Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #2430 på: januar 24, 2016, 20:37:35 pm » |
|
Du fortjener at have bilen på vejen igen til våren mr.! 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2431 på: januar 26, 2016, 00:09:40 am » |
|
Har noen flere understell mods på lur... Neste på lista er å bygge om Z-staget med Uniballs og strekkfisk så jeg kan forspenne staget og som en ekstra bonus senkes friksjonen i fjæring systemet slik at fjæringen blir mer følsom, pluss fjærende masse synker litt. Må bare lage noen braketter så er det "bolt on". Hvis noen lurte så er uniball ledda kjøpt fra tyskland på ebay og strekkfisker er kjøpt på biltema.  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #2432 på: januar 26, 2016, 01:03:37 am » |
|
Syns du burde vurdere å forandre tittel på tråden litt siden den er så kort fra før av... Hint av porsche..... Hint av biltema... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2433 på: januar 26, 2016, 11:21:27 am » |
|
Syns du burde vurdere å forandre tittel på tråden litt siden den er så kort fra før av... Hint av porsche..... Hint av biltema...  Føler ikke helt at det klinger like godt... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #2434 på: januar 26, 2016, 11:38:56 am » |
|
Syns du burde vurdere å forandre tittel på tråden litt siden den er så kort fra før av... Hint av porsche..... Hint av biltema...  Føler ikke helt at det klinger like godt...  Nei, men det er MYE billigere 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
vwfreaks
Supermedlem
    
Innlegg: 1533
Bosted: Naglestad
|
 |
« Svar #2435 på: januar 26, 2016, 12:12:11 pm » |
|
Syns du burde vurdere å forandre tittel på tråden litt siden den er så kort fra før av... Hint av porsche..... Hint av biltema...  Føler ikke helt at det klinger like godt...  Det finnes mye godt hos Biltema, Jula, Skruvat og andre..... det viktigste er vel at rette delen/verktøyet blir brukt rette plassen :-) Godt jobba som vanlig, spennende å se resultatet i sommer.
|
|
|
Loggført
|
T1 1969 Stepside pickup T1 1951 "Voltswagen" T1 1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT 1952Tempo Matador
"Cut weld and drive"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2436 på: januar 26, 2016, 12:52:17 pm » |
|
Syns du burde vurdere å forandre tittel på tråden litt siden den er så kort fra før av... Hint av porsche..... Hint av biltema...  Føler ikke helt at det klinger like godt...  Det finnes mye godt hos Biltema, Jula, Skruvat og andre..... det viktigste er vel at rette delen/verktøyet blir brukt rette plassen :-) Godt jobba som vanlig, spennende å se resultatet i sommer. Støtter den, hadde tilfeldigvis en strekkfisk liggende til overs fra jeg lagte cup staget, men den neste bestilte jeg på ebay nettopp til halv pris av biltema igjen.  Hvordan går det med bremse godkjenninga forresten?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #2437 på: januar 26, 2016, 18:40:06 pm » |
|
Ser godt ut. Apropos godkjenning, hvordan ligger du an her?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2438 på: januar 26, 2016, 20:06:25 pm » |
|
Ser godt ut. Apropos godkjenning, hvordan ligger du an her?
Samler papirer fortsatt, har vert i snakk med lokal kontoret og sfoor. Er ikke akkurat plankekjøring uten direkte tuv papirer på bremsene men det skal nok ordne seg. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2439 på: januar 27, 2016, 10:43:43 am » |
|
Lever en evig kamp med leverandørene for tiden... Werk34 har sendt meg oppskrapte og ødelage deler men nekter å fikse opp i det og tilbyr en rabatt på ca 10% om jeg bestiler mer derfra. Og gårsdagen gikk med på å fikse opp i fordelerdrevet fra Unneberg som er så dårlig maskinert at det ikke ville på veiva. Ikke ment som vonde ord mot unneberg da servicen er kanon, men som de fleste leverandører er kvaliteten litt varierende.  Men en mann som uten tvil leverer helt fantastisk kvalitet og service er Thorsten Pieper, langt ifra billig men du verden for en kvalitet. Løfterne hans veier jo nesten halvparten av JPM sine og er laget i verktøystål som er sett på som nesten uslitelig i forhold til alt annet skvip. Kjøpte også et sett med støtstenger i 7075 T6 alu med dobbel koning så nå skal nok ventildriften få er mye bedre liv.   Blokka begynner å nærme seg tid for lukking, men tror jeg har glemt å handle ny oljepumpe... Har du en pumpe til meg Mr. Møgelmose?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #2440 på: januar 27, 2016, 12:26:27 pm » |
|
Er vel brasilianske de drev der, men du ved jeg sender dig et nyt hvis det passer dårligt 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2441 på: januar 27, 2016, 12:36:57 pm » |
|
Er vel brasilianske de drev der, men du ved jeg sender dig et nyt hvis det passer dårligt  Ja du er rask på labben, men fikk slipt det til så det passet til slutt, var sporet til kilen som var dårlig maskinert. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2442 på: januar 30, 2016, 15:50:02 pm » |
|
Fikk tatt en prøvemontering av shortblokk og målt vendehøyde, fant ut at jeg enten må space ut sylinderen litt eller dreie av stempelet da stempelet stakk 0.3 mm ut av sylinderen. Tidligere har jeg hatt 0.1 mm klaring fra stempel til sylinder topp og brukt 1mm kobber spacer i toppen, men tenker nå å dreie ca 1.4 mm av stempelet og kjøre uten kobber spacer så total vendehøyde blir 1.1 mm.    Da det var to ukers leveringstid på oljepumpe tenkte jeg at jeg for moro kunne måle opp den gamle som hadde gått ca 27 tusen km. Viste seg at den var i meget bra stand så da blir det kun en liten thrust sliping også brukes den videre. Kjekt når ting er i så bra stand at det kan brukes videre.   Grunnen til at blokka ser så stygg ut er fordi alle støpekanter er slipt også skal blokka lakkes svart. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
    
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #2444 på: januar 30, 2016, 22:57:21 pm » |
|
Du kan gå til en blikkenslager, de fleste har nok en maskin som lager rundinger, de kan lage de shimsa. Begrensningen er standard platetykkelse. Mener std er f.eks.0.5, 0.7, 0.9, 1.0, 1.25, 1.5, 2.0 mm.
Jeg lagde noen tilsvarende i fjor, dog til annet bruk.
|
|
« Siste redigering: januar 30, 2016, 23:15:25 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #2445 på: januar 31, 2016, 00:05:01 am » |
|
Men en mann som uten tvil leverer helt fantastisk kvalitet og service er Thorsten Pieper, langt ifra billig men du verden for en kvalitet. Løfterne hans veier jo nesten halvparten av JPM sine og er laget i verktøystål som er sett på som nesten uslitelig i forhold til alt annet skvip. Kjøpte også et sett med støtstenger i 7075 T6 alu med dobbel koning så nå skal nok ventildriften få er mye bedre liv.   meget bra investering 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2446 på: januar 31, 2016, 00:19:00 am » |
|
Takk for tipset, men jeg har tidligere dreid og planslipt noen 3 mm shims som er på sylindrene så jeg ønsker ikke å flytte sylinderen lengre ut da det gjør at stempelet blir dårligere støttet i nedre dødpunkt. Dessuten er det bare kjekt med litt vekt reduksjon fra stemplene. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2447 på: februar 03, 2016, 15:03:27 pm » |
|
Da chucken ikke hadde stort nok senterhull til å sluke stempelet så måtte jeg lage meg en klemmehylse, men nå er alle stemplene dreid ned 1.4 mm og raskt polert. Kosmetisk langt i fra den fineste poleringen men da overflaten er super glatt så skal jeg for en gangs skyld prøve å motstå tvangstankene og la de være som de er. Nå gjenstår bare en liten kontroll veiing så er det toppene sin tur...  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2448 på: februar 03, 2016, 15:32:41 pm » |
|
Blir bra dette Håkon!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Bug_Man
Supermedlem
    
Innlegg: 1324
Bosted:
|
 |
« Svar #2449 på: mars 06, 2016, 21:55:35 pm » |
|
Har nå lest meg opp på hele tråden og må si det er en stor innspirasjon!  Skal ikke se bort ifra qt det kommer en lignende en fra meg innen 1 års tid 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2450 på: mars 07, 2016, 10:27:06 am » |
|
Har nå lest meg opp på hele tråden og må si det er en stor innspirasjon!  Skal ikke se bort ifra qt det kommer en lignende en fra meg innen 1 års tid  Hei, kjekt å høre! Om ikke annet så er det en veldig underholdernes tråd!  Blitt slapt med oppdateringer nylig men det er dessverre for travelt for tiden. Fikk målt opp kammen og alt ser bra ut der, men etter å ha høvla 1 mm av toppene og bytta kam til en med høyere løft så tar ventilene i stempelet så da må stemplene freses, noe som innebærer å lage verktøy til det først...  Ellers skal jeg bytte alle ventilstyringene på innsug med Golf 1 gti eksos ventilstyringer da de er laget for ventiltetning. Med alle oljemoddene så har det kokset seg endel bakpå innsugsventilen etter all kjøringa, noe som ikke er så gunstig, nå blir jeg forhåpentligvis kvitt det problemet.  Må også lage en hylse til den ene ventilstyringen som har køddet seg tidligere da presspasningen erfor upresis i toppen. Plan fremover: Dra ut gamle innsug ventilstyringer -> frese flatt ved ventilfjæren -> lage en hylse til en av styringene -> presse nedi golf styringer. Kappe til støtstenger. Lakke opp litt div deksler. Rengjør og klargjør eksosen for den nye vevde eksosbandasjen.  bytte to o-ringer på girkassa. Sveise ferdig nedre feste til cup staget Inn med motor og justere den litt inn. Få den godkjent ombygd. Målet for alle utenom siste punkt er Kristi himmelfartsdag (ca to måneder)  , siste punktet kommer når jeg har nok dokumentasjon, men er i god snakk med SVV allerede. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2452 på: mars 13, 2016, 00:08:28 am » |
|
Jaja, da ble det wiseco.... Snek også med noen 44mm innsugsventiler... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2453 på: mars 14, 2016, 14:34:00 pm » |
|
Haha! Velkommen i klubben! Skulle ha noen AN fittings i dag for jeg begynte å se bunnen i "fitting-kassa" mi. Plutselig røyk det et par laken til  #hatetoseebottom
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2455 på: mars 14, 2016, 15:54:34 pm » |
|
For å sitere meg til fruen i helga: Nei det blir nok ikke oppussing av stua før høsten...  Ikke sikkert det blir til høsten heller, da er du i gang med 501hk turbomotor.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2456 på: mars 14, 2016, 16:45:29 pm » |
|
For å sitere meg til fruen i helga: Nei det blir nok ikke oppussing av stua før høsten...  Ikke sikkert det blir til høsten heller, da er du i gang med 501hk turbomotor. Med tanke på at innmaten snart er god nok for det så blir nok ikke overgangen såååå dyr.....  Var bare den girkassa, kveltebøyla osv.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2457 på: mars 16, 2016, 16:00:30 pm » |
|
Jeg trodde og jeg manglet "bare"  Går nok med et studielån til er jeg redd.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #2459 på: mars 30, 2016, 07:59:39 am » |
|
Nice!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|