Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #750 på: mai 19, 2014, 20:58:47 pm » |
|
Kona er på møte i kameraklubben, så da snek jeg meg ut i garasjen en tur i dag også  Begynte med litt kjøleblikk, og jeg har jo ikke tenkt på at det fremre blikket jeg har fra før var til doghouse, men jeg fant et i restekassa mi, og det var nesten lik farge 
 front tin.jpg (90.65 KB. 650x369 - vist 504 ganger.) Men siden minstemann var med i garasjen, hadde jo han et prosjekt, så etter en liten stund ser det slik ut:
 tin.jpg (23.79 KB. 271x600 - vist 439 ganger.) Så fikk jeg satt på originale toppdeksler, og jeg trengte bare litt overtalelse fra kulehammeren for å få de klar av monteringsmutterne  Så da smatt kjøleblikka over sylindrene på plass også:
 tins.jpg (121.61 KB. 650x457 - vist 487 ganger.) Tenkte jeg skulle teste hvor god plass det er til bensinslanger etc rundt de nye spjellhusa, og her er det rene danseplassen:
 tb.jpg (64.89 KB. 648x600 - vist 470 ganger.) I tillegg fikk jeg gjort en del småting som å merke hvor lamda-sensoren skal sitte og diverse elektriske småting, så det kryper sammen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #751 på: mai 20, 2014, 00:34:45 am » |
|
Ser jo nesten helt originalt ut dette. Vakkert!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #753 på: mai 21, 2014, 21:12:25 pm » |
|
yess- garasjekveld i dag også  Fikk koplet på bensintrykkregulator og slanger til returen, men det er under bilen så det synes ikke. Og så fikk jeg en MAP-sensor av knasten, så den ble det laget en lednings- og konnektor på så den kan koples inn i resten av systemet. Så ble fremre kjøleblikk montert:
 3 tins.jpg (81.96 KB. 650x365 - vist 440 ganger.) Nå også i riktig farge  Og så er spjellhusa på plass
 tbs.jpg (109.58 KB. 650x420 - vist 457 ganger.) Har også lagt inn kabel-klysa og bensinslange fra ene til andre siden, men da ble det så uryddig at det hadde jeg ikke lyst å ta bilde av før jeg har fått ryddet litt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #754 på: mai 21, 2014, 21:16:31 pm » |
|
Takk for kikken  Gleder meg til cruising ut på Verdens Ende for photo shot 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #756 på: mai 21, 2014, 22:00:40 pm » |
|
Min motor er litt smal, men måtte allikevel lage litt plass for å få på mine CSP deksler. Jeg måtte ha de på grunn av klaring på mine Pauter 1.4 vipper så originale dugde desverre ikke.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #757 på: mai 21, 2014, 22:21:05 pm » |
|
etter hva jeg kan skjønne går mine 1:1.3 klar av originaldekslene, men jeg skal dra rundt noen runder og sjekke innvendig en gang til for å være sikker.
Noen som vet hvilke gjenger det er på Pauter sine muttere som holder vippeakslene? Det er noen llange greier med m8 i andre enden for å bolte deklsene i, men det er fingjenget 10mm elller noe i andre enden.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #758 på: mai 21, 2014, 22:24:59 pm » |
|
ser ut som det er 3/8-24. Hvem har sånt? Amcar-sjappe?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #759 på: mai 22, 2014, 21:06:19 pm » |
|
perfekt timing, fikk både tesa-bånd og et par blindplugger til bensintrykkregulatoren i posten, så nå faller bitene på plass. Først ryddet jeg opp i kabel-klysa, så nå er det ganske ryddig på baksiden av viftehuset:
 wiring.jpg (90.79 KB. 650x362 - vist 436 ganger.) I tillegg fikk jeg koplet ferdig bensinslanger, med unntak av en liten stump fra brannveggen og inn i den ene fuel railen. Da ser det ut som jeg kan sette på viftehuset og så er det meste på plass. Det som gjenstår er slanger til oljekjøler og et par dupleditter som Karl Fredrik visstnok hadde på en wbx-motor på låven, så da næremer det seg. Ser ut som det ikke er lagt opp til de store familie-aktivitetene til helga, så da er det en viss fare for at jeg kan få fyra opp til helgen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #760 på: mai 22, 2014, 22:22:43 pm » |
|
når de håpefulle var i seng, måtte jeg en liten runde til i garasjen, og da satte jeg på plass viftehuset, og tilsynelatende beveger spjell og stag seg fritt selv med alle ledninger og slanger på baksiden. Begynner å ta form nå:
 fanshroud.jpg (115.35 KB. 650x448 - vist 455 ganger.) Og så måtte jeg teste om det er plass til de høye filterne mine, og det ser ok ut, men det er ikke mer enn en drøy cm til brannveggen på venstre side, men det holder 
 with filters.jpg (117.11 KB. 650x449 - vist 485 ganger.) ett steg om gangen  Og så trenger jeg en real vask baki her når alt er på plass ser jeg. Mange fingermerker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #761 på: mai 23, 2014, 09:20:32 am » |
|
Er litt glad jeg har Ghia, når jeg ser hvor lite plass det er i boble-motorrommene  Pluss at jeg er litt glad jeg har Ghia når jeg ser på fasongen også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #763 på: mai 23, 2014, 10:00:51 am » |
|
Plass til stor motor, men ikke plass til bakdekk... Ghia er et tveegget sverd 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #765 på: mai 26, 2014, 23:45:03 pm » |
|
Ikke så mye å ta bilde av, men har jobbet noen timer med det elektriske, og ryddet opp etter et par-tre versjoner av efi-oppsett. Nå er det meste overflødige borte og et par ekstra kabler til cht og oljetrykk-følere er på plass. I tillegg er det et par smådeler på vei i posten fra en viss møkkakjeller så det nærmer seg veldig her nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #766 på: mai 26, 2014, 23:46:31 pm » |
|
Erru ferdig snart eller?  jeg er så spent på å få sett det ferdige resultatet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #768 på: mai 27, 2014, 00:01:54 am » |
|
Det sies så... Men jeg har også hørt at den som venter på noe godt venter alltid for lenge... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #769 på: juni 01, 2014, 23:30:20 pm » |
|
Har hatt en lang jobbe-helg på hytta, men jeg fikk et par timer i garasjen i kveld, og følgende ble utført. -Pakke fra knasten med noen vitale smådeler ble pakket ut  -Sandwich-plate med termostat montert -Slanger til kjøler tilpasset og montert -Overgang til å montere oljetrykkgiver montert -Oljetrykkbryter og giver til Stack-trykkmåleren montert -Kabler fra oljetrykkgiver og CHT-giver trukket gjennom brannveggen og inn i kupeen -Siste justeringer av koplings-panelet utført så dette kan monteres Eneste jeg ikke ble helt fornøyd med er oljeslangene som kom litt lavt. De er nå laveste punkt under bilen, så jeg må få tak i et par andre hose-ends, så jeg får løftet de litt fra bakken. Ikke mye igjen nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #770 på: juni 02, 2014, 20:57:24 pm » |
|
det var disse museskrittene igjen da, men nå er de fleste kabler på plass, og det nærmer seg at jeg skal sette strøm på dette:
 wiring 2.jpg (78.72 KB. 600x391 - vist 452 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #772 på: juni 05, 2014, 22:05:43 pm » |
|
 Når er det oppstart? Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #773 på: juni 05, 2014, 22:25:24 pm » |
|
hmmm sitter akkurat å lurer på det samme  Er ikke mye som mangler nå. Eneste jeg kommer på i farta er å få sveiset inn gjenger til lambda-sonden. Så det største hinderet nå er tiden.... Reiser på hytta i morgen, og er tilbake på mandag, så kanskje jeg skal sikte på mandag kveld?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #775 på: juni 16, 2014, 09:27:45 am » |
|
liten oppdatering. Alle sensorer ser nå ut til å funke som de skal. Fillern, nesten ingen flere unnskyldninger for å utsette oppstart. Kjenner igjen følelsen fra forrige motor... Nå har jeg en potensielt veldig bra motor i bilen og ingen kjente problemer, men i det jeg prøver å starte og evt oppdager noe feil, så er et jo en sjangs for at jeg har en haug med skrot og mange timers jobb foran meg, så noen ganger er det ok å drøye den følelsen litt ut i tid  Men plutselig trykker jeg på knappen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #776 på: juni 16, 2014, 18:30:12 pm » |
|
Plass til stor motor, men ikke plass til bakdekk... Ghia er et tveegget sverd  Tja 2332 Turbo og 10.5" dekk på min Ghia... ser ikke problemet:-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #777 på: juni 17, 2014, 11:17:41 am » |
|
Plass til stor motor, men ikke plass til bakdekk... Ghia er et tveegget sverd  Tja 2332 Turbo og 10.5" dekk på min Ghia... ser ikke problemet:-) Parker bilen ved siden av en original en så skal jeg peke for deg... ;-)
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #778 på: juni 17, 2014, 11:50:55 am » |
|
liten oppdatering. Alle sensorer ser nå ut til å funke som de skal. Fillern, nesten ingen flere unnskyldninger for å utsette oppstart. Kjenner igjen følelsen fra forrige motor... Nå har jeg en potensielt veldig bra motor i bilen og ingen kjente problemer, men i det jeg prøver å starte og evt oppdager noe feil, så er et jo en sjangs for at jeg har en haug med skrot og mange timers jobb foran meg, så noen ganger er det ok å drøye den følelsen litt ut i tid  Men plutselig trykker jeg på knappen  Ingen minns en fegis 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
|
|