bryter styrestrømmen til dør-releet når tenninga er på. Så når jeg kommer til den parkerte bilen, trykker jeg på alarm-av knappen, da kvitterer bilen med et chirp fra sirene, to blink med alle lyktene, og døra åpner seg 10cm opp. Jeg har og programmert "stealth-mode" så jeg kan trykke på en annen knapp for å vekke minst mulig oppmerksomhet.  Når jeg setter meg inn i bilen og vrir rundt tenninga, virker ikke lengre døråpneren på fjernkontrollen. Så nå tror jeg ikke det er mer jeg trenger å gjøre med bilen annet enn å levere den til PKK, foreta firehjulskontroll, og deretter bli enig med BT hvor vi skal bremse bilen. planen er å justere opp trykket til jeg får 147hk på bakhjulene, blir ikke det ca 160hk på motoren? Er det ikke bare å vise til ett bremsepapir, med 160hk, uansett om det er på hjulene, navene eller svinghjul..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1226 på: april 26, 2013, 08:58:21 am » |
|
Er det ikke bare å vise til ett bremsepapir, med 160hk, uansett om det er på hjulene, navene eller svinghjul..
Nei, de godkjenner kun svinghjulseffekt.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1227 på: april 26, 2013, 09:00:05 am » |
|
Er det ikke bare å vise til ett bremsepapir, med 160hk, uansett om det er på hjulene, navene eller svinghjul..
Nei, de godkjenner kun svinghjulseffekt. Da så. Da er det vel bare å tune til du har 160 hk på svinghjulet 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #1228 på: april 27, 2013, 00:43:07 am » |
|
Blir rullende landevei, regner de 10 % svinn i drivverk? Eller hvordan virker det? Hadde 98,7 hk på hjula på denne motoren uten turbo, da regnet de 13 hk svinn.. .?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1229 på: april 28, 2013, 16:54:44 pm » |
|
Er ingen fast fasit på hvor mye man har i drivverkstap. Men på en rullende landevei kan man få en pekepinn.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|