Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 30
|
92
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Etanol og 98 oktan
|
på: oktober 24, 2014, 15:21:14 pm
|
Det suger til seg vann i tanken over vinteren og kan føre til masse dritt i flotørkammeret.
Jeg fyller 98 når det er tilgjengelig gjennom sessongen.. Men jeg kjører i alle fall tom tanken, fyller ren 98 og kjører en god tur før jeg setter bil med forgasser på "lager" igjen...etter dårlige erfaringer med det du beskriver her
|
|
|
99
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: E 85 (etanol )
|
på: september 09, 2014, 14:29:45 pm
|
Statoil Forus  Klarer en få mer en 84 grader på olja med en motorvarmer som monteres i stede for dekselet under oljesilen på Type-1 motor? Jeg har tatt vare på noen slike for dette formålet  044 "kopi" pumper som selges.. er de kompatible med E85? Ser at Swedol har slanger som tåler etanol, noen som har erfaringer med de? IS-6091 8 mm 14 mm 23.00 >50 17.00 m IS-6092 10 mm 17 mm 29.00 >50 21.00 m IS-6093 13 mm 20 mm 39.00 >50 28.00 m
|
|
|
101
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Svinghjul 30 hk
|
på: august 31, 2014, 21:05:12 pm
|
Ska sjå ka så ligge på garasjelofte, men er redd det jeg eventuelt har til overs er skadet i anlegg flaten på grunn av at svinghjulsbolten ikke har vært strammet. (Var merker fra meisel i bolten når jeg fikk den  )
|
|
|
102
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge motor med lavt forbruk og kjørbarhet. Tips?
|
på: august 29, 2014, 18:21:00 pm
|
Hvillke konsekvenser, om noen, får man ved å kjøre på en AFR rundt 16.5 - 17.0:1 (lambda 1.1+) annet en et lavt forbruk?
Mvh BB
Denne er fin og viser "konsekvenser" Lavere effekt og lavere EGT / topp temperatur.. og lavere forbruk som er fint for cruise.  Den viser også hvorfor en ikke vil ligge på AFR 14,7 ved belastning, det blir varmt, og en oppnår ikke den effekten en skal ha. Fordel for kjørbarhet med mye fortenning ved lav belastning og AFR 16-17, så raskt tilbaketrekk ved pådrag. Det krever selvsagt MAP basert tenning.
|
|
|
105
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche 912 industrimotor fra 6V til 12V - trenger tips ang dynamo mm
|
på: august 06, 2014, 21:24:40 pm
|
Jeg brukte en del tid på å lete opp informasjon om disse motorene da jeg satte en slik i Ovalen, så jeg tok en liten sjekk i "arkivet" Der har jeg notert meg at de her generatorer skal passe 912 65 - 67 Bosch Nummer 0 101 206 113 14 V 25 A 912 68 - 69 Bosch Nummer 0 101 302 067 14 V 30 A Med tilhørende regulator 912 65 - 67 Bosch Nummer 0 190 350 014 14 V 25 A 912 68 - 69 Bosch Nummer 0 190 350 038 14 V 30 A Men jeg kjører fortsatt med "6V for lite". Så sjekk med "Lobo" ang hvilken dynamo han har montert, han har noen tips om starter/svinghjul i tråden sin også.. om du ikke monterer et svinghjul med 12V krans da http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13047.0.html
|
|
|
107
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Fjærpakke til Bay ønskes kjøpt
|
på: august 01, 2014, 12:53:57 pm
|
Jeg har et knekt blad i ene fjærpakken min  Noen som har en komplett fjærpakke (til begge rørene) eller eventuelt en halv pakke (bare til det ene røret)? Har ikke mulighet å reise til SCC selv i år, men jeg håper noen av Sør Rogalendingene som kjører bort har mulighet å ta med dersom den er pakket godt 
|
|
|
108
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Detroit to Alaska Adventure!
|
på: juli 28, 2014, 16:27:06 pm
|
kveldens beste tips. støtter påstanden. behovet for ein "backroad"rigga buss vert ikkje mindre
Etter å ha kjørt 3 uker med Camperen i sommer henger jeg meg på denne. Senka bussen moderat i vår. Den ble mye bedre å kjøre mente jeg... helt til å ha opplevd småveiene og fjellovergangene på Vestlandet på nytt. Det er laaaangt å kjøre grusveien til Spiterstulen med senket earlybay, nesten mer slitsomt en turen til Galdhøpiggen  For ikke å snakke om turen over Sognefjellet etterpå... Men fint er det her i landet, uansett om veiene er dårlige. Trenger du argumenter i heimen for å skaffe deg en camper? Be din bedre halvdel ta en titt i juli nummeret av Kamille  
|
|
|
112
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: juli 06, 2014, 15:42:08 pm
|
Stemmer nok det. Vi hadde en litt lengre stopp for å spise der. Traff også en hvit og lilla earlybay på campingplass i Geiranger. Har vært en topptur til Slogen, innom Atlanterhavsparken i Ålesund og nå er vi på Finnøy havstuer.. Vestlandet i campingbuss kan anbefales... Men før neste tur skal jeg heve den et hakk igjen... Det er litt mye overraskelser i veiene.
|
|
|
113
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: juli 05, 2014, 19:42:13 pm
|
Hadde en grønn splitt liggende etter meg en kort stund like utenfor Ålesund i ettermiddag. Kjører selv hvit earlybay camperen på ferie :-)
|
|
|
116
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Senke tidlig bay..
|
på: juni 24, 2014, 00:10:44 am
|
Jeg liker ikke sveiste spindler eller kuler montert feil vei... Men disse kunne jeg tenke meg http://www.machine7.com/product.php?xProd=13212&xSec=477Kjører nå med CSP senkere innsveiset på min Earlybay med latebay spindler/skivebremser. Har ikke senket mer en at jeg kjører med holder for gjennomslag gummi montert, men med 10mm uretan gummi Måtte kappe av ytterste 10mm på holderen da det er en tapp på nedre armer som ellers ville slå borti før gummien.
|
|
|
|