Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 30
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvem i Norge selger bensinslanger som tåler etanol?
|
på: mai 10, 2017, 22:09:06 pm
|
Har vurdert teflon, men hvordan hvordan fungerer de mot fuel rail, trykkregulator som er laget for gummislange og slangeklemme? (Har Mexico innsprut med WBX trykkregulator på oxy'en i camperen)
Om jeg har forstått riktig monterer en nippel, type AN eller lignende på teflonslangene.
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Hvem i Norge selger bensinslanger som tåler etanol?
|
på: mai 10, 2017, 20:47:24 pm
|
Det har vært diskutert en del, men finner ikke noe gode svar når søker.
Har selv testet Swedol sine som skal tåle bensin, olje og diesel. Byttes i alle fall hvert 2.år..På tide å bytte igjen ser jeg.
Ser at noen kjøper på Mekonomen, men det står på nett at de de holder SAE30R6 standard.
Så... er det noen som vet om Norske forhandlere av slanger som holder SAE30R9 standard (eventuelt SAE30R10 for innvendig i tank) Og som har erfaring med at de holder mer en 2 år i varmen i motorrommet.
|
|
|
33
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Inspeksjon kamaksel 2,0 type 4
|
på: mars 01, 2017, 18:56:48 pm
|
Dersom du likvel har motor demontert vill jeg uansett anbefale å dele blokka for å sjekke alt og få rengjort innvendig. I de type-4 blokker jeg har åpnet til nå har i alle fall kam/løftere vær (over)moden for bytte.
Kam profil på orignal kammen er utformet for å klare avgasskrav, men resultatet er høyere temperatur i toppene og høyrere forbruk Dersom du ikke har som mål å holde motor 100% original ville jeg satt inn løfter foringer, T1 løftere og en alternativ kam tilpasset kompresjon, eksos, forgassere og type bil. Eventuelt ny kam og type-4 løftere med "stor fot", men vet ikke om noen produserer dette nå
|
|
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: turbo
|
på: februar 12, 2017, 23:39:51 pm
|
Har blitt gjort før det  Bilde fra Bugout i Bergen 2000 Men det var kanskje en 1776 det Carsten? 
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: AD motor med tenningsproblem
|
på: januar 26, 2017, 20:23:22 pm
|
009 fordeleren har ikke vakuum opptrekk, bare vekter.. Den fungerer derfor heller ikke uten modifisering av forgasser. Det hjelper å tette hullet i spjell, men skaff deg heller en rett forgasser slik Svein Terje foreslår
|
|
|
37
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekk dimensjon til bussen?
|
på: desember 20, 2016, 17:13:51 pm
|
Enig med Ivar her... bruk "varebil" dekk. Jeg kjører 195/70 15 C dekk på min camper nå.... Utrolig mye bedre en 195/75 14 personbil dekka som var montert da jeg fikk bilen fra USA.
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Gummimansjett til opphengskuler
|
på: desember 11, 2016, 14:38:43 pm
|
Mansjettene på kulene jeg monterte sist er sprukket før jeg er ferdig med og har kjørt bilen. Det er "vanlige" T1 kuler med ekstra vandring for senking
Er det noen som har erfaring med mansjetter som holder? Ser Biltema har nå,men de holder vel ca like lenge som bensinslangene deres ?
|
|
|
39
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Solex 40 PII gasser ønskes kjøpt
|
på: desember 06, 2016, 20:01:27 pm
|
Den ene Solex 40 PII gasseren min (split shaft) fikk en litt røff behandling i en brann i vår. Det var ikke bilen som brant, men den ny overhalte gasseren sto lagret i kjelleren når huset brant  Har nå brukt for mange timer på å prøve å overhale på nytt - har gitt den opp Er det noen som har en split shaft "dele gasser" eventuelt et ok sett split eller solid shaft Porsche 356/912 gassere? Er vel så lei at jeg vurdere 40/44 IDF gassere også egentlig  Har en sprekk i ene innsuget også (356 motor) så innsug er også interessant.
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekttråd oxyboxer til "T-163"
|
på: september 12, 2016, 22:22:15 pm
|
Orignale T1 bolter har for kort gjengeparti... og den ene bolten har feil lengde - som gjør at du trenger to sett topplokk bolter med lange gjenger. Dette er et bilde av mine... org WBX 2.1 veiv, 5,5 staker, adapterring under cylindere.. og cylinder dreid ned 14.2 mm i bunn.  Dette er fordi WBX blokka er en del breiere en T1 blokka Du må plugge de originale topp bolt hulla og lage et nytt ut av senter for få T1 boltmønster på toppen. Da er det selvsagt en fordel med M8 gjenger fremfor M10 gjenger i pluggen.
|
|
|
45
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: august 25, 2016, 16:55:10 pm
|
Det skal følge med et firkantrør me et hull i ene siden som festes på støtdemper bolten, og mange hull i andre siden som stagene fra krengehemme festes i etter stivhet. Passform er helt på tur, så mange lager noe nytt selv.
|
|
|
50
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ikke tett mellom topper og sylinder
|
på: april 24, 2016, 16:54:34 pm
|
Ble toppene frest ned for høyere kompresjon også? Da må du sjekk at ikke de små "halvsirklene" på siste kjøleribba på toppene ligger mot øverste kjøleribba på toppene. Viser så vidt på et bilde jeg fant... 
|
|
|
51
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: WBX - spørsmål
|
på: april 17, 2016, 00:23:26 am
|
CB2253 og 2254 har blitt kjørt med hydrauliske løftere Jeg kjører selv cb2280 med hydro løftere på min Oxy i camperen (earlybay)
Jet vet ikke om none produserer type-4 løfter med fot nå, men jeg har sett Aaen løftere liggende til et prosjekt jeg fortsatt samler deler til
|
|
|
54
|
Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig
|
på: februar 25, 2016, 02:10:49 am
|
Ligger noen Porsche hub'er hos meg Endre, vet ikke sikker fra hvilen bil men trodde de var fra 944 De er ikke helt like de du har på bildet i alle fall.... Hadde tenkt å bruke de selv, men gikk for skiver med 5x130 boltsirkel
|
|
|
55
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Importere bil fra USA, hvilke erfaringer har folk og hvoran fikse frakt?
|
på: desember 17, 2015, 01:42:55 am
|
Jeg brukte california shipping (ro-ro skip) da jeg fikk fraktet hjem camperen. Denne var annonsert på Thesamba Selger sender title til california shipping etter at bilen var betalt, de sjekker at alt er i oden før de sender bilen California shipping hadede avtale med biltransport firma som henter bilen hos selger og fraktet den til havna i god tid før båten skulle lastes. Eventuelt kunne bilen leveres innenfor et tidsrom på noen få dager før lasting av båt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en annen bil som var annonsert på Oldbug.com, men da jeg sendte mail med bekreftelse om å kjøpe denne var den solgt Siden camperen som var annonsert på Thesamba var rett i nærheten betalte jeg Randy Carlson (som driver oldbug.com) til å se på og vurdere denne. Det var greit nok, men for å si det sånn... Jeg skal se neste bil jeg kjøper selv før det blir noe handel  Så god tur til USA 
|
|
|
|