Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #90 på: juni 14, 2010, 14:41:55 pm » |
|
Da e berre å fortsetta å masa på han. Han kjem mest sansynlegvis ikkje til å gjera noko med bilen uansett.. Så tilby han ein slant pengar, gjerne ein god slant(du tapar ikkje peng på den bilen uansett..) So får du nok kjøpa han tilslutt
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #92 på: juni 16, 2010, 14:46:10 pm » |
|
God deletilgang?  Men den var jo ikkje so verst til å begynna med heller den der
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #93 på: juni 28, 2010, 01:14:51 am » |
|
Det er godt å se noen har pågangsmot!! Lykke til 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
king.oslo
Seniormedlem
   
Innlegg: 459
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #94 på: august 16, 2010, 09:21:43 am » |
|
Fantastisk!M
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #95 på: august 17, 2010, 09:11:29 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #96 på: august 17, 2010, 11:52:49 am » |
|
Fan vad trevligt!!!!  Godt å sjå da e fleire som tar tak i sånt ja,,,,,,men du verden..sverige er THE barndoor land!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #97 på: august 17, 2010, 13:17:34 pm » |
|
Den ser jo bra ut i forholdt til Tistlo sin 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Notch67
Supermedlem
    
Innlegg: 551
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #98 på: august 17, 2010, 14:01:47 pm » |
|
Du mener vel : kaster seg foran samme toget. Hehe 
|
|
|
Loggført
|
Patina er for fattigfolk.
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #99 på: august 17, 2010, 15:26:30 pm » |
|
Det der er jo som å spise fra dekket bord i forhold til Tistlo sin  Han svensken er bare amatør!  hehehehehe
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #100 på: august 17, 2010, 16:50:39 pm » |
|
Er vel eg som hoppar framfor det største og raskaste godstoget når eg begynner på detta her... burde faktisk ha funnet meg ein bil som var bedre sånn nett for å lera da basica før ein begynne på advanced..har noko på g... 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
T-1
Supermedlem
    
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...
Praise the lowered...
|
 |
« Svar #101 på: august 29, 2010, 21:13:33 pm » |
|
snart ferdig? 
|
In case of fire, do not use elevator. Use water!
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #102 på: august 29, 2010, 22:08:35 pm » |
|
Nå har jeg lest både salgstråden og denne... Kort sagt... Jeg har ikke ord... Hvorfor skal alt reddes??? Men men, stå på!  Guts har du...  Edit: Dette er ikke ironi
|
|
« Siste redigering: august 29, 2010, 22:11:38 pm av cheron »
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #103 på: august 29, 2010, 22:19:32 pm » |
|
Tommy du kan ikkje berre legga ut eit sånt bilde utan meir info!  Har du eit kassabil prosjekt på gang? Cheron, ja nei altso bilen er skjeldn den, for skjelden og gammal til å ikkje gjerast noko med.. Skjer ingenting med bilen, driv å ryddar plass bakom huset so skal eg laga eit skur som bakenden skal parkerast inni. andre småbetar og diverse skal innandørs mest mulig.
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1110
Bosted: moss
stæsj hore og hard barket senkepøbel
|
 |
« Svar #104 på: august 31, 2010, 00:03:36 am » |
|
snart ferdig?  hadde vært fin bardisk det der ... en hel barndoor side 
|
|
|
Loggført
|
 Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #106 på: september 08, 2010, 14:13:40 pm » |
|
Ja har sett på den tråden der før og,, snakk om sinnsjukt prosjekt!  Masse gode tips er der og
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #107 på: september 08, 2010, 14:47:16 pm » |
|
Ser du båten?
Lån mer penger og kjøp en Gerson bunn. Denne bilen blir bare verd noe om det er en nøyaktig barndoor restaurering, tar du snarveier så kan du likegreit bare sveise om takspissen og motorluka på bussen til mor. Jeg mener du får igjen pengene dine mange ganger over om du investerer i grønt plåt, om du skulle selge den. Lykke til Christer! Enig i mye av dette. Skal man først gå på denne jobben med friskt mot, så gjelder det å holde seg langt unna snarveier. Profiler og former er alfaomega. Får du problemer med å lage plåten 100% riktig, så stopp umiddelbart. Legg alt på hylla, spar penger og kjøp et rullende chassis fra Gerson og nok plåt til å redde karosseriet på en gang. Jeg tror totalsummen over lang tid med mange småinnkjøp faktisk blir dyrere enn å klinke til med ett gigantisk kjøp på et tidspunkt. Hvis dette er ”the car” som du virkelig vil beholde, så kommer det til å svi litt, men da blir det jo også desto mer artig å beholde den etterpå. For meg kan dette uttrykkes i en enkel(?) formell.. (P-G=F)+(Ma+Mp) Et + Lb P= Produksjonstall G= Gjenlevende individer ift produksjonstall F= Så få som mulig Ma=Mengde arbeid Mp= Mengde penger nedlagt i prosjektet Et= Emosjonell tilknytning til vraket Lb= lysten til å beholde bilen over lang tid.
|
|
« Siste redigering: september 08, 2010, 14:50:18 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Knut Andersen
|
 |
« Svar #108 på: september 08, 2010, 15:07:26 pm » |
|
(P-G=F)+(Ma+Mp) Et + Lb
yea... right..!
|
|
|
Loggført
|
Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no1952, T-117 RPB Piraya 1963, T-1, Luftwaffe 1963, T-1, Beach Buggy 1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin 1970, T-1, Mania Spyder KitCar 1971, T-211, Brannbil 1981, T-251-021, Karmann Gipsy 1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro 2001, Chrysler Sebring Cabriolet 2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #109 på: september 08, 2010, 15:53:20 pm » |
|
Eg kan ikkje hugsa att eg nokonsinne har nevnt att eg vil ta snarvegar på denna, i bunn og grunn er heile prosjektet ein omveg vist du tar tid x lengd 2 + arbeid opphøgd på høgkant i 4 divisjon so vert valutaen NOK uansett. ergo prosjektet vert ein omveg uansett kor mangen snarvegar som vert tatt, og tar du to snarvegar på strak arm so får du sxs=omveg 3 mao ergo erlik da e best å unngå snarvegar. Sist eg sjekka so er gerson chassis ekstremt svindyre, og kg prisen på stål er låg.. Chassis og bjelkar er vel da enklaste på heile bilen so da ska gå bra! Og da utan snarvegar! Ang 100% orginalitet so e eg so og sei einig i da(att ein so gammal bil ikkje kan clussast med) Men eg kan ikkje finna meg i å sveisa to plater saman utan bruk av sveisegrunning imellom, ei heller skapa fuktbomber som utriggerane... dei må da då lagast hol i, innvendig behandling av alle hulrom samt meget høg kvalitetsmaling på heile understellet, og evt ronda da av med org fargen over der igjen. Lenge til da uansett. Men frykt ei, eg må nok kjøpa masse grønne plater likavell
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #111 på: september 09, 2010, 00:16:25 am » |
|
Eg har den og, og eg er ikkje heilt fornøygd med den,, det er jo so og sei heilt vanleg sink grunning med litt ekstra påslag på prisen. Størsta minuset meinar eg er att den bygger ikkje ut. dvs du sprayer på og det bygger ikkje på stålet. ergo skal da då verta tett mellom to plater so må platene ligga 100% intil kvarandre overalt. og da ekje alltid lika enkelt på gamle plater som er banka og hamra på etc. Derfor bruker eg volvo sveisegrunning som då er ein tjukk graut. vert omtrent som å fuga imellom platene. 100%tett. Men dersom du kan anbefala eit punktsveisapparat som er rett og slett rå so er eg intrisert i å høyra om da 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #113 på: september 09, 2010, 09:11:31 am » |
|
Eg kan ikkje hugsa att eg nokonsinne har nevnt att eg vil ta snarvegar på denna, i bunn og grunn er heile prosjektet ein omveg vist du tar tid x lengd 2 + arbeid opphøgd på høgkant i 4 divisjon so vert valutaen NOK uansett. ergo prosjektet vert ein omveg uansett kor mangen snarvegar som vert tatt, og tar du to snarvegar på strak arm so får du sxs=omveg 3 mao ergo erlik da e best å unngå snarvegar. Sist eg sjekka so er gerson chassis ekstremt svindyre, og kg prisen på stål er låg.. Chassis og bjelkar er vel da enklaste på heile bilen so da ska gå bra! Og da utan snarvegar! Ang 100% orginalitet so e eg so og sei einig i da(att ein so gammal bil ikkje kan clussast med) Men eg kan ikkje finna meg i å sveisa to plater saman utan bruk av sveisegrunning imellom, ei heller skapa fuktbomber som utriggerane... dei må da då lagast hol i, innvendig behandling av alle hulrom samt meget høg kvalitetsmaling på heile understellet, og evt ronda da av med org fargen over der igjen. Lenge til da uansett. Men frykt ei, eg må nok kjøpa masse grønne plater likavell He he! Dette er gøy Artig med regnestykker Jeg tror ikke du kommer til å ta snarveier Tistlo. Eller rettere sagt, så tror jeg at du er en av de siste som driver innen denne bransjen som kommer til å ta snarveier Det var rett og slett bare noen tanker fra min side om prosjektet ditt, og litt venstrehåndsarbeid i form av en logisk vaklende modell fra en hælvstudert samfunnsvitende røver Men ER egentlig Gerson understellet dyrt?? Sist jeg hørte noe om pris var det 5500 dollar(?)
|
|
« Siste redigering: september 09, 2010, 09:15:39 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #114 på: september 09, 2010, 11:35:56 am » |
|
Nei kan ikkje ta snarvegar! 5500dollars + frakt over vatnet, og over fjellet og litt moms, toll skatt og bensinpengar so trur eg att 50k vert runda fort og gale...
Ein dyr snarveg i tilfelle;)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
    
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #115 på: september 09, 2010, 11:49:04 am » |
|
50,000 skaffer du vel fort!  Du raker jo inn grunker på sveising av grønne dokaer  hahaha Jeg har jo en boble du kunne ta for deg også, men den er det jo ikke sååå mye rust på 
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #116 på: september 09, 2010, 12:04:13 pm » |
|
Nei kan ikkje ta snarvegar! 5500dollars + frakt over vatnet, og over fjellet og litt moms, toll skatt og bensinpengar so trur eg att 50k vert runda fort og gale...
Ein dyr snarveg i tilfelle;)
Ære være deg hvis du rekonstruerer hele understellet altså, kjør på! Men, men, men jeg synes ikke 55000-60000 er dyrt for et såpass korrekt understell. Apropos.
|
|
« Siste redigering: september 11, 2010, 11:08:42 am av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #117 på: september 09, 2010, 12:11:43 pm » |
|
Han må jo ha et sted å plukke donor deler fra han Gerson også da? Torsjonsfjærer etc regner jeg med er plukket fra en annen barndoor. Billigst blir det nok helt sikkert å kjøpe delene man trenger løse (pga frakt) og bruke det man har igjen av ramma. Det er et stort kolli dette her:
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dr. Ing. Brezelfürsten
|
 |
« Svar #118 på: september 09, 2010, 12:37:01 pm » |
|
Han må jo ha et sted å plukke donor deler fra han Gerson også da? Torsjonsfjærer etc regner jeg med er plukket fra en annen barndoor. Billigst blir det nok helt sikkert å kjøpe delene man trenger løse (pga frakt) og bruke det man har igjen av ramma. Det er et stort kolli dette her:
Hvis flere går sammen om nok en storbestilling til moderlandet, så klarer vi vel alltids å få ned frakten litt. Noen som har regnet på hva delene koster hver for seg ift samlet som på bildet? Sier vi fordi jeg også godt kan tenke meg å være med på en bestilling fra Gerson om ikke altfor lenge
|
|
« Siste redigering: september 09, 2010, 12:38:47 pm av Brezelfürsten »
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #119 på: september 09, 2010, 12:38:52 pm » |
|
Liten avsporing, men dog: Dette nylige låve/garasje-funnet i Tyskland fra forrige uke, er antakelig Tistlo-bilens rake motsetning - og alle objektjegeres drøm... Litt av et kupp! http://barndoor.dk/20-03502.html
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
|