Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 92
|
156
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 Sambabus
|
på: oktober 03, 2013, 08:37:13 am
|
Om du skal selge buss til høy pris må vel markedet være mange ganger større England enn i Tyskland? Hør med Paul på T2D, han selger sikkert bilen for deg!
|
|
|
159
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trakter på spjellhus
|
på: september 28, 2013, 21:39:28 pm
|
poenget var ikke hvorvidt jeg har gasser eller sprut, men på om det er "like" viktig som ellers når disse suger gjennom ett hull i motsetning til hvert sitt på andre gassere/spjellhus
Da er jeg med. Men du har vel fremdeles samme pulsene som er oppe og snur på toppen av innsugslengden, så man skulle tro at det ikke er en vesentlig forskjell med sepatate spjeldhus eller ett for hver sylinder?
|
|
|
160
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 28, 2013, 13:51:25 pm
|
Tror ikke dere skal være så redd for lekk pakninger da det er rikelig overtrykk inni eksosrøret så hvordan det skal suge inn ren luft å påvirke blandingen virker merkelig. Dessuten så gjør det ikke noe om det fiser litt eksos, lambdaen måler oksygen innholdet og mengden over tid..
Ok, jeg trodde det var veldig viktig at eksosanlegget var tett.
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 28, 2013, 00:20:16 am
|
Hva er grunnen?
Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen. Hvor har nye biler denne plassert?
|
|
|
162
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trakter på spjellhus
|
på: september 27, 2013, 20:58:26 pm
|
Tomi Seppala har sett store forskjeller i lengder på trakter på hans EFI bil. Jeg skjønner ikke hvorfor innsugslengde skulle være mer eller mindre viktig om du har gasser eller sprut?
|
|
|
163
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsbank... Sliter med å få vekk. Hjelp!
|
på: september 26, 2013, 19:11:29 pm
|
Har du prøvd Statoil´s 98 oktan?
Nei, har kun kjørt på Shell 98. Tror du Statoil sin 98 brenner senere? Sånn octanboost, er det lureri, eller virker det? Ser både NOZ og STP selger det. Jeg vet bare at en svenske jeg kjenner sier at dagens 98 "super" bensin er annen leverandør enn 99 "super" bensinen de solgte før(som var veldig bra). Og at han har hatt problemer med tenningsbank på noen biler med Shell 98, som er borte med Statoil 98. Om det hjelper noe i ditt tilfelle vet jeg ikke, bare lurte på om du hadde prøvd.
|
|
|
164
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: september 26, 2013, 19:07:07 pm
|
Da har 3stk ansatte hos dekkmann prøvd seg på dette. Ikke sjans, selv med sjokker! De sa jeg måtte fikse slanger, da de ikke kunne få tak i riktig dimensjon.
Helt utrolig, jeg har akkurat samme felger og dekk som ET Mags bildet til Rocket over. Var ikke noe tema på lokale dekksjappa i Fredrikstad.
|
|
|
166
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ovalbremser
|
på: september 18, 2013, 20:06:49 pm
|
I flere oversikter over reservedeler skilles det ikke mellom 57-58, så man skulle tro det. Jeg vet bremseskoene går å bruke 58- på ovalbremser.
|
|
|
168
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA!
|
på: september 17, 2013, 20:59:51 pm
|
Takk! Mange gode tips. Har kjøpt meg gjengetap nå, så prøver å bore nye hull i koblingen i kveld. Ser ikke ut som jeg kan bore ny forsenkning i hockey sticken, da det vil bli alt for nærme det gamle. Er to hull i sticken allerede. Ett under og ett på oversiden. Johan: ikke sjans å få kassa i første, andre eller revers bare ved å dra i hockey sticken. Skal dette være lett, eller er det normalt med hard motstand? Får prøve JS sitt forslag og se om jeg blir klokere JA, det skal være lett.
|
|
|
169
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA!
|
på: september 17, 2013, 20:09:15 pm
|
Jeg satte overføringen fast i hullet på ene siden og prøvde meg frem med bare en vanlig bolt i den andre hullet. Når jeg fant rett justering satte jeg bolten fast HARDT. Den sitter der enda.
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc
|
på: september 16, 2013, 00:04:29 am
|
Skal du ha akslinger som tåler noe kan du ta kontakt med GKN Norge... men er vel helst girkassene som ryker på disse?
Mulig jeg som er dum og mener at det må være bedre (og billigere på lang sikt) å investere i en litt kraftigere moderne Porsche-kasse og lage til adapterplate og aldri trenge bytte noe igjen, konta å skaffe ny kasse etter hvert løp?
Akslinger finnes som holder. At ikke flere bruker nyere Porsche kasse til (drag)racing har kanskje noe med utveksling å gjøre? Skinne bobla har vel borti 1000hk, og kjører fremdeles 402m uten 5te gear... Ellers finnes det gode mellomting mellom orginal og G50.
|
|
|
171
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 23:54:33 pm
|
1680 kr for stack oljtrykksmåler hos kollevold... ikke noe for min lommebok
Helt klart også en måte å se det på. Alle for seg.
|
|
|
174
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 18:14:22 pm
|
Autometer! Jeg har knekt tre oljetrykk sensorer fra Autometer på seks år. Når jeg var på Dynoen til PAT´s i Belgia knekte vi en av dem. Jeg tenkte at nå var det bare å pakke sammen, men neida - løse oljetrykksensorer til Autometer fantes på lager. "Helt vanlig at de tar kvelden" fikk jeg beskjed om. Om jeg skulle startet på nytt med instrumentering i dag hadde jeg uten tvil valgt Stack. PS. Jeg har ikke sjekket nøyaktigheten med skikkelig mekanisk måler, så nøyaktigheten vet jeg ikke noe om. De andre fire instrumentene har vært feilfrie.
|
|
|
175
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 12, 2013, 18:53:23 pm
|
Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.
Tid er én ting, en annen er vel om man synes det er optimalt å drive problemløsning og justering mens 150 mennesker tråkker rundt deg.
|
|
|
177
|
Forum / Drag-race / Sv: 5-punkt seler
|
på: september 10, 2013, 19:28:29 pm
|
Jeg har også slike og er happy med det. Som Kalle sier trenger du nok kun korte.
|
|
|
|