Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 19
|
2
|
Forum / Hva skjer? / Sv: European Bug-In 2019
|
på: juni 18, 2019, 17:54:21 pm
|
Jeg reiser tirsdag, via Sverige og Danmark, så hvis redskapen holder så bør man vel være i nærheten av treffet en gang på torsdag.
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: juni 14, 2019, 20:28:16 pm
|
Har wbx blokka samme system som type1? Med reduksjonsventil lengst mot svinghjulet?
Ja det er jeg ganske sikker på Det er ikke jeg sikker på. Mener den bare har en.
|
|
|
13
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2017!
|
på: august 18, 2017, 16:37:56 pm
|
Finnes det noen oversikt over priser på inng.billetter? Har noen bekjente som vurderer å komme med barn under 12 år.
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Deler selges / Motorblokk T1, forsterket på svenske måten.
|
på: august 06, 2017, 21:31:44 pm
|
Etter mange år på hylla som komplett motor, demonterte jeg denne i dag grunnet andre planer. Innmaten beholder jeg, men blokka selges. Dette er en magnesium blokk, maskinert og bygget en gang på 90 tallet ? Den er planslipt og maskinert på begge sider og det er tilpasset 10 mm stålplater som blir liggende under sylinderne, det er gjennomgående 10 mm "mainstuds" ala T-4, som du da drar stålplatene og blokka sammen med. Den er linjeborret 0.25mm, tatt opp for 94 borring og maskinert for langslag, maskinert anleggsflate for alle de 8 mm boltene som du spenner sammen blokka med, så da passer det store tykke skiver og muttere med 15 mm hode. Den er og modifisert for underspyling av stempler. Kan bringes til SCC.
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vw t1 girkasse sveisbar?
|
på: juni 18, 2014, 22:56:42 pm
|
Er vel greit å ha et gammelt hus å øve på først. Aluminium og magnesium er porøse og vil suge til seg olje over tid, dette gjør ikke akkurat sveisejobben enklere. Rett tilsatstråd er og et must.
|
|
|
27
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vw t1 girkasse sveisbar?
|
på: juni 18, 2014, 17:50:48 pm
|
Sveisbart, ja. Magnesium. Tappe og nivå plugg på disse kassene er jo kone (rørgjenger?) så jo mer du strammer for å få disse tette jo mer "spreng" effekt vil kassehuset bli utsatt for. Og strammer du nok og i tillegg har mye motor så sier det seg selv hvor disse kassehusene vil sprekke.
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om t4 motorer
|
på: august 14, 2013, 00:46:41 am
|
Søkte etter dette i sin tid jeg og. Endte opp med å kjøpe kobberplater fra Biltema og skjære/frese ut selv. Platene finnes i flere tykkelser....
|
|
|
|