KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #780 på: juni 12, 2015, 20:30:35 pm » |
|
vet ikke helt det asså.!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #781 på: juni 13, 2015, 23:12:11 pm » |
|
Så mens TomRakle piner seg gjennom 11 timers flytur så har jeg kasset inn beltene og gjenget opp hylser til øyebolter for belter og sveist dem inn i buret . var visst ikke noe særlig å ha belter i "motorrommet" har også sveist ferdig begge stolfestene er visst flere som er intressert i å sitte på!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #782 på: juni 14, 2015, 11:41:59 am » |
|
Dette er sååå nice. Imponert over alle de små detaljene som gjør dette til et så rått bygge. To tomler opp
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #784 på: juni 14, 2015, 13:00:47 pm » |
|
Tre tomler opp herfra..  Juks, du har jo ti å ta av 
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #785 på: juni 20, 2015, 19:06:14 pm » |
|
"lynet" har trådd til igjen og kommet med en eske med meierirør  da fikke jeg sydd sammen eksosen montert flexrør siden motoren må kunne justeres bittelitt mot diffen. litt forskjellig diametere her og der pga inn/ut kollektorer og v band flenser. v band flenser brukte jeg siden mellomrøret skal byttes ut på sikt med en turbo og håper å kunne bruke grenrør og lydemper delen til turboe anleget seinere men må sikketrt gjøre om det å ,kjenner jeg meg sjøl rett! blei å dreie ned meieriflensene og feste på v band klemmene. lettere å tig'e butt i butt tynne rør enn å drive å fylle opp med tilsatstråd har jeg funnet ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #786 på: juni 21, 2015, 21:57:15 pm » |
|
blir fett å se flammer stå ut av motorlokket
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #787 på: juni 21, 2015, 22:58:58 pm » |
|
håper ikke du sikter til nok en motorbrann ! 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #788 på: juni 21, 2015, 23:16:44 pm » |
|
Dette blir gromt 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Hans
Supermedlem
    
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #789 på: juni 22, 2015, 12:36:36 pm » |
|
håper ikke du sikter til nok en motorbrann !  hehe - nei, får håpe du slipper det
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #790 på: juni 22, 2015, 12:39:24 pm » |
|
Er det ikke fabrikksny motor? GARANTI 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #791 på: juni 22, 2015, 13:52:40 pm » |
|
Motor er ikke ny. Men kun visstnok gått 50mil. Racing og garanti er en sjeldenhet
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #792 på: juni 22, 2015, 14:07:56 pm » |
|
Motor er ikke ny. Men kun visstnok gått 50mil. Racing og garanti er en sjeldenhet Var en spøk ja  Går sikkert greit. De vet vel hva de driver med. Om motoren tåler resten av vekten mellom motor og MC er en annen sak, men tipper det.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #793 på: juni 22, 2015, 15:55:02 pm » |
|
Selvfølgelig litt for lite moment frem til turbo blir montert tenker jeg.. Selv om den er lett, må det vel kompenseres med turtall frem til da..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #794 på: juni 22, 2015, 16:52:39 pm » |
|
for lite moment til hva?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #795 på: juni 22, 2015, 22:10:50 pm » |
|
Gleder meg til den får turbo! Blir omtrent sånn her tipper jeg 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
    
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
 |
« Svar #796 på: juni 22, 2015, 22:35:31 pm » |
|
Heftig
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #798 på: juni 27, 2015, 22:22:01 pm » |
|
Ræva begynner å bli klar fått laget "diffuser" og bakplate og litt plater for å stive opp. Laget hele kasseten demonterbar , kjekt NÅR ..ikke hvis man må baki der å skru evt komme seg opp på bilhenger'n 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #799 på: juni 27, 2015, 22:27:30 pm » |
|
Også breddet bakskjermene. tok i litt exrtra så jeg har god plass til div dekker. vet jo aldri hva man havner på droppa skjermdonor løsningen , og siden LYNET glimter til igjen og har lånt meg krymp og strekk maskin så laget jeg de av aluminium gikk relativt kjapt. men genrensininger i bredde på platesaks og knekke gjorde att jeg måtte lage de i 2 deler gjenstår å få skjøta de. Blir skrud med HOSO RACING aluskiver.. gud veit hva slags merke det er men billig og fine 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #800 på: juni 27, 2015, 22:33:34 pm » |
|
handla inn testdekker og som kan brukes på vått. gikk for ett rimelig alternativ i gateslicks kategorien Nankang NS2-R track soft/utgaven , som er i noe ala Toyo R888 205/55-16 var det eneste jeg fikk tak i nå så blei i grenseland smalt på bakhjula som er 8" blei litt strekk i de. men får duge til slicksa kommer på
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #801 på: juni 27, 2015, 22:36:01 pm » |
|
par bilder til er jo tross alt gratis!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
181
Supermedlem
    
Innlegg: 510
Bosted:
|
 |
« Svar #802 på: juni 27, 2015, 23:03:13 pm » |
|
Utrolig hva du får til Jørn!:)
Alex
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #803 på: juni 27, 2015, 23:55:41 pm » |
|
Utrolig hva du får til Jørn!:)
Alex
Helt enig. Snart begynner han å gå Koenigsegg i næringa og begynner serie-produksjon av SCC (Switzer Cheese Cars) 
|
|
« Siste redigering: juni 27, 2015, 23:59:52 pm av Jærva »
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #804 på: juni 28, 2015, 12:53:11 pm » |
|
takk Alex. Jærva har inntatt sommerpilsen skjønner jeg 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #805 på: juni 28, 2015, 21:18:51 pm » |
|
tenker litt på om jeg vil ha -02 baklyktene eller gå for noe mindre evt tidlig -60 talls baklykter er jo ikke akkurat originalbil men er jo tross alt en -02 hmmm...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #806 på: juni 29, 2015, 06:46:33 am » |
|
Kjør 02 lykter. Alt annet blir rart synes jeg.. 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #807 på: juni 29, 2015, 08:23:15 am » |
|
Nydelig arbeid som vanlig! Hva synes du om tanken på å kappe ut deler av skjermen bak hjula for å slippe ut høytrykket i hjulbuen? Funker fint, letter vekt og ser veldig bøllete ut! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #808 på: juni 29, 2015, 09:52:45 am » |
|
noen helrøde evt røde med klare blinkers -02 lamper blir vel greit nok. ser nok bare litt klovnete ut med alle dissa fargene bakider Dalland , noe utlufting av både frem og baksjermer er på planleggingstadiet. dagsformen avgjør hva resultatet blir.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #809 på: juni 29, 2015, 11:40:33 am » |
|
noen helrøde evt røde med klare blinkers -02 lamper blir vel greit nok. ser nok bare litt klovnete ut med alle dissa fargene bakider Dalland , noe utlufting av både frem og baksjermer er på planleggingstadiet. dagsformen avgjør hva resultatet blir.
Kjøp helrøde glass, med klart felt nederst. Så setter du inn pærer som blinker gult i det klare feltet. Kombinert bak-/bremselys i midtfeltet og rent bremselys i øverste del. Kan vel være greit med godt synlig bremselys - selv om du stort sett har kjørt fra de bak.....
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|