Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1290 på: februar 23, 2012, 22:44:31 pm » |
|
Dette blir jo det første systemet til Turbo Thomas med den nye kollektoren og med utløp i de original hulla så er uten tvil veldig spent. Har lyst til å lage en racing løsning der eg for race skrur av lydpotta og erstatter med ett 2.5" 90grader bend rett ut bak etter kollektoren. Har som mål i år å faktisk klare å kjøre forbi noen på revebanen så Gti stolene og GT rattet skal midlertidig inn i lag med racing "eksosen". Takk for tilbakemelding Kåre, har sett endel på tidligere anlegg han har lagt og er ikke tvil om kvaliteten på anleggene hans har tatt et massivt hopp nå i det siste. Men eg kommer helt sikkert til å sitte med dremelen min som vanlig å finpusse absolutt alt som kan gjøres.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1292 på: februar 24, 2012, 12:11:48 pm » |
|
Ang kvaliteten på eksosen så sier eg det så enkel som at hvis Frallan valgte TT sin eksos fremfor csp og er like fornøyd som han sier så kan eg ta det som god fisk. Men for all del, synes ikke csp sin var galen den heller liker spesielt godt lydpotta, men dem har sine svakheter som de fleste andre. (dårlig stål i flensene og utette og stygge mig sveiser). I dag blir faktisk den første skikkelige turen med motoren, (til Haugesund) så er spent på hvordan den oppfører seg og tar tunnelene. Tråd om TT sine eksoser, øverste bildet er av min type eksos. http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,17264.0.htmlSnakkes, og god vinterferie til de som har.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1293 på: februar 25, 2012, 12:54:01 pm » |
|
Turen ned gikk strålende, flott oljetrykk og temp og rikelig med krefter i tunnelene. Eneste irriterende var usynkroniserte gassere som merkes når man under vanlig kjøring ligger på 10% gass. Men eg fikk meg ett sjokk, målte forbruket til 0.55 L/mila! Trodde først det måtte være feil, men stemte faktisk, men la oss runde opp til 0.6 uansett. Kan ikke klage på det da forgasserne ikke er findyset engang. Satser på å komme under 0.55 etter finjustering av gassere, tenning og økt kompresjon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VW 181
Supermedlem
Innlegg: 814
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1294 på: februar 26, 2012, 20:34:54 pm » |
|
wOW, billig OG rask? Blir vel ikke bedre enn det...
|
|
|
Loggført
|
1971 VW 181 "Erwin" 1972 1302s "Smurfen"
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #1295 på: februar 26, 2012, 22:19:29 pm » |
|
regna du utifra tripteller? eller gps distanse? Grunn til at jeg lurer, kjører du org dekk dim?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1296 på: februar 26, 2012, 23:48:41 pm » |
|
regna du utifra tripteller? eller gps distanse? Grunn til at jeg lurer, kjører du org dekk dim?
Brukte google maps reiserute, dekk dimmen er 175/65/15 fremme og 195/60/15 bak. Bilen veier vel ca 900 med lydanlegget pluss meg og litt bagasje i bilen da, kjørte helt normalt aktivt utenom litt ekstra frisk gang opp tunnelen. Eg har jo ikke akkurat gjort noe magisk så er bare lykkelig overasket og spent på om det er mulig å gjøre det enda bedre eller om eg bare har vert heldig med dysing osv. Men hvis eg klarer å få denne 2.3 motoren på lavere forbruk enn den tidligere 1.6 halvtrimma motoren så sier det jo litt om den ueffektive forbrenningen i org motoren. Men hva kan man forvente med den lave kompen originalt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1298 på: mars 13, 2012, 09:32:28 am » |
|
vaierlink til gasserene..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
|
« Svar #1299 på: mars 13, 2012, 09:37:43 am » |
|
Jojo?
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1300 på: mars 13, 2012, 09:48:00 am » |
|
vaierlink til gasserene..
Gjenstår bare å dreie den andre også må dem i fresen for å lage sporet i midten og litt annet. Da eg lager dem i stål så avslutter eg nok med pulverlakking. Må finne på noe lurt for platene til vaier festene da det ikke er like mye plass her som de kitta Jack Raby selger. Får vel finne frem pappen og saksen å se hva som går...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1301 på: mars 13, 2012, 09:56:45 am » |
|
det jeg er litt usikker på med de jeg bruker, er utvekslingen i forhold til vandring på gasspedalen. Har du målt hvor lang vandring du har på wiren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1302 på: mars 13, 2012, 09:57:14 am » |
|
Jojo? Det er alternativ 2 hvis alt går til hekkan.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1303 på: mars 13, 2012, 10:08:28 am » |
|
det jeg er litt usikker på med de jeg bruker, er utvekslingen i forhold til vandring på gasspedalen. Har du målt hvor lang vandring du har på wiren?
ca 30 mm vandring i vaieren som gir 90 grader vandring ved hjuldiameter på 37 mm. Har ikke målt men regner med spjeldet kun beveger seg ca 85 grader så bruker derfor ikke all vandringen på pedalen i tilfelle det er noe slark osv. Noen mål på hjulet: Ytter dim: 45 mm Indre vaierspor dim :35 mm (må tenke eff diametere fra midten av vaieren) Bredde på driten: 10 mm Ble mye spesialsliping av skjæra osv for å få til alle de små tinga som ikke synes så godt. Men får håpe det går fortere på hjul nr.2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1304 på: mars 14, 2012, 16:17:53 pm » |
|
Jeg har bomma stygt på min utveksling. Halv pedal gir nesten WOT. Men det er jo der den pleier å være, så det er sikkert greit. Må bare passe på så jeg ikke ryker den stramme vaieren.. Lagde vaierstrømpe av bremserør.. ikke helt vellykka, får kikke litt på løsninga di når du er mer ferdig. Kanskje ha dobbelt spor med forskjellig dybde, så kan jeg velge utveksling.?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Sveins Autohaus
Juniormedlem
Innlegg: 58
Bosted: Bergen
Canpro AS
|
|
« Svar #1305 på: mars 14, 2012, 17:52:38 pm » |
|
Jeg har bomma stygt på min utveksling. Halv pedal gir nesten WOT. Men det er jo der den pleier å være, så det er sikkert greit. Må bare passe på så jeg ikke ryker den stramme vaieren.. Lagde vaierstrømpe av bremserør.. ikke helt vellykka, får kikke litt på løsninga di når du er mer ferdig. Kanskje ha dobbelt spor med forskjellig dybde, så kan jeg velge utveksling.?
Det var jo det jeg sa Håkon! Hvis du kjøper dette settet hos meg, samt monterer det på riktig måte, så kan du endre utvekslingen fra rattet mens du kjører!! Throttle Ratio Kit:
deore cats.jpg (99.54 KB. 800x533 - vist 404 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'64 Dobbelkabiner '73 1303S
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1306 på: mars 24, 2012, 10:27:37 am » |
|
Går ikke så fort når man har andre motorer og å skru på.. Men nå er i alle fall Arve sin motor ferdig, og Vidar sin motor er klar for testing i bil. Tenker å slenge Vidar sin 2275 i bilen midlertidig for testing mens eg plukker av toppene på min motor. Men nok dill dall, fikk igår muligheten til å fortsette på gassvaier greiene. Nå er begge hjulene ferdig dreid og gjenstår fresing av hull til vaier klemmen og frese ovalt hull til spjeldakslingen. Veldig kjekk å lærerik prosess dette, og litt ekstra artig når man skal lage småting som vaierklemmene og settskruene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
|
« Svar #1307 på: mars 24, 2012, 12:28:42 pm » |
|
Vente spennt på oppdatering dallas men rett ska ver rett, det er 2332 :p
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1308 på: mars 24, 2012, 14:14:41 pm » |
|
Vente spennt på oppdatering dallas men rett ska ver rett, det er 2332 :p Oi! Ja da må eg montere wheelie bar!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1309 på: mars 25, 2012, 11:03:18 am » |
|
Hmm.. Er radiusen i bunnen den samme som vaier? Ikke fare for at det konte sporet klyper?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1310 på: mars 25, 2012, 11:17:57 am » |
|
Hmm.. Er radiusen i bunnen den samme som vaier? Ikke fare for at det konte sporet klyper?
Radiusen i bunnen er litt større en vaieren sin av akkurat den grunnen ja. Men skal gjerne si at å slipe et stikk stål og bruke det slik vi har gjort der er ikke særlig bra og må gå veldig langsomt for at ikke stålet skal si pang.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1311 på: april 04, 2012, 23:51:44 pm » |
|
Skjer dessverre ingenting her fortiden, ingen respons fra Turbo Thomas, ingen respons fra vwparts og heller ingen lyd fra WCM. Passe frustrerende for å si det mildt. Bilen putrer å går, har byttet til original oljetrykk giver da vdo'en tok kvelden. Fant i dag ut at eg skulle ta en tur hjem til Sandnes, men plutselig ville ikke den blå svive skikkelig så ble den røde... Skjedde ingenting spennende på turen annet enn at eg brukte 11.5-12 liter bensin på 23 mil. Noe som overraskende nok tilsvarer et forbruk på ca 0.5 på mila.. Nei her må det være noe muffens... Venter nå på noen vaier deler til gasser systemet, og vil fortsette byggingen når eg har fått dette. Er mye som bare blir funnet på "på stedet", så har enda ikke tenkt ut noe system for overgang fra org gassvaier til dette greiene...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #1313 på: april 05, 2012, 00:47:14 am » |
|
Har du struping i tanken eller?? 0.5 på mila er jo ikkje rett :p og ta godt vare på den blå! den har mindre rust enn den andre du har;)
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1314 på: april 05, 2012, 09:45:50 am » |
|
Har du struping i tanken eller?? 0.5 på mila er jo ikkje rett :p og ta godt vare på den blå! den har mindre rust enn den andre du har;)
Hehe, noe mystisk er på gang med den røde med så bra forbruk, men det er ennå plass til forbedring så vi får se om noen måneder. Den blå er kanon den, deilige gti stoler, lydløs og god varme, men har vert noe tøys med tenninga som nå konka skikkelig ut. Gidder ikke å feilsøke så bytter bare alt mellom fordeler og plugg med noe annet eg har liggende.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #1315 på: april 06, 2012, 10:45:49 am » |
|
Grom blå bil, får vi se noen bilder?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1316 på: april 06, 2012, 11:17:56 am » |
|
Grom blå bil, får vi se noen bilder?
Hehe, takk. Skal få tatt noen flere bilder snart, den er ikke spesielt fin, men utrolig god teknisk med tanke på hjuloppheng, rust og bremser. Planer videre med den er å fortsette rally lokken (er litt hevet) med matt svart panser og mye reklame klister osv. Uten tvil kanon kjekt med original bil, og gir bare enda større glede når man veksler mellom en svak 1600 og en spenstig 2275. Fikk forresten mail fra Turbo Thomas i går kveld, kollektoren er ferdig og tuppene ut fra eksos portene er også ferdig. Litt uti uka som kommer skal han begynne på resten og forhåpentligvis gjøre seg ferdig med anlegget. Helt forstålig det tar litt tid da det er han første anlegg med denne utformingen. Litt kjipt å sette bort arbeid egentlig, men dette hadde ikke eg fått til i nærheten så bra med null erfaring. ( Advarsel, nå kommer skryting igjen) Ang hk i motoren har eg jo fortsatt ingen peiling, men etter å ha polert bilen til broderen i går vil han kjøre om kapp. Han kjører en toyota mr2 som har 140 hk og veier 960 kg, min veier bittelitt over 900 kg. Tenkte at det skulle bli et jevnt løp, men ei. Vi startet lavt i 2. giret, og i starten lå vi veldig likt, men da eg passerte 3500 rpm så bare forsvant eg. Skal si broderen med sin flotte gule mr2 til godt over 100 tusen ble lang i masken og ville prøve igjen, men selv om vi prøvde 5 ganger og han startet før meg så hadde han ikke sjans. Forresten aldri hørt om drag race regelen at vi skal vente 10 sekunder, så skal den andre sjåføren tute akkurat når vi skal begynne... Merkelig hvordan han alltid rakk å begynne å gi gass før meg... Men da kan eg i alle fall utfra rompe dynoen håpe på 150+ hk ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HenrikF
Medlem
Innlegg: 210
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1317 på: april 06, 2012, 23:21:56 pm » |
|
men etter å ha polert bilen til broderen i går vil han kjøre om kapp.
Betyr det at du har funnet gleden i å polere andres biler?
|
|
|
Loggført
|
1969 Type 3 Fastback - Laila
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1318 på: april 06, 2012, 23:43:17 pm » |
|
pictures or it didn't happen
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Solan
Supermedlem
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen
Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...
|
|
« Svar #1319 på: april 10, 2012, 10:50:57 am » |
|
Ikke verst å kjøre fra en NYPOLERT mr2...
|
|
|
Loggført
|
'52 Typ 11c Boble ragtop '65 Typ 221 Mikrobuss 11W
RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten! Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved
Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
|
|
|
|