oktober 27, 2025, 06:15:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Back to -89  (Lest 83236 ganger)
The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #180 på: oktober 19, 2025, 17:23:53 pm »

Satser på mye solbrent panne neste år.

Praktisk med stoler med vipp, selv om baksetet mest sannsynlig aldri blir brukt.


* 20251019_165603.jpg (50.53 KB, 800x450 - vist 64 ganger.)

* 20251019_165507.jpg (57.96 KB, 800x450 - vist 66 ganger.)
Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #181 på: oktober 19, 2025, 17:56:59 pm »

Lekte meg litt ned AI forleden. Ba om litt senking, med 165/70-15 dekk foran og 185/70-15 bak. Fikk mye senking, useless lavt, men kult ble det.

Usikker hvilken høyde jeg legger meg på, men at den blir senket både foran og bak er sikkert. Superlav blir den nok ikke.


* FB_IMG_1760889346689.jpg (60.36 KB, 800x593 - vist 69 ganger.)

* FB_IMG_1760889355032.jpg (58.38 KB, 800x533 - vist 70 ganger.)
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7717
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #182 på: oktober 19, 2025, 20:14:59 pm »

De setene ser veldig bra ut. Er det lov å spørre hvor man kan få ta i et par? Jeg må ha noen nye seter i 67n min
Loggført
The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #183 på: oktober 19, 2025, 20:49:20 pm »

De setene ser veldig bra ut. Er det lov å spørre hvor man kan få ta i et par? Jeg må ha noen nye seter i 67n min

Disse fant jeg på finn for 5 år siden til en latterlig bilig penge, 800 kr for fram- og bakseter. Ligger ofte delebiler der med interiør. Oftest så er det helskinn og ikke stoff i midten som disse.
Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #184 på: oktober 20, 2025, 21:21:01 pm »

Da fikk jeg endelig tak i rett stativ til motorbukken fra biltema.

Gamle fester av

* 20251020_201902.jpg (51.25 KB. 800x450 - vist 35 ganger.)


Og nytt feste på.

* 20251020_202141.jpg (48.11 KB. 800x450 - vist 41 ganger.)

Loggført

The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #185 på: oktober 24, 2025, 07:05:55 am »

Rigget og klart for motorbygging.


* 20251023_214607.jpg (48.9 KB. 487x600 - vist 26 ganger.)

Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7717
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #186 på: oktober 24, 2025, 09:17:28 am »

Let the fun begin Glad
Loggført
The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #187 på: oktober 24, 2025, 11:05:25 am »

Let the fun begin Glad

Jupp. Men lider av beslutningsvegring for tiden. Sitter og drodler fælt på å bygge en periodisk korrekt 1700 motor, med machine-inn 88mm sats, ville vært kult....eller bygge slik som tenkt men da med efi. Er tross alt efi-topper😏. Der er jeg litt støkt, og klarer ikke å bestemme meg. Selve blokka med innhold er gitt, men ikke det som skal på toppen der igjen.
Loggført

Kjell Tormod Brekka
Supermedlem
*****
Innlegg: 669
Bosted: Kragerø



Vis profil
« Svar #188 på: oktober 25, 2025, 11:25:12 am »

Spørs jo litt på hva du vil med motor; Mest mulig effekt, lettkjørbarhet, old school look og selvfølgelig økonomi.
EFI er jo knall men forholdsvis dyrt og ser jo ikke like Classic ut som forgassere.
For meg er utseende og lyd like viktig som effekt og om den ikke går på tomgang de første 5 minuttene så er det ikke så farlig. Helller ikke at den kanskje vil bruke mer bensin.

Men liker man litt hi-tec så er jo efi den beste måten å tilføre bensin på.

Standard slag? Hvilken kam?
Loggført

Tlf 993 67 911
Seaside VW- Club
‘67 T1 1500
‘67 912 Coupe
 +Div andre ‘67 prosjekt
The Car Cave
Supermedlem
*****
Innlegg: 889
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #189 på: oktober 25, 2025, 18:55:08 pm »

Standard slag, 69 mm balansert originalveiv. Kam er den legendariske w110 fra Engle.

Ønsker vel en motor som er en god kombo av det du nevner🙂, derav tanken om efi. Men ja, det koster. Mulig det heller er klokt å legge de pengene på sylindersett og topper. Har jo et sett tomme cb044 liggende, så mangler kun sylindersett og ventiler egentlig.

Alternativet er å rett og slett å bare bruke 044 toppene istedet for efi toppene, å kjøre original 1600 sats/boring, blir ikke overkill med de toppene. Blir fort 10k pluss for å bore opp toppene og kjøpe 1700 sats.
« Siste redigering: oktober 26, 2025, 12:23:00 pm av The Car Cave » Loggført

Sider: 1 ... 5 6 [7]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!