KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #690 på: mars 05, 2015, 10:10:47 am » |
|
takker på vegne av trackday for støtten  ser ut som det har kommet en dialog i gang med NBF og fått nøsta opp i sakens kjærne sånn att det kan bli en løsning. da gjenstår det "bare" å få på plass det som NBF mener mangler
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #691 på: mars 05, 2015, 10:18:57 am » |
|
men har holdt på litt for det. ferdig med gasswire opplegget men må felle inn en bit i kaross da gasspedalen butter mot . full gass må man jo ha!
også bestemt meg endelig for en løsning på eksos/grenrør. planen var først å dra det under motor og rammegaffel men blei veldig trangt under der så drar det rett il siden kapp,sveis av originalt grenrør , kurant å holde på med da det er rustfritt , men litt tynt så litt utfordrende å sveise. kjøpt noen 2-1 kollektorer. lengder blir ikke helt likt som originalt da.skal bruke dette grenrøret til turboen senere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #692 på: mars 05, 2015, 12:23:26 pm » |
|
Høres ut som en større konflikt dette ja. Er NBF et akkreditert organ som snakker på vegne av regjeringen og at det dermed blir en politisk sak, eller er det mulig å løfte opp en annen privat organisasjon til samme funksjon?
NBF er tildelt et manadat fra regjeringen for å håndtere bilsport i Norge. Så de kan man ikke ta opp konkurransen med, men de kan klages på. Vi har opplevd samme oppførsel i SCC sammenheng flere ganger. Det eneste som egentlig fungerer er dialog og masing...
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #693 på: mars 05, 2015, 14:25:33 pm » |
|
hører dette fra flere hold innen motorsport. synd de jobber mot og ikke med. får litt biltilsynet feeling
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #694 på: mars 06, 2015, 00:37:03 am » |
|
stod på litt i kveld og fikk laget ferdig grenrøret deilig å være ferdig med dette da jeg har kviet meg litt til det men gikk raskere og greiere enn fryktet  da er det bare resten av eksosen igjen  prøvde å ta hensyn til kledningen som skal rundt motor og div slanger
|
|
« Siste redigering: mars 06, 2015, 00:40:12 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #695 på: mars 06, 2015, 00:43:07 am » |
|
Ser bra ut!
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #696 på: mars 06, 2015, 09:10:54 am » |
|
Nice Jørn! Stor tommel opp herfra.
Keep on with the good work til tross for at NBF forsøker å sette kjepper i hjula for både det ene og det andre.
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #697 på: mars 06, 2015, 13:15:13 pm » |
|
Bare å fortsette bygging. Nok av bakveier i hokksund i værste fall
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #698 på: mars 07, 2015, 01:15:44 am » |
|
,
|
|
« Siste redigering: mars 15, 2015, 19:05:35 pm av RE-tek »
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #699 på: mars 07, 2015, 23:53:35 pm » |
|
i den tilstand den er i nå så er trur jeg ikke dette noe intressant ??
da er kaross og bunnplate delt igjen (forhåpentligvis for siste gang) siste sveis/slip før grunning og maling invendig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
California Blue
Supermedlem
    
Innlegg: 1013
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #700 på: mars 09, 2015, 15:55:38 pm » |
|
Dette ser utrolig bra ut Jørn. Stå på. Fett rett og slett 
|
|
|
Loggført
|
 12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #701 på: mars 09, 2015, 16:12:13 pm » |
|
takker fredrik ser lyset i tunnelen nå anng kapp,slip bor og sveis blir lakk på bunnplate og lakk innevndig kaross ganske snart og da skal bunnplate parres med kaross  mest kosejobb igjen da.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #702 på: mars 12, 2015, 11:38:29 am » |
|
mer småfikling her og der sveist ferdig demperfester, justeringer motorfester,batterifeste og sveist ferdig området rundt gamle batterifestet++ og bunnplata er satt i grillstativet to-do-lista på bunnplata minsker  satser på grunning og maling søndag
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #703 på: mars 12, 2015, 11:38:59 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #704 på: mars 15, 2015, 21:31:36 pm » |
|
i dag har bunn plata vært i den økologiske lakkboksen i møkkakjeller'n  Epoxy og Rallyzchartzmatt. etter diskusjon med TomR som var på besøk blei det ett strøk med farge vekt spart! lakket ikke rammegaffel bak da jeg må klokke inn diff mot motor og gjenstår ett par sveiselarver der. gkør det da kaross og bunnplate er skrudd sammen for siste gang så blir å flekke over dette da .
|
|
« Siste redigering: mars 15, 2015, 21:38:22 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #705 på: mars 15, 2015, 21:35:01 pm » |
|
Norges letteste rustfrie flyndre . 
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #706 på: april 03, 2015, 20:47:46 pm » |
|
ting går forover og inne i den beste fasen av bygget ,:P montering! sveist ferdig div på kaross og vært i den ordtnlige lakkboksen (miljølakkboksen utgikk pga ustabilt vær) epoxy og lastebil lakk L90D kaross rett fra lakkboks på bunnplate i dag  sliten i høyrearmen da det var tidkrevenede å grunne+lakke med buret og alle kriker og kroker. takk for løftehjelp av bl.a Raaen,PålAF og div guttunger! og CATO for lån av skaphenger.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #707 på: april 03, 2015, 20:48:55 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål A.F.
Supermedlem
    
Innlegg: 634
Bosted: Vestfossen
|
 |
« Svar #708 på: april 03, 2015, 21:37:16 pm » |
|
Ser veldig bra ut Jørn  Lykke til med montering resten av påsken.
|
|
|
Loggført
|
1958 T1 boble. 1960 T1 boble ragtop.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #709 på: april 03, 2015, 22:12:24 pm » |
|
internett på hytta og greier. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #710 på: april 03, 2015, 23:43:57 pm » |
|
prøver å finne en takspoiler no ala denne tegninga. noen som har tips til hvor man kan få tak i slik? har sett på boblebaard sin men prøver å finne en litt større 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Boblebaard
Seniormedlem
   
Innlegg: 419
Bosted: Ski
|
 |
« Svar #711 på: april 04, 2015, 01:02:15 am » |
|
Min er fra Remelle, men se evt på designet på den som sitter på New Beetle RSI / New Beetle Cup bilene. Burde ikke være umulig å lage noe likt dem.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #712 på: april 04, 2015, 10:32:02 am » |
|
takker ,sjekker ut
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #713 på: april 04, 2015, 11:52:53 am » |
|
Har brukt alt for mange timer til å lese om dette og sett en del vindtunnell tester og fant nylig et spoiler design som jeg tror ville fungert veldig bra. Jeg tror at en kopi av nye Audi A1 sin takspoiler ville sett rimelig bra ut og fungert mye bedre enn dem som Gerrelt lagte til å sitte på vinduet. Med å få på en lav kamei fremme, lage plater i carbon fiber fra kamei spoileren og til det flate gulvet og evt lage flatt gulv bak med hjulopphenget bak vil hjelpe på. I tillegg så har jo du muligheten til å bygge en skikkelig rear diffuser da du ikke har motoren å ta hensyn til. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #714 på: april 04, 2015, 13:10:22 pm » |
|
Diffuser er planlagt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #715 på: april 05, 2015, 00:23:12 am » |
|
Inspiserte bygget i dag - meget imponerende vil jeg si - fem rattar!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2112
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #716 på: april 05, 2015, 11:47:02 am » |
|
One of a kind :-) Ser meget bra ut :-o
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #717 på: april 07, 2015, 07:51:47 am » |
|
Gleder meg til å se video med lyd :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #718 på: april 13, 2015, 18:30:35 pm » |
|
taktak driver å strekker opp bærearmene bak byttet hjulager og rengjort klart for å presse inn nye foringer men foringene er ikke symmetriske liksom, altså gummien innvendig har spor i seg som gjør att de sikkert skal monteres ì en èn gitt posisjon. kikket i bentley og haynes og googlet men finner ingen ting
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #719 på: april 14, 2015, 07:38:16 am » |
|
Jeg ville montert dem som på det øverste bildet. Ser bare ut til å ta opp kreftene best i den posisjonen..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|