Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« på: oktober 06, 2008, 21:56:51 pm » |
|
Hei, jeg er en gutt på snart 18 år som driver for tida å restaurerer og trimmer en 1300S. Har litt forskjellige spørsmålene osv.. Har srvwk avtale angående den spesielle forsikringen man kan få med full kasko og uendelig kjøring til ca 350kr? Bør jeg vente til ny året med å melde meg, sånn at jeg ikke betaler 200kr for 2måneder?  Antall medlemer? Noen på min alder? Ønsker egentlig bare å komme litt i kontakt med andre boble folk og diskutere osv. (snylte meg til bil turer)  Synes bare det er koslig med besøk i garasjen og tar gjerne imot ideer og tips  ps: noen som har en bakplate til bobla mi? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bobletrond
Medlem
  
Innlegg: 152
Bosted: Ålgård, Rogaland
|
 |
« Svar #1 på: oktober 06, 2008, 22:31:50 pm » |
|
Meld din interesse nå, betaler du nå så regner jeg med det blir for medlemskap neste år. Er vanligvis ikke så strenge på det. Snakk med kasserer om det, så blir dere sikkert enig. Vi har klubb-kveld på Jåtten bydelshus 1. mandagen i mnd. Kom derfra nå. Ta en tur innom å slå av en prat. Koster ikke noe det. Er vel ca 100 medlemmer nå, hvor mange som kommer på klubb-kveldene varierer noe men alt fra 5-30.
Klubben har ingen avtale på forsikring, Full kasko og fri kjøring for 350,- finnes ikke. Må nok regne ca 1000,- for veteranbil forsikring med kasko, da er kjørelengden som regel begrenset til 5000km. Pris og kjørelende på veteran forsikring varierer noe fra selskap til selskap. For å få veteranforsikring krever også enkelte selskaper at man har en bil til (bruksbil). Billig forsikring med alle goder finnes ikke det jeg kjenner til.
Trond
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #2 på: oktober 07, 2008, 00:17:12 am » |
|
Forsikringen du prater om er vel den en kan få gjennom Tennant, eller den såkalte LMK-forsikringen. Denne har i alle fall fri kjørelengde og ansvarsforsikring til rundt 300 kr, men om du også får full kasko til så lav pris vet jeg ikke. Jeg har også forstått det slik at du må ha vert medlem i en forening/klubb tilknyttet LMK (Landsforbundet av motorhistoriske kjøretøyklubber) i over et år for å få slik forsikring. Hvordan det er med bruksbil utenom eller krav til originalitet vet jeg ikke.
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: oktober 07, 2008, 00:25:20 am » |
|
Ja er den jeg mener, lurer derfor på om sør rogaland klubben er medlem av lmk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: oktober 07, 2008, 00:45:27 am » |
|
Nei, er ikke det...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #5 på: oktober 07, 2008, 06:48:29 am » |
|
Berre det at du restaurerar og trimmar 1303'en din gjer vel til at du nok med stor sansynlighet fell utanfor når det gjeld å kunne få LMK-forsikring.. Kjøretøyet må være 30 år eller eldre. Det skal være et samleobjekt som eies av privatperson, firma eller museum. For firma eller museum må navngitt person være nevnt i polisen. Kjøretøyet kan ikke benyttes i ervervsmessig sammenheng (utleie, varetransport o.l.). Kjøretøyet skal være i original stand, ikke ombygd eller modernisert. Det kan være restaurert eller urestaurert, men må være godt vedlikeholdt og "presentabelt". Bulker, rust, rotete ledningsnett og flenger i trekk og seter er noen eksempler på hva som man bør gjøre noe med før besiktigelsesmann tilkalles. Mindre modifiseringer som var vanlig å foreta i kjøretøyets normale livsperiode (ca. 5-10 år) kan aksepteres, særlig der originale reservedeler ikke er tilgjengelige. Og det er vel ikkje hjelp i å komme med argument som "jammen cal-look-gutta trimma jo bilane sine", for det var vel ingen av dei som skrudde 1303 likevel.. Så om ankepunktet ditt mot SRVWK er at dei ikkje er LMK-tilknytta, er det jo litt synd..  Trur du hadde kjempa ein forholdsvis umulig kamp mot "regimet" i LMK likevel. Les forøvrig meir her: http://www.lmk.no/page.php?26
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #6 på: oktober 07, 2008, 10:39:02 am » |
|
1300 S, ikke 1303 S  stor forskjell.... Forøvrig startet jeg mitt boble liv i en 1974 1300S. Dette var i 89 og jeg var bare 15. Kanon bil det. Jeg meldte meg ikke inn i klubben før en sånn ca 8 år siden, men er ikke i tvil om at det er lurt. Du får tilgang på masse kunnskap og får nye VWenner som du også kan ty til å kjøpe deg litt deler når ting går i stykker.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: oktober 07, 2008, 12:12:47 pm » |
|
Ok, tror jeg kan se bort fra LMK forsikringa, men bilen skal bli helt org utvendig og skal lakkeres på ny i org farge. Dette er jo en litt spesiell 73 modell 1300S da den har di fine baklyktene og ikke polstra dash osv.
Hvem er det jeg skal snakke med angående å melde meg inn?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #8 på: oktober 07, 2008, 12:26:20 pm » |
|
Aii. Litt kjapp med talla der, gitt. Men klokka var tidlig, og poenget er framleis til stades. 
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #9 på: oktober 07, 2008, 12:31:51 pm » |
|
Har sendt deg en Pm streetfight 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #10 på: oktober 07, 2008, 15:32:44 pm » |
|
Takker for PMen tipper jeg dukker opp til neste møte. Noen som har "lakkerings kontakter" og kan gi meg en ide på pris på lakkering og siste fin puss vis jeg skulle latt noen proffer ta seg av lakkeringen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #11 på: oktober 07, 2008, 17:34:26 pm » |
|
Har fått et tilbud fra et lokalt lakkverksted, og de sa rundt 10k for full lakkering. Da gjør en alt forarbeidet selv, og lakkverkstedet tjener ingenting på arbeidet. Dette er i forbindelse med en skole, så jeg vet ikke hvor lett det er å få en like lav pris på "egenhånd". Da bør en nok kjenne noen som kjenner noen, eller få en lakkerer til å gjøre noe svart arbeid 
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: oktober 07, 2008, 17:39:11 pm » |
|
Ok da blir det proff lakking i garasjen  Får lakk hos di på toppen av lura bakken til ca innkjøps pris 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #13 på: oktober 07, 2008, 17:39:29 pm » |
|
basert på egne erfaringer er det ingen vits i å spandere 10000 på en lakkjobb hvis du selv har gjort grunnarbeidet. Grunnarbeidet er det definitivt viktigste på hele karroseriet. Dårlig grunnarbeid skinner rett igjenom lakken om du ikke vet 100% hva du driver med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HorzA
Nybegynner

Innlegg: 41
Bosted: gjesdal
|
 |
« Svar #14 på: oktober 07, 2008, 18:01:19 pm » |
|
10 poeng til Vidar 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #15 på: oktober 07, 2008, 18:08:20 pm » |
|
Blir nok ekte garasjelakkering på meg også ja, bilen min skal bare være en bruksbil, og jeg ser ingen grunn til å "sløse" 10k på noe slikt. De pengene går heller i motoren 
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #17 på: oktober 07, 2008, 20:14:55 pm » |
|
Blir nok ekte garasjelakkering på meg også ja, bilen min skal bare være en bruksbil, og jeg ser ingen grunn til å "sløse" 10k på noe slikt. De pengene går heller i motoren  Legg noe av det i bremser og slikt også da 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #18 på: oktober 07, 2008, 20:21:21 pm » |
|
Blir nok ekte garasjelakkering på meg også ja, bilen min skal bare være en bruksbil, og jeg ser ingen grunn til å "sløse" 10k på noe slikt. De pengene går heller i motoren  Legg noe av det i bremser og slikt også da  Skivebremser fra 1303S er allerede handlet inn, det skal holde både til å bremse bilen og å få den godkjent 
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #19 på: oktober 07, 2008, 20:22:23 pm » |
|
Flink gutt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VWegard
Nybegynner

Innlegg: 32
Bosted: Bergen (Lindås)
|
 |
« Svar #20 på: oktober 07, 2008, 20:35:18 pm » |
|
Har du bilde av boblo? Ho e vel ikkje oransje med takluke? 
|
|
|
Loggført
|
-70 1200 -73 1300s
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #22 på: oktober 10, 2008, 20:45:57 pm » |
|
Hyggelig med nye medlemmer i klubben. Vi er nå oppe i 99 betalende medlemmer. Som nevnt på Forumet her er det bare å melde seg inn, møte på Jåttå bydelshus og få inspirasjon og tips ang. bobla di. Blir artig å høe hva som skjer videre med bilen din, planer, stil osv.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
    
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #24 på: oktober 10, 2008, 22:36:30 pm » |
|
Bare et tips fra en litt eldre gnu. Dersom du skal ha mye vekt baki bak baksetet må dette festes godt. I en kollisjon vil du få hele driten i bakhodet. Baksetet på bobla holder på ingen måte noe igjen i en kollisjon.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #25 på: oktober 10, 2008, 23:37:02 pm » |
|
Må nok lage til noe mer ja, iallefall for å forsterke hattehylla til basskassa elns. Men bilen skal bli kjørt pent så satser ikke på noen krasj 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #26 på: oktober 12, 2008, 20:16:57 pm » |
|
Hadde vært artig å tatt en titt på gliset. Hvor bor du i Sandnes? Bor selv på Stangeland/Sandved
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #27 på: oktober 12, 2008, 20:44:25 pm » |
|
Jeg bor på lura bak Hegre toyota/mazda forhandler, den står å koser seg i garasjen i sørenda av det hvite rekkehuset. Bare å sende en melding til: 98668191  Oppfordres til oppmøte i boble eller annet luftkjølt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vidar eiane
|
 |
« Svar #28 på: oktober 13, 2008, 08:52:42 am » |
|
Har observert bilen din ved flere anledninger. Tror ikke det er mange luftkjølte som går meg forbi her i disse traktene.. hehe!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #29 på: oktober 13, 2008, 13:57:59 pm » |
|
Det må være svært imponerende siden den har kun blitt kjørt to ganger og det er på parkeringsplassen på hegre halv tolv om natta i sommer  Men vil gjerne ha noen tips om hvordan jeg får av "rear apron" plata, er litt usikker på hvor "sveise prikkene" går...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|