|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6310
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #1 på: august 11, 2011, 00:11:12 am » |
|
Hvorfor vil du bygge om?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: august 11, 2011, 00:44:00 am » |
|
På grunn av at han driter peng og vet ikke hvor han skal gjøre av det!  Var en tråd om samme greiene for litt tid tilbake, sliter med treigt nett så du får søke selv. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: august 11, 2011, 00:55:25 am » |
|
Jeg har samme settet. Akkurat montert det. Ikke kjørt med det forløpig. Men kvaliteten virker veldig bra.
Med stage 2 og 3 clutch, som er relativt hardtrampet, så er det ingen bakdel å bygge om akkurat.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #4 på: august 11, 2011, 07:20:04 am » |
|
Man bytter fordi dragrace handler om å slure på en eller annen måte. De raskeste bilene slurer 402 meter. Andre fordeler er at girkassen varer lengre, akslene knekker ikke og du vil alltid ha nok clutch når du trenger det, feks når du skal bremse motoren.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #5 på: august 11, 2011, 07:58:51 am » |
|
Hvorfor vil du bygge om?
Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #6 på: august 11, 2011, 08:40:22 am » |
|
Hvorfor vil du bygge om?
Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Da hadde jeg kanskje valgt å se andre plasser først. Hvorfor rister den tror du?
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #7 på: august 11, 2011, 11:16:54 am » |
|
Det har nok med hvordan wire går.Har sett skisse på hvordan den skal justeres, men p.g.a at min wire er kortet ned så er det vanskelig å få den helt optimal . Men jeg kan ta feil
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #8 på: august 11, 2011, 11:31:11 am » |
|
Hvis den hopper er det fordi clutchen glipper. Ny lamell vil nok hjelpe på?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #9 på: august 11, 2011, 11:51:01 am » |
|
Slu triks for å bli kvitt vibrasjon i clutch er å ligge i 4. gir i ca 50kmt, ruse opp, slure ut. Gjør det et par ganger så løser det seg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #10 på: august 11, 2011, 12:01:26 pm » |
|
Jeg syns Sandvik har en artig løsning på et kjent problem, spent på resultatet.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #11 på: august 11, 2011, 13:52:00 pm » |
|
Jeg har samme settet. Akkurat montert det. Ikke kjørt med det forløpig. Men kvaliteten virker veldig bra.
Med stage 2 og 3 clutch, som er relativt hardtrampet, så er det ingen bakdel å bygge om akkurat.
Hvordan var det å montere ? Mye arbeid ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #12 på: august 11, 2011, 14:24:18 pm » |
|
Har dette på lista over vinterens planlagte oppgraderinger på ghian.
Et punkt jeg har sett har blitt nevnt er at noen er bekymret for stivheten i tunnellen etter å kutte ut et såpass stort stykke av en bærende kostruksjon.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #13 på: august 11, 2011, 14:41:09 pm » |
|
Har dette på lista over vinterens planlagte oppgraderinger på ghian.
Et punkt jeg har sett har blitt nevnt er at noen er bekymret for stivheten i tunnellen etter å kutte ut et såpass stort stykke av en bærende kostruksjon.
Er det ikke mulig å ta hullet fra undersiden av bilen ? Så skru på en plate etterpå ? Jeg tør ikke ta hull i siden av tunnellen, da tror jeg hele bilen klapper sammen, siden jeg mangler tak.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #14 på: august 11, 2011, 14:47:38 pm » |
|
Har dette på lista over vinterens planlagte oppgraderinger på ghian.
Et punkt jeg har sett har blitt nevnt er at noen er bekymret for stivheten i tunnellen etter å kutte ut et såpass stort stykke av en bærende kostruksjon.
Er det ikke mulig å ta hullet fra undersiden av bilen ? Så skru på en plate etterpå ? Jeg tør ikke ta hull i siden av tunnellen, da tror jeg hele bilen klapper sammen, siden jeg mangler tak. Du må ta hull der det er anvist. Eller på undersiden av tunellen. Men på samme sted i lengderetningen. For det står en forsterkning i veien rett foran girspaken. Jeg har kappet hull i siden på tunellen. Hullet må være ca 10x8cm for å få pumpa inn og få dandert den på plass. Det er gjenger i pumpa. Så du borrer ut gjengene til pedalboltene og stikker boltene gjennom tunellveggen og inn i aluminiumsbraketten til pumpa. Jeg ville nok være mer komfortabel med å borre et rundt hull i hunnen av tunellen for å få pumpa inn. Mulig jeg bygger om litt på dette senere. Det er ikke noe iveien for å sveise igjen hullet etterpå. Men kjipt den dagen man skal ha service på pumpa. Eller justere slakken. Får heller ikke ut pedalstellet uten å komme til pumpa.
|
|
« Siste redigering: august 11, 2011, 14:49:13 pm av Pål »
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #15 på: august 14, 2011, 13:08:35 pm » |
|
Da er dette settet handlet inn, litt dyr porto $ 200. Så nå gjenstår det å se om det løser problemet .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #16 på: august 14, 2011, 20:40:18 pm » |
|
Da er dette settet handlet inn, litt dyr porto $ 200. Så nå gjenstår det å se om det løser problemet .
Kjøpte du med slavepumpe braketten til girkassa? Den gir mer riktig vinkel på slavepumpa i forhold til utløserarmen.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #17 på: august 14, 2011, 21:17:42 pm » |
|
Ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #18 på: august 14, 2011, 21:59:39 pm » |
|
$200 i frakt? Kurerpost eller?  Blir spennede å følge med på; ta noen bilder underveis
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #19 på: august 15, 2011, 00:11:08 am » |
|
$200 i frakt? Kurerpost eller?  Blir spennede å følge med på; ta noen bilder underveis Bilder er mye bedre enn å kjøre hele veien bort hit å se med egene øyne 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
|
1835cc
Seniormedlem
   
Innlegg: 493
Bosted: trondheim
Luftliga`n
|
 |
« Svar #22 på: november 07, 2011, 13:11:08 pm » |
|
Hvorfor vil du bygge om?
Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Shimse større bøy på clutch strømpa di bak.....så er ristinga i førstegiret borte.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #23 på: november 07, 2011, 13:24:15 pm » |
|
Ser bra ut!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
 |
« Svar #24 på: november 07, 2011, 15:10:27 pm » |
|
Hvorfor vil du bygge om?
Fordi bilen hopper/rister på 1.gir. Slik har det vært hele tiden selv med den gamle motoren. Møkkalei ting som ikke funker  Shimse større bøy på clutch strømpa di bak.....så er ristinga i førstegiret borte. Nå er clutchwire borte 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|