Fins det fortere måte å legge inn bilder som ligger på mobil??? Skrive oppdatering på PC men så bruke mobilen for å legge inn bilder er noe såååå upraktisk...
2 år har gått og nytt EU kontroll kom brått på nok en gang Ikke sååå mye drastisk som har skjedd med kjære "scarbug". Kjøres alt for lite... Fyller på 98 oktan bensin for å slippe hosting. Sliter litt med sporadisk dårlig start etter at motor er varm. Montert girstag-forlenger Ikke at jeg trengte det, men den dukka opp så måtte jeg bare prøve Nå blir det en ny runde på EU. Få se hvor mye av stillestående 2 år har "spist på den"
Det å surfe gjennom tråden din er en god og hyggelig start på ny arbeids uke gir på en måte energi for å ikke gi håp med egne prosjekter! Så takk at du deler med andre og stå på! håper cabben skal rulle på norske veier og ikke bare i Tyskland?
Har du kanskje flere bilder av prosessen ved å bytte Napoleons hatt??? Den er jo rimelig bra sveist inn på plass hele veien rundt. Var det lett å sepparere den? For dere bytta den i sin helhet sant?
Jeg står og trokker litt før jeg river løs karroseri fra bunnen, ble i det siste veldig inspirert av alle tråder med restaurering av bunndelen...
"Koster å være kar" - greit nok... Men ikke alt som ligger der ute er for karer med egne tanker hvordan ting skal løses på
Jeg har noen kriterier jeg skal prøve å følge opp ved å oppnå brukbar kjøling.
Jeg hadde kjøler under venstre bakskjerm, bak hjul - fordeler var ganske få, kanskje lett tilgjengelig kan nevnes. Ulemper... vel, den største som tok knekken på løsningen var at det er sååå mye risting bak i bilen pga motor at kjøler klarte å knekke ved påkoblinger. Kjøler er av aluminium så den tåler lite vibrasjon. Diskuterbar problemstilling for med bedre oppheng ville det gått. Korte slanger som er veldig stive i denne lengden hjelper heller ikke. Og til slutt så får man mye sprut på kjøler som må da beskyttes. Dårlig luft sirkulasjon er prikken på ien.
Jeg hadde kjøler fremme under støtfanger med 5 meter AN10 slange frem og 5meter tilbake. Fordeler - olja var gald! Men så var den for gald også! vanskelig å oppnå mer enn 70 grader. Må nevne at jeg hadde ikke termostat regulert ventil i systemet da. Men det som jeg synes er størst ulempe med kjøler fremme er utskifting av olje. Det går flere liter av olje inn i slangene og kjøler. Skal man tømme det hver gang så er det klønete uten spesielle tilpasninger... Ikke så brukervennlig selv om det ser tøffest ut mener jeg
Jeg har vurdert posisjon der kjøler henger lavere enn bunnen på bilen - det tørr jeg ikke! Jeg orker ikke å kjøre med anspent kropp og vente til det smeller feil plass. Per nå kjører jeg uten tepper så jeg hører godt hvor mye steinsprut kommer opp mot bunnen, ikke behagelig. Og i tillegg så er det ikke biltreff på bensinstasjon som er de kuleste, som vanlig må man gjennom humpete grusvei/plen for å komme til. Med så lav bil som jeg har så har jeg mange skrape merker på den fra før av og kan ikke se at det blir mindre av de fremover.
Jeg skal ha trekantavstivning bak i bilen. Det gjør plassen over girkasse enda mindre brukbar men plass er det så her prøver jeg å få noe til.
kjøler med AN10 slanger og koblinger regner jeg med må være bra nok og ikke skape flaskehals.
Så neste for meg blir vel å lage skoop og finne på en vifte som er riktig i diameter. Tror jeg...
Biltunet på Nygårdskrysse var så hyggelige og tok meg imot på kun to dagers venting! 3 mils turen gikk akuratt innen 90 grader på oljatemp. Med en rolig cruising, ca 10 grader varme ute og med par pådrag på slutten. Så ikke såååå ille som jeg trodde det skal være. Men igjen. Kun 10 grader ute nå... Vel vel. Det holder for E U kontroll sin del
Så venter mann urolig på tilbakemelding etter kontrollen. Jeg vet at lydsignal virker ikke og muligens baklampe som brant opp på vei til kontrollen. Ellers burde ting være greie.
Ble en 9 raders oljekjøler fra Biltema, nye slanger og plassering over girkasse. Jeg skal montere trekankt avstiving og kjøler kan ikke stå rett over girkasse. Må være nærmest fronten... trangt...
[attachment=1]
[attachment=2]
Jeg vet det er for lite kjøling. Skal søke etter mindre vifter for å øke luft gjennomstrømning. Samtidig er det det jeg har som mulighet. Jeg vil ikke montere under bilen bunnlinja, jeg vil ikke ha den helt forran og jeg finner ikke noe annet sted å ha den.... alternativet er å sette en sånn til på høyre side av bilen dvs totalt 18 rader med kjøling og vifter... Vi få se
Slange mysterium er løst. Slangen ble ødelagt på alle plasser der avstandsklemmer var satt på. Kjedelig å kaste 10meter pga 5 klemmer... menmen, er fornøyd at jeg oppdaget dette på gårdsplassen i stedenfor å miste oljetrykk midt på tur.
back på Nesodden, med en 1303 på flyttelass fra nord så nå står det to 1303'er på gårdsplassen og lurer på hva det blir til... og dem er bare 1000 biler i mellom seg på fabrikkbånd. Tvillinger ville jeg sagt Kom på at jeg må melde meg tilbake i Follo VW...
Det kom en liten nedtur da jeg oppdaget oljelekkasje. Litt merkelig plass og da ble det ganske fort avklart at AN10 slangene som leder olje til kjøler i fronten begynte å lekke. Har ikke undersøkt veldig mye mer men olje lekker fra under klemmen som holder to slanger med sammen med avstand. Hva har skjedd her??? Jeg har merket at klemmen er litt for stram og da jeg skrudde den stramt så strupte han slangene noe. Kan det henne at oljeflow har spist gjennom gummien?
[attachment=1]
Skal under bilen om ikke såååå lenge igjen så dett blir avklart. I hvert fall en cick in the ass for å få kjøler plassert ordentlig... Så dette skulle gjennomgås uansett. Er glad at jeg oppdagget det her og nå. Sjekket oljetrykk og den var fortsatt på plass!
Biltema bandasjen er nå testet og fikk "stryk" eller terningkast null
[attachment=1]
Den blir VELDIG "løs" i fiber, den pleide å bli så varm at jeg kunne ikke ta på den (forventa mer isolerende effekt, men kanskje jeg er alt for forventningsfull...) og så tålte den ikke sprut av noen ting! ble kutta bare i biter. Skal ikke nevnes at den er av glassfiber og du vil ikke ta på den om du ikke har en spesiell fetishaddiction for hudiritasjon
[attachment=2]
Så var det CSP Phyton eksos som betegnes som steinless og da tenker man rustfritt men det er den langt i fra rustfritt. i Hvert fall med Biltema bandasjen på Undersøker litt om keramikk coating få se om det blir noe av...
Så var det oppstart! Hørte et lite puff i eksos ved oppstart men så gikk den fint igjen etter den ble litt varmere...
litt rensing i motorrom og endelig montering av ondeboks så kom jeg i mål under motorlokk!
[attachment=1]
Ondeboks ble modda litt med en ekstra AN10 kobling og flere hull gjennom nederste hylle (etter nærmere inspeskjon av innmaten fant jeg ut at jeg har mye mer inn enn den slipper ut...)
Fikk en hyggelig overaskelse da jeg så at forbanna photobucket har utlyst alle bildene igjen! Får vel leve med vannmerke... selv om jeg kan ikke være enig at man er så veldig proud lenger over Photobucket... jaja, alle må leve av noe
Nok om det! Det er vel biler vi snaker om her
Scarbug'en har hatt en lang dvaleperiode... Hadde dårlig tomgang. Tett tomgangsdyse. Med hjelp fra gode folk på FB ble årsaken lokalisert ganske fort men så tok det nesten ett år for meg å få forgasser ut for gjennomgang.
om du bygger race stuk så burde du droppe hengerfeste mener jeg og heller montere tauekrok/øy Men må man så må man... og angående lyddemping - du burde lime det stivere matte først ret på blekk før du går og montere disse myke med folie. Tykke matter stabiliserer blekkplater mye bedre og hindrer vibrasjon som skaper lyd. Myk isolasjon tror jeg demper resonans som dannes i bilen, Lyden blir ikke reflaktert så bra og blir litt mer "døtt" i bilen. stå på! artig å følge opp. ikke mange igjen som legger ut oppdatteringer her...
Bra jobba! Har over lengre tid lurt på hvordan firkana lykter ser ut på en 1303. Ble bra visualiserig for meg Har du en Kamei spoiler som kommer under støtfanger? Skal kappe hull da til lykter eler kommer dem utenfor (foran) spoiler?
Du som bruker mye tid på å få lampeledninger i orden, burde kansje vurdere beskjytele mo korrosjon på ledningskoblinger? Fins vel diversje kjemikaler man kan smøre på.