KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #150 på: desember 02, 2010, 23:46:25 pm » |
|
ellers er jo krysspinnene på WBX rådene kraftige saker .139g håper på finne noen lettere . forsøkte å slipe gjennom herdinga for å borre de opp litt , men det gikk dårlig rimelig harde saker  sammenlignet med noen veldig lette type 1 krysspinner 72g så håpte på ende noen midt i mellom 4x ~30 g spart 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #151 på: desember 02, 2010, 23:53:37 pm » |
|
drilled and tap oljegalleriet.
jeg tok også med den pluggen til bærelager #4 det ved reimhjulet blei fortalt att der satt det er en restrictor på type 1 blokker?? i praksis så har jeg gjort dette på en annen motor som jeg har kjørt noe med, men ikke merket noe problemer ( så langt ) tenkte kanskje mangel på denne restrictoren(hvis det er det) ville føre til for høyt trykk og lekksje ved reimhjul? ved å bare sette inn gjenget NPT plugg.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #152 på: desember 07, 2010, 00:18:03 am » |
|
kommet noget videre her. veiv,svinghjul or reimhjul sendt til avbalansering i dag  ellers har jeg fått satt inn foringer til type1 løftere og sveist inn nippler til oljeretur fra kjølesystemet til toppene og fått sveist inn dyse holderene i innsuga. blei ikke helt fornæyd med den løsningen da det var vrient å få sveist overalt , spesielt inni innsuga. men det virker nok 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #153 på: desember 08, 2010, 01:59:44 am » |
|
Spennende! Har du noen teorier om hva denne kommer til å havne i?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #154 på: desember 08, 2010, 10:22:52 am » |
|
hva slags bil?? foreløpig en en bøssen jeans jeg har for test og bremsing , men etterhvert vil den bli solgt. turn key, med sprut, hvis alt funker
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
aremann
Seniormedlem
   
Innlegg: 410
Bosted: buskerud
|
 |
« Svar #155 på: desember 08, 2010, 17:28:04 pm » |
|
får man kjøpt foringer til type 1 løftere ell må lage?? hvordan festes disse,blir di pressa inn bare??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #156 på: desember 08, 2010, 17:30:18 pm » |
|
foringere fåes kjøpt ferdig i både i alu og noen i bronse greier. Torsten pieper i tyksland eller Rocky jennings usa bl.a leverer disse varme blokka og presses inn . alu foringene trengs ikke hones etter innpressing
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #157 på: desember 08, 2010, 18:30:41 pm » |
|
Unneberg kan også skaffe, snakk med Tommy
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #158 på: januar 16, 2011, 00:09:21 am » |
|
trur jeg går tilbake til vannkjøling av toppene allikevæl.  hilsen *Vinglesokken*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #159 på: januar 16, 2011, 00:17:03 am » |
|
frem og tilbake er dobbelt så langt...  Hva var det som fikk deg til å skifte mening?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #160 på: januar 16, 2011, 00:25:34 am » |
|
i juleferien hadde jeg en skikkelig Kapteinstrekk i bølgene . da blei jeg overbevist  vannkjøling på sitt beste. tviler det hadde vært like bra i olje 
|
|
« Siste redigering: januar 16, 2011, 00:33:43 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #161 på: januar 16, 2011, 00:28:58 am » |
|
lit mer alvorlig så kjøler jo vann ca 3 ganger bedre enn olje + att sjansen for koksing inne i toppene ved eksos portene er jo borte ved vann. + litt sånn praktisk sett akkurat nå så heller det mot vann.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #163 på: januar 16, 2011, 00:33:06 am » |
|
ellers litt fremgang etter juleferie. fått igjen veiv+svinghjul ++ fra avbalansering. montert sammen veivparti , satt sammen shortblokk og lakkert sylindere. mangler bare å få tatt ventil setene på toppene nå kan det monteres permanent.
lite spennede bilder men....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #164 på: januar 16, 2011, 00:36:11 am » |
|
mulig det blir litt forandring i inn/ut på toppene fått noen tips att kansje det er bedre å kjøre væska inn i bunnen av toppen (ved tappeskrue/frost plugg) og ut i hver ende for å få flow gjennom hele toppen.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #165 på: januar 30, 2011, 22:27:31 pm » |
|
jeg tok også med den pluggen til bærelager #4 det ved reimhjulet blei fortalt att der satt det er en restrictor på type 1 blokker?? i praksis så har jeg gjort dette på en annen motor som jeg har kjørt noe med, men ikke merket noe problemer ( så langt ) tenkte kanskje mangel på denne restrictoren(hvis det er det) ville føre til for høyt trykk og lekksje ved reimhjul? ved å bare sette inn gjenget NPT plugg.
fikk nappet ut restene av denne pluggen på en annen WBX jeg holder på med, og det ser ut som om det er en restrictor. pluggen er 6mm i diameter , men blir litt mindre i enden inn mot oljekanalen. da er diameteren ~5,7mm omregnet tilsvarer det ett hull på *edit* ~1,8mm. merker det også når man kjører trykkluft i kanalne att det er struping der. så på den andre motor , har jeg gjenget langt inn og skal skru pluggen inn og lage en liten struping der.
|
|
« Siste redigering: januar 30, 2011, 23:58:12 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #166 på: januar 30, 2011, 22:35:02 pm » |
|
mulig det blir litt forandring i inn/ut på toppene fått noen tips att kansje det er bedre å kjøre væska inn i bunnen av toppen (ved tappeskrue/frost plugg) og ut i hver ende for å få flow gjennom hele toppen.
har kikket litt på dette og ser ut som det blir veldig trangt å få noe vann inn i frostpluggene, har kappet en WBX topp for å se på kanalene invendig og det beste vil være og ha 2 inntak , så dropper dette.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #167 på: mars 04, 2011, 00:44:31 am » |
|
fått holdt på litt mere med Wannabe oxy'n . fått satt sammen longblokk og sandblåst+lakkert deksler. hadde også ett eksos anlegg jeg pyntet litt på jeg fikk med dette på ett WBX i boble motor prosjekt jeg handla for maaaange år siden og brukte litt på wbx ovalen jeg hadde. er i utgangspunktet et CSP (trur eg) boble anlegg med vridde flenser
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #168 på: mars 04, 2011, 00:46:39 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #169 på: mars 06, 2011, 23:56:12 pm » |
|
jobbet litt mere i helga montert spjeldhus på plenum og montert sensor for insugstemp mekka til innsugspakninger + mye småplukk som tar tid. håper på innkjøring snart 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #170 på: mars 07, 2011, 00:03:28 am » |
|
en dose med "uhell" måtte jo til ikke en helg uten  skulle skru inn en oljetrykksbryter i hullet mellom støtstenegen på v.side (wbx har 2 oljetrykksbrytere, den ene sitter mellom støtstengene) og monterte en gml type 1 bryter , men den knakk jo selfølgelig tvers av , brukte ikke kraft i det hele tatt. kikka på bryteren og den hadde porer i støpen *sinna* i stedet for å borre ut og gjenge opp som hadde krevd komplett demontering av motor, så tig'et på en liten alu bit over hullet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #171 på: mars 07, 2011, 00:17:05 am » |
|
Looking good. Hyggelig at du tok turen i går. Neste gang får du sette av tid til litt grisekjøring også 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #172 på: mars 07, 2011, 00:22:40 am » |
|
jo takk for invitasjon og hyggelig selskap så morro ut med grisekjøring så hvis dette blir tradisjon så må man bli med på det 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #173 på: mars 13, 2011, 20:55:44 pm » |
|
i helga har jeg fått laget ledningsnettet til EDIS tenninga
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #174 på: mars 13, 2011, 22:08:18 pm » |
|
hvor setter du coil-packen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #175 på: mars 13, 2011, 23:39:24 pm » |
|
hvor setter du coil-packen?
se bilde litt lenger opp 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7582
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #176 på: mars 14, 2011, 00:29:21 am » |
|
Ahhh. Denne browseren viser ikke alltid alle bildene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #177 på: mars 14, 2011, 00:31:09 am » |
|
jeg ser aldri alle bildene lenger i tråder.. trur det er forumet som er litt fu€%€#et. og på vei ned. fil størrelse blir bare mindre og mindre. snart er det bare thumbnails!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #178 på: mars 14, 2011, 10:26:38 am » |
|
Det er hostingprovideren som ikke holder mål lenger :-) Vi kommer til å bytte nå snart både pga. bildevisningsproblemet, samt diskplass. Blir bedre da :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #179 på: mars 14, 2011, 11:04:51 am » |
|
nice.  blir det tilbake til større filvedlegg da eller ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|