april 25, 2024, 18:21:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 30
61  Forum / Snikk-snakk / Sv: Norway Roadtrip 2016 på: juli 27, 2015, 19:28:38 pm
Eneste jeg har hatt bruk for er viftereim, gass og cluch whire
Kjører ca 4-5000 hvert år med camperen :-)

Ellers viser jo roadtrip trådene her på vwnorge at de som har fått klatt på tur har fått hjelp av forum medlemmene.
Publiserer du ruten på forhånd får du kanskje selskap på deler noen strekninger også

Vestlandet i gammel vw er herlig :-)
62  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbohansen's VW 1300 på: juni 26, 2015, 11:48:49 am
Likte godt farge kombinasjonen mellom felg og bil!
63  Forum / Hva skjer? / Sv: Sør Rogaland VW Treff 5-7 Juni 2015 på: juni 08, 2015, 07:03:16 am
Kjekt å skryte litt av gamle dager .... Når vi var på treff før de yngste treffdeltakerne var født :-)
Har lastet opp bilder og linket youtube video på srvwk.com

Du får gi et vink om du vil ha video eller bilder i høyere oppløsning tilsendt Geir.

Håper det er andre som har bilder og som vil dele. Jeg filmer for det meste på banen.....
64  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Sør Rogaland VW Treff 5-7 Juni 2015 på: mai 27, 2015, 18:27:41 pm
Jeg skal ned.  Litt usikker om jeg kjører fredag eller lørdag.

Du får si i fra når du er i nærheten.....så kan vi hente deg
Etter hva jeg husker fra i fjor var ikke GPS'en din helt i orden Øyerulling
65  Forum / Problemløseren / Sv: Latebay senking på: mai 10, 2015, 08:27:50 am
sitter jo med 3 pressede punkter på hvert rør. Når du dunket den til side for å kappe ut sporet og sveise.... Slipte du ikke bort restene av de 3 punkt?
Min sitter litt, så jeg bruker å sette inn en hjulbolt og bruke gummiklubbe for å justere men skal bare et lett dunk til....
66  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Camper interiør på: mai 02, 2015, 19:13:31 pm
Westfalia: Her er i alle fall en begynnelse..
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=110660&postdays=0&postorder=asc&highlight=so42+icebox&start=80
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=512246&view=next
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=6627111

Denne tråden er også fin
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=110660&postdays=0&postorder=asc&highlight=so42+icebox&start=80

Devon Moonraker
http://www.devonmoonraker.pwp.blueyonder.co.uk/Devon_plans.html
Ligger en PDF av en skisse med mål der: http://www.devonmoonraker.pwp.blueyonder.co.uk/bay/1978_Moonraker_Plans.pdf

Her ligger mål på bussene innvendig, og en template i pdf for en innredning
http://www.vintagebus.com/techinfo/index.html

Her er et annet alternativ
http://www.phorce1.com/vwbook/

67  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Injection innsug til boble øsnkes kjøpt! på: mai 02, 2015, 17:52:31 pm
Jeg har et sett med innsug som på bildet liggende.....
68  Forum / Problemløseren / Sv: Trenger hjelp til valg av fordeler på: april 28, 2015, 21:20:59 pm
Hvordan mekker man turtallsperre på en wbx fordeler?

Danny

WBX har turtalsperre i rotor - den er enkel å fjerne ved å bytte rotor..
Men den har også fuelcut litt lenger opp i turtall.. Det kan en også unngå ved chip'ing... eller billig metoden som er å bytte krystallet i ECU
Står litt om det i denne tråden
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,45568.0.html
69  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche... på: april 22, 2015, 14:37:28 pm
Jepp, snurring men ikke jeg har ikke dokumentert noe tur i grusen  Gliser



Erik kjørte også med swing axle, og det fungerte jo på buggyen :-)
Etter hva jeg kan huske uten noe form for stag, bare stropp/wire mellom støtdemper boltene
Bilstein dempere, usikker på hvilke fjærer som var montert.
Ride hight har utrolig mye å si sa han....
Regner med Byggyen har bestetiden for "bil" på Reve fortsatt?

 
70  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Vårmønstring Haugesund på: april 18, 2015, 23:13:56 pm
Er det Vårmønstringen Søndag 26 april du mener?

Jeg har i alle fall lagt inn den i kalenderen til Sør Roganand klubben, så får vi se om det er noen her sør som er klar  Osteaktig
http://www.srvwk.com/e107_plugins/calendar_menu/event.php?1430044200.event.202
71  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilke forgassere kan brukes på 1302? på: april 18, 2015, 09:27:13 am
Har du originalt luftfilter og eksosanlegg?
Og har du original fordeler med vakuum opptrekk som fungerer?

Original forgasseren er designet/dyset for å fungere slik motoren er originalt, byttes eksos/luftfilter til noe "trim greier" må du kanskje gjøre noe med dysene.

Jeg husker ikke om 31 pict-3 gasseren også har et lite hull i spjellet...
Men om den har det kan du prøve å tette hullet med en pop nagle. Dette skaper litt mer vakuum under spjeller slik at det dras gjennom litt mer bensin via tomgangskretsen.
Det hjelper på "flat spot" i overgangen der origngal forgasseren er avhengig vakuum opptrekk for å fungere. 
Fungerer dette, og du vil kjøre med det permanent ville jeg tatt ut spjellet for å lodde hullet. 
Problemet er at motor bruker mer bensin, "vasker" mer av oljefilmen av cylinderveggene og forringer levetiden på motoren.
Så du bør vurdere om det ikke heller er bedre å rette "feilen" en "symptomene"
72  Forum / Snikk-snakk / Sv: Registrering av bil på: april 14, 2015, 20:22:09 pm
Jeg sjekket dette før jeg registrerte min 69 camper...
Det var lov med helrøde baklys, men jeg måtte fjerne den røde reflkesne bak på siden. Erstattet de to røde med noen oransje
73  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: HØYTALERGRILL MED PLASS TIL 80mm TURTELLER I DASHBORD TIL OVAL på: april 10, 2015, 21:48:54 pm
http://www.kaefer-nostalgie.com/content/80mm-dash-chrome-clockgauge-grill-1953-57
Ser ut til at det er fra Brasil, litt både og i tilbakemeldinger
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=133438&start=140
74  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken type eksos på: mars 29, 2015, 20:34:50 pm
Hvem lager dette, og er det tilpasset 356 motor i boble karosseri?

Jeg har et grenrør av et eller annet fabrikat på 356 motoren i ovalen, men flensen ender for høyt, slik at et standard eksosanlegg vil treffe bakblaten.
Jeg har inntil videre sveiset noe greier av en gammel Passat potter, men må få satt på noe bedre på sikt. Enten type Abbarth enderør eller helst sebring type  :-)
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren 1300 68 på: mars 26, 2015, 18:00:17 pm
LIKER!

Hvordan gikk det med valsing av skjermene bak?
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bytte motor/gir fra Latebay til Earlybay? på: februar 14, 2015, 18:33:12 pm
091 kassen er lengre og har festeører i toppen.
Type4 motoren (om det er det du har i din late bay) har jo liggede kjøling. Den kan selvsagt tilpasses med stående kjøling.

Ligger noen prosjekt tråder på earlybay.com om bytte av girkasse
77  Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303 Silverbig på: februar 14, 2015, 12:38:01 pm
Har du vurdert å "korte" Porche delen for å bare beholde 3 instrumenter i den og heller sette 3 standard 52mm VDO instrumenter i radio hullet?
Da får du antagelig plassert instrumentene i midten av rattet, og du får beholdt friskluft dysene på hver side...
78  Forum / Problemløseren / Sv: Godkjenning av dekk/felg på: januar 29, 2015, 23:33:13 pm
Blei stoppa av tilsynet med den grønne 03'en jeg hadde som bruksbil for en del år siden.
16" BBS kopier, men tror ikke de var mer en 6,5" breie. Rulleomkrets og innpress var etter boka. Fikk skryt for gode dekk og godt mønster  Gliser
Var +4cm fiber skjermer på den

Så lenge du kjører med lik dimmensjon på felger og dekk fremme og bak, og det ellers er innafor innpress, omkrets og at de ikke stikker uttafor skjermene skal det ikke være nødvendig å skrive det inn i vognkortet. Har du ulik dimm på felger/dekk frmme/bak så må det godkjennes etter hva jeg har forstått.
79  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oxy Boxer spørsmål på: januar 28, 2015, 22:00:36 pm
Jeg kjører WBX swinghjul med 228mm cluchh.
Det blir litt sliping i cluch huset, dette er en 002 buss kasse for 1600 200mm T1 svinghjul orignalt

Du får du lett og fin pedal og en cluch som holder greit
Du kan bruke automat starter.. men i oppstart bukken min har jeg en starter fra en tverrstilt TDI motor SR0408X/409X. Kraftig starter på 2KW som fås billig på skroten.
Denne har tilsvarende opplagring som automat starteren. Adapter plate kan du lagge selv eller kjøpe her:
http://www.rockymountainwesty.com/Vanagon_Hi_Torque_Starter_Adapter_p/wv-001.htm
Husk at du må ha AUTOMAT versjonen!
Dette viser fra venstre- T2 automat starter, TDI starter med adapter - T1 starter


Ang pinnbolter, finn noe som har langt gjengeparti. WBX blokka er breiere en T1 blokka må cylinder dreies ned ca 13-14 mm om du bruker 5.5" staker og WBX veiv med org slag
Da blir pinnboltene litt for lange, og de må kappes. Da er det jo greit å ha litt gjenger igjen etterpå
Du trenger også 2 sett T1 pinnbolter (Trenger bare en bolt fra det "andre settet") for å få alle pinnboltene i rett lengde


I camperen har jeg en T4 oljekjøler montert på Rocky Jennings holder i modifisert doghouse:

Det holder normalt, men på de varmeste dagene i sommer med ferielastet bil over fjelloverganger måtte jeg slippe opp litt.
Har når derfor en oljekjøler liggende under bilen i tilegg. For en boble er det nok plenty med kjøler i doghouse

Har også kjørt med en CSP olje kjøler adapter plate montert i viftehuset
Det fungerte fint, men da var en gammel brukt oljekjøler montert.... så den sprakk  Sjokkert

Obs! kan ikke brukes slike nippler dersom du har sentermontert forgasser....

I oljefilter holderen på motoren har jeg denne "oil filter remote adapteren"
Og en egen oljefilter holder i innerskjermen bak. Blir mindre griseri med filterbytte også
Har også en olje termostat i sløyfen som går via oljekjølerne
Oljetrykk "adatpterne" på bildet er Type-3 først, så en Y koblig fra Biltema med bryter til oljelys og temp føler til eget instrument


Peilepinnen fra T1 kan brukes, du trenger bare en bit av røret fra WBX peilepinnen (4.2mm over "ringen") og utvider røret litt slik at peilepinnen sitter "passe"


Reimhjulet må dreies ned, da det er simring i begge ender av WBX blokka.
Her er deg også lagt inn trigger hjul for VR sensor for Megasquirt sprut/tenning


Veivstakene på WBX og T1 er like i "tykk enden" så det er billig å skaffe nye i den lengde du ønsker, og som da passer med T1 stempel

I bussen har jeg hydraliske løftere, herlig å slippe "lyden" men det krever selvsagt at kam og løfter er kompatibel
Jeg hadde også valgt foringer som Jørn selger om jeg nå hadde bygget en ny mer turtall villig
Et annet alternativ er vel Kjell Åen T4 løftere med fot, jeg jar et slikt sett også men vet ikke om en får tak i de lenger?
Er tyngre de da...
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skal nå kjøpe min første bil - Og fullføre drømmen om boble :) Spørmål! på: januar 20, 2015, 21:35:25 pm
Bilmekanikere nå for tiden altså...  Øyerulling
Han finner vel ikke diagnose stikket - for ODB pluggen sin, og da må den selvsagt ha vært fiklet med.

Snakker du med en litt oppegående mekaniker er i alle fall ikke det elektriske et "problem"
Det er ikke sinnsykt avansert for å si det sånn  Gliser
Få en mekaniker som er mer en 30 år til å se på den da  Rekker tunge
81  Forum / Problemløseren / Sv: Stabb stag ? ja eller nei på: januar 08, 2015, 16:51:42 pm
Mange som mener at det ikke er optimalt med vanlig stabstag bak på svingaksel boble.
Jeg har ikke prøvd selv....
På Svingaksel har jeg kjørt med shimset z-bar bak og org stabstag fremme sammen med moderat senking framme og bak - et par cm lavere bak  Kult
Det fungerer fint
På Ovalen har jeg Empi Camber kompensator bak og et org stag fra en nyre linkpin boble fremme.
Det er i alle fall mye bedre en å kjøre uten stabstag.

Bygger nå en IRS / BJ bunn med justerbare Whiteline stag fremme og bak, blir spennende å se hvordan det fungerer  Øyerulling

Finnes en del informasjon her:
http://www.aircooled.net/vw-handling-suspension-tuning/
og her:
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=127619
82  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: støtfangere?? på: desember 15, 2014, 21:44:11 pm
Kan det være Halvor du snakket med?
Winston vw veteran http://www.vwveteran.no/
83  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Turbogrenrør type 4 motor! på: desember 11, 2014, 16:21:48 pm
"BØS anlegg" er jo et greit utgangspunkt
http://www.daghjornerud.no/#!motordeler/ccrk
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: desember 11, 2014, 13:09:17 pm
"arm wrestling" for mer camber  Øyerulling
http://forums.aussieveedubbers.com/viewtopic.php?tid=100412
85  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hjelp til turbo oppsett på 2.0l type 4 motor på: desember 10, 2014, 22:54:18 pm
Du finner mye i Type-4 rommet på Shoptalkforums.com
Wally bygget vel en turbo motor basert på en Porche 914 org longblock mener jeg
Jonas Linder har også lagt ut en del av det han har ødelagt :-) der...
86  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: desember 04, 2014, 23:23:44 pm
http://www.marcomansiperformance.com/products.html

Jeg sente mail for lenge siden, har ikke fått svar...
Så jeg vet ikke...
87  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 12, 2014, 00:36:52 am
Har du sett denne?
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3277830-Golf-mk2-16vT-Mid-Engine-RWD-Race-car-build/page31
Annen innfesting, men kanskje noen tips?

88  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Byrkjedalstunet 2014 på: november 07, 2014, 17:22:15 pm
Her blir det pegot alt av vwer er pakket inomhus og venter på våren 

Haha.. så store hus har du ikke bygget på to måneder.....
Sist jeg var på besøk var det minst 20 VW'er lagret utendørs  Blunker

Men de var nok ikke helt kjørbare  Øyerulling
89  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Byrkjedalstunet 2014 på: november 06, 2014, 23:01:21 pm
Har planer om å lufte Camperen selv om det er meldt litt regn  Gliser
90  Forum / Problemløseren / Sv: varmeapperat eller ikke? på: november 06, 2014, 11:53:12 am
Jeg monterte Bugpack sine "varmepotter" på bussen da jeg bygget oxyboxer.
De er ikke "finner" på røret inne i potta, bare rør rett gjennom.

På sommeren/vår/høst gir det likevel nok varme til å holde rute duggfri selv om vi har vært på fjelltur, kanotur osv.. og har fuktige klær
Det er faktisk like mye varme nå som med org varmepotter, men nå er alt tettet så luften kommer frem dit den skal  Blunker
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 30
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!