Så. Da har den havna hos meg, for å bli min brukstralle

71 mod 1302 med gammel bakluke. Syns den grønne (roadtripbilen) fortjener å stå inne om vinteren, og da må man jo ha noe annet å ofre til veisaltet. Sliter med å finne rust på denne, så den skal vel holde et par vintre

Og siden den først har rånerutseendet, vil jeg kaste inn noen målere i dashbordet, og gjøre den til testemne for ymse motorprosjekter på sommerstid. Så kan jeg lære meg mer motor og samtidig teste ut i en bil med irs og bøtteseter

Men det blir til våren igjen. Den skal få overvintre med 1600-motoren den er utstyrt med. Tror kanskje den har 1300-kasse også. Syns den har ganske høyt turtall på motorvei. Har ikke fått krøpet under enda, siden den er godt senka bak. For små hjul har den i hvert fall, men jeg tviler på at det er hele forklaringa på turtallet og den gode akselerasjonen (speedometer viser 8.5% for mye)

Tenkte å sette på noen litt større dekk bak, og kanskje senke litt foran for å få den i vater. Liker ikke så godt omvendt-stuk

På sikt tror jeg også at jeg skal prøve meg på et eksosanlegg med sideutblås, så jeg slipper at det ligger mellom bakplata og bakken.
Legger ut et par uhøytidelige bidler også

Litt racerlook

Ser at jeg hadde hvitbalansen på kameraet helt ute på jordet, men man ser jo bakluka. Ser også at noen har bytta en skjerm en gang i tida, og at baklyktene er alt annet enn i vater

Tenker jeg heiser den ene og senker den andre, så lyktene fortsatt overlapper de gamle hullene

For meg som er så liten og slank, er disse setene prima. Sammen med senk, irs og sterkere motor enn i den grønne, er det farlig moro å kjøre den

Tror man den blir høy nok her med mer gummi og sideutblås?

Kan i alle fall ikke ha bilen så høy, syns jeg. Racelooker på stylter?

Tror motoren som står i er ganske så original. Virker i alle fall som den er i grei stand

(Ja, jeg er helt og holdent klar over at det ikke står i noen forgasser, men det er fordi jeg fikler litt med den nå om dagen

)