Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #90 på: mars 14, 2013, 11:24:16 am » |
|
Bare å vri med skiftnøkkelen slik gamle Gene sa...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Racing56
Medlem
  
Innlegg: 194
Bosted: Oslo
Porsche for fun, but VW forever!
|
 |
« Svar #91 på: mars 14, 2013, 11:54:59 am » |
|
Digger den motoren din Vegard. Tommel opp! Behold Gene blå og lilla innsug... Ønsker meg sånt rakle-stag jeg også.  Hva med å bytte ut repro-bensinpumpa med en ny i original-look?
 bensinpumpe.JPG (52.89 KB. 640x478 - vist 495 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Tor (Racing56) Fagerhøi
Member of: Stormtroopers, Veteran VW Klubben, Porsche 356 Klubb Norge, Porsche 356 Registry US
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #92 på: mars 14, 2013, 13:43:35 pm » |
|
Digger den motoren din Vegard. Tommel opp! Behold Gene blå og lilla innsug... Ønsker meg sånt rakle-stag jeg også.  Hva med å bytte ut repro-bensinpumpa med en ny i original-look? [ Vedlegg ] Enig med pumpa. Den skal nok prøves ut i oppstart for så å bli byttet senere. Litt spent på om fordeleren er i orden også. Nå gammalt ræl jeg fant. En br25 som har lik tenningskurve som 010.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #93 på: mars 14, 2013, 17:52:41 pm » |
|
BR25 skal være gull det Har kjørt med en sånn selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #94 på: mars 28, 2013, 22:01:22 pm » |
|
Da har jeg endelig fått en dag i garasjen. Innkjøring av motor gikk smertefritt. Startet på første dram og etter 20 minutter var den fremdeles like knusktørr utenpå. Håper den holder seg slik. I morgen blir det analysering av olje og en ny runde i benken med tuning.
Ellers fikk jeg endelig slipt litt mer på den siste døra. Godt å komme i gang med drittjobben igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #95 på: mars 29, 2013, 21:52:00 pm » |
|
Har en magnet i sumpen på motoren. Denne var fri for spon. Godt tegn. Ventilmekanisme hadde ikke forandret seg og alt så veldig bra ut. Fyrte opp igjen og fikk tunet litt. Spenstig liten motor.
Ellers har jeg gjort ferdig førerdøra. Nå gjenstår quarteren så er selve karosseriet ferdig. Veldig produktiv dag i garasjen.
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #96 på: mars 29, 2013, 22:12:47 pm » |
|
Og det var absolutt rom for bremsing på mandag sa sjefen. Vi får avtale nærmere på Søndag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #97 på: mars 29, 2013, 22:40:03 pm » |
|
Konge. Det blir deilig å få tunet inn skikkelig og samtidig spennende med kreftene. Jeg er fornøyd med alt over 70 hk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #98 på: mars 30, 2013, 12:42:46 pm » |
|
70 tror jeg du bikker. Blir morro med en dynodag. Gleder meg. 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #99 på: mars 30, 2013, 15:48:48 pm » |
|
70 tror jeg du bikker. Blir morro med en dynodag. Gleder meg.  Kan jeg også få være med?  Kommer hjem igjen på Søndag.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #100 på: mars 30, 2013, 17:28:21 pm » |
|
1 klubbmøte i 2013 med alle tilstede. Høres ikke dumt ut. Vi har jo litt å ta tak i. 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #101 på: april 01, 2013, 19:19:51 pm » |
|
Da er dynoday over for min del..
Bremset hele 61 hk. Litt under ønsket mål kanskje..
Heldigvis flommet gasserne over og den ene pluggen bli litt glissen og lei. 61 hk på 3 sylindere hørtes bedre ut. Ny plugg og ting fungerte mye bedre.
Nå går den rent og pent med fint drag hele veien. 97 hk med dual muffler og viftereim og 105 hk uten reim. Meget godt fornøyd med dette.
Det beste av alt er at motoren er fremdeles knusktørr. Ingen oljelekkasjer i det hele tatt.
Må takke Erik for god hjelp og fantastisk utstyr og klubbgutta mine med sine hjelpende hender.
Ikke så værst for en 1680 motor med for det meste originale deler i longblocken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #103 på: april 01, 2013, 21:20:04 pm » |
|
Gratulerer med flott bremsing!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #104 på: april 01, 2013, 22:14:52 pm » |
|
Ble dritredd da "The stormtroopers" invaderte verksted klokken 0900 i dag tidlig. Men det viste seg være en gjeng snille gutter. Ikke noe å være redd for. Skinnet kan bedra med andre ord  Godt å bremse en motor som reagerer på dysing og drar fra 2000 rpm uten røkk og napp igjen. Det er sånn jeg liker det. Også greit å vite at ubalansert veiv med standard råder taklet 7000 snurr. Selv om det neppe blir dagligdags 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders
Seniormedlem
   
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
 |
« Svar #105 på: april 01, 2013, 22:31:51 pm » |
|
Her er en liten snutt fra det beste draget. :-) Takk for en fin avslutning på påskeferien.
|
|
|
Loggført
|
 Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #106 på: april 02, 2013, 09:22:04 am » |
|
Alltid gøy med en dynodag. Ekstra gøy med så fine tall. Utrolig bra å ha en bremsebenk med en så trivelig kar bak spakene så nære hjemme. En perfekt dag 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #107 på: april 02, 2013, 09:25:59 am » |
|
Takk til alle for fine ord. Neste gang vi havner i benken er det gassermotoren som skal få prøve seg. Da forventes litt andre tall. Gleder meg, men enda veldig lenge til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #108 på: april 03, 2013, 00:06:48 am » |
|
Konge!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #109 på: april 03, 2013, 07:45:07 am » |
|
Jeg har også fått lagt om til nye bakdekk til 67 modellen. Selv om felgene er delt og man skal kunne bytte dekk selv så satt dekket helt sinnsykt i sporet. Dekkspak var helt klart nødvendig. Det er også en kunst å få slangene vekk fra skjøten på felgen når dette skrus sammen igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #110 på: april 03, 2013, 07:48:11 am » |
|
Men vi må videre. Quarter next.
Ganske fin fasong i døråpningen. Jeg har snittet opp hele siden og spennt opp til en rett kant og kanskje korrekt avstand til døren. Bildene er fra før kapping. Så bøyd og rar at døra tok i kanten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Splitboy
|
 |
« Svar #111 på: april 03, 2013, 09:05:22 am » |
|
Ble særs trevlig med polyglas dekka 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #112 på: april 03, 2013, 09:13:18 am » |
|
Ble særs trevlig med polyglas dekka  Enig. Får bare håpe at de ikke ødelegger hele kjøreopplevelsen. Regner jo med at de er litt atale med sporing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #113 på: april 03, 2013, 12:18:52 pm » |
|
Ble særs trevlig med polyglas dekka  Enig. Får bare håpe at de ikke ødelegger hele kjøreopplevelsen. Regner jo med at de er litt atale med sporing synonym til atale Antall funnet 27 Ant Ord Ant bokst Ord Bruker Id Ant Ord Ant bokst Ord Bruker Id 1 4 ekle 5 1 8 uskjønne 2234 1 4 fæle 2 1 9 plagsomme 2 1 4 leie 5 1 9 ufyselige 2 1 4 sure 5 1 9 vanartede 2 1 5 ertne 7 1 9 vanartete 2 1 5 gufne 5 1 9 vemmelige 2 1 5 mugne 2 1 10 uoppdragne 2 1 6 gemene 2 1 11 uskikkelige 2 1 6 kultne 2 1 11 usympatiske 2 1 6 lumpne 2 1 12 kranglevorne 3254 1 6 slemme 5 1 13 ufordragelige 2 1 6 ugreie 2 1 7 uartige 2 1 7 vanarta 6 1 8 brysomme 2 1 8 gørrleie 2 Lærte jeg noe nytt i dag og 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #114 på: april 03, 2013, 12:28:33 pm » |
|
Uoppdragne tror jeg kan passe bra i dette tilfellet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ALIEN
Supermedlem
    
Innlegg: 752
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #115 på: april 03, 2013, 16:18:54 pm » |
|
Imponerende framdrift.....
Sveisebrenner du opp alt det andre før du begynner med taket? For det skal vel 3 & 7/8 tommer ned :-) ?
Gleder meg til fortsettelsen....
Alien
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #116 på: april 03, 2013, 16:56:59 pm » |
|
Imponerende framdrift.....
Sveisebrenner du opp alt det andre før du begynner med taket? For det skal vel 3 & 7/8 tommer ned :-) ?
Gleder meg til fortsettelsen....
Alien
Det hadde vært noe.. Du og Folke kan stå for den delen. Jeg liker å være litt høy på pæra  Fikk du forresten maling og var det nok?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #117 på: april 03, 2013, 17:14:32 pm » |
|
Også greit å vite at ubalansert veiv med standard råder taklet 7000 snurr. Selv om det neppe blir dagligdags  eller att VW sin balansering ikke er så gæærn fra fabrikk. så lenge det ikke er tuklet med. tester i Scheck maskinen viser det samme.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
folkevogn
SCC Event.
Seniormedlem

Innlegg: 255
Bosted:
|
 |
« Svar #118 på: april 04, 2013, 00:09:22 am » |
|
Imponerende framdrift.....
Sveisebrenner du opp alt det andre før du begynner med taket? For det skal vel 3 & 7/8 tommer ned :-) ?
Gleder meg til fortsettelsen....
Alien
Jeg har en dollarseddel og 3/16 tomme lysåpning i frontruta 
|
|
|
Loggført
|
11.96@180kmt - SCC2013 
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #119 på: april 05, 2013, 08:21:08 am » |
|
En liten økt på 67 modellen igjen. Motor er på plass, men ble ikke helt ferdig med å montere alt. Felgene kom på og man kan jo tro at Spyder mags med Polyglas dekk er produsert for denne typen bil. God klaring til utstikkende potensielle dekkgnagere innenfor og perfekt utvendig skjermtilpassing. Litt trangt i låven så jeg er spent på hvordan det ser ut på litt avstand. En økt til på denne bilen nå så er det klart for Eu kontroll og sommercruising.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|