weller
Juniormedlem
 
Innlegg: 87
Bosted:
|
 |
« Svar #30 på: oktober 24, 2008, 10:16:47 am » |
|
Kul bil og kul farge................
Eirik
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #31 på: oktober 24, 2008, 20:34:30 pm » |
|
Bakplate. Du må pusse bort lakk med en "negerkuse" eller linende, da ser du mye lettere hvor sveisepunktene er. Deretter er det å bore forsiktig ut hvert punkt Enkelt ikke sannt  . Skal se om jeg ikke tar turen bort en kveld. Jeg kjører daglig luftkjølt, en -63, så jeg dukker nok opp i den tenker jeg, ja ja, dersom jeg har lading da. Sliter litt med ladereleet for tiden. 
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #32 på: november 01, 2008, 00:57:22 am » |
|
Har fått av bakplata og testa den nye på men det brasil tullet som jeg fikk fra Unneberg er helt på gjorde og passer ikke noen plass! Har fått satt i motoren igjen nå men skulle gjerne hatt hjelp til å finne ut hvilke ledningen som skal hvor på motoren, har veldig lyst til å få start på den og begynne justeringen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #33 på: november 01, 2008, 01:01:21 am » |
|
Så lenge det ikke er originalt, passer det som regel ikke rett på. Du må nok til med hammer etc. for å få plata tilpasset. Jeg slet meg fordervet på en frontplate til en 1303 sist vinter. Ledningene er ikke så ille. Ta turen på mandag, ta med kamera og ta bilder av noen biler der. Uansett mange som kan gi råd.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #35 på: november 01, 2008, 01:16:08 am » |
|
Prøv å finn ei orginal bakplate, som ikkje har gravrust, så sandblåser du den og sveiser. Resultatet skal då vera,- som orginalt 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #36 på: november 02, 2008, 21:11:28 pm » |
|
Nå er motoren i bobla, bobla så til lading og i morgen blir første test på start  Noen som vil være med på oppstarten? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ketil S.
Supermedlem
    
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #37 på: november 02, 2008, 21:44:05 pm » |
|
Du får ta den på henger til klubbkvelden imorgen kl19. ! Da får du publikum.
|
|
|
Loggført
|
T1 1963 T1 1974 -03
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #38 på: november 02, 2008, 21:49:09 pm » |
|
Nei, blir pinlig om den ikke starter da  Håper det kommer noen bobler selv om frosten er nær 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #40 på: november 07, 2008, 00:11:16 am » |
|
Update: Har fått justert blandeskruene sånn at den går mye renere gjennom registeret, men nå er problemet at den er vanskelig å starte kald/varm. Før startet den på første gnisten men var ekkel oppover i turtallet men nå er det omvendt  Noen som har lyst til å komme å ta en titt på det? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre S
Supermedlem
    
Innlegg: 2113
Bosted: Egersund
Våre liv er summen av de valg vi har tatt.
|
 |
« Svar #41 på: november 07, 2008, 00:34:31 am » |
|
Har du justert etter grunninnstilling ? Du finner den her. Dette er 34PICT3 så hvis du har en annen bare søk på thesamba eller få deg en haynes bok hvis du allerede ikkje har. http://www.srvwk.com/faq/Forgasser/Forgasserjustering%2034PICT-3.pdf
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #42 på: november 07, 2008, 12:02:18 pm » |
|
Org forgasseren var jo super lett å stille inn men har solex kadron 40mm gassere nå, og di er ikke like lette å få skikkelig. Men nå går jo tomgangen bra og registeret, og selv om choken er stilt riktig så må eg holde sånn ca 3/4 gass for at den skal begynne å tenne og til slutt starte... Har gått ut fra grunn instillingene men har måtte skru blandeskruene inn til ca en 0.5-1 runde ut for at den skal stige i tomgangen og gå bra i registeret. Når blandeskrua er ute på ca 2 runder starter den lett kald men ikke varm, men nå starter den vanskelig både kald og varm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #43 på: desember 01, 2008, 22:28:40 pm » |
|
Kul bil og kul farge................
Eirik
Helt enig, fin farge. Fikk min første boble i dag... 73 1300s Formula Vee replika 1600cc 2x40 weber, Mexico topper, CSP Supercompetition, Puma, justerbare Koni og styredemper. Full VDO instrumenter... 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|