|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #151 på: august 05, 2014, 23:26:10 pm » |
|
da fikk jeg bestilt diodene fra Elfa elektronikk. kostet 11 kr, med frakt ble det 80 kr.
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #153 på: august 06, 2014, 20:31:06 pm » |
|
Stor takk til Roy, nå har jeg line lock:)
Sitter og ser på hvordan jeg skal montere dette.
Blokkerer jeg den ene utakket til forbrem, kjøre den andre til line lock, derfa to linjer til hver brems? Riktig?
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #154 på: august 06, 2014, 21:21:44 pm » |
|
Stor takk til Roy, nå har jeg line lock:)
Sitter og ser på hvordan jeg skal montere dette.
Blokkerer jeg den ene utakket til forbrem, kjøre den andre til line lock, derfa to linjer til hver brems? Riktig?
Alex
Jepp.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #155 på: august 06, 2014, 22:38:00 pm » |
|
Takk Erlend!
Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.
Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #156 på: august 06, 2014, 22:52:54 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #157 på: august 06, 2014, 22:57:02 pm » |
|
Takk Erlend!
Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.
Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?
Alex
Oj, da kom jeg på at sånne overganger fikk jeg tak i den gangen jeg kjøpte line-locken. Men jeg vet ikke hvor de er, og husker ikke hvor jeg fikk tak i de  Håper noen av guruene kan hjelpe deg litt kjapt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #158 på: august 06, 2014, 23:01:15 pm » |
|
Takk Erlend!
Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.
Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?
Alex
Oj, da kom jeg på at sånne overganger fikk jeg tak i den gangen jeg kjøpte line-locken. Men jeg vet ikke hvor de er, og husker ikke hvor jeg fikk tak i de  Håper noen av guruene kan hjelpe deg litt kjapt... Hei Roy skrikk ut hvis du plutselig finner adapterne:)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #159 på: august 06, 2014, 23:02:15 pm » |
|
Takk Jørn, kan du bekrefte om bremsenippelen er m10x1? Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #160 på: august 06, 2014, 23:05:04 pm » |
|
Har i fornebugarasjen. Ring meg imorgen på formiddagen og dobbeltsjekk
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #161 på: august 06, 2014, 23:07:46 pm » |
|
er ikke hjemme igjen før i morgen kveld, sjekker en gang til da hvis det ikke har ordnet seg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #162 på: august 06, 2014, 23:20:34 pm » |
|
Har i fornebugarasjen. Ring meg imorgen på formiddagen og dobbeltsjekk
Ok, ringer deg i morgen! Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #163 på: august 06, 2014, 23:27:34 pm » |
|
på bilen er det vel m10x1mm ja
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #164 på: august 07, 2014, 09:23:32 am » |
|
Jeg finner bare én gitt..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #165 på: august 07, 2014, 09:39:36 am » |
|
Takk Erlend!
Noe tips på hva slags overgang jeg trenger for å koble bremserør til line lock.
Line lock har 1/8 npt gjenger, er bremsenippel M10x1?
Alex
Du trenger overganger som du finner på denne siden: http://www.rjvolksperformance.com/performance-parts.html
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #166 på: august 07, 2014, 09:47:55 am » |
|
å jeg tror jeg har jeg¨å da 3stk? 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4146
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #167 på: august 07, 2014, 20:03:05 pm » |
|
Vi har i hyllen på jobben, men det bliver lidt stramt med posten hvis du trenger dem til helgen.. 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #168 på: august 07, 2014, 21:35:07 pm » |
|
Da kom jeg inn døren, og spratt ut i garasjen, og det er gutten sin med orden i sysakene  Jeg fant tre overganger og en blindplugg. Jeg kan fyke bort på rema nå og sende de, så kommer de helt sikkert på lørdag, kanskje i morgen. Så kan jeg få de som ligger i hylla hos Unneberg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #169 på: august 07, 2014, 23:09:29 pm » |
|
Takk til alle som har sjekket om de har overganger. Stor takk til Roy nok en gang, den mannen har orden på delene sine:). Jeg ringte alt mulig steder i dag for å se om de hadde overganger uten å lykkes men utrolig nok kom jeg ikke på å sjekke hos unneberg...læringen er fra nå fremover sjekk unneberg først  Ser ut som det blir line lock montering i helgen. Får jeg tilbake kompressorhjulet er det tutt og kjør:) Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #170 på: august 11, 2014, 00:15:40 am » |
|
Hei Adaptere kom på lørdag (takk Roy!) og nå er line lock montert:) Gikk ganske greit siden jeg fikk litt hjelp av en kompis. Fikk satt på filter og velocity stack på tb. Tenker at jeg bør kjøpe en filter som jeg kan ha over stack'en ved vanlig kjøring.   Fikk også en god nyhet at denne kan hentes snart   Veldig spennende nå, gleder meg til å fyre opp maskinen. Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #171 på: august 11, 2014, 00:26:35 am » |
|
jeg vurdere å kjøre på scc med taket ned. I fjor på teknisk fikk jeg beskjed at jeg trengte armstropper for å kunne kjøre uten. Fikk bestilt disse med ble litt overasket når jeg fikk pakken og det var kun 1 stk som var med og ikke et par.....ser ut som de selges stykkvis.... I fjor gikk det ikke noe særlig fort men vinduene var klar til å blåse ut....under fart blir det et slags overtrykk i bilen som gjør at vinduene dyttes utover. Vi få prøve noe runder med taket ned og se om det faller i smak
Kan noen bekrefte at det stemmer at alt jeg trenger for å kjøre med tak ned er armstropper?
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #173 på: august 11, 2014, 11:52:11 am » |
|
DU har bur?
Da trenger du arm-stropper ja.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #174 på: august 11, 2014, 11:57:21 am » |
|
Du trenger armstropper. De har hos Gundersen Motorsport på Røa (vanligvis - ring og sjekk for sikkerhets skyld). Du skal ha to. En til hver arm..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #175 på: august 12, 2014, 22:18:04 pm » |
|
KORT OPPDATERING:) var ute med bilen, ladet 21,5psi/1,48 bar  . trenger nye injectorer, har 30lb/hr hadde maks duty cycle var på 130% men heldigvis AFR var fortsatt på 13,5. Noen som har og kan ta med til SCC/bor innen 50 km fra oslo? gleder meg til SCC:) mer info kommer senere i kveld Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
    
Innlegg: 7577
Bosted: Nøtterøy
|
 |
« Svar #176 på: august 12, 2014, 22:33:28 pm » |
|
Har et sett 185 cc dyser til overs men er ikke på pcen så jeg vet ikke umiddelbart om de er større enn de du har
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #177 på: august 12, 2014, 23:23:38 pm » |
|
Hei Roy
Dysene jeg har nå er 30lb/hr=315cc/min
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #179 på: august 12, 2014, 23:51:13 pm » |
|
Jeg fikk kompressorhjulet fra Erik i går, den så ut veldig lekkert. Takk!
Fikk montert den i dag og montert tilbake reimen. Jeg fylte E85 i tanken og fyrt opp motoren. Det to ca 60 med sveiving før den startet. Tomgang ligget litt høyt på ca 1200 rpm. Kjørte rundt litt forsinking og endet ve tabellen for å ligge på ca ønsker AFR. Etter en del forsiktig kjøring ga jeg mer og mer gass. Siden AFR var på et safe nivå ga jeg full gass helt til turtallsperre på 5500rpm. Holy moly! Herlig lyd og bilen flyttet på seg ganske greit. Her er noe tall fra loggen:
maks boost: 21,5 psi/1,48bar maks MAT: 82,9C dette er med intercooler og vifte på kjøleren på hele tiden. Den ligget på rundt 60C ved vanlig cruising maks CLT med sensor i toppen: 143C maks duty cycle: 130,9% men AFR var på rundt 11. 100% duty cycle var på ca 1 bar med afr på 11,4
Jeg kjører med regulatoren justert på ca 45 psi. Hvor høyt kan jeg justere denne til? Mulig at ved å justere trykket litt opp jeg kan få litt mer ut av dysene. Tenker også å tune til afr=12.
Beltet fungerte veldig bra. Ingen rare lyden og ingen antydning til avsporing.
Jeg føler at slappe 1915'ere bor være innen rekkevidde på stripa men time will show:)
Hvis noen vil se .msl filen og vil komme med noe tips, send meg epost adressen på PM.
Skrik ut hvis du har noen tips:) (eller større dyser)
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|