mai 04, 2025, 16:41:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lei av ødelagte gjenger i oljelokket? Ta en titt  (Lest 2330 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: august 17, 2011, 14:02:16 pm »

mens jeg lå under bilen idag fikk jeg en liten åpenbaring.. Mange vet jo at 6mm gjengene som holder på plass oljelokket under motoren suger.. Men hva om man lagde seg en failsafe? aldri mer ødelagt gjenger eller forsiktig tilstramming!!!

Sjekk bildet  Gliser

* oppfinnelse....jpg (44.18 KB. 1360x1060 - vist 271 ganger.)



2 halvmåle plater lages i f.eks 3mm stål. deretter måles det opp og borred 3 hull i hver måne. Disse hullene liner selvfølgelig opp med hullene i blokken. (Gjengene i blokka borrer du med ett 6mm bor, slik at du ikke har gjenger.) Deretter kapper du til 6mm gjengestang, putter 1 inn i hvert hull på månen, og sveiser ovenpå (slik at boltene stikker ned) Apparatet slipper man nedi blokken, når den er splittet seff.. Voila! glem gjengene!

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 17, 2011, 14:10:44 pm »

Hvordan hindrer du at pinnene blir med ut med oljeskift? Den platen kan jo ikke være tykk, så det å feste de med loctite vil jo ikke gi store festepartiet.
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 17, 2011, 14:14:59 pm »

sveiser oppe
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 17, 2011, 14:15:50 pm »

Ahh, beklager slurvete lesing ..
sveiser oppe
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #4 på: august 17, 2011, 16:18:45 pm »

hei
det jeg pleier å gjøre er å skru en bolt forseksempel  6-30 mm ovenfra alså innen fra fra blokka med loctite før jeg setter i sammen blokka
dette funker fint og aldri mer problem
boltens lengde kan justeres etter  deep sumpens tykkelse elller vanlig lokk

Andersen Racing
« Siste redigering: august 17, 2011, 16:26:37 pm av Andersen Racing » Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: august 17, 2011, 16:36:28 pm »

Kjøpe deg bunnlokk med tappeplugg, så slipper du detta tullet.... Øyerulling Rekker tunge
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: august 17, 2011, 18:12:55 pm »

Kjøpe deg bunnlokk med tappeplugg, så slipper du detta tullet.... Øyerulling Rekker tunge

Se litt nærme på lokket, plugghullet er litt over nedeste punkt, så du skaper et fint sted for olje slam som ofte kommer med tiden.
Mange grunner til å ta av hele lokket under oljebytte, dette er en av dem.. Blunker

Men god ide bug66, og som Andersen skriver så kommer ofte dypsumper med ekstra lange pinbolter så man kan ha muttere på innsiden. Glad
Loggført

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #7 på: august 17, 2011, 18:48:39 pm »

Men god ide bug66, og som Andersen skriver så kommer ofte dypsumper med ekstra lange pinbolter så man kan ha muttere på innsiden. Glad

Ikke pinnebolter, men bolter med hodet på innsiden av blokka. Da klarer du ikke dra de ut.


* 1 (Large).jpg (105.87 KB, 1024x678 - vist 243 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #8 på: august 17, 2011, 20:44:09 pm »

Hahaha, av og til kan det gjøres så enkelt! Gliser
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #9 på: august 18, 2011, 16:41:38 pm »

Dalland
Hva skrev Andersen Gliser
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 18, 2011, 16:45:13 pm »

SveinT sitt forslag funker fint når det er gjenger i blokken.. en kompis hadde en 1500 med 3 ødelagte gjenger.. Derfor prøvde jeg å komme opp med en versjon som eliminerer alt av bekymringer for gjenger..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #11 på: august 18, 2011, 16:57:02 pm »

Dalland
Hva skrev Andersen Gliser

ikke helt det eg skrev... eg bare brodererte videre.. Gliser
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!