Jee
|
 |
« Svar #1800 på: februar 28, 2013, 01:13:49 am » |
|
Hvilket turtall er bremsen til jee blitt testet opp til før? Flere vannbremser som ikke takler over 6000 rpm skikkelig... Kjipt talla ikke ble supre på første forsøk, men det ordner seg for snille gutter.  Bred erfaring skjønner jeg..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #1801 på: februar 28, 2013, 01:15:36 am » |
|
Hehe, det kan vi vel trygt si eg ikke har.  Men var jo vert en tanke. Kanskje på tide å fjerne turtalls sperra da? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
   
Innlegg: 381
Bosted:
|
 |
« Svar #1802 på: februar 28, 2013, 07:46:52 am » |
|
Hva fjærtrykk er det på setet? Kan ligne på flyt, men fremdeles for lite hk på 6000, såsant det ikke allerede har begynt å flyte litt et sted litt under...kan vere vanskelig å høre, muligens spes. vanskli med raptor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1803 på: februar 28, 2013, 07:57:36 am » |
|
Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20.
4-6 grader er tall jeg har hørt fra dem som kan dette.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1804 på: februar 28, 2013, 08:04:14 am » |
|
Slakt i fordelerdrev kan gi 2 grader vandring, ikke 20.
4-6 grader er tall jeg har hørt fra dem som kan dette. Jeg vil ikke bli overrasket om du har rett.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #1805 på: februar 28, 2013, 08:05:19 am » |
|
Slik tolker jeg det jeg leser etter "slaget på Jessheim":
Tenning er OK Fuel er OK
Effekt mangler over hele registeret.
Det blir spennende å følge med på fortsettelsen! Kan virkelig eksosen strupe Putte så mye?
Eivind, jeg kjøper gjerne 010 fordeleren din. Send meg en PM.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1806 på: februar 28, 2013, 09:25:23 am » |
|
har 1 7/8 eksos
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1807 på: februar 28, 2013, 09:29:37 am » |
|
Men den høres mekanisk "riktig ut" ? Ikke noe lyd som skal tyde på at noe er galt?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1808 på: februar 28, 2013, 09:31:42 am » |
|
Men den høres mekanisk "riktig ut" ? Ikke noe lyd som skal tyde på at noe er galt?
I mine ører høres den mekanisk riktig ut. Fikk også bedre lyd med MSD tenningsanlegg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1809 på: februar 28, 2013, 09:34:48 am » |
|
Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde) Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.
Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1810 på: februar 28, 2013, 09:36:03 am » |
|
Hmm..
Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1811 på: februar 28, 2013, 09:38:08 am » |
|
Hmm..
Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?
Erik har sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1812 på: februar 28, 2013, 09:38:35 am » |
|
Hmm..
Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?
Erik har sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret. Sjekket at løft er slik det skal være?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1813 på: februar 28, 2013, 09:39:14 am » |
|
Hmm..
Har du sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret?
Erik har sjekket at kammen er riktig i forhold til papiret. Sjekket at løft er slik det skal være? Det vil jeg tro.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1814 på: februar 28, 2013, 09:39:42 am » |
|
Da tror jeg at jeg er tom for idéer.. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #1815 på: februar 28, 2013, 09:42:54 am » |
|
Klør meg i hue.. Om noen har en 1 3/8" merged header eller større å låne Putte v.3.0 kunne såklart dette vært morsomt å prøvd.
Jeg har 1 3/4" merged header med både stinger og mondo-potte liggende.. Befinner seg i Tønsberg, så er jo på "feil" side av dammen(?).. Skal brukes på min motor, men er fortsatt flere uker til jeg får bruk for det selv... :-) Har også mer eller mindre "alt" av deler liggende løst også, om noe annet ønskes prøvd.. 51.5mm IDA med 44mm halsringer og mye annet..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1816 på: februar 28, 2013, 09:44:03 am » |
|
Rar feil. Men uten å høre føle og tafse på motoren på egenhånd er det vanskelig å komme med en løsning. Hadde vært noe å teste en annen eksos, men 50hk... Sikker på at det ikke er noe som kniper? kan være en ide å demontere vippestellet og tennplugger for å kjenne etter.
Som Erlend skriver, tomt for ideer nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1817 på: februar 28, 2013, 09:47:23 am » |
|
Kanksje IKEA har tatt de siste hestene?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1818 på: februar 28, 2013, 09:48:01 am » |
|
Leak test?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #1819 på: februar 28, 2013, 09:59:48 am » |
|
Kanksje IKEA har tatt de siste hestene?
Kanskje motoren føler seg fornærmet av å bli fraktet sammen med byggematrialer 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1820 på: februar 28, 2013, 10:00:59 am » |
|
Leak test?
Tror ikke det er blitt gjort.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1821 på: februar 28, 2013, 10:01:41 am » |
|
Er det 60% leak på ventilene, som jeg så, da mister du MYE hester..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1822 på: februar 28, 2013, 10:03:42 am » |
|
Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde) Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.
Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.
Motoren er lettstartet, virker frisk og fin. Ingen ulyder. Hvis en av ringene sitter opp ned, tenker jeg at den antagelig henger med til et visst turtall før den gir etter og trykket faller. Et trykkfall vil tillsi at det blir dårlig forbrenning og lite kraft. Dvs at den går fett på full gass. Bore wash? Tror det er verdt å sjekke ut i alle fall, som Eivind skriver var ikke beskrivelsen for monteringen av ringene veldig god og ringene var ikke merket for opp/ned. Så det er en sjanse for at det ble gjort noe feil her...
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1823 på: februar 28, 2013, 10:06:12 am » |
|
Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde) Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.
Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.
Motoren er lettstartet, virker frisk og fin. Ingen ulyder. Hvis en av ringene sitter opp ned, tenker jeg at den antagelig henger med til et visst turtall før den gir etter og trykket faller. Et trykkfall vil tillsi at det blir dårlig forbrenning og lite kraft. Dvs at den går fett på full gass. Bore wash? Tror det er verdt å sjekke ut i alle fall, som Eivind skriver var ikke beskrivelsen for monteringen av ringene veldig god og ringene var ikke merket for opp/ned. Så det er en sjanse for at det ble gjort noe feil her... Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdf
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1824 på: februar 28, 2013, 10:07:12 am » |
|
Berger tipset meg om at det kanskje kan være at jeg har montert stempelringene feil vei. (Manualen var ikke helt lett å tyde) Men hvis ringene er montert feil vei. Ville ikke motoren åndet myer mer. Å den ånder jo så og si ingen ting.
Jeg setter mine 10 øre på at det er noe helt galt med kammen.
Motoren er lettstartet, virker frisk og fin. Ingen ulyder. Hvis en av ringene sitter opp ned, tenker jeg at den antagelig henger med til et visst turtall før den gir etter og trykket faller. Et trykkfall vil tillsi at det blir dårlig forbrenning og lite kraft. Dvs at den går fett på full gass. Bore wash? Tror det er verdt å sjekke ut i alle fall, som Eivind skriver var ikke beskrivelsen for monteringen av ringene veldig god og ringene var ikke merket for opp/ned. Så det er en sjanse for at det ble gjort noe feil her... Det fulgte med lik manual på min: http://www.wiseco.com/PDFs/Manuals/RingEndGap.pdfDenne har jeg ikke sett før.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kb
Medlem
  
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #1825 på: februar 28, 2013, 10:11:01 am » |
|
Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #1826 på: februar 28, 2013, 10:12:49 am » |
|
Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?) Har race kittet Feature the Wiseco RACING 1x1.2x28 ring package
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1827 på: februar 28, 2013, 10:14:44 am » |
|
Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?) Har race kittet Feature the Wiseco RACING 1x1.2x28 ring package Det har ikke noe å si. Ringene skal monteres likt uansett.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #1828 på: februar 28, 2013, 10:16:58 am » |
|
Er samme monteringstegninger (side 3) på mine Wiseco stempler.. (Har den varianten med "store" ringer, du har vel den med "små" ringer på Putte..?) Har race kittet Feature the Wiseco RACING 1x1.2x28 ring package Det har ikke noe å si. Ringene skal monteres likt uansett. Etter hva jeg kan huske viste den veiledningen som fulgte med ringene til Eivind en haug med ringprofiler og ingen av de matchet liksom helt de ringene vi monterte. Derfor usikkerheten.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #1829 på: februar 28, 2013, 10:19:02 am » |
|
Er de rette innerst, eller har de en skrå kant?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|