BERGER
|
 |
« Svar #120 på: februar 24, 2011, 13:20:42 pm » |
|
Jo takk. Bare å spenne seg fast ja! Og den dagen vi skyter 200hp NOS, slår seismografen i Bergen ut på skalaen med 7,8!!  Jeg har, om du skulle være interessert i kontroll, en meget smart, liten lystgass kontroller. Med denne så kan du feks forsinke gassen slik at du starter med feks 50hk for å øke til 75hk etter feks 0,5 sek, 80hk etter 0,7 osv osv. Mange features for lystgassgutta som mener alvor. Forskjellig gassmengde på ulike gir, sikkerhetskontroll osv osv. This top-of-the-line unit can be programmed to control both the amount of nitrous that is flowed to the engine (from 0-100%) and the time desired to "ramp up" from first hit to full flow. For example, you can program the controller to flow 25% of the nitrous 1.5 seconds into the run and increase it to 75% nitrous at 5.3 seconds. Or, it can go all the way to 100% much sooner. This enables a racer to "fine tune" the power curve of an engine to best utilize prevailing conditions. It can also be used to activate a retard box or 2nd stage of nitrous. Clearly, this is the most sophisticated progressive nitrous controller available today. However, it is very easy to use, and each function is set through simply turning a series of dials to the desired position and pushing a "program" button. Made in the UK. Mvh BB Det kan være av interesse det, men avhenger av pris så klart 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #121 på: februar 24, 2011, 13:43:16 pm » |
|
Har pris noen gang vært et issue med meg?  Din for 1500,- Laaaangt under halv pris. Tilsvarende koster $ 1079 fra NOS. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #122 på: februar 24, 2011, 21:29:30 pm » |
|
Har pris noen gang vært et issue med meg?  Din for 1500,- Laaaangt under halv pris. Tilsvarende koster $ 1079 fra NOS. Mvh BB Det er en hyggelig pris det Kalle, tror vi får til noe der. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
primer
Medlem

|
 |
« Svar #123 på: mars 11, 2011, 10:09:02 am » |
|
GRATULERER MED DAGEN!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #124 på: mars 18, 2011, 12:25:21 pm » |
|
Går alt for smått om dagen synes jeg, men noe har da blitt gjort. Sandblåst og grunnet endel parts, og begynnt på prøvemontering av hjuloppheng. Dette var nødvendig nå for å få målt back spacing til felgene. Ser ut til at 4,5" blir bra, kunne nok hatt 5,5" også, men er redd for at det blir litt trangt mellom dekk og fjørplate, og tør ikke gamble på det. Felgen blir da 8" med 28"x9" slicks. Skal bli ganske så fullt bak der serru 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #125 på: mars 18, 2011, 12:56:34 pm » |
|
Nice! Heftig dekk dim
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #126 på: juli 16, 2011, 22:51:52 pm » |
|
Skjer det noe på dette prosjektet om dagen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #127 på: juli 16, 2011, 23:22:47 pm » |
|
Nei dessverre. Dratt presenning over den og venter på høsten... Litt for mye annet som tar opp tiden...SCC og sånn`t 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #128 på: juli 17, 2011, 07:12:05 am » |
|
Scc gjør seg jo selv.. Så det var en dårlig unnskyldning 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #129 på: juli 17, 2011, 11:43:20 am » |
|
Du har rett, dårlig unskyldning, sol, jordbær og latskap er nok sannheten 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #130 på: oktober 14, 2011, 09:05:43 am » |
|
Huh! endelig skjer det noe igjen  Bilen er flyttet til det nye verkstedet mitt, og i går kom endelig hjula!! Disse er kjøpt fra Summit, og fraktet med Jetcarrier sjøfrakt for å spare litt penger. Tok et par mnd, men det var jo ikke noe hast egentlig. Felgene er Weld Racing Rodlite i 4,5" og 8" Dekk er Hoosier, frontrunner i 26/4,5" og slicks i 28/9" Felgene sklei på som beregnet i forhold til innpresset, og nå fikk jeg inspirasjon til å få bunnplata på hjula og prøvemontert karosseriet. Så jeg begynte på oppbyggingen av spindlene i går
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #131 på: oktober 14, 2011, 09:38:33 am » |
|
Sweeet! Begynner å ligne noe nå. Godt med litt mer plass også ser jeg. du får si i fra hvis du trenger hjelp til å få lagt dekka på felgene ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #132 på: oktober 14, 2011, 09:42:58 am » |
|
Sweeet! Begynner å ligne noe nå. Godt med litt mer plass også ser jeg. du får si i fra hvis du trenger hjelp til å få lagt dekka på felgene ;-)
Sier ja takk til det, hvis du kan fikse 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #133 på: oktober 14, 2011, 09:48:04 am » |
|
Kult prosjekt :-) Hva veier felga?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #134 på: oktober 14, 2011, 09:54:23 am » |
|
Tøffe hjul, de er pressa tynnplate, right? 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #135 på: oktober 14, 2011, 10:04:18 am » |
|
De ser ut til å være pressa ja, lette som fy  Har ikke eksakt vekt på de enda
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem

|
 |
« Svar #136 på: oktober 14, 2011, 12:03:09 pm » |
|
Sier ja takk til det, hvis du kan fikse  Fort gjort ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #137 på: oktober 14, 2011, 12:42:11 pm » |
|
Regner med å få se slagordet "Hoosier daddy now?" på den bilen 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #138 på: november 12, 2011, 23:29:33 pm » |
|
Endelig har Rabalder kommet seg på beina! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #139 på: november 12, 2011, 23:32:20 pm » |
|
En rask mock-up i dag, ga god følelse. Feit, er vel et passende uttrykk 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem

Luftkjølt? Ja takk!
|
 |
« Svar #140 på: november 12, 2011, 23:32:55 pm » |
|
Ooooh.... Kjenner jeg får inspirasjoner her... 
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone  Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #142 på: november 13, 2011, 11:21:54 am » |
|
Godt å se at det er fremgang. Blir det NA eller turbo?
Rabalder har gasser/retro stuk men den er ikke lettet maksimalt for å kunne kjøre fort med en NA motor. Den har minimum med bur men IRS og busskasse. Med en NA motor så er alt "flott og fint" fordi du vil ikke komme til på kjøre noe særlig fortere en 180 - 190 kmt over mål men med en turbomotor så har du den hastigheten ved 201 meter. Vi forsøker å gjøre noe med våre biler som de overhodet ikke er egnet til, omtrent som å kaste en hammer med skaftet først og med det stuket du har idag så får du en spennende reise når du passerer 200kmt. CG (center of gravity) er høyt og like over nesen på girkassen. Skal du kjøre fort så burde du alltid ha CG i tankene og all vekt må ned og frem for å forbedre oddsene.
-BB-
|
|
« Siste redigering: november 14, 2011, 10:19:07 am av BeetleBug »
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem

Hotshopper
|
 |
« Svar #143 på: november 13, 2011, 13:43:27 pm » |
|
Det optimale er altså at føreren sitter baklengs med rompa nede i reservehjulsbalja, beina krøket over forstillinga for å nå pedalene og henda på undersiden av spindlene for å styre 
|
|
« Siste redigering: november 13, 2011, 13:53:19 pm av Kid-A »
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #144 på: november 13, 2011, 19:57:14 pm » |
|
Godt å se at det er fremgang. Blir det NA eller turbo?
Berserk har gasser/retro stuk men den er ikke lettet maksimalt for å kunne kjøre fort med en NA motor. Den har minimum med bur men IRS og busskasse. Med en NA motor så er alt "flott og fint" fordi du vil ikke komme til på kjøre noe særlig fortere en 180 - 190 kmt over mål men med en turbomotor så har du den hastigheten ved 201 meter. Vi forsøker å gjøre noe med våre biler som de overhodet ikke er egnet til, omtrent som å kaste en hammer med skaftet først og med det stuket du har idag så får du en spennende reise når du passerer 200kmt. CG (center of gravity) er høyt og like over nesen på girkassen. Skal du kjøre fort så burde du alltid ha CG i tankene og all vekt må ned og frem for å forbedre oddsene.
-BB-
Lystgass motoren er solgt til Berserk/Kormi så det blir turbo ja. Men i første omgang ikke noe voldsomme greier. Blir en relativt standard 2,1 wasserbokser med fk87 kam og turbo. Har kjøpt turboanlegget som satt på Jägermeister bobla, et Stags oppsett. Får leke litt med det til å begynne med. Har ikke så veldig fokus på at det skal gå fantastisk fort, har mer fokus på at det skal fungere, slik at bil og fører skal få litt kjøretid, lære litt og ha det gøy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #145 på: november 20, 2011, 20:14:53 pm » |
|
Driver å skal finne plasseringen til stolen, og ønsker vel å ha den omtrent som på bildet her. Men jeg lurer på, blir det for høyt i forhold til siderøret i buret? Burde ikke det røret sittet litt høyere på hovedbøylen? I reglene står det litt "ulllent" at røret skal passere et sted mellom albuen og skulderen. Hva tror dere som har greie på det?
 IMG_0437_web.jpg (123.55 KB. 800x598 - vist 365 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FosenXpressen
Seniormedlem

TOTO
|
 |
« Svar #146 på: november 20, 2011, 21:48:07 pm » |
|
Fy FAAN som søringan bruke pæng!!! :-P Tøft!!! 
|
|
|
Loggført
|
Fahrtknockerz Aircoolerz Member#1 & Founder "We break wind" It`s not the fahrt that kills, it`s the smell
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #147 på: desember 11, 2011, 19:48:31 pm » |
|
Økt på Rabalder i dag. Fokus på styring og ratt. Rattstamme fra 1300s hostet Mags opp, så da har jeg oppgradert til en viss grad av sikkerhet der også  Trenger en ny pitman arm, den jeg hadde var med store hull til endeleddene, så hvis noen har en med små å selge meg er det bare å ta kontakt.
 Forstilling1_web.jpg (136.96 KB. 800x598 - vist 361 ganger.) Rattet er fra min aller første Cal-Looker, bygget for over 20 år siden. Bilen eksisterer ikke lenger, men Jee hadde tatt vare på rattet, og nå har det fått hedersplass i Rabalder. Har konvertert det til quick-releas med et fint adapter fra Summit. Rattstammen går igjennom et sand-rail feste som skal sitte på et tverr rør i buret som ennå ikke har kommet på plass
 Ratt1_web.jpg (135.2 KB. 800x598 - vist 303 ganger.)
 Ratt2_web.jpg (126.99 KB. 800x598 - vist 327 ganger.)
 Ratt3_web.jpg (140.73 KB. 800x598 - vist 332 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaffel
Supermedlem

That's what she said..
|
 |
« Svar #148 på: desember 11, 2011, 23:28:43 pm » |
|
konge
ang girkassa du skal bruke... hvor mye må man ut med for en sånn og hvor mye tåler de av hk/nm? ossen er tilgangen til andre drev og innmat til de?
mvh gaffærn
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #149 på: desember 12, 2011, 07:53:31 am » |
|
Ok Øyvind jeg skal finne fram en pitarm med småe hull,vestby neste uke  Mags
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|