Jeg har endt opp med 2 biler og 2 retninger på motor:
I Ghian har jeg en 2210cc oxyboxer med efi hvor kjørbarhet og "smoothness" er prioritert, da dette har vært min daily driver i sommerhalvåret de siste 10-15 årene. Jeg har endt opp med å lære meg det jeg trenger for å få EFI til å funke, så det behøver ikke å koste skjorta. Og det har fungert bra mtp kjørbarhet. Svakheten i den motoren har hele tiden vært toppene, da jeg foreløpig ikke har prioritert å investere i et sett bra, "ut av boksen" topper ala CB sine panchitos, EMPI GTV2 eller lignende. Hjemmelagde ledningsnett med stadige endringer er også noe man skal passe seg for med tanke på pålitelighet, har jeg erfart.
I 67 bobla har jeg gått litt mer old school, med fokus på "bang for the buck"" med en 1600 med w100 kam, hjemmeporta standardtopper og FAJS webere. Som Kjell Tormod sier, 80-90 hester og mye gøy på stripa, men jeg har ingen erfaring med gassere, så personlig har jeg plundret litt med enten justering eller det faktum at det er kina-kopier. Så f.eks kø-kjøring med kald motor (som jeg har hver morgen på vei til jobb) er litt slitsomt. Uansett, hvis man bruker samme grunn-oppsett men putter litt mer penger i gode topper og gassere, og i tillegg får en erfaren mann til å dyse gasserne, tror jeg det kan bli mye mer kjørbart enn det jeg har erfart så langt.
Og så er jeg litt spent på hva du mener med EFI-topper. Jeg kan ikke si jeg har fått med meg at det faktum at man skal bruke EFI har noe å si for designet av topper, men så er det mye jeg ikke har fått med meg, da

Planleggingsfasen er ofte den mest interessante fasen, i mine øyne, så lykke til, og hold odd oppdatert