BERGER
|
 |
« Svar #600 på: august 31, 2014, 14:02:59 pm » |
|
er wheelie bar'en festet i motoren ?
Jepp  Skinne har gjort noe lignende, så da tenkte jeg at det holder sikkert hos meg også....som bare har 1/3 del av kreftene...
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #601 på: august 31, 2014, 20:55:38 pm » |
|
om Skinne har gjort det så kan du og , men høres jo litt småskummelt ut Begynner blir relativt heftig denne bilen nå, lykke til med eventuell tier i høst , hadde sikkert gitt en ekstra boost (pun intended) for vinterens skruing .
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #602 på: august 31, 2014, 21:21:40 pm » |
|
Takk  Ja, hadde gjort godt med 10`ern i år, har vært målet for 2014.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #603 på: august 31, 2014, 21:33:20 pm » |
|
Godt , supert ..Øyvind ...
mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #604 på: august 31, 2014, 21:54:30 pm » |
|
Prøve og ta 10 sek på Kjula 28-29sep da eller Klar for tur igjen jeg 
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #605 på: august 31, 2014, 22:48:45 pm » |
|
Vi får se Svein, vi får se... 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #606 på: september 07, 2014, 02:13:40 am » |
|
Artig å se bilen på SCC - lykke til med forbedringene, tror du klarer 10-tallet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #607 på: september 07, 2014, 08:26:28 am » |
|
Takk 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #608 på: oktober 07, 2014, 12:40:56 pm » |
|
Høst! Og på tide med oppdatering. Årets siste race ble på Kjula i slutten av september. Målet var 10-sekunderen.. Med ny giroverføring (cable shift) var optimismen stor, og første testrun føltes bra. Men etter hvert viste det seg at når starten satt, så satt ikke giringen. Beste tid på Kjula ble 11,56 og 199km/t (og det var med to bomgiringer!). Beste 60 fot ble 1,67. Alle mine run endte med slutthastighet på mellom 197 og 199 km/t. Så potensialet for å kjøre 10 sekundere ligger i bilen, må bare få kraft og giring til å fungere samtidig. Var egentlig ganske irritert når søndagen nærmet seg slutten og det var klart at målet ikke kom til å bli oppnådd i år. Men, men, sånn er det bare. Ikke alltid man treffer riktig på valg av deler/kombinasjoner. Konklusjonen min etter den helgen er vel at buss kassen i den utførelsen den er nå, med buss nesekon, ikke fikser rask giring. Etter litt Googling av saken viser det seg at mange har konkludert med det samme. Mekanismen i nesekonen på busskassen henger rett og slett ikke med ved raske shift. Planer for oppgradering til neste år er under utarbeidelse, og det vil i alle fall bli oppgradering av girkasse og giroverføring. V-Gate shifter står øverst på listen og noen form for modifikasjon av synkroniseringen mellom girene blir det kanskje også. Videre må forgasseren gjøres noe med da den har begynt å lekke litt fra spjelakslingene, så da vurderes det jo om det skal bli en overhaling, et bytte eller ombygging til innsprøytning.. Om det siste blir tilfelle, blir vel turboen vurdert byttet også. Men det er finansene som bestemmer det meste av dette, så time will show.. Andre planer er ombygging til elektrisk vannpumpe for å kunne kjøle motoren uten at den går og en enkel form for clutch management. Tror også at buret skal få seg en omgang med en eller annen behandling, da det er blitt noe overflaterust på utsatte steder. Her er noen bilder fra Kjula, hentet fra FB.. 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #609 på: oktober 07, 2014, 13:35:55 pm » |
|
Lykke til :-) Kule bilder hvertfall :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #610 på: oktober 07, 2014, 13:59:14 pm » |
|
Takk 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #611 på: oktober 07, 2014, 20:05:57 pm » |
|
Vekt er viktig. Skal du gire fort må også vekten på de roterende delene i girkassa bli lavere slik at synkroniseringen kan skje raskere. V-gate shifter er bare en liten bit av hva som trengs for å gire raskt. Jørn har vel også noen triks i ermet. Dagens funfact: Koenigsegg har laget noe som må være den raskest skiftende girkassa med vanlige synkroringer, de har juksa litt ved å montere en brems som bremser ned inngående aksel når clutchen løser ut. Slik slipper synkroringen å gjøre jobben med å bremse ned akselen. Her er en forklaring: http://www.motorauthority.com/news/1082871_final-inside-koenigsegg-explains-the-gearbox-video
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Sonic
Supermedlem
    
Innlegg: 1919
Bosted:
|
 |
« Svar #612 på: oktober 07, 2014, 20:29:52 pm » |
|
Supert Øyvind , har sett det tidl.på et firma som gjør spesial for K.E. ...Pekka Nyastrøm .. ...du skal se delene jeg har sett , råder , stempler  mvh
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #613 på: mai 07, 2015, 22:34:56 pm » |
|
Ja så var vinteren gått og jeg har ikke fått skrudd en eneste skrue på bilen...før nå. Motoren er ute og skal få en make over. Blir ikke å splitte blokka, men oppgradering av sylindersettet trengs. Så får vi se hva det blir.. Sliter også med at sylindrene ruster utvendig, kjølevannet blir fullt av brun rust guffe..jaja, jeg vet, det er straffen for å putte vannkjøling i en boble  Men er det noen som har forslag til noe jeg kan behandle sylinderne med utvendig for at det ikke skal bli så ille? Må tåle vann og varme så klart, tar ikke sjansen på noe som kan flasse og tette kanaler og radiator.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #614 på: mai 07, 2015, 22:37:08 pm » |
|
Kjør vannløs kjølevæske da?
Sjekk ut "Evans waterless coolant"
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #615 på: mai 07, 2015, 22:42:10 pm » |
|
I dragrace er det ikke lov med annen kjøleveske enn vann etter det jeg vet, det er problemet.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #616 på: mai 07, 2015, 22:42:47 pm » |
|
Har også fått gjort litt undersøkelser rundt hva slags turbo jeg har. Mange har spurt og jeg har ikke kunnet svare. Den fra Comp og modellen heter CT3. Den tillsvarer Garret T3/T4 og har T3 flens. Så nå vet vi det!  Forgasseren er av merke Deamon og modell 650. Faktisk i minste laget.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #617 på: mai 07, 2015, 22:47:30 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #618 på: mai 07, 2015, 22:51:33 pm » |
|
Ja det tror jeg. Sjekket regelboka igjen nå, og det eneste som står er at det ikke er lov med kjøleveske som inneholder Glykol. Altså er alt annet lov  Takk for tips!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #619 på: mai 07, 2015, 23:38:51 pm » |
|
Produktet du behøver er waterwetter, det gjør vannet bedre og hindrer rust. Brukes innen seriøs racing. http://www.redlineoil.com/Products.aspx?pcid=10
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #620 på: mai 08, 2015, 08:58:20 am » |
|
Veldig bra, takk for link! 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #621 på: mai 08, 2015, 09:35:49 am » |
|
Jeg synes det er kult at du får gode resultater med sugeturbo og forgasser. Det er noe "koselig" over det "enkle" 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #622 på: mai 08, 2015, 09:40:02 am » |
|
Jeg synes det er kult at du får gode resultater med sugeturbo og forgasser. Det er noe "koselig" over det "enkle"  Takk! Enig med deg. Blir å beholde dette oppsettet en stund til, bare optimalisere det litt 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #623 på: mai 08, 2015, 09:58:34 am » |
|
jeg har sandblåst og lakket mine sylindre med 2 k epoxy i det siste det holder rust unna
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
 |
« Svar #624 på: mai 08, 2015, 10:11:39 am » |
|
Hva med å pulverlakkere de? Den lakken tåler iallefall noen grader 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Gaffel
Supermedlem
    
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad
That's what she said..
|
 |
« Svar #625 på: mai 08, 2015, 11:33:32 am » |
|
skal bygge en vannboxer til bruk i rallycross, jeg har utstyr for kjeramikkbelegg og metallisering og har tenkt å bruke et belegg som tilsvarer syrefast på sylindrene. Men dette er en stund fram i tid og jeg vil teste det ut selv før jeg gjør det for andre...skal dele resultatet 
|
|
|
Loggført
|
Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #626 på: mai 08, 2015, 13:53:52 pm » |
|
Sylinderen på wbx blir ikke så varme. De bader i det fantastiske kjølemediet vann hele Tiden!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #627 på: mai 08, 2015, 23:02:40 pm » |
|
jeg har sandblåst og lakket mine sylindre med 2 k epoxy i det siste det holder rust unna
Har du hatt opp igjen noen motor du har gjort dette på for å se hvordan det ser ut etter at den er brukt en stund?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #628 på: mai 08, 2015, 23:57:54 pm » |
|
jada, bare etter ett år da .ser strøkent ut
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #629 på: mai 09, 2015, 08:22:10 am » |
|
Så bra! Har du noen epoxy merke å anbefale?
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|