BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #240 på: februar 14, 2011, 21:19:04 pm » |
|
Svarte.. Jeg redigerte istedenfor å quote. Beklager!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #241 på: februar 14, 2011, 21:22:31 pm » |
|
Svarte.. Jeg redigerte istedenfor å quote. Beklager!
ble lakket for 36 timer siden 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #242 på: februar 14, 2011, 21:27:38 pm » |
|
De kunne vært lakket ifjor. Varmelakk herder ikke før den blir "brent" inn. Test: ta en sylinder og vask den med litt bensin, rødsprit eller noe liknende. Den skvetter av. Brenn en sylinder i ovnen og gjør samme test og du ser forskjellen med en gang. Svarte.. Jeg redigerte istedenfor å quote. Beklager!
ble lakket for 36 timer siden 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #243 på: februar 14, 2011, 21:28:59 pm » |
|
da blir det herding i ovnen 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #244 på: februar 14, 2011, 21:46:06 pm » |
|
hvor lenge på 100gr og hvor lenge på 150gr? står i ovnen nå.. godt ingen er hjemme 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #245 på: februar 14, 2011, 21:54:39 pm » |
|
hvor lenge på 100gr og hvor lenge på 150gr? står i ovnen nå.. godt ingen er hjemme  La dem stå til det ikke ryker noe mer. Hadde mine ca 45 min på 100 gr og kjørte opp på slutten og jeg lot dem stå i ovnen etter at jeg hadde slått av for å kjøle dem ned sakte. Et annet tips er å ha ventilatoren på men det har du sikkert allerede merket.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #246 på: februar 14, 2011, 22:05:00 pm » |
|
ohh yeah 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #247 på: februar 14, 2011, 22:09:47 pm » |
|
Du får gi deg når fuglen ligger dau i bunnen av buret eller når bikkja har mistet pelsen  ohh yeah 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #248 på: februar 14, 2011, 22:54:45 pm » |
|
 P14-02-11_21.56.jpg (115.32 KB. 800x600 - vist 404 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #249 på: februar 17, 2011, 19:45:13 pm » |
|
LONGBLOCK  Fikk satt sammen motoren idag, og sjekket alt alt drar rundt ved momenttilstrekning av bolter! Fått på: glemmeblekk  støtstangrør, støtsenger og vippearmer dynamotårn, med åndeboks, bensinpumpe eksos er sjekket, og passer som hånd i hanske reimhjul og svinghjul er på plass  i helgen blir det tilpasning av blikk etcetc SPØRSMÅL: Vil min 6V 67 starter klare å dra den rundt? 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #250 på: februar 18, 2011, 13:18:08 pm » |
|
LONGBLOCK  Fikk satt sammen motoren idag, og sjekket alt alt drar rundt ved momenttilstrekning av bolter! Fått på: glemmeblekk  støtstangrør, støtsenger og vippearmer dynamotårn, med åndeboks, bensinpumpe eksos er sjekket, og passer som hånd i hanske reimhjul og svinghjul er på plass  i helgen blir det tilpasning av blikk etcetc SPØRSMÅL: Vil min 6V 67 starter klare å dra den rundt?  Grattis, den er en fint mål å nå.  Vil ikke tro du får noe problem med starteren, jeg kjører med std 6v starter og den fungerer som bare det. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #251 på: februar 18, 2011, 15:16:31 pm » |
|
for å gi dere ett lite inntrykk av hvor trangt det er her:
 IMG_0646.jpg (73.74 KB. 450x600 - vist 373 ganger.)
 IMG_0648.jpg (94.75 KB. 450x600 - vist 396 ganger.) longblock med noe attåt:
 IMG_0650.jpg (87.94 KB. 450x600 - vist 455 ganger.) CB reimhjul:
 IMG_0655.jpg (135.33 KB. 800x600 - vist 332 ganger.) Fullflow:
 IMG_0657.jpg (108.3 KB. 800x600 - vist 349 ganger.) gassere og innsug:
 IMG_0658.jpg (138.25 KB. 800x600 - vist 350 ganger.)
 IMG_0660.jpg (51.71 KB. 450x600 - vist 327 ganger.) holder den varmen nede?
 IMG_0666.jpg (71.79 KB. 450x600 - vist 351 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #252 på: februar 18, 2011, 15:24:27 pm » |
|
ånding blir ned i bakken, men med boksen bull av stålull el. lignende (luft igjennom men ikke olje)
 IMG_0651.jpg (72.25 KB. 450x600 - vist 335 ganger.) 7 eksosen skal friseres helt rund:
 IMG_0656.jpg (66.8 KB. 450x600 - vist 323 ganger.) LYD:
 IMG_0661.jpg (130.14 KB. 800x600 - vist 355 ganger.) glemmeblekk
 IMG_0668.jpg (66.41 KB. 450x600 - vist 320 ganger.) tror det skal være tett rundt sylindre:
 IMG_0667.jpg (83.81 KB. 450x600 - vist 332 ganger.) Ved vanlig kjøring prøver jeg ut samme som sist, med en liten åpning på baklokket i underkant. Dette funket bra og holdt tempen nede. Ved litt mer hassardiøs kjøring typ SCC etc, har jeg gått til innkjøp av en annen 67 bakluke som skal moddes.. Huller ut bak skiltet, samt få inn noen louvres fra en annen bakplate.. er som sagt ikke det som skal stå på til vanlig, men må allikevel lakkes
 IMG_0670.jpg (54.67 KB. 450x600 - vist 327 ganger.) hva skal denne AS21 blokken bli til da? tips mottas;)
 IMG_0659.jpg (144.8 KB. 800x600 - vist 375 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #253 på: februar 22, 2011, 16:19:44 pm » |
|
 IMG_0689.jpg (92.49 KB. 640x480 - vist 333 ganger.)
 IMG_0690.jpg (90.01 KB. 640x480 - vist 388 ganger.)
 IMG_0692.jpg (94.59 KB. 640x480 - vist 371 ganger.) neste stopp: Benken til Herr Dahlberg 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #254 på: februar 22, 2011, 19:54:25 pm » |
|
Oi oi.. nå går det unna. Det går stadig fremover hos meg også. Men mangler fortsatt noen viktige komponenter. Deriblandt to vifter som ligger å venter på meg i Drammen. Vrient å få tid til alt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #255 på: februar 22, 2011, 20:28:11 pm » |
|
Fortsatt masse snø i gatene så no worries  Mulig å få sveiset stinger'n hos deg ved benking? Blir morro 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #256 på: februar 22, 2011, 20:47:05 pm » |
|
Ikke noe problem det vettu...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #257 på: februar 22, 2011, 20:51:02 pm » |
|
Fett:)
har forresten fikset meg ett lite dyseskrin. Men må lese meg opp litt om det er noen røvere jeg burde hatt som jeg mangler
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #258 på: februar 22, 2011, 23:44:37 pm » |
|
ånding blir ned i bakken, men med boksen bull av stålull el. lignende (luft igjennom men ikke olje)
[ Vedlegg ] 7 eksosen skal friseres helt rund:
[ Vedlegg ]
LYD:
[ Vedlegg ]
glemmeblekk
[ Vedlegg ]
tror det skal være tett rundt sylindre:
[ Vedlegg ]
Ved vanlig kjøring prøver jeg ut samme som sist, med en liten åpning på baklokket i underkant. Dette funket bra og holdt tempen nede. Ved litt mer hassardiøs kjøring typ SCC etc, har jeg gått til innkjøp av en annen 67 bakluke som skal moddes.. Huller ut bak skiltet, samt få inn noen louvres fra en annen bakplate.. er som sagt ikke det som skal stå på til vanlig, men må allikevel lakkes
[ Vedlegg ]
hva skal denne AS21 blokken bli til da? tips mottas;)
[ Vedlegg ]
Hva slags masse har du brukt mellom sylinder og blokk? fins det noe masse man kan bruke mellom sylinder og topp? vil helst ikke "bygge" med filtpakning. har ca 1mm i vendehøyde..
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #259 på: februar 23, 2011, 12:23:32 pm » |
|
sylinder-blok er det biltemas høytemp silikon.. sylinder-topp er det 1mm kobberringer - har uten kobberringer 0,2mm vendehøyde
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #260 på: februar 23, 2011, 13:33:34 pm » |
|
Fett:)
har forresten fikset meg ett lite dyseskrin. Men må lese meg opp litt om det er noen røvere jeg burde hatt som jeg mangler
Kommer sikkert langt med tomgang 55,60 hoved 140,150 og luft 200,210 Store halsringer for effekt, mindre halsringer for større hastighet og bedre dreiemoment(må grovtilpasses ventilstørrelse og).
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #261 på: februar 24, 2011, 20:35:43 pm » |
|
okey:
phat boy kan ha en tendens til å være en "feit" potte som veier litt og min er ikke ett unntak. men det er sveiset på en brakett,
jeg ser for meg to mulige festemåter:
1: 2 stag med gummi imellom til karosseri
2: 1 stag mellom potte og motor uten gummi
what to do?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #263 på: februar 24, 2011, 21:04:40 pm » |
|
vet ikke.. har ikke hatt den i bilen  men motoren flytter jo litt på seg, og da tenkte jeg at hvis potta får ett ekstra snkringspunkt i motoren, vil den flytte seg med motoren, og ikke imot..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #265 på: februar 24, 2011, 21:28:18 pm » |
|
mulighet det ja.. jo høyere jo bedre, får da får jeg holdt den oppe 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #266 på: februar 28, 2011, 23:41:56 pm » |
|
Orginalt på min fat boy, så er det festet via en gummi duppeditt mellom toppen av potte og fangerfestet. Så lenge det er gummi, så ting har litt mulighet til å bevege seg, så er det ikke noe problem. 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #267 på: mars 12, 2011, 03:11:34 am » |
|
Hva bør jeg gjøre med girkassen når motoren først er ute?
Er en 67 1500 kasse, så vet jeg må ha ringen på trykkplaten..
Er det noen pakninger etc som er verdt å bytte?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #268 på: mars 12, 2011, 11:48:19 am » |
|
Utløysarlager vist du trur det kan vera utslete. evt simring rundt inngåande aksel vist det er antydning til oljelekkasje. Girkassefester bak om dei kan vera for slappe til da nya maskineriet, og dersom drivakselmansjettane er dårlege so er det lurt å byta dei no
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #269 på: mars 12, 2011, 12:53:42 pm » |
|
Takker for svar  Ble litt lakking igår, utrolig dårlig lakk på Mexico-kjøleblikk, men bra passform! Grunning igår forigårs, 3-4 lag, våtslip med 800papir og lakk igår. Alt fra Duplicolor
 IMG_0701.jpg (66.66 KB. 640x480 - vist 307 ganger.)
 IMG_0698.jpg (54.04 KB. 640x480 - vist 283 ganger.)
 IMG_0703.jpg (73.3 KB. 640x480 - vist 297 ganger.)
 IMG_0704.jpg (67.87 KB. 640x480 - vist 304 ganger.) idag fikk måtte jeg fikse noen gjenger i toppen av forgasserene, de som holder velocity stacksene nede, og fikk da målt flottør høyde. målte litt blandet men la de på 9 og 32mm som jeg mener å ha lest ett sted. Skyt meg i foten hvis det er feil 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|